Get Adobe Flash player
Ιστορικό
Παλαιό Site
p.e.kavalas.logologo_misth_monimonlogo_misth_anaplerg.dikaiom.logodiaugeia-logoist_logot_logopaid_inst_logodoe_logo

pame_logo_4ΑΣΕ (ΕΣΑΚ  ΔΕΕ  – Συνεργαζόμενοι)

pame_logo_2

                                                                           

 

ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ Ν. ΚΑΒΑΛΑΣ

 Συμβούλιο Παιδείας – Νεολαίας ΕΕ: Κι άλλα μαθήματα «επιχειρηματικότητας» στην εκπαίδευση

Ο ρόλος του εκπαιδευτικού βρέθηκε στο επίκεντρο του Συμβουλίου Παιδείας και Νεολαίας της ΕΕ, που συγκλήθηκε στις 20/5/2014 στις Βρυξέλλες, πάντα στο πλαίσιο της στρατηγικής της για την εκπαίδευση.

Εξετάστηκε η αρχική εκπαίδευση και επιμόρφωση των εκπαιδευτικών και έγινε λόγος για έναν εκπαιδευτικό ο οποίος πρέπει να αξιοποιεί τις δυνατότητες των νέων τεχνολογιών, να περνά αποτελεσματικά τις δεξιότητες που έχει ανάγκη το μεγάλο κεφάλαιο, αλλά και να διαμορφώνει προσωπικότητες στα μέτρα που αυτό ορίζει. Χαρακτηριστικό είναι ότι τα συμπεράσματα του Συμβουλίου ξεκινούν ως εξής: «Η υψηλής ποιότητας διδασκαλία αναγνωρίζεται ως ένας από τους παράγοντες – κλειδιά για την επίτευξη εκπαιδευτικών αποτελεσμάτων, μέσω της ανάπτυξης της γνώσης, των δεξιοτήτων, των συμπεριφορών και των αξιών που χρειάζονται οι μαθητές, προκειμένου να συνειδητοποιήσουν τις πλήρεις δυνατότητές τους ως ενεργά μέλη της κοινωνίας και του εργατικού δυναμικού», αναφέρεται κατά λέξη.

Βέβαια, το μέτρο για την ΕΕ δεν είναι το τι «χρειάζονται οι μαθητές» -οι ανάγκες των οποίων ξεπερνούν το σχολείο της ημιμάθειας που χτίζει- αλλά το τι έχουν παραγγείλει από το σχολείο τα μονοπώλια. Αυτό καλούνται να μάθουν να υπηρετούν οι εκπαιδευτικοί και η προωθούμενη «αξιολόγηση», έρχεται να επιβάλει ότι θα το κάνουν απαρέγκλιτα.

Το Συμβούλιο, μεταξύ άλλων, αφού διαπίστωσε ότι η ανεργία των νέων έχει φτάσει σε ιστορικό υψηλό, κατέληξε στην ανάγκη να… ενισχυθεί η εκπαίδευση στην «επιχειρηματικότητα», προκειμένου να διασφαλιστεί η κοινωνική συνοχή! Γίνεται έτσι παραπάνω από φανερό ότι η ΕΕ, μιλώντας για καλλιέργεια επιχειρηματικής κουλτούρας, δεν εννοεί βέβαια ότι τα εκατομμύρια των νέων ανέργων θα γίνουν όλοι επιχειρηματίες, αλλά ότι πρέπει να μάθουν να ταυτίζουν τα συμφέροντά τους με εκείνα των αφεντικών τους και να δουλεύουν χωρίς δικαιώματα και απαιτήσεις, για την κερδοφορία των επιχειρήσεων.

Τόσο στο θέμα της αποτελεσματικότητας των εκπαιδευτικών όσο και της καλλιέργειας της επιχειρηματικότητας, το Συμβούλιο επισημαίνει το ρόλο που καλείται να παίξει και ο ιδιωτικός τομέας, οι επιχειρήσεις.