Η αγωνία ενός γονέα – εκπ/κού για το μέλλον των παιδιών μας……
Με την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς που πλησιάζει και σε συνδυασμό με τις πρόσφατες δηλώσεις – προτάσεις του κ. Βερέμη, προέδρου του Ε.ΣΥ.Π., νιώθω πραγματικά την ανάγκη να καταθέσω σ’όλους σας την ανησυχία και τον προβληματισμό μου, σχετικά με το μέλλον των παιδιών μας.
Η Ελλάδα είναι μία χώρα όπου πολλοί πολιτικοί αρέσκονται στις εντυπώσεις και όχι στην ουσία των προβλημάτων. Έτσι λοιπόν δεν αποτελούν έκπληξη οι προτάσεις του κ. Βερέμη, οι οποίες έχουν να κάνουν με ένα πολύ δυνατό επικοινωνιακά αλλά παράλληλα και πολύ επικίνδυνο πολιτικά θέμα, το σύστημα εισαγωγής στα πανεπιστήμια.
Κοινή πεποίθηση είναι ότι η υποχρεωτική πλέον φοίτηση των παιδιών μας στα φροντιστήρια έχει πλέον παγιωθεί, οπότε όλοι προσπαθούμε να αναζητήσουμε λύσεις, διεξόδους τέτοιες ώστε τα παιδιά μας να αποκτήσουν τα κατάλληλα εφόδια για να μπορέσουν να εισαχθούν στην Τριτοβάθμια Εκπ/ση.
Μια αναζήτηση η οποία όμως έχει εξελιχθεί σε μία οικονομική αιμορραγία, μία ψύχωση για τους γονείς που ξεκινά από τα πρώτα βήματα των παιδιών τους στην Εκπ/ση και που έχει ως αποτέλεσμα το υπερβολικό στρες, την κούραση για τον μαθητή και φυσικά μια πολύ καλή πηγή εσόδων για τους φροντιστηριούχους.
Είναι βέβαιο ότι ένα θέμα που αφορά το περιεχόμενο του Σχολείου, όπως τα αναλυτικά προγράμματα, η μαθητική ανισότητα, τα νέα βιβλία, τα κενά εκπ/κών στα σχολεία, δε συγκινεί κανέναν γιατί δεν «πουλάει», όσο ο τρόπος εισαγωγής στην Τριτοβάθμια Εκπ/ση, η οποία στις περισσότερες των περιπτώσεων δεν μπορεί να ικανοποιήσει το βασικό αίτημα των γονέων για πετυχημένη επαγγελματική αποκατάσταση των παιδιών τους.
Δεν αντιδρά κανένας όταν το νήπιο φοιτά σε ένα ενοικιαζόμενο κατάστημα, το οποίο βαφτίσαμε σε μια νύχτα Νηπ/γείο.
Δεν αντιδρά κανένας για την ελλιπή χρηματοδότηση της Παιδείας.
Δεν αντιδρά κανένας που τα παιδιά μας χάνουν την παιδικότητα και την διάθεση για παιχνίδι, εξαιτίας του υπερβολικού ωραρίου στο σχολείο, στο σπίτι και στις εξωσχολικές δραστηριότητες.
Δεν αντιδρά κανένας για την Δωρεάν Παιδεία, που τελικά είναι πολύ ακριβή.
Ο μοναδικός στόχος είναι η εισαγωγή στο Πανεπιστήμιο.
Μέσα από όλες τις παραπάνω και άλλες αντίξοες συνθήκες, ο εκπ/κός προσπαθεί να φανεί άξιος στο χρέος που έχει αναλάβει και έχει να κάνει με τη διαμόρφωση της προσωπικότητας των μαθητών, κάνοντάς την κριτική, ενεργά σκεπτόμενη, διεκδικητική και δημοκρατική.
Σ’αυτό ακριβώς το σημείο έρχεται ο κ. Βερέμης να προτείνει το προπαρασκευαστικό έτος για την εισαγωγή των μαθητών στα ΑΕΙ και ΤΕΙ. Αποδεχόμενος έτσι βέβαια την πλήρη αποτυχία του εκπ/κού μας συστήματος, χωρίς να προτείνει συγκεκριμένα μέτρα με τα οποία θα πρέπει ουσιαστικά να ακυρώνουν την παραπαιδεία και τα φροντιστήρια. Το πρόβλημα δεν είναι στην αποσύνδεση του Λυκείου από την Τριτοβάθμια Εκπ/ση, όσο στον τρόπο με τον οποίο θα επιτευχθεί αυτή.
