«Σε “εξ αποστάσεως” επαφή με την εκπαιδευτική πραγματικότητα η Ν. Κεραμέως… Ζητούμενο η παιδαγωγική προσέγγιση της εκπαιδευτικής διαδικασίας για τους μαθητές μας και όχι η βαθμολογία του Α’ Τριμήνου» |
![]() |
Η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας, με μια απλή γραφειοκρατική προσέγγιση της κατάστασης που επικρατεί με την εξ αποστάσεως υποστήριξη των μαθητών μας, ζητά από τους εκπαιδευτικούς την παράδοση της βαθμολογίας Ά Τριμήνου. Συνεχίζει με επικοινωνιακούς όρους να χειρίζεται την τραγική κατάσταση που έχει διαμορφωθεί, ως προς τη λειτουργία των σχολείων στο πλαίσιο της πανδημίας, παρουσιάζοντας μια εικόνα κανονικότητας, χωρίς στην ουσία να λαμβάνει, ακόμα και τώρα, κανένα μέτρο, ώστε τα σχολεία να ανοίξουν και να παραμείνουν ανοιχτά με ασφάλεια. Οι πολιτικές επιλογές και προτεραιότητες που θέτει η Κυβέρνηση της ΝΔ και η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας, αναδεικνύουν με εμφατικό τρόπο την αδιαφορία για παροχή των βασικών κοινωνικών αγαθών σε όλους τους πολίτες και μαθητές ισότιμα, την αδιαλλαξία και την εμμονή σε καταστροφικές επιλογές για την κοινωνία επιχειρώντας κορυφαία ζητήματα, που αφορούν την συντριπτική πλειοψηφία των πολιτών, να τα «κρύψουν κάτω από το χαλί».
Τα σχολεία είναι κλειστά ένα και πλέον μήνα και σε αυτό το διάστημα η εξ αποστάσεως εκπαίδευση δεν μπορεί να αντικαταστήσει τη δια ζώσης διδασκαλία, ειδικά κάτω από αυτές τις συνθήκες που υπάρχει αποκλεισμός μαθητών και η απουσία κρατικής μέριμνας ακόμα και στη διαμόρφωση του απαραίτητου προσαρμοσμένου ψηφιακού εκπαιδευτικού υλικού. Μόνο το πρώτο δίμηνο θα μπορούσε να ληφθεί υπόψη για τη βαθμολογία των μαθητών μας, όταν τα σχολεία ήταν ανοιχτά. Είναι όμως αυτό το ζητούμενο; Το πρώτο πράγμα που θα έπρεπε να απασχολεί την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου, είναι το αν θα μπουν βαθμοί Ά Τριμήνου και για το οποίο δείχνει τέτοια σπουδή;
Όσο και αν προσπαθεί να θολώσει την πραγματική εικόνα η Κυβέρνηση και να την παρουσιάσει με τον τρόπο που την εξυπηρετεί επικοινωνιακά, η εξ αποστάσεως εκπαίδευση πραγματοποιείται όλο αυτό το διάστημα με σημαντικές δυσκολίες και τεράστιες ελλείψεις τις οποίες, φαίνεται, να μην έχει την παραμικρή πρόθεση να καλύψει. Περίπου το ¼ των μαθητών δεν έχει πρόσβαση στο ίντερνετ και είναι έξω από κάθε διαδικασία εξ αποστάσεως. Ένα σημαντικό τμήμα του μαθητικού δυναμικού δεν έχει ηλεκτρονικές συσκευές, ώστε να παρακολουθήσει τα ψηφιακά μαθήματα ενώ ένα μεγάλο τμήμα του μαθητικού πληθυσμού παρακολουθεί μέσα από κινητό τηλέφωνο. Το δίκτυο και η πλατφόρμα webex εμφανίζουν σοβαρές δυσκολίες σύνδεσης οι οποίες δυσχεραίνουν τις διαδικασίες, απογοητεύουν τους μαθητές μας, ματαιώνουν τις προσπάθειες και προσδοκίες των εκπαιδευτικών και εξοργίζουν τους γονείς.
