Get Adobe Flash player
Ιστορικό
Παλαιό Site
p.e.kavalas.logologo_misth_monimonlogo_misth_anaplerg.dikaiom.logodiaugeia-logoist_logot_logopaid_inst_logodoe_logo
ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΕΚΠ/ΚΩΝ Π.Ε. Ν.ΚΑΒΑΛΑΣ Καβάλα, 16-3-2016
Αρ. Πρωτ.: 79
Οδός: ΕΛ. ΒΕΝΙΖΕΛΟΥ 44
(12ο Δημ.Σχ. Καβάλας) ΠΡΟΣ: ΔΟΕ
Τ.Κ.: 65403
e-mail : ekp-kav@otenet.gr
Τηλέφωνο –FAX: 2510226050 ΚΟΙΝ:  Μέλη μας


Θέμα: «Άμεση κατάργηση της τροπολογίας για τις ρυθμίσεις στην Ειδική Αγωγή»

Κύριε Πρόεδρε,

Το Σάββατο 20/2/2016 ψηφίστηκε από τη Βουλή το Σχέδιο Νόμου «Μέτρα για την επιτάχυνση του κυβερνητικού έργου και άλλες διατάξεις» μέσα στο οποίο και συγκεκριμένα στο άρθρο 82, περιλαμβάνονται ρυθμίσεις θεμάτων ΕΑΕ. Εύλογα θα αναρωτηθεί κανείς πώς είναι δυνατό να νομοθετούνται θέματα εκπαίδευσης όταν την ίδια στιγμή γίνεται εθνικός διάλογος για την Παιδεία. Όπως αναφέρεται στο εν λόγω άρθρο «ο εκπαιδευτικός του Τ.Ε. υποστηρίζει τους μαθητές εντός του περιβάλλοντος της τάξης τους». Η υποστήριξη σε ιδιαίτερο χώρο υλοποιείται εφόσον το επιβάλλουν οι ιδιαίτερες εκπαιδευτικές ανάγκες των μαθητών».

  • Συγκεκριμένα τα τμήματα ένταξης μεταλλάσσονται σε μια γκρίζα και ρευστή δομή, ουσιαστικά σε μια περιστασιακή παράλληλη στήριξη, καθώς η τελευταία πρόκειται να καταργηθεί πλήρως. Το αποτέλεσμα θα είναι να μειωθεί ο αριθμός των παιδιών που συμμετέχουν στα τμήματα ένταξης, καθώς και ο εκπαιδευτικός χρόνος και οι στοχευμένες εκπαιδευτικές δράσεις που αντιστοιχούν σε κάθε παιδί. Πόσο μάλλον όταν ο αριθμός των παιδιών που υποστηρίζονται στα τμήματα ένταξης είναι παντού μεγαλύτερος από τον προβλεπόμενο με βάση το νόμο.
  • Ο ειδικός παιδαγωγός θα είναι ο μόνιμα περιπλανώμενος, μπαινοβγαίνοντας στην τάξη, κακήν κακώς, ή πηγαίνοντας και στα διπλανά σχολεία υποβαθμίζοντας έτσι τη σημαντική δουλειά που γίνεται στα ΤΕ.

Θέτοντας ως πρόταγμα του Υπουργείο Παιδείας τη «συνεκπαίδευση», « τη διάχυση του έργου των εκπαιδευτικών των Τ.Ε. στο σύνολο της σχολικής μονάδας», την υπεράσπιση των «θεμελιωδών δικαιωμάτων των μαθητών για ισότιμη πρόσβαση στη γνώση χωρίς διακρίσεις και περιθωριοποιήσεις», προσπαθεί να καλύψει τη γυμνή αλήθεια. Ότι, δηλαδή, προσαρμόζει το ρόλο των εκπαιδευτικών των Τμημάτων Ένταξης στα οικονομικά δεδομένα και την τακτική εξοικονόμησης ανθρώπινων πόρων με πολλαπλούς ρόλους με ζητούμενο την κάλυψη κενών χωρίς διορισμούς εκπαιδευτικών. Παράλληλα θέτει υπό αμφισβήτηση τη λειτουργία του θεσμού των παράλληλων στηρίξεων για την επόμενη σχολική χρονιά.

Σε πολλούς νομούς φέτος όπως και στην περίπτωση του νομού μας η κεντρική διοίκηση δεν τοποθέτησε εκπαιδευτικούς Ειδικής Αγωγής στ σχολεία με το αιτιολογικό ότι δεν υπάρχει ΦΕΚ ίδρυσης Τ.Ε. Τα παιδιά αυτά είτε παρέμειναν στα σχολεία τους χωρίς πρόσθετη υποστήριξη είτε μετακινήθηκαν στα όμορα όπου αύξησαν τον ήδη μεγάλο αριθμό παιδιών που υπάρχουν εκεί.

Αυτό που δεν μπορεί να κρύψει η κυβέρνηση είναι ο τελικός της στόχος: Η μείωση του κόστους στην ειδική αγωγή και η μείωση του συνολικού αριθμού των εκπαιδευτικών ειδικής αγωγής που θα υποστηρίζουν από δω και πέρα τις εκπαιδευτικές ανάγκες των παιδιών. Δείχνοντας  έτσι το Υπουργείο ότι προετοιμάζει το έδαφος για νέο χορό προγραμμάτων ΕΣΠΑ στο όνομα της συνεκπαίδευσης.

Το Δ.Σ. του Συλλόγου μας ζητεί τη δυναμική κινητοποίηση της ΔΟΕ για την άμεση κατάργηση της συγκεκριμένης τροπολογίας, όπως επίσης :

  • Να λειτουργήσουν άμεσα και πλήρως όλες οι δομές γενικής και ειδικής αγωγής.
  • Να δημιουργηθούν τόσα Τμήματα Ένταξης όσα χρειάζονται και σε όλα τα σχολεία και ν’ αναβαθμιστεί η λειτουργία τους.

Να ενισχυθεί η παράλληλη στήριξη καλύπτοντας όλες τις ανάγκες με μόνιμο προσωπικό.

 

ypogrSyllogoy_2015