Get Adobe Flash player
Ιστορικό
Παλαιό Site
p.e.kavalas.logologo_misth_monimonlogo_misth_anaplerg.dikaiom.logodiaugeia-logoist_logot_logopaid_inst_logodoe_logo

Συναδέλφισσες-συνάδελφοι                                                                                                                                Ιούλιος 2019

Οι βουλευτικές εκλογές της 7ης Ιουλίου και ο σχηματισμός κυβέρνησης από την ΝΔ με πρωθυπουργό τον Κυριάκο Μητσοτάκη διαμόρφωσαν ένα νέο πολιτικό χάρτη στη χώρα μας. Από τις πρώτες δηλώσεις της νέας κυβέρνησης διαφαίνεται πως θα κηρύξει πόλεμο μαζί με το χρεοκοπημένο ντόπιο πολιτικό και οικονομικό κατεστημένο επιλέγοντας στοχευμένη πολιτική εναντίον του κοινωνικού κράτους, απέναντι στα δικαιώματα των εργαζομένων, απέναντι στο δημόσιο δωρεάν σχολείο και στη λειτουργία του.

Οτιδήποτε επεκτείνει την υποχρέωση του κράτους για δημόσιες και δωρεάν παροχές στην υγεία και στην παιδεία θέλει είτε να το καταργήσει είτε να το ψαλιδίσει για να στρώσει το έδαφος της ιδιωτικοποίησης των υπηρεσιών ώστε με όρους αγοράς αυτές να προσφέρονται μόνο στους λίγους και  στους έχοντες.  Γι αυτούς τους λόγους ψάχνει τρόπους πώς θα βάλει ταφόπλακα στο δίχρονο δημόσιο δωρεάν νηπιαγωγείο παρέα με την ΚΕΔΕ και τον κ. Πατούλη  και πώς θα κατεδαφίσει την υποχρέωση του κράτος για δημόσια παροχή υγείας σε όλους, ξεκινώντας από τους πρόσφυγες τα προσφυγόπουλα και τους μετανάστες.

Επιπλέον η κυβέρνηση της ΝΔ παίρνει το χαρτοφυλάκιο της “Έρευνας και τεχνολογίας” από το Υπουργείο Παιδείας και την τριτοβάθμια εκπαίδευση και το ενσωματώνει στο Υπουργείο “Ανάπτυξης και Επενδύσεων” ώστε η αγορά και οι επιχειρηματίες τελικά να καθορίζουν και να κατευθύνουν πλήρως την έρευνα και να έχουν αυτοί ως φιλέτο τις χρηματοδοτήσεις, στοχεύοντας ταυτόχρονα στην απαξίωση του δημόσιου πανεπιστήμιου καθιστώντας τα ικέτες και παραγγελιοδόχους. Για την επικράτηση των νεοφιλελεύθερων απόψεων και τον έλεγχο της πανεπιστημιακής κοινότητας εχθρό θεωρεί το πανεπιστημιακό άσυλο και γι αυτό τον λόγο θέλει να το καταργήσει και να βάλει «πηλήκιο» στην ελεύθερη έκφραση και διακίνηση απόψεων και ιδεών.

Είναι φανερό ότι επιλέγει τον δρόμο των ‘’μνημονίων’’, που θα επιφέρει τα γνωστά αποτελέσματα στην κοινωνική, οικονομική ζωή ενός ολόκληρου λαού, διανθισμένο μάλιστα με πολιτικές βγαλμένες από την πιο νεοφιλελεύθερη φαρέτρα.

Εμείς επιλέγουμε τον δρόμο του αγώνα για την προστασία των αδύνατων, των κοινωνικών, οικονομικών και εργασιακών και μορφωτικών δικαιωμάτων μας για μια κοινωνία με περισσότερη δημοκρατία, κοινωνική και οικονομική δικαιοσύνη, για μια αειφορική-κυκλική οικονομική ανάπτυξη της χώρας μας με σεβασμό στο φυσικό περιβάλλον και στην κοινωνική συνοχή.