Από την άλλη μεριά οι εκπαιδευτικοί κάνουν ό,τι μπορούν, στη συντριπτική πλειοψηφία με δικά τους μέσα και από το δικό τους δίκτυο, ώστε να ανταποκριθούν στις ανάγκες των μαθητών, όπως έπραξαν και κατά το πρώτο κύμα της πανδημίας, εκεί που η πολιτεία ήταν και πάλι απούσα. Δυστυχώς όλο αυτό το διάστημα που προηγήθηκε της έναρξης της σχολικής χρονιάς, δεν αξιοποιήθηκε με επιλογή της Κυβέρνησης, ώστε να παρθούν όλα τα απαραίτητα μέτρα για το άνοιγμα των σχολείων με ασφαλή υγειονομικά τρόπο, όπως έγινε και σε άλλες χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Αντί γι’ αυτό η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας, αφού έστειλε τα χορηγούμενα «παγούρια μινιατούρες» και τις «μάσκες αλεξίπτωτα» κουνάει συνεχώς το δάκτυλο σε εκπαιδευτικούς, μαθητές και γονείς και στέλνει εντολές με εγκυκλίους. Ξεδιπλώνει την πολιτική της σα να μην έχει αλλάξει τίποτα. Λες και η εκπαίδευση και η ζωή όλων μας συνεχίζεται κανονικά.
Ωστόσο όλα έχουν ένα όριο και το όριο αυτό έχει πια ξεπεραστεί. Δε θα ανεχτούμε η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας και η Κυβέρνηση να «σφυρίζουν αδιάφορα» στην πραγματικότητα που βιώνει η κοινωνία ολόκληρη. Επιτέλους να λάβει ουσιαστικά μέτρα και όχι να επιμένει σε μια επίπλαστη αίσθηση κανονικότητας, η οποία δυστυχώς δεν υπάρχει πουθενά στην κοινωνία, εκτός από το περιβάλλον του Πρωθυπουργού, που έχει την πολυτέλεια εν μέσω πανδημίας για στιγμές «ανεμελιάς», και των μελών της Κυβέρνησης.
Καλούμε την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας:
Να πάρει πίσω το ΦΕΚ και να μην καταχωρηθούν βαθμολογίες με τα σχολεία κλειστά.
Να υπάρξει αναπροσαρμογή ή και συγχώνευση των τριμήνων ώστε η όποια πρώτη βαθμολογία, της φετινής χρονιάς, να καταχωρηθεί με ανοικτά σχολεία και μετά από τον απαραίτητο και επαρκή, δια ζώσης, διδακτικό χρόνο.
Να προχωρήσει σε αναπροσαρμογή και περικοπή της ύλης και μάλιστα λαμβάνοντας υπόψη το τελευταίο τρίμηνο της περυσινής χρονιάς καθώς και τις συνθήκες κάτω από τις οποίες διεξάγεται η φετινή χρονιά. Απαιτείται μακροπρόθεσμο πλάνο κάλυψης της ύλης που θα ξεπερνά τη φετινή χρονιά, με ανάλογη προσαρμογή και κάλυψη όλων των τάξεων και βαθμίδων μέχρι την οριστική ομαλοποίηση. Διαφορετικά το κόστος της απουσίας μέριμνας της Κυβέρνησης θα το επωμιστεί η σημερινή γενιά μαθητών που πιθανόν να χάσει μια ολόκληρη σχολική χρονιά.
Με το άνοιγμα των σχολείων να επαναληφθούν όσα διδάχθηκαν μέσω της εξ αποστάσεως καλύπτοντας τις αστοχίες και τις τραγικές ελλείψεις, για να θεραπευτεί η όξυνση των μαθησιακών ανισοτήτων των μαθητών μας, που δεν έχουν δυνατότητα πρόσβασης στα ψηφιακά μαθήματα.
Να λάβει όλα τα απαραίτητα υγειονομικά μέτρα, ώστε μετά τις γιορτές να ανοίξουν τα σχολεία με τρόπο ασφαλή για μαθητές και εκπαιδευτικούς και να μη χρειαστεί να κλείσουν ξανά (τμήματα μέχρι του αριθμού των 15 μαθητών και 1 μαθητής ανά θρανίο, μείωση στο 50% της πληρότητας των μέσων μεταφοράς μαθητών από και προς το σχολείο, δωρεάν και επαναλαμβανόμενα τεστ σε μαθητές και εκπαιδευτικούς, προσλήψεις εκπαιδευτικών και προσωπικού καθαριότητας κλπ).
Αυτόνομο ΔΙΚΤΥΟ Εκπαιδευτικών
Αγωνιστικών, Προοδευτικών και Ενωτικών Κινήσεων Π.Ε.
