Νέα τεχνάσματα παλαιάς κοπής στον εκπαιδευτικό συνδικαλισμό
Λίγες σκέψεις που ίσως κάποιους να προβληματίσουν…
Της Ασβεστά Ειρήνης
Τα τελευταία χρόνια ανθεί στους κόλπους του εκπαιδευτικού συνδικαλισμού η λογική του έξω από κομματικές ταμπέλες «φανερές» ή «κρυφές» (το δεύτερο συνήθως αναφέρεται σε σχήματα που στοχεύουν στην αυτοοργάνωση της δράσης και το ανεξάρτητο ταξικό κίνημα) και μακριά από πολιτικές διαμάχες. Σε ορισμένες περιπτώσεις δε παρατάξεις που επένδυσαν σ’ αυτή την επιχειρηματολογία της «απολιτίκ ενότητας» ανέβασαν σημαντικά τα εκλογικά ποσοστά τους. Το βασικό επιχείρημα είναι η υποτιθέμενη «ενότητα» και η προσήλωση των συνδικαλιστών στην εξυπηρέτηση κλαδικών συμφερόντων απογυμνωμένων από τις ευρύτερες κοινωνικοπολιτικές αιτίες που τα επηρεάζουν, αλλά και η υπόσχεση για «ποιοτικότερη» εκπροσώπηση.
Το πρώτο πράγμα που μπορεί εύλογα κανείς να αναρωτηθεί είναι για ποιο λόγο οι συγκεκριμένες προτάσεις έρχονται τώρα στο προσκήνιο κι όχι πριν κάποια χρόνια, που οι δύο «μεγάλες» παρατάξεις κατέγραφαν ποσοστά δυσθεώρητα και οι κομματικοί τους ταγοί πανηγύριζαν. Το ποιοι είναι οι λόγοι και οι άμεσες σκοπιμότητες που πρώην συνδικαλιστές και φιλικά προσκείμενοι επί χρόνια στις συγκεκριμένες παρατάξεις επιλέγουν αυτόν τον δρόμο, θα προσπαθήσουμε να ερμηνεύσουμε σε τρία σημεία:
- Να αποδοθούν οι αποτυχίες του συνδικαλιστικού κινήματος όχι στην έλλειψη ριζοσπαστισμού, αλλά στην έλλειψη «ενότητας» και να αποκρυφτούν οι ευθύνες του κυβερνητικού συνδικαλισμού.
- Να περιοριστεί το ρεύμα των ανθρώπων που απομακρύνονται από τις συντηρητικές λογικές της ανάθεσης και οδηγούνται προς την αυτοοργάνωση της δράσης.
- Να «ξεχαστεί» η πολιτική προέλευση συνδικαλιστών, που έχουν υπηρετήσει κόμματα εξουσίας και τις πολιτικές, που αυτά πρεσβεύουν μέσα από θέσεις ευθύνης. Πολλές φορές πρόκειται για άτομα που μέσα στις παρατάξεις δεν κατάφεραν να εξυπηρετήσουν τους προσωπικούς τους στόχους και φιλοδοξίες ή αποτελούν μειοψηφική τάση. Προβαίνουν συνήθως σε δηλώσεις ανεξαρτητοποίησης ή μετονομασίες, χωρίς αυτό να σημαίνει πως έπαψαν να «συνομιλούν» με τις παρατάξεις και τους πολιτικούς χώρους από τους οποίους προέρχονται..
Είναι αδιανόητο σοβαρά σκεπτόμενος άνθρωπος να ισχυριστεί πως μπορεί να αποφεύγει να λάβει θέση απέναντι στα πολιτικά δρώμενα ή να εμπλακεί σε πολιτικές διαμάχες κι αυτό γιατί πολιτικοϊδεολογικές είναι οι κατευθύνσεις και οι επιλογές, που αφορούν στη διαμόρφωση της εκπαιδευτικής πραγματικότητας. Οι πολιτικές συγκρούσεις είναι συγκρούσεις ιδεολογικές, συγκρούσεις προσδοκιών για την εκπαίδευση και τον τύπο ανθρώπου που οραματιζόμαστε πως αυτή θα δημιουργήσει. Πόσο «ενωμένοι» και «αδιάφοροι» πολιτικά μπορούμε να μείνουμε απέναντι στις αντιλαϊκές πολιτικές που εφαρμόζονται στην εκπαίδευση, απέναντι στις περικοπές, στην αδιοριστία, στις πλασματικές υπεραριθμίες, στην αξιολόγηση; Μήπως ορισμένοι θα σπεύσουν να φάνε τις σάρκες των άλλων για να γλιτώσουν την υπεραριθμία και να συμπληρώσουν τις ώρες στο σχολείο τους με ώρες ειδικοτήτων ή να γίνουν αξιολογητές προκειμένου να εξασφαλίσουν μια θέση ευθύνης;
Το πρόβλημα με το συνδικαλισμό δεν είναι η «ποιοτικότερη» εκπροσώπηση, αλλά οι ασθενικές γενικές συνελεύσεις, η απολιτικοποίηση και η έλλειψη συμμετοχής στα κοινά, η ανεπαρκής ενημέρωση για συνδικαλιστικά και πολιτικά ζητήματα, η πελατειακή ψήφος προς γνωστούς με σκοπό την εξυπηρέτηση προσωπικών συμφερόντων. Με λίγα λόγια η «ανάθεση των ευθυνών σε άλλους». Σε αυτό το περιβάλλον είναι που ξεφυτρώνουν οι πελατειακές σχέσεις, τα βαρύγδουπα λόγια που «χαϊδεύουν αυτιά», οι συνδικαλιστές που θυμούνται τα προβλήματα των σχολείων και των εκπαιδευτικών μόνο πριν τις εκλογικές αναμετρήσεις αλλά είναι απόντες στους συνδικαλιστικούς αγώνες, τα πολύχρωμα επικοινωνιακά τερτίπια.