Οι «υποσχέσεις» της κυβέρνησης της ΝΔ δεν έχουν σταματημό και πράγματι δεν ήταν στην κρυφή της ατζέντα αλλά στις προεκλογικές της εξαγγελίες.  Τα μνημόνια δεν την ικανοποίησαν, πλήρως, έχει …καλύτερες εμπνεύσεις. Υπόσχεται στους επιχειρηματίες να επαναφέρει το εργατικό δίκαιο στον εργατικό μεσαίωνα του 19ου αιώνα και οι εργαζόμενοι να δουλεύουν εφτά (7)  ημέρες την εβδομάδα με 12ωρη απασχόληση την ημέρα, άλλα και κατάργηση θετικών μέτρων που ψηφίστηκαν από την κυβέρνηση Σύριζα για την ανακούφιση των πληγέντων από την σκληρή λιτότητα που εφαρμόστηκε στην εποχή των μνημονίων.

Υπόσχεται μία[1] μόνιμη πρόσληψη στο δημόσιο για πέντε[5] συνταξιοδοτήσεις-αποχωρήσεις, αυτονομία διοικητική και οικονομική στις σχολικές μονάδες με προσλήψεις εκπαιδευτικών κατά τόπους από την τοπική αυτοδιοίκηση και από τους  διευθυντές σχολείων, υπόσχεται αξιολόγηση σχολείων και εκπαιδευτικών για το ‘’καλό’’ της εκπαίδευσης, υπόσχεται ’’πηλήκιο’’ στα πανεπιστήμια και φευ υπόσχεται να λύσει μια και καλή το ασφαλιστικό- συνταξιοδοτικό στη χώρα μας σύμφωνα με το σύστημα Πινοσέτ. Να το δώσει δηλαδή φιλέτο στις ασφαλιστικές εταιρίες και οι ιδιώτες να εγγυηθούν την υγεία και τις συντάξεις.

οι εργαζόμενοι και ο ελληνικός λαός ξέρουν πολύ καλά και δεν ξεχνούν ποιοι ευθύνονται για τη χρεοκοπία, τα μνημόνια, τη φτωχοποίηση και τη διάλυση της κοινωνικής συνοχής και με τις πρώτες αυτές κυβερνητικές εξαγγελίες ακόμα και όσοι στις πρόσφατες εκλογές ψήφισαν ΝΔ γρήγορα θα βρεθούν απέναντι από τις νεοφιλελεύθερες ασκούμενες πολιτικές της.

Το συνδικαλιστικό κίνημα και οι εκπαιδευτικοί οφείλουν να σταθούν ανάχωμα στα νεοφιλελεύθερα πι­σωγυρίσματα της κυβέρνησης της ΝΔ και  του Κυριάκου Μητσοτάκη και με τους αγώνες τους να μην επιτρέψουν την αποδόμηση του δημόσιου δωρεάν σχολείου, την συντριβή δικαιωμάτων και ταυτόχρονα να διεκδικούν μαζί και μέσα στην ελληνική κοινωνία όλα τα δίκαια αιτήματα για καλύτερη εκπαίδευση, δημόσια και δωρεάν για όλα τα παιδιά και με όλους τους εκπαιδευτικούς, να διεκδικούν συνολικότερα μια δικαιότερη κοινωνία υπέρ των πολλών.

Οι Εκπαιδευτικοί Ριζοσπαστικής Αριστεράς-ΕΡΑ δεν είχαμε ούτε έχουμε  καμιά αυταπάτη για τις πολιτικές της ΝΔ και των ντόπιων τεχνοκρατών συμμάχων της -τη μισή κυβέρνηση την έδωσε σε αυτούς- γι αυτό και θα αγωνιστούμε να μη δούμε κατακτήσεις μας να γίνουν αιτήματα διεκδίκησης και συνθήματα στους αγώνες μας.

