Πρόωρες αποχωρήσεις νηπίων
Διέξοδος ή παγίδα;
Το Δημόσιο Νηπιαγωγείο συνεχίζει να αποτελεί τον αδύναμο κρίκο της εκπαίδευσης, παρά την κοινά αποδεκτή καθοριστική σημασία που έχει, για τη μαθησιακή πορεία των παιδιών. Για ακόμη μια φορά η προσχολική εκπαίδευση αποτελεί θύμα ενός ανύπαρκτου προγραμματισμού, μιας εκπαιδευτικής πολιτικής που δεν την συμπεριλαμβάνει. Είναι λοιπόν η ώρα να ειπωθούν για ακόμη μια φορά οι αλήθειες για τα νηπιαγωγεία, αλήθειες που αφορούν παιδιά, γονείς και εκπαιδευτικούς.
Το Υπουργείο Παιδείας αντιμετωπίζει το νηπιαγωγείο ως συμπλήρωμα της εκπαίδευσης και όχι ως ισότιμο κομμάτι της, αφού καμία απόφαση με βελτιωτικά χαρακτηριστικά, δεν αφορά τα νηπιαγωγεία και ούτε φαίνεται καμιά ουσιαστική και σοβαρή πρόθεση μελέτης, των ιδιαίτερων προβλημάτων που χαρακτηρίζουν την προσχολική εκπαίδευση εδώ και χρόνια..
Ο θεσμός του ολοήμερου Νηπιαγωγείου, ένας καινοτόμος θεσμός, που στηρίχτηκε και λειτούργησε με επιτυχία, που εντάχθηκε στο ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα με σκοπό να ανταποκριθεί στις σύγχρονες κοινωνικές και εκπαιδευτικές ανάγκες, εξασφαλίζοντας σε όλα τα νήπια ίσες ευκαιρίες στην εκπαίδευση, ενισχύοντας το ρόλο της κρατικής μέριμνας, με στόχο τη μείωση των μορφωτικών και κοινωνικών ανισοτήτων, διαλύεται, με συνέπειες που αφορούν, τα παιδιά, τους γονείς και τους εκπαιδευτικούς.
Η πολιτεία με την ανύπαρκτη υλική και θεσμική της συμπαράσταση τορπιλίζει το ολοήμερο νηπιαγωγείο, αδιαφορώντας για τις συνέπειες. Η ανύπαρκτη οικονομική στήριξη του ολοήμερου, που υπολειτουργούσε, συμπληρώνεται με την δυνατότητα πρόωρης αποχώρησης από το πρόγραμμα του ολοήμερου στις 2μ.μ. Οι πρόωρες αποχωρήσεις, που σε πολλούς νομούς της Χώρας έκλεισαν ολοήμερα τμήματα είναι η αρχή της διάλυσης ενός καινοτόμου προγράμματος, που έχει πολλαπλά οφέλη.
Η εκπαίδευση έχει φιλοσοφία και στόχους, το πρόγραμμα του ολοήμερου είναι ενιαίο και σε καμία περίπτωση δεν μπορεί να λειτουργεί με διαφορετικές ταχύτητες, διαλύοντας το παιδοκεντρικό μαθησιακό κλίμα και την επιστημονικότητα του προγράμματος, το οποίο βασίζεται σε ηλικιακά και αναπτυξιακά κατάλληλες διδακτικές και παιδαγωγικές προσεγγίσεις, σύμφωνες με τις σύγχρονες τάσεις στην Προσχολική Εκπαίδευση.
Η ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΗ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ εκπαιδευτικών ΠΕ απαιτεί:
- άμεση κάλυψη των κενών στα ολοήμερα νηπιαγωγεία
- ουσιαστική οικονομική στήριξη και άμεσο εξοπλισμό των ολοήμερων τμημάτων
- εφαρμογή του ωραρίου αποχώρησης στο ολοήμερο νηπιαγωγείο. Όχι στις αθρόες πρόωρες αποχωρήσεις
Υπερασπιζόμαστε το Δημόσιο σχολείο και τις εκπαιδευτικές, υποστηρικτικές δομές του. Διεκδικούμε και αγωνιζόμαστε συλλογικά, με όραμα και προτάσεις!
Από τη Δημοκρατική Συνεργασία Καβάλας
Τζεράκης Θωμάς αιρετός ΠΥΣΠΕ
Μουμτσάκης Απόστολος πρόεδρος του Δ.Σ.
Αξιμιώτης Νικος μέλος του Δ.Σ. Παππάς Ηλίας μέλος του Δ.Σ.
