Get Adobe Flash player
Αρχείο
Παλαιό Site
p.e.kavalas.logologo_misth_monimonlogo_misth_anaplerg.dikaiom.logodiaugeia-logoist_logot_logopaid_inst_logodoe_logo
ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΕΚΠ/ΚΩΝ Π.Ε. Ν.ΚΑΒΑΛΑΣ Καβάλα, 2 Νοεμβρίου 2017
Αρ. Πρωτ.: 278
Οδός: ΕΛ. ΒΕΝΙΖΕΛΟΥ 44
(12ο Δημ.Σχ. Καβάλας) ΠΡΟΣ: Όλα τα μέλη του Συλλόγου μας
Τ.Κ.: 65403
e-mail : ekp-kav@otenet.gr ΚΟΙΝ:
Τηλέφωνο –FAX: 2510226050

Θέμα: «Όχι στην ενοποίηση των τμημάτων ΑΤΕΙ Νηπιοβρεφοκόμων με τα Πανεπιστημιακά Τμήματα των Νηπιαγωγών»

Συναδέλφισσες, συνάδελφοι,

Τον Μάιο 2017 ,ο Υπουργός Παιδείας Κ. Γαβρόγλου  εξαγγέλλει  την θεσμοθέτηση της Δίχρονης υποχρεωτικής προσχολικής αγωγής και εκπαίδευσης. Αντί όμως για την άμεση εφαρμογή των εξαγγελιών  αρχίζει ένας “διάλογος”, που όχι μόνο δεν οδηγεί προς αυτή την κατεύθυνση, αλλά προωθεί με ταχύτατους ρυθμούς αρνητικές εξελίξεις.

Η κυβέρνηση στο ίδιο μήκος κύματος των περικοπών και της αντιδραστικής αναδιάρθρωσης όλης της δημόσιας εκπαίδευσης σε συνεργασία με το Πανεπιστημιακό κατεστημένο επιχειρεί μέσα από συγχωνεύσεις – καταργήσεις τμημάτων ΑΕΙ και ΤΕΙ να διαλύσει τα επαγγελματικά δικαιώματα των πτυχίων και να εισάγει διαδικασίες πιστοποίησης μετά τα ΑΕΙ και εξομοίωσης πτυχίων, καταρρίπτοντας τα όρια ανάμεσα σε διακριτά επιστημονικά – γνωστικά αντικείμενα, με στόχο να επιβάλλει την χωρίς όρια κινητικότητα των εργαζομένων. Κυβέρνηση και Υπουργείο Παιδείας προετοιμάζουν το εγχείρημα, υλοποιώντας τις δεσμεύσεις τους προς την Ε.Ε., τον ΟΟΣΑ και τα συμφέροντα του μεγάλου κεφαλαίου, όπως αυτά προβάλλονται στην ενδιάμεση έκθεση του ΟΟΣΑ, αποτελώντας τμήμα των μνημονιακών δεσμεύσεων.

Σε αυτό το πλαίσιο, στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση, βρισκόμαστε μπροστά στην επιχείρηση ενοποίησης και ενιαιοποίησης της  βρεφικής φροντίδας, αγωγής και μέριμνας  που παρέχεται στον Παιδικό Σταθμό με την προσχολική αγωγή και εκπαίδευση που παρέχεται στο Νηπιαγωγείο, δηλαδή συνολικά για τις ηλικίες 0-6 ή ακόμη και την εκπαίδευση των δύο πρώτων τάξεων του Δημοτικού Σχολείου με το φάσμα να εκτείνεται στις ηλικίες  0-8. Η προώθηση και υλοποίησή τους θα σημάνει την αποδιάρθρωση της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης, το τέλος του νηπιαγωγείου και δημοτικού σχολείου όπως τα γνωρίσαμε και τη διαμόρφωση μιας άλλης εκπαιδευτικής δομής με τραγικά αποτελέσματα για τα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών και για τα εργασιακά και επαγγελματικά δικαιώματα όλων των εκπαιδευτικών.

