ΚΡΑΤΙΚΑ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΑ ΜΕ ΑΝΑΒΑΘΜΙΣΜΕΝΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ
ΟΧΙ ΣΤΗΝ ΕΠΙΧΕΙΡΟΥΜΕΝΗ ΙΔΙΩΤΙΚΟΠΟΙΗΣΗΣ ΤΗΣ ΤΡΙΤΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
Η κυβέρνηση και ο υπουργός ΥΠΑΙΘΑ Κυριάκος Πιερακάκης, αφού έχει λάμψει δια της απουσίας του από τη δρώσα εκπαιδευτική πραγματικότητα από την ημέρα που ανέλαβε τα καθήκοντά του μέχρι και σήμερα, φέρνει το επόμενο διάστημα, προς ψήφιση, σχέδιο νόμου που ανοίγει το δρόμο για τη λειτουργία ιδιωτικών πανεπιστημίων. Δυστυχώς οι συγκεκριμένες πολιτικές επιλογές, που υλοποιούν ακραίες νεοφιλελεύθερες θέσεις και οι οποίες στρέφονται ενάντια στη δημόσια εκπαίδευση, συνεχίζονται και εντείνονται.
Η κυβέρνηση της Ν.Δ. έχει δείξει τις επιλογές της για το πώς βλέπει την εκπαίδευση. Ως πεδίο αγοράς και επιχειρηματικότητας στο οποίο η γνώση και η μόρφωση θα είναι αναθήματα στον βωμό των κερδών. «Σημείο αναφοράς» της εκπαιδευτικής πολιτικής της είναι ο αγοραίος νεοφιλελευθερισμός με την εμπορευματοποίηση της γνώσης.
Σε αντίθεση με αυτή την πολιτική, τα όποια εκπαιδευτικά προβλήματα στη χώρα δε θα λυθούν με τη συνταγματική εκτροπή για νομοθετική «παράκαμψη» του άρθρου 16 του συντάγματος, αλλά με την πλήρη εφαρμογή αυτού του άρθρου για δημόσια δωρεάν εκπαίδευση σε όλες τις βαθμίδες, σε προπτυχιακό και μεταπτυχιακό επίπεδο σπουδών.
Είναι άλλο πράγμα στην εποχή της τεχνητής νοημοσύνης η γνώση, η ειδίκευση, η τεχνολογική κατάρτιση να βοηθούν αποτελεσματικά την «οικονομία» και άλλο εξαρχής να τίθενται ταξικοί φραγμοί στο ποιοι/ες θα μπορούν να έχουν πρόσβαση και ποιοι/ες όχι στο αγαθό της μόρφωσης. Επιχειρείται η κατάργηση της κοινωνικής κινητικότητας που πρόσφερε το δημόσιο πανεπιστήμιο, ειδικά στους μαθητές των χαμηλότερων κοινωνικοοικονομικών στρωμάτων, και επιδιώκουν να διατηρηθεί η κοινωνική θέση των ατόμων από γενιά σε γενιά. Υπόβαθρο αυτής της πολιτικής στάσης είναι ο κοινωνικός δαρβινισμός που με συνέπεια εφαρμόζει τόσο νομοθετικά όσο και σε επίπεδο δημόσιου και κοινοβουλευτικού λόγου ο ίδιος ο κ. Μητσοτάκης (π.χ. η άποψη ότι από τις λαϊκές γειτονιές τα παιδιά μπορούν να γίνουν ψυκτικοί και επισκευαστές ανελκυστήρων, επομένως δε χρειάζεται να πάνε σε πανεπιστήμιο…) και τα μέλη της κυβέρνησης-βουλευτές της ΝΔ. Στην προκειμένη περίπτωση, βέβαια, η κυβέρνηση της Ν.Δ. επιχειρεί με νόμο να καταπατήσει το σύνταγμα, με νόμο να ορθώσει ταξικούς φραγμούς στο υπέρτατο αγαθό της Παιδείας.