Θα υπερασπίσουμε συνδικαλιστικά, κινηματικά και πολιτικά τις νίκες μας:

  • τον νόμο(άρθρο 33 νόμος 4521/2018) για την υποχρεωτική δίχρονη φοίτηση στο δημόσιο δωρεάν νηπιαγωγείο.
  • Τον μόνιμο διορισμό των 4.500 στην ειδική και των 10.500 εκπαιδευτικών στην γενική εκπαίδευση.
  • Το άσυλο στα πανεπιστήμια.
  • Την έρευνα και την τεχνολογία ως αναπόσπαστο μέρος της παιδείας και όχι της ανάπτυξης και των επενδύσεων.
  • την κατάργηση του Π.Δ. 152 και το σταμάτημα της προσωπικής αξιολόγησης-χειραγώγησης που οδηγούσε στην κατηγοριοποίηση σχολείων-μαθητών-εκπαιδευτικών και σε απολύσεις.
  • την κατάργηση της «αυτοδίκαιης» αργίας.
  • την κατάργηση του μέτρου της υποχρεωτικής μετάθεσης.
  • Την κατάργηση του γραπτού διαγωνισμού για τους μόνιμους διορισμούς.
  • τη στελέχωση όλων των σχολείων, και των ολιγοθεσίων, με εκπαιδευτικούς όλων των ειδικοτήτων.
  • τον υπερδιπλασιασμό του αριθμού των εκπαιδευτικών που εργάζονται στις δομές και στις ανάγκες της Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης.
  • Το πρόγραμμα της κολύμβησης στα δημοτικά σχολεία.
  • Τις σχολικές βιβλιοθήκες και στα δημοτικά σχολεία.
  • Τα δωρεάν γεύματα στους μαθητές των σχολείων.
  • Τον δεύτερο υποδιευθυντή στα 12θέσια Δημοτικά σχολεία.
  • Την μείωση κατά δύο διδακτικές ώρες του ωραρίου των διευθυντών και υποδιευθυντών.
  • Την αύξηση κατά 50% του επιδόματος ευθύνης των προϊσταμένων νηπιαγωγείων και ολιγοθέσιων δημοτικών σχολείων.
  • Την μείωση του ανώτατου αριθμού μαθητών ανά τμήμα στους 22, έχοντας πάντα ως στόχο τους 20 στο Δημοτικό και 15 στο Νηπιαγωγείο.
  • Το μεταφορικό ισοδύναμο των αναπληρωτών και μόνιμων εκπαιδευτικών που εργάζονται στα νησιά.
  • Το δικαίωμα των εκπαιδευτικών να αγοράζουν προϊόντα από τα στρατιωτικά πρατήρια.
  • Το δικαίωμα των αναπληρωτών να σιτίζονται στις στρατιωτικές λέσχες.
  • Την ίδρυση σχολείων Δεύτερης Ευκαιρίας στα Δημοτικά Σχολεία.
  • Τις 3,5 μήνες άδεια με πλήρη δικαιώματα στις αναπληρώτριες για την ανατροφή τέκνου.
  • Τον δημόσιο δωρεάν χαρακτήρα της τεχνικής-επαγγελματικής εκπαίδευσης απέναντι στην πολιτική ιδιωτικοποίησης ολόκληρων κλάδων αυτής που είχαν δοθεί δώρο-βορά  από την κυβέρνηση Σαμαρά-Βενιζέλου στους επιχειρηματίες της εκπαίδευσης.
  • Την δωρεάν ιατροφαρμακευτική φροντίδα σε όλους τους ανασφάλιστους συμπολίτες μας.

 

Η ΕΡΑ χωρίς να ξεχνά, δεν μένει στο χτες. Διεκδικεί σταθερά ένα ριζοσπαστικό, δημοκρατικό σχολείο της παιδαγωγικής ελευθερίας, της αντιρατσιστικής και αντιπολεμικής εκπαίδευσης, ένα σχολείο με όλους τους αναγκαίους εκπαιδευτικούς που θα συντελεί  στην κατάκτηση υψηλού μορφωτικού επιπέδου για όλα τα παιδιά, ένα σχολείο που δεν θα αποκλείει κανένα παιδί από την πρόσβαση στα δημόσια αγαθά της παιδείας.