Η ύπαρξη ενός προπαρασκευαστικού έτους μετά το Λύκειο, εντασσόμενο είτε ως πρώτο έτος σπουδών στα ΑΕΙ και ΤΕΙ, είτε ως τέταρτο έτος φοίτησης στο Λύκειο, που θα προέλθει από την αφαίρεση ενός έτους από το Δημοτικό Σχολείο θα πρέπει να προβληματίσει όλους μας γιατί έχει να κάνει ουσιαστικά με την υποβάθμιση της ποιότητας της παρεχόμενης εκπ/σης στο Δημοτικό Σχολείο.
Προφανώς ο κ. Βερέμης δεν γνωρίζει ή δεν έχει ακούσει τίποτε για το ρόλο του Δημ. Σχολείου, ως τον κατ’εξοχή χώρο αγωγής και κοινωνικοποίησης των παιδιών, όπως προκύπτει από τις βασικές αρχές της Παιδαγωγικής, πολύ δε περισσότερο δεν έχει ακούσει για το μηχανισμό ανάπτυξης της νοημοσύνης και της σκέψης όπως περιγράφεται στην Εξελικτική Ψυχολογία για τις ηλικίες που καλύπτει το Δημ. Σχολείο.
Το μόνο που έχει κατά νου, είναι από πού θα πάρει το επιπλέον έτος που εμπεριέχεται στην πρότασή του, απλά και μόνο για να είναι χρονικά τεκμηριωμένη ασχέτως αν είναι κενή και άνευ αξίας επιστημονικά.
Το ΥΠΕΠΘ για όλα τα παραπάνω μέχρι στιγμής δεν παίρνει καμία θέση, μιλάει γενικά για προτάσεις που αφού συζητηθούν στο Εθνικό Συμβούλιο Παιδείας, στη συνέχεια θα τοποθετηθεί και το ίδιο.
Σε κάθε περίπτωση, οι γονείς, οι εκπ/κοί και οι μαθητές σίγουρα έχουν απορρίψει στη συνείδησή τους τέτοιες προτάσεις κάτι που θα φανεί και εμπράκτως αν χρειαστεί.
Στου κασίδη το κεφάλι δε θα μάθουμε να κουρεύουμε!!!!!!!!! (Κώστας Καραμανλής, σε συνέντευξή του στα ΝΕΑ, Δεκέμβριος 1998)
Εμφιετζής Σάββας, γονέας, εκπ/κός,
Πρόεδρος Συλλόγου Εκπ/κών Π.Ε. Ν. Καβάλας
- Για την αντίθεσή μας σχετικά με τις εξετάσεις PISA
- Ανακοίνωση – κάλεσμα σε απεργία
- Οι συγχωνεύσεις σχολικών μονάδων οδηγούν σε απώλεια οργανικών θέσεων και υποβάθμιση της εκπαίδευσης
- Άρση των αδικιών στο καθεστώς αποσπάσεων – Όχι στους εκπαιδευτικούς δύο ταχυτήτων
- Ενημέρωση σχετικά με τη διενέργεια αρχαιρεσιών (εκλογών) για την ανάδειξη νέου Διοικητικού Συμβουλίου του Συλλόγου μας και αντιπροσώπων για την 25η Γενική Συνέλευση της ΔΟΕ
- Ψήφισμα στήριξης σχετικά με πρόσφατο περιστατικό σε σχολείο
- Πανελλαδική 2ωρη στάση εργασίας την Πέμπτη 26/3/2026
- Πανελλαδική 2ωρη στάση εργασίας την Πέμπτη 26/3/2026
- Κήρυξη Στάσης Εργασίας για την κλήση σε απολογία συναδέλφων…
- Ενημέρωση και αίτημα πλήρους νομικής, συνδικαλιστικής και οικονομικής κάλυψης
- Αιτήσεις παραίτησης εκπαιδευτικών Π.Ε. το 2017 (Παληγιάννης Βασίλειος)
- 7000 Οργανικά κενά στα Σχολεία (Παληγιάννης Βασίλειος)
- 2η Συνεδρίαση ΑΠΥΣΠΕ
- 16.000 οι αιτήσεις μετάθεσης εκπαιδευτικών ΠΕ (Παληγιάννης Βασίλειος)
- Ενημερωτικό σημείωμα – 3η συνεδρίαση ΠΥΣΠΕ Καβάλας – ενημέρωση σχετικά με την αναγνώριση μεταπτυχιακών τίτλων σπουδών
- 5η πανελλήνια σύσκεψη αιρετών (Δημοσθενίδης Δημήτρης – Aιρετός ΠΥΣΠΕ Καβάλας)
- Ενημερωτικό Δελτίο (Αποστόλου Αθανάσιος – Αιρετός Α.Π.Υ.Σ.Π.Ε. Α.Μ.Θ.)
