Δεκέμβρης 2016
Αναβολή της πιλοτικής εφαρμογής της περιγραφικής αξιολόγησης
Η ΕΡΑ είχε και έχει εναντιωθεί στο υπάρχον σύστημα αξιολόγησης των μαθητών, με παιδαγωγικά και ιδεολογικο-πολιτικά επιχειρήματα. Πίσω από την αριθμητική βαθμολογία κρύβεται μια συγκεκριμένη πολιτική αντίληψη , αυτή του ανταγωνισμού και της κατάταξης, των παιδιών σε «ικανά» και “μη ικανά” από τα τρυφερά πρωτοσχολικά τους χρόνια. Αυτή η βιαστική και πρώιμη κατάταξη μπορεί να οδηγήσει πολλά παιδιά σε χαμηλή αυτοεκτίμηση και παραίτηση από κάθε προσπάθεια. Ταυτόχρονα, δεν μπορεί να λειτουργήσει ανατροφοδοτικά για τα παιδιά και τους γονείς τους, καθώς μεταφέρει ελάχιστες πληροφορίες σχετικά με τα σχολικά επιτεύγματα και τις αδυναμίες τους. Επιπλέον, ενώ η συνεργατική μάθηση και η αλληλοτροφοδότηση είναι κατά κοινή ομολογία παιδαγωγικά αναγκαία, η αριθμητική βαθμολογία ενισχύει τάσεις ανταγωνισμού με κριτήριο μάλιστα μια «αποτελεσματικότητα» που είναι εξωγενής πολλές φορές με τις ιδιαίτερες δυνατότητες, τις μαθησιακές ανάγκες και τις ποικίλες ανησυχίες των μαθητών.
Η πρόθεση του υπουργείου Παιδείας να αλλάξει το «βαθμοκρατικό» σύστημα αξιολόγησης είναι θετική. Ο αιφνιδιασμός όμως και η βιαστική εφαρμογή δεν είναι η καλύτερη μέθοδος για να εφαρμοστούν τέτοιες σημαντικές αλλαγές. Στη συγκεκριμένη περίπτωση, μόλις λίγες μέρες πριν το κλείσιμο των σχολείων για τις διακοπές των Χριστουγέννων ζητήθηκε από τα σχολεία και τους εκπαιδευτικούς να δηλώσουν συμμετοχή στην πιλοτική εφαρμογή προγράμματος εφαρμογής της περιγραφικής αξιολόγησης.
Ταυτόχρονα η εγκύκλιος στάλθηκε χωρίς να υπάρχουν μια σειρά προαπαιτούμενα, ώστε να είναι επιτυχής η μετάβαση στην περιγραφική αξιολόγηση των μαθητών. Εκτιμούμε ότι το σύστημα αξιολόγησης που επιλέγεται είναι συνάρτηση πολλών παραγόντων και θα πρέπει να συμβαδίζει με γενικότερες αλλαγές στους στόχους, στις προθέσεις, στα προγράμματα, στα βιβλία. Η περιγραφική αξιολόγηση αν δεν συνδυαστεί με τα παραπάνω υπάρχει ο κίνδυνος να εκφυλιστεί εν μέσω αντιφάσεων: Π.χ τα περισσότερα μαθήματα έχουν επαναληπτικά κριτήρια αξιολόγησης μόνο στην εξέταση συγκεκριμένων στόχων, τις περισσότερες φορές δε μονοδιάστατων, στηριζόμενα σε προσδοκώμενες απαντήσεις αποστήθισης.
Το ΙΕΠ αφήνει να εννοηθεί ότι θα υπάρξουν στο πιλοτικό πρόγραμμα παιδαγωγικές και διδακτικές κατευθύνσεις και αλλαγές τέτοιες, που να συνάδουν με την περιγραφική αξιολόγηση και να την υποστηρίζουν. ¨Όμως πριν γίνουν γνωστές αυτές οι αλλαγές καλούνται εθελοντικά οι εκπαιδευτικοί και τα σχολεία να δηλώσουν συμμετοχή σε «διδακτικά πακέτα» που δεν γνωρίζουν.
Γι’ αυτούς τους λόγους καλούμε την πολιτική ηγεσία του Υπουργείο Παιδείας να αναβάλει την πιλοτική εφαρμογή , και αφού πάρει πρώτα υπόψη και τις θέσεις-πορίσματα που θα προκύψουν από τον επιστημονικό διάλογο με την εκπαιδευτική κοινότητα (ΔΟΕ- ΟΛΜΕ- Συλλόγους Διδασκόντων) με προτάσεις που θα κατοχυρώνουν την παιδαγωγική ελευθερία , μακριά από έτοιμες και αυστηρά καθορισμένες φόρμες να επαναφέρει το θέμα για την πιλοτική εφαρμογή χωρίς προχειρότητα, με στόχο τη γενίκευση σε όλα τα σχολεία.
