Get Adobe Flash player
Ιστορικό
Παλαιό Site
p.e.kavalas.logologo_misth_monimonlogo_misth_anaplerg.dikaiom.logodiaugeia-logoist_logot_logopaid_inst_logodoe_logo

«ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΑ»:

Η ΔΙΑΛΥΣΗ

ΤΟΥ  ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΚΑΙ ΑΝΤΙΣΤΑΘΜΙΣΤΙΚΟΥ

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ ΤΟΥ ΟΛΟΗΜΕΡΟΥ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟΥ

logo_ake

Το Υπουργείο Παιδείας με τη θεσμοθέτηση του Ενιαίου Τύπου Ολοήμερου Νηπιαγωγείου, σε συνδυασμό με τις προηγούμενες κυβερνητικές αποφάσεις για αύξηση του ελάχιστου αριθμού, που απαιτείται για τη δημιουργία τμήματος (από 7 σε 14 νήπια), αλλά και τα κριτήρια, που για πρώτη φορά μπήκαν για την εγγραφή στο Ολοήμερο, προχωράει σε σημαντικές ανατροπές στη λειτουργία των Νηπιαγωγείων. Ουσιαστικά διαλύει το επιστημονικά τεκμηριωμένο Ολοήμερο πρόγραμμα με την ερευνητικά αποδεδειγμένη παιδαγωγική προσφορά και τον αντισταθμιστικό  ρόλο

  • Παρά τους κυβερνητικούς ισχυρισμούς ότι «μπαίνει τέλος στην πολυτυπία προγραμμάτων και στο χάος που δημιουργούσαν οι πρόωρες αποχωρήσεις», και την προσπάθεια να πείσει την εκπαιδευτική κοινότητα με την αρωγή και συνδικαλιστικών παπαγάλων ότι προχωρά σε μια εκπαιδευτική καινοτομία, στην πραγματικότητα:
  • Αποσυνδέεται το πρωινό πρόγραμμα από το απογευματινό μεταλλάσσοντας το χαρακτήρα του ολοήμερου προγράμματος και μετατρέποντας το σε δομή φύλαξης. Το ολοήμερο πρόγραμμα του Νηπιαγωγείου κατά γενική ομολογία και παρά τις αδυναμίες, που προκύπτουν κυρίως από θέματα υποδομών, κρίνεται επιτυχημένο ως προς την παιδαγωγική του προσφορά, και έχει διακριτότητα από αυτό του Δημοτικού  ως προς τη ηλικία και τις μεθόδους διδασκαλίας.
  • Καταργείται η υποχρεωτικότητα του ολοήμερου προγράμματος, το οποίο θα παρέχεται προαιρετικά με όρους και προϋποθέσεις στα παιδιά που έχουν πιστοποιημένα εργαζόμενους ή πιστοποιημένα άνεργους γονείς.
  • Για την εξυπηρέτηση της λειτουργίας του διαμορφώνεται μια εσωτερική κινητικότητα νηπίων και εκπαιδευτικών  στο Νηπιαγωγείο με την αναγκαστική συγκρότηση  πολλαπλών  ομάδων  παιδιών  με διαφορετική σύνθεση  και  χωρίς καμία σύνδεση , συνέχεια ή συνεργασία μεταξύ των νηπιαγωγών , που αποβαίνει σε βάρος των  ιδιαίτερων παιδαγωγικών   και ψυχολογικών  αναγκών  της ευαίσθητης ηλικίας νηπίων και προνηπίων.
  • Οι θέσεις των νηπιαγωγών σε κάθε σχολική μονάδα διακρίνονται και δεν είναι ενιαίες, ισότιμες και ισάξιες ως προς το παιδαγωγικό τους έργο με την κατάργηση της εναλλαγής του ωραρίου και της συνέχειας του προγράμματος στα ολοήμερα τμήματα, όπως ίσχυε μέχρι τώρα.
  • Υποβαθμίζεται ο ρόλος του Ολοήμερου προγράμματος αλλά και της του Νηπιαγωγού, που θα αναλάβει το προαιρετικό τμήμα, το οποίο ουσιαστικά μετατρέπεται σε παιδοφυλακτήριο, καθώς ακυρώνεται ο ενιαίος χαρακτήρας του, δεν προβλέπεται καμία επικοινωνία και συνεργασία μεταξύ των Νηπιαγωγών σε ότι αφορά τους εκπαιδευτικούς  στόχους.
  • Θεσμοθετείται 25ωρο διδακτικό ωράριο για τις τους Νηπιαγωγούς, το μεγαλύτερο σε όλη την Εκπαίδευση, το οποίο ουσιαστικά αυξάνεται στις  30 ώρες (με την εφαρμογή εφημεριών, πρόωρη υποδοχή ) με πρότυπο τα διδακτικά 45λεπτα του δημοτικού σχολείου και εντάσσονται στα στενά χρονικά όρια τους οι δραστηριότητες σαν να είναι διακριτά διδακτικά αντικείμενα.
  • Τα πολυθέσια Νηπιαγωγεία στα οποία προβλέπεται μείωση ωραρίου ανάλογα με τα έτη υπηρεσίας είναι μόλις 9 από 5.140 σε όλη τη χώρα, ενώ προβλέπεται ανάθεση ωρών διοικητικού έργου μόνο για τις τους προϊσταμένες -ους που υπηρετούν σε ολοήμερα τμήματα χωρίς πρωινή ζώνη.
  • Ανοίγει ο δρόμος για υπεραριθμίες και κινητικότητα νηπιαγωγών, απολύσεις αναπληρωτών και νέες ελαστικές σχέσεις εργασίας στο χώρο του νηπιαγωγείου (ωρομίσθιοι, άλλες ειδικότητες)