- Ανοιχτή Επιστολή Μαχόμενου Εκπαιδευτικού (Μουμτσάκης Απόστολος)
- Σημείωμα υποψήφιου αιρετού ΠΥΣΠΕ
- Πρόταση κατανομής και σύστασης νέων οργανικών θέσεων ειδικοτήτων
- Πρωτομαγιά 2026: Με τους εργαζόμενους στην πρώτη γραμμή για Ζωή, Ειρήνη και Δικαιοσύνη! (ΔΗ.ΣΥ.)
- Ενημερωτικός οδηγός για τις οριστικές τοποθετήσεις και τις βελτιώσεις θέσεων (ΔΗ.ΣΥ.)
- Διαμαρτυρία για την αποψίλωση των Α.Π.Υ.Σ.Π.Ε. από τις αρμοδιότητές τους και την απαξίωση του θεσμού των αιρετών (ΔΑΚΕ)
- Άμεση ανάγκη παρέμβασης για το κόστος καυσίμων (ΔΗ.ΣΥ.)
- Για τη χορήγηση 3μηνων και 4μηνων αδειών άνευ αποδοχών για ανατροφή τέκνου (ΔΑΚΕ)
- Καμία ανοχή στη βία. Ασφαλή σχολεία για μαθητές και εκπαιδευτικούς. (ΔΗ.ΣΥ.)
- Για τη μεθόδευση «κατάργησης» οργανικών θέσεων (ΔΑΚΕ)
- Ανακοίνωση με αφορμή τον θάνατο της συναδέλφου στη Θεσσαλονίκη (ΔΑΚΕ)
- Τέσσερα χρόνια από την εισβολή της Ρωσίας στην Ουκρανία. Ο πόλεμος πρέπει να τελειώσει τώρα! (ΔΗ.ΣΥ.)
- Επιστολή ETUCE προς Ζαχαράκη (ΔΑΚΕ)
- Ακρίβεια και στεγαστικό πρόβλημα (ΔΗ.ΣΥ.)
- Συνοπτικός συνταξιοδοτικός οδηγός 2026 (ΔΗ.ΣΥ.)
- Σχολική στέγη (ΔΗ.ΣΥ.)
- ΑΜεΑ (ΔΗΣΥ)
- Ανακοίνωση Δ.Α.Κ.Ε.Π.Ε. για την κατάργηση των Σχολικών Επιτροπών
- Παραίτηση Ασβεστά Ειρήνης από την Ε. Γ. του Ν. Τ. ΑΔΕΔΥ Καβάλας
- Βεργόπουλος Βασίλειος (ΑΠΟΨΕΙΣ)
- Κωνστατινίδου Μαλαματή (ΑΠΟΨΕΙΣ)
- Νέα τεχνάσματα παλαιάς κοπής στον εκπαιδευτικό συνδικαλισμό
- Επιστολή Τσαβδαρίδη Ανέστη
- Επιτροπή αναπληρωτών, ωρομισθίων και αδιόριστων εκπαιδευτικών Καβάλας
- Περί ηθικής ο λόγος ……ΔΗΣΥ
- Ενημερωτικό Σημείωμα (Δημοσθενίδης Δημήτρης)
- Αφιέρωμα στη δασκάλα Ρόζα Ιμβριώτη – Φώτης Λάζος
- Δήλωση Παραίτησης Στέργιου Κεχαγιά από το Δ.Σ. του Συλλόγου




