Get Adobe Flash player
Ιστορικό
Παλαιό Site
p.e.kavalas.logologo_misth_monimonlogo_misth_anaplerg.dikaiom.logodiaugeia-logoist_logot_logopaid_inst_logodoe_logo

 

Η ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας με το ξεκίνημα της νέας χρονιάς οριοθετεί εκ νέου την προοπτική των μόνιμων διορισμών εκπαιδευτικών ανακινώντας το γαϊτανάκι των υποσχετικών, που εδώ και χρόνια εμπαίζουν την εκπαιδευτική κοινότητα. Το Καλοκαίρι του 2014 ο τότε Υπουργός Παιδείας κ. Α. Λοβέρδος μιλάει για πρώτη φορά για διαγωνισμό ΑΣΕΠ πρόσληψης μόνιμων εκπαιδευτικών. Τον ακολουθούν ο κ. Α. Μπαλτάς και ο πρώην αναπληρωτής Υπουργός κ. Τ. Κουράκης που εξήγγειλαν 20-25.000 μόνιμους διορισμούς εκπαιδευτικών σε βάθος τριετίας αρχής γενομένης από το 2015-16. Κατόπιν, μετά την αλλαγή της ηγεσίας στο υπουργείο Παιδείας, ο κ. Ν.  Φίλης υποσχέθηκε 20.000 μόνιμους διορισμούς εκπαιδευτικών, που μάλιστα, σύμφωνα με τις αρχικές εξαγγελίες, το μεγαλύτερο μέρος τους θα γινόταν μέσα στο 2016 και η τελευταία δόση θα ήταν το 2018. Τον Ιούνιο του 2016 ο υπουργός Παιδείας δηλώνει ότι οι μόνιμοι διορισμοί δεν προφταίνουν να γίνουν μέσα στο 2016 «γιατί καθυστέρησε η αξιολόγηση της ελληνικής οικονομίας από τους θεσμούς». Στην ίδια αυτή δήλωσή του υπόσχεται ότι «από το 2017 θα υπάρξουν προσλήψεις μόνιμων εκπαιδευτικών». Ωστόσο, σύμφωνα με πληροφορίες, που διέρρευσαν στον τύπο , στη συνάντηση με τους θεσμούς το Σεπτέμβριο του 2016, οι τελευταίοι επικαλέστηκαν τη δυσμενή δημοσιονομική κατάσταση που «απαγορεύει» τους διορισμούς στο Δημόσιο και ξεκαθάρισαν ότι για να πραγματοποιηθούν διορισμοί στα σχολεία, πρέπει να προηγηθεί αυστηρή και εξαντλητική αξιολόγηση του υπάρχοντος διδακτικού δυναμικού, να απομακρυνθούν οι «ακατάλληλοι» από τις τάξεις και όσα κενά προκύψουν να καλυφθούν με αντίστοιχο αριθμό προσλήψεων.

Ο κ. Γαβρόγλου λίγες μέρες μετά την ανάληψη των καθηκόντων του ως υπουργός Παιδείας κράτησε αποστάσεις στο θέμα των μόνιμων προσλήψεων, θα έλεγε κανείς ότι ήταν αρκετά μετριοπαθής στις δηλώσεις του αν συγκρίνουμε όσα έλεγε με τις υποσχετικές των προηγούμενων Υπουργών Παιδείας. Τώρα, δηλώνει αισιόδοξος πως φέτος θα μπορέσει να κάνει κάποιους διορισμούς και ότι θα ακολουθήσουν κι άλλοι μέσω ΑΣΕΠ. Το επικοινωνιακό σκηνικό ολοκληρώνεται με την ανακοίνωση ότι το σύστημα διορισμών θα αποφασιστεί ύστερα από διάλογο με τις εκπαιδευτικές ομοσπονδίες.

Να θυμίσουμε στον Υπουργό Παιδείας πως όλοι οι προηγούμενοι διαχειριστές  (Α. Διαμαντοπούλου, Κ. Αρβανιτόπουλος, Α. Λοβέρδος, Ν. Φίλης) επιχείρησαν να αντιμετωπίσουν το πρόβλημα που δημιουργούσε η πολιτική των μηδενικών διορισμών με διάφορα αντιεκπαιδευτικά μέτρα, που ,όπως διατείνονταν, έγιναν «για παιδαγωγικούς και εκπαιδευτικούς λόγους» και είχαν στόχο την «ποιοτικότερη εκπαίδευση»:

► οι συγχωνεύσεις και το κλείσιμο σχολείων

► η αύξηση του αριθμού των μαθητών ανά τμήμα

► η έμμεση και άμεση αύξηση του ωραρίου των εκπαιδευτικών

► η θεσμοθέτηση ανάθεσης μαθημάτων και δομών ειδικής αγωγής σε άλλες ειδικότητες

► οι παρεμβάσεις στο Ολοήμερο Νηπιαγωγείο  (αριθμός μαθητών ανά τμήμα, προϋποθέσεις εγγραφής) και η καταστρατήγηση της δομής και του αντισταθμιστικού του ρόλου.

► οι παρεμβάσεις στο ωρολόγιο πρόγραμμα του Δημοτικού Σχολείου και η αποψίλωση του ολοήμερου.
Αυτό που έχει γίνει ολοφάνερο κ. Υπουργέ είναι πως όλες οι μέχρι σήμερα τέτοιου είδους εξαγγελίες προσπαθούσαν να κερδίσουν χρόνο και να χορτάσουν με ελπίδες τη ρημαγμένη εκπαιδευτική κοινότητα.  Ήταν ένας επικοινωνιακός χειρισμός την ίδια ώρα που έμπαιναν σε λειτουργία αλλεπάλληλοι «κόφτες» στις θέσεις εκπαιδευτικών. Ακόμα κι αν η Κυβέρνηση έχει εξασφαλίσει τη δυνατότητα κάποιων μόνιμων διορισμών, τότε θα είναι ελάχιστες και δεν θα έχουν καμιά σχέση με τις προηγούμενες διακηρύξεις. Αυτό το γνωρίζετε καλά κ. Υπουργέ γι’ αυτό δεν αναφέρεστε σε χρονοδιάγραμμα και αριθμούς,  γι αυτό μιλάτε για «σύσταση μιας επιτροπής εμπειρογνωμόνων που θα μελετήσει τα οικονομικά της εκπαίδευσης και θα υπάρξει δέσμευση ότι σε τρία χρόνια να αντιμετωπιστούν όλες οι ανελαστικές ανάγκες σε ανθρώπινο δυναμικό».Μήπως αποκρύπτετε πως έχετε «στο τσεπάκι» και άλλους «κόφτες» για τον περιορισμό των αναγκών σε προσωπικό; Δυστυχώς πιστεύουμε πως τα χειρότερα έπονται…

Αν οι εκπαιδευτικοί, μόνιμοι, αναπληρωτές και αδιόριστοι πέσουν στην «παγίδα», αναλωθούν στον τρόπο διορισμού και χωριστούν σε «ομάδες συμφερόντων» (προϋπηρεσία, ΑΣΕΠ, μεταπτυχιακά κλπ), τότε θα αλληλοφαγωθούν για ένα «αδειανό πουκάμισο». Το αίτημα για μαζικούς μόνιμους διορισμούς θα πρέπει να τίθεται ξεκάθαρα στο πλαίσιο της ανάδειξης των μορφωτικών αναγκών όλων των μαθητών και της ουσιαστικής ποιοτικής αναβάθμισης της αποψιλωμένης επί σειρά ετών δημόσιας εκπαίδευσης.