ΕΝΑ ΑΚΟΜΑ ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ ΜΑΚΡΙΑ ΑΠΟ ΤΙΣ ΑΝΑΓΚΕΣ ΜΑΘΗΤΩΝ-ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ
ΚΑΙ ΜΕ ΤΟ ΒΛΕΜΜΑ ΣΤΗΝ ΕΝΙΣΧΥΣΗ ΤΟΥ ΚΑΤΗΓΟΡΙΟΠΟΙΗΜΕΝΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΤΗΣ ΑΓΟΡΑΣ
Για μια ακόμα φορά το Υπουργείο δείχνει τις προθέσεις του! Αντί να αφουγκραστεί και να σκύψει να λύσει τα προβλήματα που τόσα χρόνια αναδεικνύουν μέσα από τις αγωνιστικές διεκδικήσεις τους μαθητές, εκπαιδευτικοί και γονείς, νομοθετεί μόνο και μόνο για να εξυπηρετήσει ακόμα περισσότερο τη στρατηγική για ένα σχολείο διαφοροποιημένο, κατηγοριοποιημένο, ένα σχολείο που θα λειτουργεί με βάση τις απαιτήσεις της αγοράς και την ιδιωτική πρωτοβουλία να αλωνίζει σ’ αυτό!
Γιατί ποια ουσιαστική ανάγκη λύνουν άραγε, άρθρα του νομοσχεδίου που ήδη βρίσκεται στη βουλή, όπως αυτά που:
- προωθούν τις ψηφιακές φροντιστηριακές τάξεις ουσιαστικά ως υποκατάστατο της δια ζώσης ενισχυτικής διδασκαλίας, τη στιγμή μάλιστα που εξακολουθούν να μην έχουν όλα τα παιδιά ισότιμη πρόσβαση σε ψηφιακές υποδομές; Μάλλον το υπουργείο βλέπει τις προσλήψεις εκπαιδευτικών ως κόστος και παραβλέπει ουσιαστικά διδακτικά-παιδαγωγικά ζητήματα! Ταυτόχρονα, στις διατάξεις για το λεγόμενο ψηφιακό φροντιστήριο προβλέπει πλήρως αδιαφανείς διαδικασίες απόσπασης εκπαιδευτικών μέσα από τριμελή επιτροπή που θα την ορίζει ο ΓΓ του ΥΠΑΙΘΑ.
- ακόμα και στις περιπτώσεις έγκρισης «αυτόνομης» τάξης Γυμνασίου σε δυσπρόσιτα μέρη, προβλέπουν εξ’ αποστάσεως εκπαίδευση για τα μαθήματα που δεν θα καλύπτονται από τους λίγους εκπαιδευτικούς που θα τοποθετούνται για τη λειτουργία της. Ψηφιακή υποκατάσταση της ζωντανής διδασκαλίας κι εδώ, τη στιγμή μάλιστα που σε αρκετές περιπτώσεις τέτοιων περιοχών, αντί για το γυαλί της οπτικής ίνας, απαντάται μόνο η πρώτη του ύλη, η άμμος!
- για τον Σχολικό Επαγγελματικό Προσανατολισμό προβλέπουν να πραγματοποιείται και από ιδιωτικούς οικονομικούς φορείς. Κατάταξη και προσανατολισμός δηλαδή των μαθητών μέσα από τεστ δεξιοτήτων και ερωτηματολόγια κομμένα και ραμμένα στις ανάγκες του ΣΕΒ!
- προβλέπουν ότι φορείς, Ν.Π.Ι.Δ. θα μπορούν να παρέχουν ειδική αγωγή σαν ΣΜΕΑΕ, σε άτομα άνω των 15 ετών. Αντί δηλαδή να ενισχυθεί ουσιαστικά η ειδική αγωγή, δίνεται χώρος για την ιδιωτική πρωτοβουλία να κάνει μπίζνες!
