Get Adobe Flash player
Ιστορικό
Παλαιό Site
p.e.kavalas.logologo_misth_monimonlogo_misth_anaplerg.dikaiom.logodiaugeia-logoist_logot_logopaid_inst_logodoe_logo
ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΕΚΠ/ΚΩΝ Π.Ε. Ν.ΚΑΒΑΛΑΣ Καβάλα, 16-3-2016
Αρ. Πρωτ.: 80
Οδός: ΕΛ. ΒΕΝΙΖΕΛΟΥ 44
(12ο Δημ.Σχ. Καβάλας) ΠΡΟΣ: Μέλη μας
Τ.Κ.: 65403
e-mail : ekp-kav@otenet.gr
Τηλέφωνο –FAX: 2510226050 ΚΟΙΝ:


Θέμα: «Σχετικά με την επιστολή του Υπουργού Παιδείας προς τους Συλλόγους Διδασκόντων»

Συναδέλφισσες, συνάδελφοι,

Η επιστολή Φίλη που καλεί τους συλλόγους διδασκόντων και συνολικότερα τους εμπλεκόμενους στην εκπαιδευτική διαδικασία (γονείς, τοπική αυτοδιοίκηση) να συνεδριάσουν,  να καταγράψουν τα προβλήματα και τις λύσεις που προτείνουν για την εκπαίδευση έρχεται σε μια περίοδο που:

Α.  Βιώνουμε τη χειρότερη κατάσταση των τελευταίων χρόνων στη λειτουργία των σχολείων.

Μηδενικοί διορισμοί και πάνω από 3.000 κενά. Σχολεία που λειτουργούν όπως- όπως με όποια ειδικότητα έχουν περίσσευμα, ολοήμερα που δεν λειτουργούν και συμπτύξεις τμημάτων. Μαθητές χωρίς παράλληλη στήριξη και τμήματα ένταξης που δεν έχουν στελεχωθεί. Απόπειρα κατάργησης των υποστηρικτικών δομών όπως η ενισχυτική διδασκαλία με στόχο να εμφανιστούν πλασματικές πλεονάζουσες ώρες ώστε να μετακινηθούν εκπαιδευτικοί. Αναπληρωτές που καταδικάζονται στην περιπλάνηση την ίδια στιγμή που το Υπ Παιδείας, με το πρόσχημα του ΣτΕ, τους  αμφισβητεί προκλητικά την προϋπηρεσία ως κριτήριο για τις προσλήψεις.

Β. Πολλαπλασιάζονται οι δηλώσεις του Υπουργού και των υπευθύνων του διαλόγου πως το πλαίσιο των προτάσεων και αποφάσεων θα κινηθεί στα όρια που επιτρέπει το Μνημόνιο και οι δεσμεύσεις που έχει αναλάβει η χώρα προς τη ΕΕ και τον ΟΟΣΑ. Όπως δήλωσε ο κ. Φίλης στις εκπαιδευτικές ομοσπονδίες “το σχέδιο για το διορισμό 20.000 εκπαιδευτικών περιμένει την έγκριση της ΕΕ και των θεσμών” .

Γ. Το Υπ. Παιδείας νομοθετεί ήδη πάνω σε θέματα που καλεί τον εκπαιδευτικό κόσμο να τοποθετηθεί και υποτίθεται ότι θέλει τη γνώμη του.

  • η αιφνιδιαστική κατάθεση και ψήφιση στη Βουλή της τροπολογίας για τα τμήματα ένταξης.
  • το έτοιμο προς κατάθεση νομοσχέδιο για την Ειδική αγωγή σύμφωνα με δήλωση του υπουργού στη συνάντηση με τη ΔΟΕ (κινητοποίηση στις 17/2), όπου απαντώντας στις αντιδράσεις των εκπαιδευτικών επισήμανε ότι “ο διάλογος για την Ειδική αγωγή έχει ολοκληρωθεί”.
  • οι εγκύκλιοι για την επιβολή της απαγόρευσης ενισχυτικής διδασκαλίας, της αναμόρφωσης των προγραμμάτων και της “διαχείρισης – κινητικότητας προσωπικού” που επιχειρούν να δημιουργήσουν νέα τετελεσμένα για την “κάλυψη” των κενών χωρίς διορισμούς.
  • η αιφνιδιαστική τροποποίηση – με υπουργική απόφαση – του καθηκοντολόγιου για το ρόλο των σχολικών συμβούλων.
  • Ο νέος κρατικός προϋπολογισμός που παγιώνει την υποχρηματοδότηση των σχολικών επιτροπών.

Δ. Το Υπουργείο Παιδείας  κατασυκοφαντεί τους εκπαιδευτικούς ως “λουφαδόρους  και αργόμισθους” που “δουλεύουν 8 και 10 ώρες” εμφανίζοντάς τους ως υπαίτιους  για τα κενά.

Αποδεικνύεται ότι η πρόσκληση προς τους συλλόγους διδασκόντων είναι μια απέλπιδα προσπάθεια του Υπουργείου να δημιουργήσει την εικόνα της συμμετοχής την ώρα που ο υποτιθέμενος “διάλογος για την Παιδεία” βρίσκει σοβαρές αντιδράσεις από το εκπαιδευτικό κίνημα.

Τονίζουμε στους συναδέλφους

ότι η διαδικασία είναι εντελώς προσχηματική.

Αν θέλει το υπουργείο μπορεί να υλοποιήσει τα αιτήματα και τις διεκδικήσεις του εκπαιδευτικού κινήματος, των συλλόγων και των εκπαιδευτικών Ομοσπονδιών που του είναι απολύτως γνωστά και του έχουν κοινοποιηθεί  σε όλους τους αγώνες και τις κινητοποιήσεις των εκπαιδευτικών.

Διευκρινίζουμε επίσης

ότι η διαδικασία της σύγκλησης των συλλόγων διδασκόντων ΔΕΝ ΕΧΕΙ υποχρεωτικό υπηρεσιακό χαρακτήρα

και ΔΕΝ υποχρεούται κανείς ούτε να συγκαλέσει ούτε να συμμετέχει σε ένα σύλλογο διδασκόντων με αυτό το περιεχόμενο

ypogrSyllogoy_2015