Get Adobe Flash player
Ιστορικό
Παλαιό Site
p.e.kavalas.logologo_misth_monimonlogo_misth_anaplerg.dikaiom.logodiaugeia-logoist_logot_logopaid_inst_logodoe_logo
ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΤΟΥ ΔΣ ΤΗΣ ΔΟΕ ΜΕ ΤΗΝ ΗΓΕΣΙΑ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΠΑΙΔΕΙΑΣ

Αν η πραγματικότητα διαφωνεί με την κ. Κεραμέως, τόσο το χειρότερο για την πραγματικότητα!

Ούτε βήμα πίσω από τις συλλογικές μας αποφάσεις!

Συναδέλφισσες, συνάδελφοι,

Πραγματοποιήθηκε, την Τρίτη 2/3,  συνάντηση του ΔΣ της ΔΟΕ με την ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας μετά από πρόσκληση του τελευταίου. Στη συνάντηση, η κα Κεραμέως, η κα Μακρή και η κα Γκίκα έδειξαν να μην καταλαβαίνουν ή να κάνουν πως δεν καταλαβαίνουν την κατάσταση που επικρατεί στα σχολεία, τα οξυμένα προβλήματα που βιώνουν χιλιάδες μαθητές, γονείς και εκπαιδευτικοί. Η πολιτική ηγεσία προσπάθησε να παρουσιάσει μια μαγική εικόνα της τραγικής πραγματικότητας που βιώνουμε καθημερινά, ιδιαίτερα τον τελευταίο χρόνο.

Η συνάντηση είχε εντελώς προσχηματικό χαρακτήρα. Ήταν ενταγμένη σε μια αγωνιώδη προσπάθεια του Υπουργείου να εξωραΐσει την κατάσταση στα σχολεία και να αποποιηθεί τις τεράστιες ευθύνες του για τα ανύπαρκτα μέτρα στα σχολεία.

Κατά το Υπουργείο Παιδείας όλα έχουν γίνει καλώς στην Εκπαίδευση. Κανένα πρόβλημα δεν υπήρξε στην αντιμετώπιση της πανδημίας, τίποτα από όσα καταλογίζουν οι εκπαιδευτικοί, οι μαθητές και οι γονείς δεν έχει βάση… Μάλλον, η Υπουργός μπέρδεψε τα συγχαρητήρια που έλαβε από την Κομισιόν, για την προώθηση των αντιεκπαιδευτικών νομοσχεδίων εν μέσω πανδημίας, με την οργή και την αγανάκτηση που έχει δημιουργήσει η πολιτική της στους χιλιάδες εκπαιδευτικούς, μαθητές και γονείς.

Συγκεκριμένα, οι δήθεν απαντήσεις στα ζητήματα που θέσαμε ήταν οι εξής:

Για την «αξιολόγηση», αφού μας «κατηγόρησε» ότι διαλέξαμε επιθετική στάση με την απεργία – αποχή, λες και το Υπουργείο θα μας υποδείξει πώς θα αντιμετωπίζουμε τους αντιδραστικούς νόμους, ανέφερε πως θα συνεχίσει την προσπάθεια να εφαρμόσει την αξιολόγηση χωρίς να επεκταθεί σε άλλα ζητήματα και μέτρα που πρόκειται να αναλάβει. Είναι ξεκάθαρο ότι η σχεδόν καθολική συμμετοχή των εκπαιδευτικών στην απεργία – αποχή από την αντιεκπαιδευτική αξιολόγηση δυσκολεύει τους κυβερνητικούς σχεδιασμούς, στριμώχνει την κυβέρνηση, την αναγκάζει σε ελιγμούς. Η μεγαλύτερη δυσκολία της κυβέρνησης είναι ότι μια μεγάλη μερίδα της εκπαιδευτικής κοινότητας κατανοεί ότι μέσα από τη λεγόμενη αξιολόγηση προωθούνται πολιτικές και μέτρα που υποβαθμίζουν το σχολείο, ενισχύουν την κατηγοριοποίηση και τους ταξικούς φραγμούς, μεταφέρουν το κόστος στις τσέπες των λαϊκών οικογενειών.  Δυναμώνουμε τη συσπείρωση γύρω από τα σωματεία και δίνουμε τη μάχη να μπουν όλα τα σχολεία στην απεργία – αποχή. Δεν κάνουμε βήμα πίσω! Η ενότητα των συναδέλφων και η συλλογική αγωνιστική στάση μπορεί να αντιμετωπίσει κάθε απόπειρα εκβιασμού, πιέσεων και αυταρχισμού. Η μάχη για την αξιολόγηση θα έχει μακρύ δρόμο. Ενωμένοι να βγούμε νικητές.  