- Επιβεβαιώνονται και από αυτόν τον νόμο οι αρνητικές εξελίξεις στην ειδική εκπαίδευση καθώς διαγράφουν την πρόβλεψη σε προηγούμενο νόμο για την υλοποίηση ΕΠΕ (Εξατομικευμένο Πρόγραμμα Εκπαίδευσης) από τον αρμόδιο ειδικό παιδαγωγό, προετοιμάζοντας το έδαφος να εξαφανιστεί ο μαθητής με αναπηρία και οι συνθέτες ανάγκες του, η εξατομικευμένη διεπιστημονική στήριξη του, από το κατάλληλο ειδικό προσωπικό. Απεργάζονται την «ρευστοποίηση» των ειδικών δομών και της ειδικής στήριξης με τον μαθητή με αναπηρία να «χάνεται» στο σύνολο των μαθητών και να απαλλάσσει το εκάστοτε υπουργείο από το κόστος στελέχωσης, προσλήψεων και μέσων.
- η κυβερνητική αναλγησία και η αποθέωση της λογική κόστους – οφέλους φανερώνεται στις περιπτώσεις μαθητών που δικαιούνται κατ’ οίκον διδασκαλία με την προώθηση και σ’ αυτές τις περιπτώσεις της τηλεκπαίδευσης. Ενώ στις περιπτώσεις νεοδιόριστων εκπαιδευτικών με αναπηρία καθιερώνουν ποσοστό 75% για να θεμελιώσουν δικαίωμα απόσπασης και 80% για δικαίωμα μετάθεσης, χωρίς καμία επιστημονική τεκμηρίωση, με στόχο το περιορισμό αυτών των κατηγοριών.
- δίνουν τη δυνατότητα σε ιδιωτικούς φορείς να μπαίνουν στα σχολεία και να υλοποιούν προγράμματα αντιμετώπισης της ενδοσχολικής βίας. Ευτυχώς που στην κυβέρνηση και το υπουργείο κατάλαβαν την ουσία του ζητήματος δηλαδή και παίρνουν τα κατάλληλα μέτρα!!
- Ανοίγουν το δρόμο σε ιδιωτικούς φορείς να αναλάβουν ακόμα και την επιμόρφωση των εκπαιδευτικών στα πλαίσια της λειτουργίας του δημόσιου σχολείου. Άλλο ένα πάρτι για τους εμπόρους της γνώσης δηλαδή!
- για τις λεγόμενες εξετάσεις διαγνωστικού χαρακτήρα (ελληνική pisa) προβλέπουν χρηματική αποζημίωση για κάθε μαθητή που θα συμμετέχει και για τους συντονιστές εκπαιδευτικούς, προσπαθώντας να δώσουν χρηματικό κίνητρο σε μια διαδικασία που έχει απορριφθεί και οδηγεί στον διαχωρισμό των σχολείων. Βέβαια για άλλους τομείς που υπάρχουν πραγματικές ανάγκες, όταν διεκδικούν τα σωματεία, η μόνιμη επωδός είναι ότι «δεν υπάρχουν χρήματα».
- δίνουν τη δυνατότητα να προσλαμβάνονται αναπληρωτές ΕΕΠ-ΕΒΠ μετά από τοπική πρόσκληση ενδιαφέροντος, για την κάλυψη αναγκών. Καταλαβαίνει κανείς τι αλισβερίσι θα γίνεται και σε τι κατάσταση ομηρίας θα έχουν τους συναδέλφους!
- ορίζουν ότι σε περίπτωση αδυναμίας πλήρωσης των θέσεων των αιρετών στα υπηρεσιακά συμβούλια, θα καλύπτονται με επιλογή (κυρίως διευθυντών σχολείων). Μάλλον πρόκειται για φωτογραφική διάταξη, γιατί τους πόνεσε την τελευταία φορά η σχεδόν καθολικά αρνητική στάση του κλάδου απέναντι στις ηλεκτρονικές εκλογές που προσπάθησαν να επιβάλουν!