Σύμφωνα με το Υπουργείο «δημιουργείται ο ΕΝΙΑΙΟΣ ΤΥΠΟΣ ΟΛΟΗΜΕΡΟΥ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟΥ που αποσκοπεί στην ισόρροπη και πολύπλευρη ανάπτυξη των νηπίων πρώτης και δεύτερης ηλικίας (4-6 ετών). Το ολοήμερο νηπιαγωγείο συμβάλλει αφενός στην πραγμάτωση των ουσιαστικών στόχων του Νηπιαγωγείου  και αφετέρου αφουγκράζεται τις  ανάγκες της σύγχρονης οικογένειας».

Το Υπουργείο ΕΜΠΑΙΖΕΙ γονείς και εκπαιδευτικούς!!!

 

Αναρωτιόμαστε από πού και ως πού:

  • είναι ενιαίος ο τύπος του Ολοήμερου Νηπιαγωγείου που αποσκοπεί στην ολόπλευρη ανάπτυξη του νηπίων, τη στιγμή που η εγγραφή είναι προαιρετική με όρους και προϋποθέσεις;
  • αναπτύσσονται ισόρροπα τα προνήπια, όταν δεν έχει θεσμοθετηθεί η υποχρεωτική φοίτησή τους;
  • οι απαράδεκτες και σε πολλές περιπτώσεις ακατάλληλες κτιριακές υποδομές και ο ελλειπής ή απαρχαιωμένος εξοπλισμός για τα οποία δεν υπάρχει από την κυβέρνηση καμία μέριμνα, καλύπτουν την ισόρροπη και πολύπλευρη ανάπτυξη των νηπίων;

 

Βασική ανάγκη των οικογενειών είναι τα παιδιά τους να έχουν το δικαίωμα στη δίχρονη δημόσια και δωρεάν  υποχρεωτική Προσχολική Εκπαίδευση, με κατάλληλες υποδομές, με άρτια καταρτισμένους μόνιμους εκπαιδευτικούς και βοηθητικό προσωπικό, με αναλογία 1:15, με ίδρυση και επέκταση των δομών της ειδικής αγωγής, που θα δίνουν τη δυνατότητα να καλύπτονται ισόρροπα όλες οι μορφωτικές και αναπτυξιακές ανάγκες των νηπίων και προνηπίων.

 

Τα μέτρα της κυβέρνησης κινούνται στην ακριβώς αντίθετη κατεύθυνση γιατί οι πραγματικές ανάγκες κοστολογούνται και είναι απαγορευτικές για τα δημοσιονομικά της καπιταλιστικής οικονομίας. Οι εκπρόσωποι του Υπουργείου Παιδείας κατά τη διάρκεια τη συνάντησης με τη ΔΟΕ υποστήριξαν  ότι,  «είναι γενικά στις προθέσεις της κυβέρνησης να θεσμοθετηθεί δίχρονη προσχολική αγωγή αλλά δεν το επιτρέπουν οι οικονομικές συγκυρίες», αναφέροντας ότι «είναι μεγάλες οι απαιτήσεις σε υποδομές για να μπουν όλα τα παιδιά στο σχολείο και σήμερα είναι αδύνατο κάτι τέτοιο».

Τα λεγόμενα της εισηγήτριας του Υπουργείου ότι «το Ολοήμερο Νηπιαγωγείο καλύπτει καθαρά τις ανάγκες των εργαζόμενων γονιών» αποδεικνύουν με τον πιο ξεκάθαρο τρόπο ότι η κυβέρνηση «βλέπει» ένα Ολοήμερο Νηπιαγωγείο πιο κοντά στη λογική μιας υποστηρικτικής δομής, για λίγα παιδιά που δε θα μπορούν οι γονείς τους να τα απασχολήσουν κάπως αλλιώς και που θα οδηγήσει με μαθηματική ακρίβεια σε δημιουργία τμημάτων δημιουργικής απασχόλησης 3ωρης διάρκειας -πιθανόν σε λίγα χρόνια υπό την εποπτεία των Δήμων- χρηματοδοτούμενα από το ΕΣΠΑ με voucher, που θα δίνονται στο γονέα για να εγγράψει όπου θέλει το παιδί του, και με προσωπικό (όχι απαραίτητα εκπαιδευτικούς) με ελαστικές σχέσεις εργασίας.

 

Καμία ανοχή

στην κοροϊδία και την αντιλαϊκή πολιτική!!!

Όλες και όλοι με την έναρξη της σχολικής χρονιάς

μέσα από τα σωματεία μας,

τις Γενικές Συνελεύσεις και τις μαζικές διαδικασίες,

μαζί με τους γονείς των παιδιών μας

να δυναμώσουμε τον αγώνα

για το δικαίωμα στη μόρφωση και την εργασία.

Απεργούμε την Πέμπτη 15/09

Ανεξάρτητη Κίνηση Εκπαιδευτικών