Ενιαίος Τύπος Ολοήμερου Σχολείου
.Σεπτέμβρης 2016
Συναδέλφισσες και συνάδελφοι,
οι αλλαγές που επέφερε το Υπουργείο Παιδείας στο ωρολόγιο πρόγραμμα με το νέο ολοήμερο Δημοτικό και Νηπιαγωγείο έχουν θίξει κρίσιμα ζητήματα που αφορούν την εκπαίδευση, τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς.
Η ΕΡΑ ήταν η μόνη παράταξη που από την πρώτη στιγμή στήριξε τις ορθές αποφάσεις και εναντιώθηκε σε όσες δημιουργούν προβλήματα στην εκπαίδευση. Κριτήριο για τη μια ή την άλλη στάση ήταν και είναι, αν οι αλλαγές αυτές βοηθούν ή όχι την εκπαίδευση και τους μαθητές αλλά και το κατά πόσο αυτές σέβονται τα δικαιώματα των εκπαιδευτικών ως εργαζομένων και ως παιδαγωγών.
Πρέπει να επισημάνουμε ότι το προηγούμενο διάστημα η κινδυνολογία και η καταστροφολογία για το μη άνοιγμα των σχολείων, για την κατάργηση των τμημάτων ένταξης, για την κατάργηση του ολοήμερου, για την απομάκρυνση των συναδέλφων ειδικοτήτων με την κατάργηση των ΕΑΕΠ αποδείχθηκε ότι εμπεριείχε πολιτική σκοπιμότητα και όχι κριτική στάση απέναντι στις αλλαγές που επέφερε το Υπουργείο Παιδείας. Αντίθετα αυτό που είδαμε ήταν ότι για πρώτη φορά άνοιξαν όλα τα σχολεία, και στις πιο απομακρυσμένες περιοχές της χώρας, με όλα τα βιβλία και με ελάχιστα κενά. Κενά που πρέπει βέβαια να καλυφθούν πλήρως, αλλά που δεν έχουν καμιά σχέση με ότι συνέβαινε εδώ και 20 τουλάχιστον χρόνια όπου τα κενά ήταν στην καθημερινότητα των περισσότερων σχολείων ως τα Χριστούγεννα και ακόμα παραπέρα και οι χαμένες διδακτικές ώρες μια αναμφισβήτητη πραγματικότητα.
Σε σχέση τώρα με τις αλλαγές στις οποίες προχώρησε το Υπουργείο Παιδείας σημειώνουμε ότι ως ΕΡΑ εναντιωθήκαμε και παλέψαμε σε όλα τα επίπεδα, πολιτικό και συνδικαλιστικό, να παρθεί πίσω η πρώτη απόφαση για την εγγραφή στα ολοήμερα μόνο παιδιών εργαζομένων γονέων. Η αλλαγή που ανακοίνωσε στη συνέχεια το υπουργείο ήταν θετική διότι και παιδιά ανέργων μπόρεσαν να εγγραφούν στο ολοήμερο. Θέση της ΕΡΑ και με βάση αυτή κινούμαστε είναι να εγγράφονται οι μαθητές στα ολοήμερα χωρίς όρους και προϋποθέσεις. Μόνο με τη δήλωση των γονέων και αυτό γιατί το ολοήμερο σχολείο πέραν των άλλων έχει και βασικό του προορισμό την αντισταθμιστική αγωγή – διδακτική προετοιμασία, αλλά και τις κοινωνικοπολιτιστικές δράσεις, αναγκαίες για όλα τα παιδιά, ειδικά γι αυτά των κατώτερων λαϊκών στρωμάτων. Η θέση μας είναι μια και σαφής: Η εκπαίδευση, η διδακτική προετοιμασία – ενισχυτική διδασκαλία, η συμμετοχή στο πρόγραμμα του ολοημέρου με τις πολυποίκιλες αναγκαίες πολιτιστικές δράσεις και την εκπαίδευση στις νέες τεχνολογίες θα πρέπει να είναι δημόσια και δωρεάν για όλα τα παιδιά.
