Τοποθέτηση στα Δ.Σ. της ΔΟΕ και της ΟΛΜΕ σχετικά με την εγκύκλιο του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής (Ι.Ε.Π.) για την πιλοτική εφαρμογή περιγραφικής αξιολόγησης των μαθητών
Aυτές τις μέρες μπαίνει σε πολλούς Συλλόγους Διδασκόντων προς συζήτηση, με βάση εγκύκλιο του Ι.Ε.Π., το ζήτημα της συμμετοχής τους στην πιλοτική εφαρμογή της περιγραφικής αξιολόγησης των μαθητών.
Με αφορμή αυτό το γεγονός καλούμε τους συναδέλφους να προβληματιστούν γύρω από την όλη διαδικασία και τις προθέσεις του Υπουργείου σημειώνοντας τα εξής, βασικά κατά τη γνώμη μας, ζητήματα.
- Η συμμετοχή σε καμία περίπτωση δεν είναι υποχρεωτική. Είναι προαιρετική. Δεν αποδεχόμαστε καμία προειλημμένη απόφαση και καμία «πίεση» από οποιαδήποτε πλευρά.
- Η αλλαγή από αριθμητική σε περιγραφική αξιολόγηση, από μόνη της, δεν ωφελεί ούτε βλάπτει τους μαθητές. Έτσι κι αλλιώς ο τρόπος «αξιολόγησης» των μαθητών δεν μπορεί να ξεκοπεί από την εκπαιδευτική διαδικασία, τους στόχους του σχολείου αλλά και τις ταξικές ανισότητες που υπάρχουν μέσα σ΄ αυτό.Ανησυχούμε όμως, ιδιαίτερα στην τρέχουσα συγκυρία για το ότι, η όλη διαδικασία, πέρα από το γραφειοκρατικό χαρακτήρα που έχει, οδηγεί στο να συγκεντρώνονται στοιχεία που θα μπορούσαν να χρησιμοποιηθούν και σε κάθε άλλη περίπτωση για τη γενίκευση συμπερασμάτων σε σχέση με τον εκπαιδευτικό αλλά και το εκπαιδευτικό σύστημα. Αν δει κάποιος πώς και για ποιους σκοπούς αξιοποιούνται τα αποτελέσματα του διαγωνισμού PISA θα κατανοήσει τι εννοούμε.
- Είμαστε υποψιασμένοι λοιπόν ότι και αυτή η διαδικασία θα χρησιμοποιηθεί στα πλαίσια των γενικότερων αντιδραστικών αλλαγών στην εκπαίδευση. Μας προβληματίζει έντονα ότι από την ίδια την εγκύκλιο του ΙΕΠ μπαίνουν ως βασικοί στόχοι αυτής της διαδικασίας, κατευθύνσεις που αφορούν την «υποστήριξη διαφοροποίησης της διδασκαλίας», «την αποτίμηση των μαθησιακών αποτελεσμάτων» κ.ά. Αντίστοιχα κριτήρια και δείκτες δεν είναι τυχαίο ότι αποτελούν στοιχεία ελέγχου στις εκθέσεις του ΟΟΣΑ και στο 3ο Μνημόνιο αλλά και στα πορίσματα της επιτροπής Μορφωτικών Υποθέσεων. Είναι μήπως υπερβολή να προβλέπουμε ότι όλα αυτά θα συνδεθούν άμεσα και με την περιβόητη «αυτοαξιολόγηση» της σχολικής μονάδας που έχει στα σκαριά η κυβέρνηση;
- Μέσα από την εγκύκλιο είναι σαφές ότι τα σχολεία που θα εμπλακούν στη όλη διαδικασία θα αξιοποιηθούν ως «συνεργάτες» (πολλαπλασιαστές αναφέρει η εγκύκλιος) του Υπουργείου κατά τη διαδικασία επιμόρφωσης και γενίκευσης του προγράμματος.
- Είναι τουλάχιστον υποκριτικό τη στιγμή που υποβαθμίζονται συνολικά τα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών μας το Υπουργείο να επικεντρώνει στον τρόπο αξιολόγησης. Οι μαθητές μας έχουν, πρώτα από όλα, ανάγκη από ζωή και μόρφωση με δικαιώματα, δασκάλους και καθηγητές, υποδομές και χρηματοδότηση των σχολείων, δομές ειδικής αγωγής, παράλληλης στήριξης, τμήματα ένταξης, τάξεις υποδοχής. Όλα αυτά όμως τσακίζονται από την κυβερνητική πολιτική.
Για τους παραπάνω λόγους καλούμε τους συναδέλφους να είναι ιδιαίτερα επιφυλακτικοί και να μην συμφωνήσουν στη συμμετοχή των Συλλόγων Διδασκόντων στην πιλοτική εφαρμογή της περιγραφικής αξιολόγησης των μαθητών. Ο κάθε συνάδελφος έχει την ευθύνη και την δυνατότητα να αξιοποιεί κατάλληλα παιδαγωγικά εργαλεία στη δουλεία του και αυτό το κάνει με ευθύνη και φιλότιμο μέσα σε αντίξοες συνθήκες.