- Λάθη στους προσωρινούς πίνακες του ΑΣΕΠ
- Θέματα συνεδρίασης Δ.Σ 30-05-2023
- Πρόσκληση σε εκδήλωση 29-03-2023
- ΑΠΕΡΓΙΑ 15-02-2023– ΣΥΛΛΑΛΗΤΗΡΙΟ
- ΣΥΛΛΑΛΗΤΗΡΙΟ ΚΑΒΑΛΑ 15-02-2023 ΠΛΑΤΕΙΑ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑΣ 11 π.μ.
- Έκτακτη Γενική Συνέλευση 07-02-2023
- Ετήσιος χορός 2023 – Κοπή βασιλόπιτας
- Ευχές
- Τελετή Βράβευσης μαθητών 2022
- Βράβευση μαθητών 2022
- Αιτήσεις παραίτησης εκπαιδευτικών Π.Ε. το 2017 (Παληγιάννης Βασίλειος)
- 7000 Οργανικά κενά στα Σχολεία (Παληγιάννης Βασίλειος)
- 2η Συνεδρίαση ΑΠΥΣΠΕ
- 16.000 οι αιτήσεις μετάθεσης εκπαιδευτικών ΠΕ (Παληγιάννης Βασίλειος)
- Ενημερωτικό σημείωμα – 3η συνεδρίαση ΠΥΣΠΕ Καβάλας – ενημέρωση σχετικά με την αναγνώριση μεταπτυχιακών τίτλων σπουδών
- 5η πανελλήνια σύσκεψη αιρετών (Δημοσθενίδης Δημήτρης – Aιρετός ΠΥΣΠΕ Καβάλας)
- Ενημερωτικό Δελτίο (Αποστόλου Αθανάσιος – Αιρετός Α.Π.Υ.Σ.Π.Ε. Α.Μ.Θ.)
- Ανοιχτή Επιστολή Μαχόμενου Εκπαιδευτικού (Μουμτσάκης Απόστολος)
- Σημείωμα υποψήφιου αιρετού ΠΥΣΠΕ
- Πρόταση κατανομής και σύστασης νέων οργανικών θέσεων ειδικοτήτων
- Πλαίσιο εργασιακών δικαιωμάτων των εκπαιδευτικών για τη σχολική χρονιά 2023-24
- Οδηγός αναπληρωτών 2023
- Για τα κενά στην Παράλληλη Στήριξη
- Νομοθετικό πλαίσιο λειτουργίας Συλλόγων Διδασκόντων 2023-2024
- Καμία σκέψη για γραπτό διαγωνισμό ΑΣΕΠ
- Πρόταση πάλης για το ζήτημα των μισθών και της υπογραφής Συλλογικής Σύμβασης Εργασίας
- Για την 92η Γενική Συνέλευση της ΔΟΕ
- Αποκρουστικές και χυδαίες εκφράσεις από τον υπ. βουλευτή της ΝΔ Γρ. Ψαριανό
- Για τους μόνιμους διορισμούς που ανακοίνωσε το Υπουργείο Παιδείας
- Να διορθωθούν εδώ και τώρα τα λάθη στον ΟΠΣΥΔ!
- Δυνατότητα νέας υποβολής δικαιολογητικών
- Ρύθμιση οργανικών υπεραριθμιών
- Επιλογή σχολείου
- Για τις εξετάσεις τύπου ελληνικής Pisa
- Συμβούλια επιλογής Διευθυντών/-ντριών
- Παραίτηση Ασβεστά Ειρήνης από την Ε. Γ. του Ν. Τ. ΑΔΕΔΥ Καβάλας
- Βεργόπουλος Βασίλειος (ΑΠΟΨΕΙΣ)
- Κωνστατινίδου Μαλαματή (ΑΠΟΨΕΙΣ)
- Νέα τεχνάσματα παλαιάς κοπής στον εκπαιδευτικό συνδικαλισμό
- Επιστολή Τσαβδαρίδη Ανέστη
- Επιτροπή αναπληρωτών, ωρομισθίων και αδιόριστων εκπαιδευτικών Καβάλας
- Περί ηθικής ο λόγος ……ΔΗΣΥ
- Ενημερωτικό Σημείωμα (Δημοσθενίδης Δημήτρης)
- Αφιέρωμα στη δασκάλα Ρόζα Ιμβριώτη – Φώτης Λάζος
- Δήλωση Παραίτησης Στέργιου Κεχαγιά από το Δ.Σ. του Συλλόγου