Για τις συνθήκες των σχολικών μονάδων εν μέσω πανδημίας, μόνο οργή μπορεί να προκαλέσει η αντίδραση της Υπουργού. Προσπάθησε να δείξει ότι η Κυβέρνηση και το Υπουργείο παίρνουν μέτρα, ακούν τους ειδικούς και μάλιστα έριξαν την ευθύνη στους συναδέλφους της Ειδικής Αγωγής ότι δεν πάνε να εμβολιαστούν αλλά και σε όλους τους εκπαιδευτικούς ότι δεν κάνουν τεστ! Καμία ανάληψη ευθύνης για την κρατική αναλγησία σε σχέση με τα ανύπαρκτα μέτρα υγειονομικής προστασίας, επιδημιολογικής επιτήρησης και ιχνηλάτησης στα σχολεία, καμία απάντηση για το αν το Υπουργείο έχει επιδημιολογικές μελέτες για την διάδοση του ιού στα σχολεία, καμία αίσθηση της πλήρους δυσλειτουργίας του συστήματος διεξαγωγής των τεστ (που θα έπρεπε να γίνονται μαζικά στα σχολεία και όχι να πρέπει να πάει ένας συνάδελφος 15 χιλιόμετρα μακριά και να αλλάξει 3 αστικά λεωφορεία), καμία έγνοια για επί της ουσίας πρόταξη των εκπαιδευτικών στον μαζικό εμβολιασμό. Αντί να σκύψει το κεφάλι η ηγεσία του Υπουργείου, που ανοιγοκλείνει τα σχολεία χωρίς να παίρνει ουσιαστικά μέτρα, αντί να ζητήσει ένα συγγνώμη από τα παιδιά, που ούτε μάσκες στο σωστό μέγεθος δεν κατάφερε να προμηθεύσει, αντί να υλοποιήσει τα αιτήματα, που από τον περσινό Μάη φωνάζουμε οι εκπαιδευτικοί, οι γονείς και οι μαθητές, ρίχνει με περισσή αλαζονεία την ευθύνη σε μας. Υπεραμύνθηκε της δήλωσης της κας Μακρή, ότι «η εξ αποστάσεως και η δια ζώσης είναι ισοδύναμες» (γελάνε και οι πέτρες) και ανακοίνωσε την πιθανά μικρή παράταση του σχολικού έτους, κάτι το οποίο ουσιαστικά αναιρεί την παραπάνω δήλωση!

Όλα τα παραπάνω αποδεικνύουν ότι η κυβέρνηση και το Υπουργείου έχουν κάνει συνειδητή πολιτική επιλογή να βγάλουν τζάμπα την πανδημία, να μη δώσουν € για τις πραγματικές ανάγκες των σχολείων. Μπορεί ζεστό χρήμα για τους κλινικάρχες, τους καναλάρχες, τους επιχειρηματικούς ομίλους και το ΝΑΤΟ να υπάρχει αλλά για την Παιδεία, την Υγεία και τις λαϊκές ανάγκες δεν περισσεύει €.

Για τις ψευδοεκλογές των Υπηρεσιακών Συμβουλίων παραδέχτηκε ότι ήταν κεντρική πολιτική επιλογή της κυβέρνησης, χωρίς φυσικά να απαντά γιατί σε όλο το υπόλοιπο δημόσιο δόθηκε παράταση των Υπηρεσιακών Συμβουλίων.  Είναι πραγματικά αστείο η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου να επιμένει ότι έγιναν εκλογές, τη στιγμή που όλοι οι υποψήφιοι είναι παραιτημένοι και απείχε πάνω από το 95% των εκπαιδευτικών. Τονίζουμε πως, για οποιαδήποτε δυσλειτουργία των Υπηρεσιακών Συμβουλίων, αποκλειστική ευθύνη φέρει το ίδιο το Υπουργείο Παιδείας με την αδιάλλακτη στάση του.