Οι πραγματικές ανάγκες της εκπαίδευσης είναι μακριά από τις νομοθετικές πρωτοβουλίες του ΥΠΑΙΘΑ που μετρούν τα πάντα ως κόστος και υπηρετούν τη λογική του κέρδους. Οι εκπαιδευτικοί, οι γονείς και οι μαθητές θα συνεχίζουμε να αγωνιζόμαστε με κριτήρια τις ανάγκες των πολλών για:
- σύγχρονα σχολεία, με την απαιτούμενη αντισεισμική θωράκιση, με τις απαραίτητες συνθήκες υγιεινής και ασφάλειας, σύγχρονη υλικοτεχνική υποδομή και το αναγκαίο εκπαιδευτικό και λοιπό προσωπικό (γραμματείς, καθαριστές, νοσηλευτές, ψυχολόγους-κοινωνικούς λειτουργούς) – μόνιμες προσλήψεις με εξασφαλισμένα δικαιώματα στο ύψος των πραγματικών αναγκών του σήμερα.
- μείωση του αριθμού μαθητών ανά τάξη, ώστε να μπορεί να καλύπτονται τα σύγχρονα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών
- επικαιροποιημένα βιβλία, εργαστήρια και τις απαραίτητες υποδομές για ψηφικά-εποπτικά μέσα, ως επικουρικό μέσο στην εκπαιδευτική-παιδαγωγική διαδικασία
- αποκλειστικά δημόσια, δωρεάν, καθολική επιμόρφωση των εκπαιδευτικών, με βάση τις τελευταίες επιστημονικές εξελίξεις στα επί μέρους αντικείμενα και την παιδαγωγική
- αποκλειστικά δωρεάν και σύγχρονη ειδική αγωγή, είτε αυτό αφορά τη λειτουργία της μέσα στα γενικά σχολεία, είτε αφορά τις ΣΜΕΑΕ
- ένα σχολείο που με παιδαγωγικό τρόπο θα σκύβει στα προβλήματα των μαθητών, που δεν θα καλλιεργεί τον ανταγωνισμό, δεν θα εξοντώνει με τις συνεχείς εξετάσεις, που θα παρέχει ολοκληρωμένα προγράμματα στην τέχνη, τον πολιτισμό, συμβάλλοντας έτσι στην ολόπλευρη γνωστική και ψυχοκοινωνική ανάπτυξη των μαθητών! Έτσι θα μπορούν να αντιμετωπίζονται σε κάποιο βαθμό και ζητήματα ενδοσχολικής βίας, που αντικειμενικά αντανακλούν βαθύτερα κοινωνικά προβλήματα.
«Καταψηφίζουμε» λοιπόν τη λογική του νομοσχεδίου και τις συγκεκριμένες διατάξεις δίνοντας παράλληλα όλες μας τις δυνάμεις, για να λυθούν τα πραγματικά προβλήματα που εξακολουθούν να είναι εδώ και να εντείνονται! Οι λύσεις βρίσκονται στην οργάνωση του αγώνα!
Αθήνα 19-7-2024
- 69_2025.06.09 CO2
- 68_2025.06.09 καταγγελία για υποχρεωτικές μετακινήσεις
- 67_2025.06.09 Δελτίο Τύπου για δηλώσεις
- 54_2025.05.25 κάλεσμα για ιστοσελίδα
- 53_2025.05.25 προς Δήμους Π.Ε. Καβάλας -1
- 52_2025.05.25 αίτημα προς ΔΟΕ (1)
- 51_2025.05.25 προς Δήμο Καβάλας -1
- 47_2025.05.22 αίτημα προς ΔΟΕ
- 34_2025.05.14 εκδρομή
- 33_2025.05.06 ποδοσφαιρικός φιλανθρωπικός αγώνας
- Αιτήσεις παραίτησης εκπαιδευτικών Π.Ε. το 2017 (Παληγιάννης Βασίλειος)
- 7000 Οργανικά κενά στα Σχολεία (Παληγιάννης Βασίλειος)
- 2η Συνεδρίαση ΑΠΥΣΠΕ
- 16.000 οι αιτήσεις μετάθεσης εκπαιδευτικών ΠΕ (Παληγιάννης Βασίλειος)
- Ενημερωτικό σημείωμα – 3η συνεδρίαση ΠΥΣΠΕ Καβάλας – ενημέρωση σχετικά με την αναγνώριση μεταπτυχιακών τίτλων σπουδών
- 5η πανελλήνια σύσκεψη αιρετών (Δημοσθενίδης Δημήτρης – Aιρετός ΠΥΣΠΕ Καβάλας)
- Ενημερωτικό Δελτίο (Αποστόλου Αθανάσιος – Αιρετός Α.Π.Υ.Σ.Π.Ε. Α.Μ.Θ.)