Τα συνδικαλιστικά και πολιτικά αιτήματα των εκπαιδευτικών δεν ομογενοποιούνται, επειδή υπάρχει η κοινή επαγγελματική ιδιότητα, αλλά διαφοροποιούνται βάσει των παιδαγωγικών και κοινωνικών τους οραμάτων.
Το παρόν πολιτικό σύστημα τρέφεται από τον απολιτικό και γι’ αυτό τον προωθεί, τον προβάλλει και τον κανακεύει. Η απαξίωση της πολιτικής και ιδεολογικής διαπάλης είναι ιδανική για να κάνει τη δουλειά της ατάραχη η εξουσία.
«Το να λες δε μ’ απασχολεί η πολιτική είναι σα να λες δε μ’ απασχολεί η ζωή.»
- Βράβευση μαθητών
- Για την αποκατάσταση της αλήθειας
- Κάλεσμα σε αναπληρωτές
- Ερωτήματα σχετικά με την πάγια προκαταβολή των σχολείων
- Κάλεσμα για παρουσία ΔΟΕ σε ενημερωτική τηλεδιάσκεψη
- Σχετικά με την απάντηση της Εγνατίας Οδού
- Έναρξη Τμήματος Καλαθοσφαίρισης του Συλλόγου μας
- Γενική συνέλευση
- Έναρξη χορευτικού τμήματος του Συλλόγου μας!
- Απαράδεκτη καθυστέρηση και ανάγκη επίσπευσης εργασιών στο 9ο Δημοτικό Σχολείο και Νηπιαγωγείο Καβάλας
- Αιτήσεις παραίτησης εκπαιδευτικών Π.Ε. το 2017 (Παληγιάννης Βασίλειος)
- 7000 Οργανικά κενά στα Σχολεία (Παληγιάννης Βασίλειος)
- 2η Συνεδρίαση ΑΠΥΣΠΕ
- 16.000 οι αιτήσεις μετάθεσης εκπαιδευτικών ΠΕ (Παληγιάννης Βασίλειος)
- Ενημερωτικό σημείωμα – 3η συνεδρίαση ΠΥΣΠΕ Καβάλας – ενημέρωση σχετικά με την αναγνώριση μεταπτυχιακών τίτλων σπουδών
- 5η πανελλήνια σύσκεψη αιρετών (Δημοσθενίδης Δημήτρης – Aιρετός ΠΥΣΠΕ Καβάλας)
- Ενημερωτικό Δελτίο (Αποστόλου Αθανάσιος – Αιρετός Α.Π.Υ.Σ.Π.Ε. Α.Μ.Θ.)
- Ανοιχτή Επιστολή Μαχόμενου Εκπαιδευτικού (Μουμτσάκης Απόστολος)
- Σημείωμα υποψήφιου αιρετού ΠΥΣΠΕ
- Πρόταση κατανομής και σύστασης νέων οργανικών θέσεων ειδικοτήτων
- «Όχι άλλα στολίδια σε ένα σχολείο με θεμελιώδη κενά» – ΔΗ.ΣΥ.
- Προτάσεις της ΔΑΚΕ στην ΔΟΕ
- Όχι στον «διάλογο» των ΜΑΤ και των χημικών – ΔΗ.ΣΥ.
- Δωρεά Οργάνων και Ιστών. Δωρεά Ζωής – ΔΗ.ΣΥ.
- Ανακοίνωση για την υποβάθμιση του Ολοήμερου Σχολείου – ΔΑΚΕ
- Άμεση κάλυψη όλων των κενών στα σχολεία – ΔΗ.ΣΥ.
- Άμεση κάλυψη των κενών στα σχολεία – ΔΗ.ΣΥ
- Απεργία 1 Οκτωβρίου – ΔΗ.ΣΥ
- Χιλιάδες κενά στα σχολεία – ΔΗ.ΣΥ
- Έναρξη σχολικής χρονιάς – Δ.Α.Κ.Ε.
- Κανένας εκπαιδευτικός χωρίς στέγη.
- Για τις αθλιότητες του ΥΠΑΙΘΑ
- Ανακοίνωση ΑΣΕ – Νεοδιόριστοι 2025
- Νέο πειθαρχικό δίκαιο
- Ίδρυση Τμημάτων Ένταξης σε Νηπιαγωγεία
- Παραίτηση Ασβεστά Ειρήνης από την Ε. Γ. του Ν. Τ. ΑΔΕΔΥ Καβάλας
- Βεργόπουλος Βασίλειος (ΑΠΟΨΕΙΣ)
- Κωνστατινίδου Μαλαματή (ΑΠΟΨΕΙΣ)
- Νέα τεχνάσματα παλαιάς κοπής στον εκπαιδευτικό συνδικαλισμό
- Επιστολή Τσαβδαρίδη Ανέστη
- Επιτροπή αναπληρωτών, ωρομισθίων και αδιόριστων εκπαιδευτικών Καβάλας
- Περί ηθικής ο λόγος ……ΔΗΣΥ
- Ενημερωτικό Σημείωμα (Δημοσθενίδης Δημήτρης)
- Αφιέρωμα στη δασκάλα Ρόζα Ιμβριώτη – Φώτης Λάζος
- Δήλωση Παραίτησης Στέργιου Κεχαγιά από το Δ.Σ. του Συλλόγου