Με τις προωθούμενες αλλαγές βάλλονται:

  1. Οι επιστημονικά διακριτοί ρόλοι της βρεφικής φροντίδας – μέριμνας και της αγωγής – εκπαίδευσης που τεκμηριωμένα πρέπει να παρέχονται σε διακριτές δομές: Πρόνοιας και Αγωγής για την ηλικιακή ομάδα 0-4 ετών (Βρεφονηπιακός Σταθμός), Αγωγής και Εκπαίδευσης για τις ηλικιακές ομάδες 4-6 ετών (Νηπιαγωγείο) και 6-18 ετών (ενιαίο 12χρονο Σχολείο)
  2. Ο αδιαμφισβήτητος χαρακτήρας της υποχρεωτικότητας της εκπαίδευσης η οποία οφείλεται ως παροχή από την Πολιτεία σε όλα τα παιδιά. Ο προνοιακός χαρακτήρας της μέριμνας και  της φροντίδας δεν μπορεί να είναι υποχρεωτικός,  αλλά παρέχεται  από την Πολιτεία ως επιλογή εφόσον οι γονείς το επιθυμούν. Δεν είναι τυχαία άλλωστε η επιλογή της κυβέρνησης να εμπαίζει την εκπαιδευτική κοινότητα και την κοινωνία με τη μη θεσμοθέτηση της δίχρονης υποχρεωτικής προσχολικής αγωγής και εκπαίδευσης στο Νηπιαγωγείο ενώ ταυτόχρονα διατηρεί το δικαίωμα επιλογής εγγραφής στον Παιδικό Σταθμό ή στο Νηπιαγωγείο για την ηλικία των προνηπίων.
  3. Ο δωρεάν χαρακτήρας της Εκπαίδευσης με το άνοιγμα ενός τεράστιου χώρου στην ιδιωτικοποίηση καθώς προσφέρονται δυνατότητες ευρείας επέκτασης του συστήματος  των κουπονιών /voucher (τα οποία υπάρχουν ήδη στους παιδικούς σταθμούς) μέσω των  οποίων το κράτος, αντί να επενδύει σε δομές και προσωπικό, παρέχει  χρήματα σε ιδιώτες για τη φιλοξενία – φοίτηση των παιδιών στις δομές.
  4. Η μόνιμη και σταθερή εργασία καθώς τα επαγγελματικά δικαιώματα και η αξία των πτυχίων ως προσόν άσκησης του επαγγέλματος του εκπαιδευτικού τίθενται υπό την προϋπόθεση πραγματοποίησης προγραμμάτων επιμόρφωσης  για τους εν ενεργεία και απόκτησης πιστοποιητικού διδακτικής και παιδαγωγικής επάρκειας για τους νέους αποφοίτους. Τα χρήματα που θα διατεθούν στα Πανεπιστήμια για να εξομοιωθούν  οι δύο κλάδοι είναι πολλά, προέρχονται από προγράμματα ΕΣΠΑ και αποτελούν ένα από τους βασικότερους λόγους της απαράδεκτης και συναινετικής στάσης του πανεπιστημιακού κατεστημένου.

Διαμέσου των αλλαγών εξυπηρετούνται:

  • Η αποκέντρωση της Εκπαίδευσης με το πέρασμα μέρους της Πρωτοβάθμιας στην αυτοδιοίκηση κατά τις επιταγές του ΟΟΣΑ με αυτονομία προγραμμάτων, χρηματοδότησης, vouchers, προσλήψεων εκπαιδευτικού προσωπικού, εργασιακού και διδακτικού ωραρίου.  Πρόσφατη είναι η απόφαση της ΚΕΔΕ (Δεκέμβρης 2016) που ζητά από την Πολιτεία την παραχώρηση της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης στους Δήμους. Νωπές οι εκκλήσεις στο Υπουργείο Εσωτερικών του Προέδρου της ΚΕΔΕ και άλλων Δημάρχων για την μεταβίβαση των σχετικών αρμοδιοτήτων.
  • Δραστικές αλλαγές στο εργασιακό τοπίο των εκπαιδευτικών με τη δημιουργία προϋποθέσεων  εσωτερικής κινητικότητας εκπαιδευτικών κάθε κλάδου που θα προκύψει μεταξύ των βαθμίδων, από τα 0 έως τα 15 (τέλος γυμνασίου) καθώς νηπιαγωγοί- δάσκαλοι θα ανεβοκατεβαίνουν από 0-8 και δάσκαλοι- καθηγητές από 8-15) ανάλογα με τις κάθε φορά ιδιαίτερες επιδιώξεις της αντιδραστικής αναδιάρθρωσης. Επιδίωξη διαμόρφωσης εκπαιδευτικών που θα είναι πλήρως υποταγμένοι  στο νέο αντιδραστικό φθηνό ευέλικτο σχολείο της αγοράς. Εκπαιδευτικοί σε πλήρη ευελιξία και μόνιμο καθεστώς  κινητικότητας.