ΕΝΟΤΗΤΑ – ΑΓΩΝΑΣ – ΠΡΟΟΠΤΙΚΗ
- Ετήσιος Χορός για τη γιορτή των Τριών Ιεραρχών – Κοπή βασιλόπιτας
- Ευχές Συλλόγου
- Πρόσκληση
- 166_2024.12.10 Κάλεσμα σε παράσταση Διαμαρτυρίας
- 165_2024.12.10 Διευκολυντική στάση εργασίας Παράσταση Διαμαρτυρίας
- 161_2024.11.29 Δελτίο Τύπου
- 162_2024.11.29 Αίτημα για συνάντηση
- 163_2024.11.29 Βράβευση μαθητών
- Σχετικά με τις επιχειρούμενες συγχωνεύσεις
- 157_2024.11.12 Βράβευση μαθητών
- Αιτήσεις παραίτησης εκπαιδευτικών Π.Ε. το 2017 (Παληγιάννης Βασίλειος)
- 7000 Οργανικά κενά στα Σχολεία (Παληγιάννης Βασίλειος)
- 2η Συνεδρίαση ΑΠΥΣΠΕ
- 16.000 οι αιτήσεις μετάθεσης εκπαιδευτικών ΠΕ (Παληγιάννης Βασίλειος)
- Ενημερωτικό σημείωμα – 3η συνεδρίαση ΠΥΣΠΕ Καβάλας – ενημέρωση σχετικά με την αναγνώριση μεταπτυχιακών τίτλων σπουδών
- 5η πανελλήνια σύσκεψη αιρετών (Δημοσθενίδης Δημήτρης – Aιρετός ΠΥΣΠΕ Καβάλας)
- Ενημερωτικό Δελτίο (Αποστόλου Αθανάσιος – Αιρετός Α.Π.Υ.Σ.Π.Ε. Α.Μ.Θ.)
- Ανοιχτή Επιστολή Μαχόμενου Εκπαιδευτικού (Μουμτσάκης Απόστολος)
- Σημείωμα υποψήφιου αιρετού ΠΥΣΠΕ
- Πρόταση κατανομής και σύστασης νέων οργανικών θέσεων ειδικοτήτων
- Κοροϊδία από την Κυβέρνηση για την αντιμετώπιση του στεγαστικού ζητήματος
- Ενημερωτικό των εκλεγμένων της ΑΣΕ στο Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε.
- Αποπομπή Αιρετών από τα πειθαρχικά συμβούλια
- Η κυβέρνηση της ΝΔ εντείνει τον αυταρχισμό και την επιβολή της πειθάρχησης στα σχέδιά της.
- «Κόβει» η Κυβέρνηση της ΝΔ το επίδομα ανεργίας σε αναπληρωτές εκπαιδευτικούς
- Οι κυβερνήσεις αλλάζουν, το ίδιο και οι Υπουργοί Παιδείας…
- Οι θέσεις της ΑΣΕ για τις σχολικές εκδρομές
- Ευχές ΑΣΕ
- Ευχές ΔΑΚΕ
- Είναι ανεπιθύμητοι
- Ενημέρωση για τις πειθαρχικές διώξεις
- Απαράδεκτη παρέμβαση της ΝΔ και πρόκληση ΕΔΕ σε Λύκειο της Βέροιας
- TO ΝΟΜΙΜΟ ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΣΤΗΝ ΑΠΕΡΓΙΑ ΔΕΝ “ΠΑΖΑΡΕΥΕΤΑΙ”
- Προϋπολογισμός 2025
- Με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Ατόμων με Αναπηρία
- Παραίτηση Ασβεστά Ειρήνης από την Ε. Γ. του Ν. Τ. ΑΔΕΔΥ Καβάλας
- Βεργόπουλος Βασίλειος (ΑΠΟΨΕΙΣ)
- Κωνστατινίδου Μαλαματή (ΑΠΟΨΕΙΣ)
- Νέα τεχνάσματα παλαιάς κοπής στον εκπαιδευτικό συνδικαλισμό
- Επιστολή Τσαβδαρίδη Ανέστη
- Επιτροπή αναπληρωτών, ωρομισθίων και αδιόριστων εκπαιδευτικών Καβάλας
- Περί ηθικής ο λόγος ……ΔΗΣΥ
- Ενημερωτικό Σημείωμα (Δημοσθενίδης Δημήτρης)
- Αφιέρωμα στη δασκάλα Ρόζα Ιμβριώτη – Φώτης Λάζος
- Δήλωση Παραίτησης Στέργιου Κεχαγιά από το Δ.Σ. του Συλλόγου