Για τα σχολικά γεύματα που κόπηκαν μαχαίρι εν μια νυκτί στερώντας τη δυνατότητα να σιτίζονται χιλιάδες παιδιά και για τον αποκλεισμό 10.000 αναπληρωτών λόγω παραβόλου, η Υπουργός προχώρησε σε μια προσφιλή τακτική: αποποιήθηκε των ευθυνών της και πέταξε το μπαλάκι σε άλλα Υπουργεία και Υπηρεσίες. Συνεχίζουν δηλαδή να δείχνουν το αποκρουστικό πρόσωπο της πολιτικής τους, μιας και ομολογούν πως δεν τους ενδιαφέρει η διατροφή χιλιάδων μαθητών που οι οικογένειές τους είναι κάτω από τα όρια της φτώχειας. Πραγματικά ντροπή και για την αντιμετώπιση σε 10.000 εκπαιδευτικούς, που οι παλινωδίες του συστήματος τους πετάνε ουσιαστικά έξω από την εκπαίδευση.

Δε δεσμεύτηκε ότι μετά το πέρας της πανδημίας θα καταργήσει τη νέα ελαστική μορφή εργασίας των 3μηνων συμβάσεων αναπληρωτών, αφού συνεχώς έμπλεκε την πανδημία με τη γενική φράση «έκτακτες συνθήκες», αποδεικνύοντας, όπως και στην περίπτωση της τηλεκπαίδευσης, πως οι έκτακτες συνθήκες περιλαμβάνουν πλέον τα πάντα, πως ό,τι νομοθετείται με αφορμή την πανδημία, ήρθε για να μείνει.

Για τους μόνιμους διορισμούς στην γενική αγωγή, η Υπουργός επανάλαβε τη δήλωση για 5.250 διορισμούς την επόμενη σχολική χρονιά. Είναι οι ίδιες δεσμεύσεις και οι ίδιοι διορισμοί που εδώ και 3 χρόνια παρουσιάζει η σημερινή και η προηγούμενη κυβέρνηση.  Μέσα στην τριετία όμως οι συνταξιοδοτήσεις ξεπερνούν κατά πολύ του διορισμούς, ειδικά αν λάβουμε υπόψη τις μαζικές αιτήσεις που θα γίνουν φέτος. Οι μόνιμοι διορισμοί είναι μια σταγόνα στο ωκεανό των χιλιάδων κενών και αναγκών που υπάρχουν. Είναι πρόκληση η Υπουργός να υπερηφανεύεται για τους 50.000 συμβασιούχους στην εκπαίδευση. Δεν είναι επιτυχία αυτό! Απόδειξη της χρόνιας αδιοριστίας και των τεράστιων αναγκών είναι. Απόδειξη της ανάγκης πολλαπλάσιων μόνιμων διορισμών είναι. Η Υπουργός δεν έκανε καμία αναφορά στον καταμερισμό των διορισμών ανά βαθμίδα και ειδικότητα.  Επίσης, ανέφερε ότι υπάρχουν σχεδιασμοί για αλλαγές στα κριτήρια προσλήψεων αλλά θα γίνουν σε ύστερο χρόνο και όχι άμεσα.

Τώρα είναι η ώρα ο κλάδος ενωμένος, όλοι οι αναπληρωτές συσπειρωμένοι στα σωματεία μας, να δυναμώσουμε τον αγώνα για μόνιμη και σταθερή δουλειά, για μονιμοποίηση όλων των αναπληρωτών που εργάζονται τα τελευταία χρόνια στην εκπαίδευση. Όποιος καταμερισμός και να γίνει σε διορισμούς ψίχουλα θα είναι άδικος. Ούτε ένας απολυμένος – μονιμοποίηση όλων των αναπληρωτών.

Για την 2χρονη Προσχολική Αγωγή (ΠΑ) ανέφερε πως ευελπιστεί να υλοποιηθεί στο 100% από τον Σεπτέμβρη (ούτε και αυτό δηλαδή είναι σίγουρο) και δεν έβγαλε άχνα για τους όρους με τους οποίους αυτή υλοποιείται, συνεχίζοντας την τακτική της προηγούμενης κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ.  Δηλαδή, θα έχουμε ένα επικοινωνιακό σόου με το Υπουργείο να κοκορεύεται πως υλοποιεί καθολικά τη 2χρονη ΠΑ και τα προνήπια και τα νήπια θα στοιβάζονται σε κοντέινερ (από τα χιλιάδες που έχουν γεμίσει ήδη οι αυλές ακόμα και Λυκείων), χωρίς εκπαιδευτικούς, χωρίς υποδομές, ουσιαστικά μια εφαρμογή για τα μάτια του κόσμου.