Παράλληλα η  υπόθαλψη κλίματος κοινωνικού αυτοματισμού ανάμεσα στους κλάδους των εργαζομένων που στοχεύει στο διχασμό τους και στη μεταφορά του πραγματικού διακυβεύματος σε μια πλασματική αντιπαράθεση συντεχνιακών συμφερόντων αποτελεί παλιά κλασσική μέθοδο που εκμεταλλεύεται την επισφάλεια και την αβεβαιότητα στον εργασιακό χώρο.

Αδιαπραγμάτευτο αίτημα των τελευταίων 33 ετών για εκπαιδευτικούς και γονείς  αλλά και υποχρέωση της πολιτείας  αποτελεί  η  Δίχρονη  Δημόσια και Δωρεάν Υποχρεωτική Προσχολική  Αγωγή και Εκπαίδευση στα παιδιά 4-6 ετών (Νηπιαγωγείο) ενταγμένη στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση χωρίς κληρώσεις και αποκλεισμούς, γιατί εξασφαλίζει στο παιδί συνέχεια ως προς το εκπαιδευτικό πρόγραμμα, το χώρο και τα πρόσωπα και μπορεί να λειτουργήσει αντισταθμιστικά για τα παιδιά των λαϊκών κοινωνικών τάξεων αμβλύνοντας τις εκπαιδευτικές ανισότητες.

ΔΕΝ ΘΑ ΤΟ ΕΠΙΤΡΕΨΟΥΜΕ!

ΑΠΑΙΤΟΥΜΕ

  • Ακύρωση των σχεδίων συγχώνευσης των σχολών ΑΤΕΙ Βρεφονηπιοκομίας και των ΑΕΙ Εκπαίδευσης και Αγωγής στην Προσχολική Ηλικία. Όχι στην πιστοποίηση επαγγελματικών δικαιωμάτων μετά το πτυχίο.
  • Άμεση θεσμοθέτηση της δίχρονης  υποχρεωτικής φοίτησης στο Νηπιαγωγείο, στα πλαίσια της ενιαίας 14χρονης υποχρεωτικής εκπαίδευσης (12χρονο Δημόσιο Δωρεάν Υποχρεωτικό Σχολείο και Δίχρονη Υποχρεωτική Προσχολική Αγωγή και Εκπαίδευση για όλα τα παιδιά 4 έως 6 ετών στο Δημόσιο Νηπιαγωγείο), προχωρώντας σε μαζικούς διορισμούς εκπαιδευτικών και δημιουργώντας τις αναγκαίες κτιριακές και υλικοτεχνικές υποδομές.

ΚΑΛΟΥΜΕ

  • Τα Παιδαγωγικά Τμήματα των Πανεπιστημίων που έχουν εκδώσει αποφάσεις για συγχωνεύσεις – συνενώσεις να τις αναθεωρήσουν και να σταματήσουν την υποβάθμιση του εκπαιδευτικού έργου των Νηπιαγωγών και των Νηπιαγωγείων.
  • Τη ΔΟΕ να αναλάβει αγωνιστικές πρωτοβουλίες για την ακύρωση των σχεδίων κυβέρνησης – Ε.Ε. – ΟΟΣΑ και στην κατεύθυνση υλοποίησης   των  αποφάσεων της 85ης  και 86ης ΓΣ του κλάδου για την Προσχολική Αγωγή.
  • Τις/τους συναδέλφους νηπιαγωγούς να υπερασπιστούμε όλοι μαζί το δικαίωμα των παιδιών 4-6 ετών στην απρόσκοπτη φοίτησή τους στο Νηπιαγωγείο αλλά και τα εργασιακά μας δικαιώματα .
  • Τους αρμόδιους φορείς να δημιουργήσουν θέσεις για όλα τα παιδιά 0-4 ετών σε Δημόσιους Παιδικούς Σταθμούς, χωρίς τροφεία και κουπόνια και με την εξασφάλιση μόνιμης και σταθερής εργασίας για το προσωπικό τους.

Για το Δ.Σ.

Print Friendly, PDF & Email

Aitisi_eggrafis1Aitisi_diagrafis1Syndromes4