- Γενική Συνέλευση 15-06-2022- Εκλογές Συλλόγου 16-06-2022
- Ημερήσια Διάταξη Γενικής Συνέλευσης 15-06-2022- Εκλογές 16 Ιουνίου 2022
- Ενημερωτική συνάντηση στο Λιμένα της Θάσου 7-6-2022
- Θέματα συνεδρίασης Δ.Σ. 01-06-2022
- Βράβευση μαθητών 28-05-2022
- Ενημέρωση για τις διαδικασίες που αφορούν τις εκλογές του Συλλόγου μας
- Στάση εργασίας από την ΑΔΕΔΥ 18-05-2022 – Συμπληρωματική στάση εργασίας από τον Σύλλογό μας
- Διαδικτυακή συζήτηση για την υλοποίηση των εξετάσεων Pisa
- Ακυρώνουμε την υλοποίηση των εξετάσεων PISA – Συμπληρωματική στάση εργασίας
- Βράβευση μαθητών 2020-2021
- Αιτήσεις παραίτησης εκπαιδευτικών Π.Ε. το 2017 (Παληγιάννης Βασίλειος)
- 7000 Οργανικά κενά στα Σχολεία (Παληγιάννης Βασίλειος)
- 2η Συνεδρίαση ΑΠΥΣΠΕ
- 16.000 οι αιτήσεις μετάθεσης εκπαιδευτικών ΠΕ (Παληγιάννης Βασίλειος)
- Ενημερωτικό σημείωμα – 3η συνεδρίαση ΠΥΣΠΕ Καβάλας – ενημέρωση σχετικά με την αναγνώριση μεταπτυχιακών τίτλων σπουδών
- 5η πανελλήνια σύσκεψη αιρετών (Δημοσθενίδης Δημήτρης – Aιρετός ΠΥΣΠΕ Καβάλας)
- Ενημερωτικό Δελτίο (Αποστόλου Αθανάσιος – Αιρετός Α.Π.Υ.Σ.Π.Ε. Α.Μ.Θ.)
- Ανοιχτή Επιστολή Μαχόμενου Εκπαιδευτικού (Μουμτσάκης Απόστολος)
- Σημείωμα υποψήφιου αιρετού ΠΥΣΠΕ
- Πρόταση κατανομής και σύστασης νέων οργανικών θέσεων ειδικοτήτων
- Ενημερωτικό για το ΔΣ στις 3/5 (ΑΣΕ)
- Η ξεκάθαρη στάση του «ΑΥΤΟΝΟΜΟΥ ΔΙΚΤΥΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ» ενάντια στον νόμο Χατζηδάκη και τα φαλκιδευμένα ψεύδη των «ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΩΝ» (ΑΝΤΑΡΣΥΑ). (ΑΥΤΟΝΟΜΟ ΔΙΚΤΥΟ)
- Είμαστε αντίθετοι στις πανελλαδικές εξετάσεις του ΥΠΑΙΘ τύπου ελληνικής PISA στους μαθητές-τριες της ΣΤ΄ Δημοτικού Σχολείου και της Γ΄ Γυμνασίου με τυποποιημένη αξιολόγηση (ΑΥΤΟΝΟΜΟ ΔΙΚΤΥΟ)
- Ευχές για καλό Πάσχα (ΑΣΕ)
- Πού το πάει η κυβέρνηση με τις συγχωνεύσεις των Παιδαγωγικών Τμημάτων; (ΑΣΕ)
- Κάλεσμα για τη Γενική Απεργία στις 6 Απρίλη (ΑΥΤΟΝΟΜΟ ΔΙΚΤΥΟ)
- Απεργιακή ανακοίνωση ΑΣΕ για 6 Απρίλη
- Περί αλήθειας (ΑΣΕ)
- Ενημερωτικό συνεδρίασης ΔΣ 16/3
- 18 Μαρτίου Ημέρα Πανελλαδικής Δράσης για τους αναπληρωτές – SPOT
- Παγκόσμια Ημέρα της Γυναίκας, 8 Μάρτη (ΑΥΤΟΝΟΜΟ ΔΙΚΤΥΟ)
- Οι νέες απειλές Κόπτση θα πέσουν στο κενό! Η τρομοκρατία δε θα περάσει! (ΑΣΕ)
- Mια μαύρη ημέρα η σημερινή (ΑΥΤΟΝΟΜΟ ΔΙΚΤΥΟ)
- Mε επιλογή του γονέα η παράλληλη στήριξη! (ΑΥΤΟΝΟΜΟ ΔΙΚΤΥΟ)
- Συνταξιοδοτικός Οδηγός Εκπαιδευτικών (ΑΥΤΟΝΟΜΟ ΔΙΚΤΥΟ)
- Παραίτηση Ασβεστά Ειρήνης από την Ε. Γ. του Ν. Τ. ΑΔΕΔΥ Καβάλας
- Βεργόπουλος Βασίλειος (ΑΠΟΨΕΙΣ)
- Κωνστατινίδου Μαλαματή (ΑΠΟΨΕΙΣ)
- Νέα τεχνάσματα παλαιάς κοπής στον εκπαιδευτικό συνδικαλισμό
- Επιστολή Τσαβδαρίδη Ανέστη
- Επιτροπή αναπληρωτών, ωρομισθίων και αδιόριστων εκπαιδευτικών Καβάλας
- Περί ηθικής ο λόγος ……ΔΗΣΥ
- Ενημερωτικό Σημείωμα (Δημοσθενίδης Δημήτρης)
- Αφιέρωμα στη δασκάλα Ρόζα Ιμβριώτη – Φώτης Λάζος
- Δήλωση Παραίτησης Στέργιου Κεχαγιά από το Δ.Σ. του Συλλόγου