Στηρίξαμε την απόφαση τα παιδιά στο δημοτικό σχολείο να έχουν συνεχόμενο διδακτικό ωράριο το πολύ 6 ώρες, επειδή είναι παιδαγωγικά ορθό και αποτελούσε πάγια θέση μας. Όσοι όψιμα υπερασπίστηκαν τα συνεχόμενα 7ωρα στο δημοτικό είναι φανερό ότι το έκαναν για άλλους λόγους.
Ήταν θετικό που μπήκαν στο νέο πρόγραμμα σχεδόν όλα τα μαθήματα των ειδικοτήτων, όπως θετική ήταν και η έγκαιρη τοποθέτηση του μεγαλύτερου μέρους των συναδέλφων των «ειδικοτήτων». Μένει η πλήρης κάλυψη των ωρών του προγράμματος με πρόσληψη όλων των αναγκαίων εκπαιδευτικών. Εδώ να επισημάνουμε ότι η μείωση των ωρών των δασκάλων ΠΕ70 πρέπει να αντισταθμιστεί με τη γενίκευση της ενισχυτικής διδασκαλίας. Αυτό είναι κρίσιμο ζήτημα και ως ΕΡΑ το διεκδικήσαμε και το διεκδικούμε όχι μόνο διότι δεν θα αφήνει στον «αέρα» με τον χαρακτηρισμό του «υπεράριθμου» μεγάλο αριθμό συναδέλφων, αλλά και γιατί η ενισχυτική διδασκαλία είναι αναγκαία για τους μαθητές και στοιχείο ουσιαστικής εκπαιδευτικής μεταρρύθμισης.
Η επέκταση του ολοήμερου προγράμματος σε όλα τα σχολεία, δημοτικά και νηπιαγωγεία είναι μια θετική τομή. Όμως η κατάργηση του σταθερού υπεύθυνου ολοημέρου που θα είχε σταθερή σχέση με τους μαθητές και τις ανάγκες τους, αλλά και δεν θα οδηγούσε στην ελαστικοποίηση του διδακτικού ωραρίου των εκπαιδευτικών και στην γυμνασιοποίηση στην ουσία του ωρολογίου προγράμματος από την πρώτη ώρα, αποτελεί λάθος που πρέπει άμεσα να διορθωθεί. Όπως και η ώρα της σίτισης πρέπει να χρεώνεται ως διδακτική ώρα όχι μόνο στον/στην υπεύθυνο αλλά και στο εκπαιδευτικό προσωπικό που διδάσκει τη δεύτερη ώρα του ολοήμερου προγράμματος και παρευρίσκεται επιβλέποντας τη σίτιση των μαθητών.
Η κατοχύρωση του διδακτικού ωραρίου των νηπιαγωγών, ένα χρόνιο αίτημα του κλάδου για να έχει πρακτική σημασία θα πρέπει να βρεθεί τρόπος να ισχύσει ισότιμα για όλους τους νηπιαγωγούς σε όλα τα νηπιαγωγεία αλλά και στα ολιγοθέσια δημοτικά.
Θετικό επίσης είναι το γεγονός ίδρυσης νέων τμημάτων ένταξης, παρότι την άνοιξη υπήρξε μεγάλη ρητορεία και καταγγελίες για κατάργησή τους. Αυτό είναι ένα σημαντικό βήμα, διότι ένα εκπαιδευτικό σύστημα κρίνεται κυρίως από το πως αντιμετωπίζει τα παιδιά που έχουν ιδιαίτερες ανάγκες. Για την ΕΡΑ αυτό αποτελεί ακρογωνιαίο λίθο για τις τοποθετήσεις και τις διεκδικήσεις της. Η Ειδική αγωγή διεκδικούμε να ενισχυθεί σε όλα τα επίπεδα και σε δομές και με τον αναγκαίο αριθμό εκπαιδευτικών. Η θέση μας για κάλυψη όλων των θέσεων που απαιτούνται για την ειδική αγωγή με εκπαιδευτικούς της ειδικής αγωγής είναι αδιαπραγμάτευτη. Καλούμε γι’ αυτό το λόγο το υπουργείο να εξασφαλίσει όλες τις αναγκαίες πιστώσεις και να προχωρήσει σε μόνιμους διορισμούς ώστε κάθε παιδί που έχει ανάγκη να έχει την παιδαγωγική στήριξη από εκπαιδευτικό ειδικής αγωγής.