Το Υπουργείο με την όλη διαδικασία που δρομολογεί άλλες στοχεύσεις έχει.
15/12/2016
- 22_2025.03.19 καταδίκη ανάρμοστων συμπεριφορών
- 21_2025.03.18 συμμετοχή σε συλλαλητήριο
- 19_2025.03.13 καταγγελία_Δήμος Καβάλας.pdf
- 18_2025.03.11 συμπαράσταση
- 16_2025.02.27 δικαιοσύνη θα πει
- 14_2025.02.24 κάλεσμα απεργίας
- 13_2025.02.12 αίτημα προς ΔΟΕ
- 11_2025.02.12 Κάλεσμα σε έκτακτη γενική συνέλευση
- 10_2025.02.12 Διευκολυντική στάση εργασίας Παράσταση Διαμαρτυρίας
- Αίτημα κήρυξης Στάσης Εργασίας
- Αιτήσεις παραίτησης εκπαιδευτικών Π.Ε. το 2017 (Παληγιάννης Βασίλειος)
- 7000 Οργανικά κενά στα Σχολεία (Παληγιάννης Βασίλειος)
- 2η Συνεδρίαση ΑΠΥΣΠΕ
- 16.000 οι αιτήσεις μετάθεσης εκπαιδευτικών ΠΕ (Παληγιάννης Βασίλειος)
- Ενημερωτικό σημείωμα – 3η συνεδρίαση ΠΥΣΠΕ Καβάλας – ενημέρωση σχετικά με την αναγνώριση μεταπτυχιακών τίτλων σπουδών
- 5η πανελλήνια σύσκεψη αιρετών (Δημοσθενίδης Δημήτρης – Aιρετός ΠΥΣΠΕ Καβάλας)
- Ενημερωτικό Δελτίο (Αποστόλου Αθανάσιος – Αιρετός Α.Π.Υ.Σ.Π.Ε. Α.Μ.Θ.)
- Ανοιχτή Επιστολή Μαχόμενου Εκπαιδευτικού (Μουμτσάκης Απόστολος)
- Σημείωμα υποψήφιου αιρετού ΠΥΣΠΕ
- Πρόταση κατανομής και σύστασης νέων οργανικών θέσεων ειδικοτήτων
- Υποχρεωτική μετακίνηση Νηπιαγωγών στην επιμορφωτική ημερίδα της Σχολικής Συμβούλου
- ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΠΟΜΠΟΜΠΗ ΤΩΝ ΑΙΡΕΤΩΝ ΑΠΟ ΤΑ ΥΠΗΡΕΣΙΚΑ ΣΥΜΒΟΥΛΙΑ
- Κτιριοδομικός κανονισμός
- Κάλεσμα στην απεργία της ΑΔΕΔΥ για τα Τέμπη
- ΚΑΛΕΣΜΑ ΓΙΑ ΓΙΑ ΤΟ ΕΚΓΛΗΜΑ ΤΩΝ ΤΕΜΠΩΝ
- Ανακοίνωση του Αυτόνομου ΔΙΚΤΥΟΥ για τα Ωνάσεια
- Απόλυση αναπληρώτριας εκπαιδευτικού στην Ανατολική Αττική 29_1_2025
- Για το πρόγραμμα Δράσεις Ενεργού Πολίτη
- Σχόλιο για τη μη συμμετοχή του συλλόγου μας στην Πανελλήνια Μέρα Δράσης ενάντια στον αυταρχισμό του Υπουργείου
- Κείμενο στήριξης στους εκπαιδευτικούς που διώκονται πειθαρχικά -ΑΣΕ
- Περί Ωνάσειων Σχολείων – ΑΣΕ
- Συνοπτικός συνταξιοδοτικός οδηγός 2025
- Κοροϊδία από την Κυβέρνηση για την αντιμετώπιση του στεγαστικού ζητήματος
- Ενημερωτικό των εκλεγμένων της ΑΣΕ στο Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε.
- Αποπομπή Αιρετών από τα πειθαρχικά συμβούλια
- Παραίτηση Ασβεστά Ειρήνης από την Ε. Γ. του Ν. Τ. ΑΔΕΔΥ Καβάλας
- Βεργόπουλος Βασίλειος (ΑΠΟΨΕΙΣ)
- Κωνστατινίδου Μαλαματή (ΑΠΟΨΕΙΣ)
- Νέα τεχνάσματα παλαιάς κοπής στον εκπαιδευτικό συνδικαλισμό
- Επιστολή Τσαβδαρίδη Ανέστη
- Επιτροπή αναπληρωτών, ωρομισθίων και αδιόριστων εκπαιδευτικών Καβάλας
- Περί ηθικής ο λόγος ……ΔΗΣΥ
- Ενημερωτικό Σημείωμα (Δημοσθενίδης Δημήτρης)
- Αφιέρωμα στη δασκάλα Ρόζα Ιμβριώτη – Φώτης Λάζος
- Δήλωση Παραίτησης Στέργιου Κεχαγιά από το Δ.Σ. του Συλλόγου