Η μαθητική διαρροή δεν αντιμετωπίζεται με στατιστική επεξεργασία
Μέχρι σήμερα είχαμε συνηθίσει τις εντολές σχετικά με το πληροφοριακό σύστημα Myschool να τις δεχόμαστε μέσω του ΙΤΥΕ – Διόφαντος που έχει και την ευθύνη της υποστήριξης και επεξεργασίας των στοιχείων και ζητούσε τη συμπλήρωση διάφορων φορμών με αποτέλεσμα να προσθέτει γραφειοκρατική δουλειά στους διευθυντές σχολικών μονάδων.
Ταυτόχρονα, λόγω της ποικιλίας των στοιχείων που ζητούσε, τα οποία πολλές φορές δεν είχαν σχέση με τη σχολική φοίτηση, προκάλεσε την προσφυγή φορέων (ΔΟΕ, ΟΛΜΕ) στην Αρχή Προστασίας Δεδομένων Προ-σωπικού Χαρακτήρα και την παρέμβαση αυτής (απόφαση 139/2014).
Με έκπληξη διαπιστώνουμε πως με εγκύκλιο που φέρει την υπογραφή του νέου Αναπληρωτή Υπουργού Παιδείας (43255/Δ2/16-3-2015) ζητούνται στοιχεία σχετικά με την ιθαγένεια, και το επάγγελμα του πατέρα των μαθητών με την αιτιολογία να καταγραφεί και να αντιμετωπιστεί η μαθητική διαρροή!!
Επισημαίνουμε πως τα στοιχεία αυτά δεν έχουν «κληρονομηθεί» από προηγούμενη εφαρμογή(Survey), μπορούν ωστόσο να ζητηθούν βάση του ΠΔ 201/1998.
Αναρωτιόμαστε όμως:
Απαιτείται ιδιαίτερη στατιστική επεξεργασία για να αντιληφθούμε πως η μαθητική διαρροή πλήττει κατά κύριο λόγο τα στρώματα αυτά της κοινωνίας που είναι πιο ευάλωτα λόγω της οικονομικής κρίσης.
Δεν αποτελεί κτήμα εδώ και δεκαετίες, πως η μαθητική διαρροή συνδέεται ευθέως με τα χαμηλότερα κοινωνικοοικονομικά στρώματα;
Σε σχολικές μονάδες που δεν παρατηρείται μαθητική διαρροή για ποιο λόγο να καταχωρηθούν τα στοιχεία αυτά;
Μήπως τελικά, απώτερος στόχος της συλλογής των στοιχείων αυτών είναι να διασταυρωθούν με άλλες βάσεις δεδομένων (πχ φορολογικού χαρακτήρα);
Κύριε Υπουργέ,
Η αντιμετώπιση της μαθητικής διαρροής δεν αντιμετωπίζεται με στατιστική επεξεργασία. Οι γενεσιουργές αιτίες της είναι η φτώχια και η εξαθλίωση της ελληνικής κοινωνίας. Η αντιμετώπισή της απαιτεί μέτρα αναπτυξιακού χαρακτήρα που θα άρουν τις κοινωνικές και οικονομικές ανισότητες και θα οδηγήσουν σε συνθήκες ομαλής φοίτησης τους μαθητές μας.
Σταματήστε επιτέλους να θεωρείτε το Δημόσιο σχολείο μηχανισμό απόκτησης στοιχείων και δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα. Σταματήστε να προσθέτετε χωρίς λόγο γραφειοκρατικό φόρτο εργασίας σε εργαζόμενους που είναι ήδη στα όριά τους από τις καταστάσεις που επικρατούν στο σχολείο και την κοινωνία.
Από τη Δημοκρατική Συνεργασία Καβάλας
Τζεράκης Θωμάς αιρετός ΠΥΣΠΕ
Μουμτσάκης Απόστολος πρόεδρος του Δ.Σ.
Αξιμιώτης Νικος μέλος του Δ.Σ.