Συναδέλφισσες και συνάδελφοι,
η ΕΡΑ για ότι έχει κερδηθεί και είναι θετικό, καρπός των αγώνων μας, δεν θα αφήσει να γίνει καμιά υποχώρηση και θα διεκδικεί πάντα δυναμικά και αγωνιστικά όλα τα δίκαια αιτήματα.
Να θυμίσουμε ότι η ΕΡΑ αγωνίστηκε για την συμμετοχή των εκπαιδευτικών στην επιλογή των διευθυντών, υπερασπίστηκε την παραπάνω διαδικασία, όταν άλλοι αποκαλούσαν τους εκπαιδευτικούς «αξιολογητές», επειδή θα συμμετείχαν κατά τρόπο δημοκρατικό στην επιλογή των διευθυντών και γενικότερα των στελεχών διοίκησης. Τυχόν διορθώσεις στον νόμο μπορούν να γίνουν, αλλά η επαναφορά του αποκλεισμού των εκπαιδευτικών από τις κρίσεις δεν μπορεί και ούτε θα γίνει. Οι εργαζόμενοι, οι εκπαιδευτικοί, ο λαός θα έχουν αποφασιστικό ρόλο και όχι τα μικροσυνδικαλιστικά συμφέροντα, το κόμμα και το κράτος.
Συνεχίζουμε δυναμικά για:
- Δημιουργία θέσης σε κάθε πολυθέσιο σχολείο ενός επιπλέον εκπαιδευτικού για ενισχυτική διδασκαλία.
- Ορισμός σταθερού εκπαιδευτικού, υπεύθυνου για το Ολοήμερο τμήμα.
- Η ώρα της σίτισης να χρεώνεται ως διδακτική ώρα όχι μόνο στον/στην υπεύθυνο αλλά και στο εκπαιδευτικό προσωπικό που διδάσκει τη δεύτερη ώρα του ολοήμερου προγράμματος και παρευρίσκεται επιβλέποντας τη σίτιση των μαθητών.
- Στήριξη όλων των μαθητών που έχουν εκπαιδευτικές ανάγκες με λειτουργία Τμημάτων Ένταξης. Επέκταση του θεσμού της Παράλληλης στήριξης σύμφωνα με τις αρχές της Συμπερίληψης στα Νηπιαγωγεία και στα Δημοτικά με έναν εκπαιδευτικό Ειδικής Αγωγής ανά μαθητή.
- 14χρονη υποχρεωτική δημόσια δωρεάν εκπαίδευση για όλα τα παιδιά. (Νηπιαγωγείο, Δημοτικό, Γυμνάσιο, Λύκειο).Γενναίο πρόγραμμα ανέγερσης νέων νηπιαγωγείων, νέων σχολείων που θα ικανοποιούν τις ανάγκες για μια σύγχρονη εκπαίδευση όλων των παιδιών.
- Το διδακτικό ωράριο που επιτέλους ψηφίστηκε να εφαρμοστεί για τους νηπιαγωγούς όλων των νηπιαγωγείων, καθώς και των ολιγοθέσιων δημοτικών.
- Προγράμματα επιμόρφωσης με έμφαση στις πραγματικές ανάγκες, αξιοποίηση όλων των μορφών επιμόρφωσης, επαναφορά των διδασκαλείων.
- Γενναία αύξηση των δαπανών για την παιδεία.