Οι Εκπαιδευτικοί Ριζοσπαστικής Αριστεράς – Ε.Ρ.Α-  θα εναντιωθούν σθεναρά σε κάθε πολιτική της κυβέρνησης που θα χτυπά το δημόσιο δωρεάν σχολείο, σε κάθε πολιτική κατεδάφισης δικαιωμάτων και θα συμβάλουν με όλες τους τις δυνάμεις η ΝΔ να  μην εγγράψει το μέλλον μας με τις ακρονεοφιλελεύθερες πολιτικές της. Οι εργαζόμενοι και οι εκπαιδευτικοί με γνώμονα τις  πραγματικές κοινωνικές και μορφωτικές ανάγκες δεν θα επιτρέψουν την εφαρμογή του προγράμματος της ΝΔ. Την τετραετία της η ΝΔ ήδη την ξεκίνησε κατά τέτοιο τρόπο ώστε να μετράται ήδη αντίστροφα.  

Με αυτές τις σκέψεις και με την ευθύνη που μας αναλογεί για την πορεία του δημόσιου δωρεάν σχολείου καταθέτουμε ως  «προμετωπίδα» στους αγώνες μας για τη νέα συνδικαλιστική χρονιά το παρακάτω διεκδικητικό πλαίσιο:

  • 14χρονο δημόσιο δωρεάν σχολείο με 2χρονη υποχρεωτική φοίτηση στο νηπιαγωγείο σε όλη τη χώρα, εφαρμογή παντού του νόμου που ψηφίστηκε (άρθρο 33 νόμος 4521/2018)
  • Αύξηση των δαπανών για την παιδεία στο 5% του ΑΕΠ
  • Άμεσα μαζικοί διορισμοί μόνιμων εκπαιδευτικών για την κάλυψη όλων των αναγκών της δημόσιας εκπαίδευσης σύμφωνα με τις θέσεις του κλάδου και στην Ειδική και στη Γενική εκπαίδευση με αρχή τους διορισμούς των 500 και 10.500 εκπαιδευτικών.
  • πλήρη εξίσωση δικαιωμάτων των αναπληρωτών με αυτά των μονίμων.
  • Αυξήσεις στους μισθούς και τις συντάξεις.
  • Απόδοση του 13ου και 14ου μισθού[δώρο ΧριστουγέννωνΠάσχα και επίδομα αδείας] και στους δημοσίους υπαλλήλους
  • Απόδοση άμεσα του ‘’παγωμένου’’ μισθολογικού κλιμακίου της διετίας 2016 και 2017.
  • Πολιτική λύση για τα – δώρα Χριστουγέννων – Πάσχα και επίδομα αδείας [2013 έως 2016] με καταβολή τους ως αναδρομικά αυτών.
  • Νέο μισθολόγιο που θα αποκαθιστά σταδιακά τα εισοδήματά στην προ μνημονίων εποχή
  • Μείωση των ορίων συνταξιοδότησηςπλήρη σύνταξη στα 35 χρόνια δουλειάς με κατάργηση των τιμωρητικών «πέναλτυ» μετά την 30ετία.
  • Ασφάλιση καθολική και δημόσια ενάντια σε πολιτικές εκφωνήσεις-προγράμματα της ΝΔ που μιλάνε για ασφαλιστικό Πινοσέτ, δηλαδή να εμπιστευθούμε την σύνταξή μας και τα γεράματά μας στις ιδιωτικές ασφαλιστικές εταιρίες.
  • Μείωση του διδακτικού ωραρίου των εκπαιδευτικών της πρωτοβάθμιας να γίνει ίδιο με αυτό της δευτεροβάθμιας.
  • Μείωση του ωραρίου των εκπαιδευτικών στα ολιγοθέσια Νηπιαγωγεία και Δημοτικά σχολεία για να εξισωθεί με αυτό των πολυθέσιων δημοτικών σχολείων.
  • Σταδιακή μείωση του διδακτικού ωραρίου και μετά την 20ετία.
  • Ορισμός σταθερού εκπαιδευτικού, υπεύθυνου για κάθε ολοήμερο σχολείο με δύο τμήματα και πάνω.