Παππάς Ηλίας μέλος του Δ.Σ
- Στάση εργασίας από την ΑΔΕΔΥ 18-05-2022 – Συμπληρωματική στάση εργασίας από τον Σύλλογό μας
- Διαδικτυακή συζήτηση για την υλοποίηση των εξετάσεων Pisa
- Ακυρώνουμε την υλοποίηση των εξετάσεων PISA – Συμπληρωματική στάση εργασίας
- Βράβευση μαθητών 2020-2021
- Τακτική Γενική Εκλογο-απολογιστική Συνέλευση 15-06-2022- Εκλογές Συλλόγου 16-06-2022- Οδηγίες εγγραφής νέων μελών
- Κινητοποίηση για μείωση του χρόνου της υποχρεωτικής παραμονής των νεοδιόριστων εκπαιδευτικών στην οργανική θέση
- Θέματα συνεδρίασης Δ.Σ. 13-04-2022
- 24ωρη Γενική απεργία 6.4.2022
- Δελτίο Τύπου – Γενική πανελλαδική απεργία 6/4/2022
- Θέματα συνεδρίασης Δ.Σ. 16-03-2022
- Αιτήσεις παραίτησης εκπαιδευτικών Π.Ε. το 2017 (Παληγιάννης Βασίλειος)
- 7000 Οργανικά κενά στα Σχολεία (Παληγιάννης Βασίλειος)
- 2η Συνεδρίαση ΑΠΥΣΠΕ
- 16.000 οι αιτήσεις μετάθεσης εκπαιδευτικών ΠΕ (Παληγιάννης Βασίλειος)
- Ενημερωτικό σημείωμα – 3η συνεδρίαση ΠΥΣΠΕ Καβάλας – ενημέρωση σχετικά με την αναγνώριση μεταπτυχιακών τίτλων σπουδών
- 5η πανελλήνια σύσκεψη αιρετών (Δημοσθενίδης Δημήτρης – Aιρετός ΠΥΣΠΕ Καβάλας)
- Ενημερωτικό Δελτίο (Αποστόλου Αθανάσιος – Αιρετός Α.Π.Υ.Σ.Π.Ε. Α.Μ.Θ.)
- Ανοιχτή Επιστολή Μαχόμενου Εκπαιδευτικού (Μουμτσάκης Απόστολος)
- Σημείωμα υποψήφιου αιρετού ΠΥΣΠΕ
- Πρόταση κατανομής και σύστασης νέων οργανικών θέσεων ειδικοτήτων
- Ενημερωτικό για το ΔΣ στις 3/5 (ΑΣΕ)
- Η ξεκάθαρη στάση του «ΑΥΤΟΝΟΜΟΥ ΔΙΚΤΥΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ» ενάντια στον νόμο Χατζηδάκη και τα φαλκιδευμένα ψεύδη των «ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΩΝ» (ΑΝΤΑΡΣΥΑ). (ΑΥΤΟΝΟΜΟ ΔΙΚΤΥΟ)
- Είμαστε αντίθετοι στις πανελλαδικές εξετάσεις του ΥΠΑΙΘ τύπου ελληνικής PISA στους μαθητές-τριες της ΣΤ΄ Δημοτικού Σχολείου και της Γ΄ Γυμνασίου με τυποποιημένη αξιολόγηση (ΑΥΤΟΝΟΜΟ ΔΙΚΤΥΟ)
- Ευχές για καλό Πάσχα (ΑΣΕ)
- Πού το πάει η κυβέρνηση με τις συγχωνεύσεις των Παιδαγωγικών Τμημάτων; (ΑΣΕ)
- Κάλεσμα για τη Γενική Απεργία στις 6 Απρίλη (ΑΥΤΟΝΟΜΟ ΔΙΚΤΥΟ)
- Απεργιακή ανακοίνωση ΑΣΕ για 6 Απρίλη
- Περί αλήθειας (ΑΣΕ)
- Ενημερωτικό συνεδρίασης ΔΣ 16/3
- 18 Μαρτίου Ημέρα Πανελλαδικής Δράσης για τους αναπληρωτές – SPOT
- Παγκόσμια Ημέρα της Γυναίκας, 8 Μάρτη (ΑΥΤΟΝΟΜΟ ΔΙΚΤΥΟ)
- Οι νέες απειλές Κόπτση θα πέσουν στο κενό! Η τρομοκρατία δε θα περάσει! (ΑΣΕ)
- Mια μαύρη ημέρα η σημερινή (ΑΥΤΟΝΟΜΟ ΔΙΚΤΥΟ)
- Mε επιλογή του γονέα η παράλληλη στήριξη! (ΑΥΤΟΝΟΜΟ ΔΙΚΤΥΟ)
- Συνταξιοδοτικός Οδηγός Εκπαιδευτικών (ΑΥΤΟΝΟΜΟ ΔΙΚΤΥΟ)
- Παραίτηση Ασβεστά Ειρήνης από την Ε. Γ. του Ν. Τ. ΑΔΕΔΥ Καβάλας
- Βεργόπουλος Βασίλειος (ΑΠΟΨΕΙΣ)
- Κωνστατινίδου Μαλαματή (ΑΠΟΨΕΙΣ)
- Νέα τεχνάσματα παλαιάς κοπής στον εκπαιδευτικό συνδικαλισμό
- Επιστολή Τσαβδαρίδη Ανέστη
- Επιτροπή αναπληρωτών, ωρομισθίων και αδιόριστων εκπαιδευτικών Καβάλας
- Περί ηθικής ο λόγος ……ΔΗΣΥ
- Ενημερωτικό Σημείωμα (Δημοσθενίδης Δημήτρης)
- Αφιέρωμα στη δασκάλα Ρόζα Ιμβριώτη – Φώτης Λάζος
- Δήλωση Παραίτησης Στέργιου Κεχαγιά από το Δ.Σ. του Συλλόγου