- Μόνιμοι διορισμοί στην εκπαίδευση, απόδοση οργανικών θέσεων σε όλους τους συναδέλφους/ισσες που καλύπτουν πάγιες και διαρκείς ανάγκες.
Η ΕΡΑ γνωρίζει πολύ καλά ότι η εκπαίδευση μέσα σε ένα περιβάλλον μνημονίων και νεοφιλελεύθερων κατευθύνσεων και εκβιασμών δεν μπορεί να αποτελέσει νησίδα συνολικών προοδευτικών και ριζοσπαστικών αλλαγών. Γνωρίζουμε ότι ο δρόμος θα είναι μακρύς και η ενίσχυση του εκπαιδευτικού κινήματος προς όφελος μιας δημοκρατικής εκπαίδευσης για όλους τους μαθητές και με όλους τους εκπαιδευτικούς αποτελεί πρώτιστη ευθύνη και μονόδρομο. Η μοίρα μας είναι να πάμε κόντρα στους δύσκολους καιρούς. Δεν πρόκειται να κάνουμε πίσω στις διεκδικήσεις μας, αλλά και δεν πρόκειται να ξεχάσουμε. Δεν πρόκειται να ξεχάσουμε την πραγματική και κοινωνική χρεοκοπία που άφησε η ΝΔ και το ΠΑΣΟΚ. Να ξεχάσουμε το παλιό σάπιο πολιτικό κατεστημένο, τον Σαμαρά – Βενιζέλο, τους απολυμένους, την τρομοαξιολόγηση, την καταλήστευση των ταμείων.
Με την ισχυρή παρουσία μας σε όλα τα επίπεδα, και στο πολιτικό και στο επίπεδο του μαζικού κινήματος, δεν θα επιτρέψουμε ποτέ τον αποκλεισμό ούτε ενός μαθητή από τις δομές της εκπαίδευσης και ούτε έμμεσες ή άμεσες απολύσεις εκπαιδευτικών. Ο στόχος για μαζικούς μόνιμους διορισμούς αποτελεί για μας πρωταρχική διεκδίκηση. Ταυτόχρονα δεν θα επιτρέψουμε την παλινόρθωση της διαπλοκής και του άκρατου νεοφιλελευθερισμού, αυτών που όχι μόνο δεν συμμερίζονται την ανάγκη αυτή, αλλά αντίθετα, διατυμπανίζουν την πολιτική των απολύσεων και της συρρίκνωσης των μισθών και των συντάξεων.
Ο δρόμος του αγώνα για έναν καλύτερο κόσμο, για ένα ριζοσπαστικό – δημοκρατικό σχολείο που θα χωράει όλα τα παιδιά με όλους τους εκπαιδευτικούς δεν έχει γυρισμό.
- 161_2024.11.29 Δελτίο Τύπου
- 162_2024.11.29 Αίτημα για συνάντηση
- 163_2024.11.29 Βράβευση μαθητών
- Σχετικά με τις επιχειρούμενες συγχωνεύσεις
- 157_2024.11.12 Βράβευση μαθητών
- 155_2024.11.06 ειδικές κατηγορίες μετάθεσης
- 153_2024.10.17 κάλεσμα απεργίας
- 154_2024.10.21 κενά ειδικοτήτων
- Ελεύθερη είσοδος εκπαιδευτικών σε αρχαιολογικούς χώρους
- Καλωσόρισμα αναπληρωτών
- Αιτήσεις παραίτησης εκπαιδευτικών Π.Ε. το 2017 (Παληγιάννης Βασίλειος)
- 7000 Οργανικά κενά στα Σχολεία (Παληγιάννης Βασίλειος)
- 2η Συνεδρίαση ΑΠΥΣΠΕ
- 16.000 οι αιτήσεις μετάθεσης εκπαιδευτικών ΠΕ (Παληγιάννης Βασίλειος)
- Ενημερωτικό σημείωμα – 3η συνεδρίαση ΠΥΣΠΕ Καβάλας – ενημέρωση σχετικά με την αναγνώριση μεταπτυχιακών τίτλων σπουδών
- 5η πανελλήνια σύσκεψη αιρετών (Δημοσθενίδης Δημήτρης – Aιρετός ΠΥΣΠΕ Καβάλας)
- Ενημερωτικό Δελτίο (Αποστόλου Αθανάσιος – Αιρετός Α.Π.Υ.Σ.Π.Ε. Α.Μ.Θ.)