Τώρα είναι ώρα να δυναμώσει ο αγώνας για την ουσιαστική εφαρμογή της Δίχρονης Προσχολικής Αγωγής και Εκπαίδευσης, με σύγχρονους όρους και προϋποθέσεις. Κάθε σκέψη για πέρασμα των Νηπιαγωγείων στους Δήμους είναι αιτία πολέμου.

Το Υπουργείο παραδέχτηκε ότι ετοιμάζει νέο πολυνομοσχέδιο για την εκπαίδευση – και πάλι εν μέσω πανδημίας – αλλά δεν αποκάλυψε το περιεχόμενο του.

Συναδέλφισσες, συνάδελφοι,

            Όπως επισημάναμε ιδιαίτερα τον τελευταίο καιρό, η κυβέρνηση έχει όλα τα θέματα ανοιχτά στο τραπέζι. Εργαλειοποιεί την πανδημία, την αξιοποιεί για να προωθήσει την αντιλαϊκή της ατζέντα. Κλιμακώνει την επίθεση σε όλα τα μέτωπα. Είναι κυριολεκτικά πρόκληση την ίδια στιγμή να αδιαφορεί πλήρως για τις επιπτώσεις και τα βαθιά σημάδια που αφήνει η πανδημία και η αντιλαϊκή της διαχείριση στους νέους ανθρώπους (γνωστικά, συναισθηματικά, ψυχολογικά, σωματικά κ.ά.)

Η ίδια η συνάντηση αποδείχτηκε ένας χειρισμός του Υπουργείου, ώστε να προσπαθήσει να ανασκευάσει το προφίλ του, γιατί οι εκπαιδευτικοί εδώ και τόσο καιρό έχουμε δώσει ηχηρά χαστούκια στο Υπουργείο Παιδείας. Οι εκπρόσωποι της ΑΣΕ εκεί σταθήκαμε κυρίως, στην τοποθέτησή μας, στο ότι ο κλάδος γυρνάει την πλάτη στην αντιλαϊκή πολιτική του Υπουργείου, γιατί έχει στραμμένο το βλέμμα του στις μορφωτικές ανάγκες των παιδιών! Για αυτό και άφησε στα χαρτιά τις κάμερες στις τάξεις, για αυτό και άφησε ανενεργή την προσπάθεια αύξησης του ωραρίου των Νηπιαγωγών, για αυτό και ακύρωσε στην πράξη τις ψευτοεκλογές για τα Υπηρεσιακά Συμβούλια, γι’ αυτό και τώρα μπλοκάρει με ποσοστά από 95-100% την αντιδραστική αξιολόγηση.

            Εδώ και τώρα απαιτούμε:

  • Να πάρει πίσω την ΥΑ για την εσωτερική και εξωτερική αξιολόγηση, να καταργήσει τον νομό 4692/2020.
  • Να πάρει μέτρα για τη λειτουργία των σχολείων εν μέσω πανδημίας, να ικανοποιηθούν τα δίκαια αιτήματα που εδώ και ένα χρόνο διεκδικούν εκπαιδευτικοί, γονείς και μαθητές.
  • Να μην τολμήσει να φέρει αντιεκπαιδευτικό νομοσχέδιο για την αυτονομία του σχολείου, την ατομική αξιολόγηση, που είναι συνδεδεμένη με τον μισθό και τις απολύσεις, νέα κριτήρια απολύσεων αναπληρωτών, πέρασμα δομών της εκπαίδευσης στην Τοπική Διοίκηση.

Συναδέλφισσες, συνάδελφοι

Τις επόμενες μέρες, εντείνουμε τη μάχη της απεργίας – αποχής, ώστε να μπουν και τα υπόλοιπα σχολεία που θα συνεδριάσουν ως τις 19/3. Προετοιμάζουμε τη μαζική μας απάντηση απέναντι στο σύνολο της αντεργατικής πολιτικής. Δίνουμε το παρόν στον αγωνιστικό εορτασμό της 8ης Μάρτη την ίδια μέρα στις 5.30 μ.μ. στα Προπύλαια.

Αθήνα, 4/3/ 2021