Get Adobe Flash player
Ιστορικό
Παλαιό Site
p.e.kavalas.logologo_misth_monimonlogo_misth_anaplerg.dikaiom.logodiaugeia-logoist_logot_logopaid_inst_logodoe_logo

DH_SY

 

Η μαθητική διαρροή δεν αντιμετωπίζεται με στατιστική επεξεργασία

Μέχρι σήμερα είχαμε συνηθίσει τις εντολές σχετικά με το πληροφοριακό σύστημα Myschool να τις δεχόμαστε μέσω του ΙΤΥΕ – Διόφαντος που έχει και την ευθύνη της υποστήριξης και επεξεργασίας των στοιχείων και ζητούσε τη συμπλήρωση διάφορων φορμών με αποτέλεσμα να προσθέτει γραφειοκρατική δουλειά στους διευθυντές σχολικών μονάδων.

Ταυτόχρονα, λόγω της ποικιλίας των στοιχείων που ζητούσε, τα οποία πολλές φορές δεν είχαν σχέση με τη σχολική φοίτηση, προκάλεσε την προσφυγή φορέων (ΔΟΕ, ΟΛΜΕ) στην Αρχή Προστασίας Δεδομένων Προ-σωπικού Χαρακτήρα και την παρέμβαση αυτής (απόφαση 139/2014).

Με έκπληξη διαπιστώνουμε πως με εγκύκλιο που φέρει την υπογραφή του νέου  Αναπληρωτή Υπουργού Παιδείας (43255/Δ2/16-3-2015) ζητούνται στοιχεία σχετικά με την ιθαγένεια, και το επάγγελμα του πατέρα των μαθητών με την αιτιολογία να καταγραφεί και να αντιμετωπιστεί η μαθητική διαρροή!!

Επισημαίνουμε πως τα στοιχεία αυτά δεν έχουν «κληρονομηθεί» από προηγούμενη εφαρμογή(Survey), μπορούν ωστόσο να ζητηθούν βάση του ΠΔ 201/1998.

Αναρωτιόμαστε όμως:

Απαιτείται ιδιαίτερη στατιστική επεξεργασία για να αντιληφθούμε πως η μαθητική διαρροή πλήττει κατά κύριο λόγο τα στρώματα αυτά της κοινωνίας που είναι πιο ευάλωτα λόγω της οικονομικής κρίσης.

Δεν αποτελεί κτήμα εδώ και δεκαετίες, πως η μαθητική διαρροή συνδέεται ευθέως με τα χαμηλότερα κοινωνικοοικονομικά στρώματα;

Σε σχολικές μονάδες που δεν παρατηρείται μαθητική διαρροή για ποιο λόγο να καταχωρηθούν τα στοιχεία αυτά;

Μήπως τελικά, απώτερος στόχος της συλλογής των στοιχείων αυτών είναι να διασταυρωθούν με άλλες βάσεις δεδομένων (πχ φορολογικού χαρακτήρα);

 

Κύριε Υπουργέ,

Η αντιμετώπιση της μαθητικής διαρροής δεν αντιμετωπίζεται με στατιστική επεξεργασία. Οι γενεσιουργές αιτίες της είναι η φτώχια και η εξαθλίωση της ελληνικής κοινωνίας. Η αντιμετώπισή της απαιτεί μέτρα αναπτυξιακού χαρακτήρα που θα άρουν τις κοινωνικές και οικονομικές ανισότητες και θα οδηγήσουν σε συνθήκες ομαλής φοίτησης τους μαθητές μας.

Σταματήστε επιτέλους να θεωρείτε το Δημόσιο σχολείο μηχανισμό απόκτησης στοιχείων και δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα. Σταματήστε να προσθέτετε χωρίς λόγο γραφειοκρατικό φόρτο εργασίας σε εργαζόμενους που είναι ήδη στα όριά τους από τις καταστάσεις που επικρατούν στο σχολείο και την κοινωνία.

 

Από τη Δημοκρατική  Συνεργασία  Καβάλας

Τζεράκης Θωμάς αιρετός ΠΥΣΠΕ

Μουμτσάκης Απόστολος πρόεδρος του Δ.Σ.

Αξιμιώτης Νικος μέλος του Δ.Σ.

Παππάς Ηλίας μέλος του Δ.Σ