- Ανοιχτή Επιστολή Μαχόμενου Εκπαιδευτικού (Μουμτσάκης Απόστολος)
- Σημείωμα υποψήφιου αιρετού ΠΥΣΠΕ
- Πρόταση κατανομής και σύστασης νέων οργανικών θέσεων ειδικοτήτων
- Άρση μονιμότητας
- Ενημέρωση από τη συνάντηση με την υπουργό παιδείας
- Συνάντηση με Ζαχαράκη
- Σχόλιο της ΑΣΕ για την εβδομαδιαία ανάρτηση του συστηματικού αρνητή της δημόσιας δωρεάν εκπαίδευσης.
- 1 χρόνος κοροϊδία και ψέματα από την Κυβέρνηση της ΝΔ
- Για την απόφαση του Διοικητικού Εφετείου Κομοτηνής και την πρωτοφανή ανακοίνωση του επικεφαλής του ΔΙΚΤΥΟΥ
- ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΓΙΑ ΤΑ ΚΕΔΑΣΥ
- Κυβέρνηση πλεονάσματος και μεγάλου θράσους
- Θέλει «ο αιρετός» της ΔΑΚΕ να κρυφτεί, μα η χαρά δεν τον αφήνει
- Σχόλιο της της ΑΣΕ για τις άθλιες δηλώσεις του Πρωθυπουργού στο Υπουργείο Παιδείας
- Σχόλιο της ΑΣΕ για το περιβόητο επίδομα ενοικίου
- ΝΑ ΚΑΤΑΡΓΗΘΟΥΝ ΟΙ ΑΠΑΡΑΔΕΚΤΕΣ ΤΟΠΙΚΕΣ ΠΡΟΣΚΛΗΣΕΙΣ ΠΡΟΣΛΗΨΕΩΝ ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΩΝ
- Ο πρωθυπουργός της ακρίβειας, της συγκάλυψης και της αναξιοκρατίας μιλά για “αξιολόγηση” και απολύσεις
- Διεκδικούμε τα οδοιπορικά που δικαιούμαστε
- Σχόλιο της ΑΣΕ με αφορμή τη συνάντηση της Υπουργού Παιδείας με τους ΔΔΕ και ΔΠΕ
- Παραίτηση Ασβεστά Ειρήνης από την Ε. Γ. του Ν. Τ. ΑΔΕΔΥ Καβάλας
- Βεργόπουλος Βασίλειος (ΑΠΟΨΕΙΣ)
- Κωνστατινίδου Μαλαματή (ΑΠΟΨΕΙΣ)
- Νέα τεχνάσματα παλαιάς κοπής στον εκπαιδευτικό συνδικαλισμό
- Επιστολή Τσαβδαρίδη Ανέστη
- Επιτροπή αναπληρωτών, ωρομισθίων και αδιόριστων εκπαιδευτικών Καβάλας
- Περί ηθικής ο λόγος ……ΔΗΣΥ
- Ενημερωτικό Σημείωμα (Δημοσθενίδης Δημήτρης)
- Αφιέρωμα στη δασκάλα Ρόζα Ιμβριώτη – Φώτης Λάζος
- Δήλωση Παραίτησης Στέργιου Κεχαγιά από το Δ.Σ. του Συλλόγου