- Ανοιχτή Επιστολή Μαχόμενου Εκπαιδευτικού (Μουμτσάκης Απόστολος)
- Σημείωμα υποψήφιου αιρετού ΠΥΣΠΕ
- Πρόταση κατανομής και σύστασης νέων οργανικών θέσεων ειδικοτήτων
- Προϋπολογισμός 2025
- Με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Ατόμων με Αναπηρία
- Πάρτε πίσω τις τοπικές προσλήψεις!
- Έξω η Ελλάδα από του πολέμου τα σφαγεία!
- ΝΑ ΑΠΟΣΥΡΕΙ ΤΗΝ ΑΠΑΡΑΔΕΚΤΗ ΤΡΟΠΟΛΟΓΙΑ Ο ΥΠΟΥΡΓΟΣ ΠΙΕΡΡΑΚΑΚΗΣ ΠΟΥ ΠΡΟΒΛΕΠΕΙ ΝΑ ΔΙΟΡΙΖΟΝΤΑΙ ΑΚΟΜΗ ΚΑΙ ΣΥΝΤΑΞΙΟΥΧΟΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ
- ΒΗΜΑΤΑ-ΑΝΑΛΥΤΙΚΗ ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΑΣΕ ΓΙΑ ΠΡΟΣΦΥΓΕΣ ΝΕΟΔΙΟΡΙΣΤΩΝ
- ΥΠΑΙΘΑ: Καλεί συνταξιούχους (!) να καλύψουν τα κενά και καταργεί την προϋπηρεσία!
- Αλλαγές στα όρια των Δημοτικών Σχολείων- δευτέρα 25/11,19:00 όλοι στο Δημοτικό Συμβούλιο
- Μεγάλη δικαίωση για τους νεοδιόριστους του 2020! Υπογράφτηκαν και στην Α’ Αθήνας οι διαπιστωτικές πράξεις!
- Ανακοίνωση ΔΑΚΕ για την απάντηση του ΔΙΚΤΥΟΥ σε σχέση με τη δημοσιοποίηση του βίντεο
- Ενημέρωση ΑΣΕ για διώξεις-πειθαρχικά
- ΤΟ ΠΟΛΥΤΕΧΝΕΙΟ ΖΕΙ
- Να δημοσιοποιηθεί ΤΩΡΑ το βίντεο από την τηλεδιάσκεψη της νομικής συμβούλου της ΔΟΕ.
- Παράλληλη στήριξη
- Απεργία ΓΣΕΕ – ΑΔΕΔΥ την Τετάρτη 20 Νοεμβρίου 2024
- Παραίτηση Ασβεστά Ειρήνης από την Ε. Γ. του Ν. Τ. ΑΔΕΔΥ Καβάλας
- Βεργόπουλος Βασίλειος (ΑΠΟΨΕΙΣ)
- Κωνστατινίδου Μαλαματή (ΑΠΟΨΕΙΣ)
- Νέα τεχνάσματα παλαιάς κοπής στον εκπαιδευτικό συνδικαλισμό
- Επιστολή Τσαβδαρίδη Ανέστη
- Επιτροπή αναπληρωτών, ωρομισθίων και αδιόριστων εκπαιδευτικών Καβάλας
- Περί ηθικής ο λόγος ……ΔΗΣΥ
- Ενημερωτικό Σημείωμα (Δημοσθενίδης Δημήτρης)
- Αφιέρωμα στη δασκάλα Ρόζα Ιμβριώτη – Φώτης Λάζος
- Δήλωση Παραίτησης Στέργιου Κεχαγιά από το Δ.Σ. του Συλλόγου