Η τριτοβάθμια εκπαίδευση στη χώρα μας παρέχεται με ευθύνη του κράτους ως ένα βασικό κοινωνικό αγαθό, στο οποίο δικαιούνται και πρέπει να έχουν πρόσβαση όλες οι μαθήτριες και όλοι οι μαθητές ανεξάρτητα από την κοινωνικοοικονομική τους κατάσταση. Για τον λόγο αυτό προστατεύεται ο δημόσιος χαρακτήρας της με το άρθρο 16 του Συντάγματος, το οποίο δεν άλλαξε ποτέ και από καμία κυβέρνηση σε όσες συνταγματικές αναθεωρήσεις κι αν έγιναν.
Η κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας για να περάσει τη λειτουργία ιδιωτικών πανεπιστημίων φτάνει στο σημείο να «παίζει» με το ίδιο το σύνταγμα της χώρας και να προσπαθεί να ερμηνεύσει με βάση την πολιτική της το άρθρο 28 του Συντάγματος. Πρόκειται για μια πολιτική απόφαση που ολοκληρώνει το σχέδιο της ιδιωτικοποίησης της εκπαίδευσης με δυνατότητες σπουδών μονάχα όσων θα έχουν την οικονομική δυνατότητα να φοιτήσουν σε αυτά.
Στεκόμαστε απέναντι στις πολιτικές της κυβέρνησης της Νέας Δημοκρατίας που αντιμετωπίζουν τη γνώση και τη μόρφωση ως εμπόρευμα κι όχι ως κοινωνικό αγαθό που οφείλει η πολιτεία να παρέχει στους πολίτες. Η λογική αυτή, δυστυχώς, αποτελεί την “καρδιά” της εκπαιδευτικής πολιτικής του κ. Μητσοτάκη και της κυβέρνησής του.
Αποτελεί ευθύνη της εκπαιδευτικής κοινότητας αλλά και των εργαζόμενων συνολικά να υπερασπιστούν τη δημόσια εκπαίδευση και σήμερα την τριτοβάθμια. Είναι ξεκάθαρο πως τα όποια προβλήματα υπάρχουν θα επιδεινωθούν ακόμη περισσότερο με τη λειτουργία ιδιωτικών πανεπιστημίων με αμφίβολης αξίας λειτουργίας επιπέδου σπουδών.
Απαιτούμε από την κυβέρνηση:
- Να μην καταθέσει το νομοσχέδιο που θα οδηγήσει στην αποσάθρωση και υποβάθμιση των δημόσιων πανεπιστημίων και της εκπαίδευσης συνολικά.
- Να στηρίξει με γενναία χρηματοδότηση συνολικά τη δημόσια εκπαίδευση και το δημόσιο πανεπιστήμιο του οποίου οι απόφοιτοι συνεχίζουν είτε στη χώρα μας είτε στο εξωτερικό σε υψηλό επιστημονικό επίπεδο.
Καλούμε:
- τα κόμματα της αντιπολίτευσης να αντιταχθούν στα σχέδια της κυβέρνησης και να στηρίξουν την υπηρέτηση των αναγκών της ελληνικής κοινωνίας.
- Τους κοινωνικούς φορείς, ειδικά τις εκπαιδευτικές ομοσπονδίες και τους φοιτητικούς συλλόγους, να διαμορφώσουν κοινωνικό μέτωπο υπεράσπισης της δημόσιας εκπαίδευσης με άμεσες, μαζικές και πολύμορφες κινητοποιήσεις.
Μαζί με το φοιτητικό κίνημα, την εκπαιδευτική κοινότητα και τον κόσμο της εργασίας θα βρεθούμε στις κινητοποιήσεις ενάντια στην παράκαμψη του άρθρου 16 του συντάγματος
Ανάλογα με την ημέρα κατάθεσης του αντισυνταγματικού νομοσχεδίου να υπάρξει κλιμάκωση των κινητοποιήσεων
Κανένας Ταξικός φραγμός στην εκπαίδευση
Ενίσχυση και όχι ιδιωτικοποίηση της εκπαίδευσης και των πανεπιστημίων
Αυτόνομο ΔΙΚΤΥΟ Εκπαιδευτικών
Αγωνιστικών, Προοδευτικών και Ενωτικών Κινήσεων Π.Ε.