  • Θεσμοθέτηση παιδαγωγικής- επιμορφωτικής συνεδρίασης του συλλόγου διδασκόντων ενταγμένη στο διδακτικό ωράριο των εκπαιδευτικών
  • Επιμόρφωση όλων των εκπαιδευτικών με ευθύνη της πολιτείας με απαλλαγή των διδακτικών καθηκόντων, επαναφορά των διδασκαλείων.
  • Χορήγηση εκπαιδευτικών αδειών για δωρεάν μεταπτυχιακές σπουδές
  • Επέκταση του προγράμματος για τις βιβλιοθήκες σε όλα τα σχολεία
  • Γενίκευση του προγράμματος κολύμβησης
  • Δεύτερος δάσκαλος σε τμήματα που μαθητές χρειάζονται πρόσθετες εκπαιδευτικές υπηρεσίες
  • Ικανός αριθμός δασκάλων και νηπιαγωγών στη διάθεση των διευθύνσεων εκπαίδευσης για να καλύπτουν  έκτακτες ανάγκες των σχολείων.
  • Υποστήριξη των σχολείων, νηπιαγωγείων και δημοτικών, με μόνιμο επιστημονικό και βοηθητικό προσωπικό
  • Μείωση του αριθμού των μαθητών ανά τμήμα 20 για τα δημοτικά και 15 στα νηπιαγωγεία.
  • Νέα αναλυτικά προγράμματα και βιβλία που να προάγουν την κριτική και δημιουργική σκέψη, και να είναι βασισμένα στον λόγο και στην τέχνη,  στην παιδικότητα, αλλά και στην εμβάθυνση των πτυχών της γνώσης και την εξέλιξη αυτής.
  • Ανέγερση νέων κτιριακών υποδομών, ικανών να ανταποκριθούν στην πλήρη εφαρμογή της δίχρονης φοίτησης στο νηπιαγωγείο και γενικότερα στις σύγχρονες ανάγκες σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης.
  • Ίδρυση δημόσιου οργανισμού για την ανέγερση σύγχρονων διδακτηρίων.
  • Δημιουργία οργανικής θέσης σε κάθε πολυθέσιο σχολείο ενός επιπλέον δασκάλου για ενισχυτική διδασκαλία.
  • Ίδρυση και λειτουργία Τμημάτων Ένταξης σε όλα τα σχολεία. Ένταξη όλων των παιδιών που έχουν ανάγκη στην καταλληλότερη δομή Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης.
  • Παράλληλη Στήριξη για όλους τους μαθητές-τριες που έχουν ανάγκη
  • Ίδρυση ΣΔΕ στα δημοτικά σχολεία με εκπαιδευτικούς δάσκαλους
  • Να εγγράφονται όλοι οι μαθητές στο ολοήμερο με δήλωση του γονέα.
  • Ενίσχυση του παιδαγωγικού ρόλου και των αρμοδιοτήτων του Συλλόγου Διδασκόντων, αποφασιστική η κρίση του για την επιλογή διευθυντών.
  • Ένταξη όλων των προσφυγόπουλων-μεταναστόπουλων στα σχολεία με παράλληλη λειτουργία τάξεων υποδοχής.
  • Κατάργηση του ιδρυθέντος τμήματος ‘’Επιστήμη της Εκπαίδευσης και Κοινωνικής Εργασίας’’ στο πανεπιστήμιο Πάτρας και θωράκιση – ενίσχυση του ρόλου του δασκάλου επιστημονικά και επαγγελματικά στο δημοτικό σχολείο.

 

Υπερασπιζόμαστε τις κατακτήσεις μας

δεν θα επιτρέψουμε αυτές να γίνουν αιτήματα διεκδίκησης

τα  πισωγυρίσματα θα τα ανατρέψουμε

διεκδικούμε 14χρονο δημόσιο δωρεάν σχολείο για όλα τα παιδιά με όλους τους εκπαιδευτικούς