ΕΝΟΤΗΤΑ – ΑΓΩΝΑΣ – ΠΡΟΟΠΤΙΚΗ
- Ετήσιος Χορός για τη γιορτή των Τριών Ιεραρχών – Κοπή βασιλόπιτας
- Ευχές Συλλόγου
- Πρόσκληση
- 166_2024.12.10 Κάλεσμα σε παράσταση Διαμαρτυρίας
- 165_2024.12.10 Διευκολυντική στάση εργασίας Παράσταση Διαμαρτυρίας
- 161_2024.11.29 Δελτίο Τύπου
- 162_2024.11.29 Αίτημα για συνάντηση
- 163_2024.11.29 Βράβευση μαθητών
- Σχετικά με τις επιχειρούμενες συγχωνεύσεις
- 157_2024.11.12 Βράβευση μαθητών
- Αιτήσεις παραίτησης εκπαιδευτικών Π.Ε. το 2017 (Παληγιάννης Βασίλειος)
- 7000 Οργανικά κενά στα Σχολεία (Παληγιάννης Βασίλειος)
- 2η Συνεδρίαση ΑΠΥΣΠΕ
- 16.000 οι αιτήσεις μετάθεσης εκπαιδευτικών ΠΕ (Παληγιάννης Βασίλειος)
- Ενημερωτικό σημείωμα – 3η συνεδρίαση ΠΥΣΠΕ Καβάλας – ενημέρωση σχετικά με την αναγνώριση μεταπτυχιακών τίτλων σπουδών
- 5η πανελλήνια σύσκεψη αιρετών (Δημοσθενίδης Δημήτρης – Aιρετός ΠΥΣΠΕ Καβάλας)
- Ενημερωτικό Δελτίο (Αποστόλου Αθανάσιος – Αιρετός Α.Π.Υ.Σ.Π.Ε. Α.Μ.Θ.)
- Ανοιχτή Επιστολή Μαχόμενου Εκπαιδευτικού (Μουμτσάκης Απόστολος)
- Σημείωμα υποψήφιου αιρετού ΠΥΣΠΕ
- Πρόταση κατανομής και σύστασης νέων οργανικών θέσεων ειδικοτήτων
- Κοροϊδία από την Κυβέρνηση για την αντιμετώπιση του στεγαστικού ζητήματος
- Ενημερωτικό των εκλεγμένων της ΑΣΕ στο Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε.
- Αποπομπή Αιρετών από τα πειθαρχικά συμβούλια
- Η κυβέρνηση της ΝΔ εντείνει τον αυταρχισμό και την επιβολή της πειθάρχησης στα σχέδιά της.
- «Κόβει» η Κυβέρνηση της ΝΔ το επίδομα ανεργίας σε αναπληρωτές εκπαιδευτικούς
- Οι κυβερνήσεις αλλάζουν, το ίδιο και οι Υπουργοί Παιδείας…
- Οι θέσεις της ΑΣΕ για τις σχολικές εκδρομές
- Ευχές ΑΣΕ
- Ευχές ΔΑΚΕ
- Είναι ανεπιθύμητοι
- Ενημέρωση για τις πειθαρχικές διώξεις
- Απαράδεκτη παρέμβαση της ΝΔ και πρόκληση ΕΔΕ σε Λύκειο της Βέροιας
- TO ΝΟΜΙΜΟ ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΣΤΗΝ ΑΠΕΡΓΙΑ ΔΕΝ “ΠΑΖΑΡΕΥΕΤΑΙ”
- Προϋπολογισμός 2025
- Με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Ατόμων με Αναπηρία
- Παραίτηση Ασβεστά Ειρήνης από την Ε. Γ. του Ν. Τ. ΑΔΕΔΥ Καβάλας
- Βεργόπουλος Βασίλειος (ΑΠΟΨΕΙΣ)
- Κωνστατινίδου Μαλαματή (ΑΠΟΨΕΙΣ)
- Νέα τεχνάσματα παλαιάς κοπής στον εκπαιδευτικό συνδικαλισμό
- Επιστολή Τσαβδαρίδη Ανέστη
- Επιτροπή αναπληρωτών, ωρομισθίων και αδιόριστων εκπαιδευτικών Καβάλας
- Περί ηθικής ο λόγος ……ΔΗΣΥ
- Ενημερωτικό Σημείωμα (Δημοσθενίδης Δημήτρης)
- Αφιέρωμα στη δασκάλα Ρόζα Ιμβριώτη – Φώτης Λάζος
- Δήλωση Παραίτησης Στέργιου Κεχαγιά από το Δ.Σ. του Συλλόγου