Get Adobe Flash player
Ιστορικό
Παλαιό Site
p.e.kavalas.logologo_misth_monimonlogo_misth_anaplerg.dikaiom.logodiaugeia-logoist_logot_logopaid_inst_logodoe_logo
Συναδέρφισσες, συνάδερφοι

Η δημοσιοποίηση της απόφασης του ΣτΕ για τον νόμο σχετικά με τους Δ/ντες των σχολικών μονάδων πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης επιταχύνει τις διαδικασίες για την κατάθεση νέου νόμου που θα “εναρμονίζεται με την απόφαση”. Θεωρούμε ότι ο νόμος του 2015 βρισκόταν σε θετική κατεύθυνση, εφόσον καταργούσε την αλήστου μνήμης συνέντευξη και εισήγε όρους δημοκρατίας, καθώς ο σύλλογος διδασκόντων αποκτούσε τη δυνατότητα να επιλέξει τον Δ/ντη που “πρώτος μεταξύ ίσων” θα ήταν ο συντονιστής της συλλογικής προσπάθειας για τη λειτουργία της σχολικής μονάδας, σε συνθήκες δημοκρατίας, ισότητας και συνεργασίας. Η αρνητική απόφαση του ΣτΕ έχει καθαρό πολιτικό συμβολισμό και αποτελεί μια καθαρή επίδειξη δύναμης από την πλευρά του συστήματος. Φαίνεται ότι η νομιμοφροσύνη που έχει επιδείξει μέχρι σήμερα η κυβέρνηση, υπογράφοντας μνημόνια και αναλαμβάνοντας δεσμεύσεις για σκληρά μέτρα στο μέλλον , δεν τους αρκεί. Οι ξένοι τοκογλύφοι και οι εδώ αντιπρόσωποι τους με την κυβέρνηση, χέρι με χέρι, ακυρώνουν κάθε γραμμή, κάθε λέξη και κάθε κόμμα από τις προγραμματικές δεσμεύσεις του Γενάρη 2015. Δυστυχώς, αυτά είναι τα επίχειρα της ολέθριας επιλογής του καλοκαιριού του 2015, της μετατροπής του περήφανου ΟΧΙ του λαού απέναντι σε δανειστές και μνημόνια σε ΝΑΙ ΣΕ ΟΛΑ σε θεσμούς, κεφάλαιο και ΟΟΣΑ  και η ευθύνη είναι όλη της κυβέρνησης.

Ας λείπουν λοιπόν τα δάκρυα από τους υπερασπιστές αυτής της μνημονιακής κυβέρνησης και τα επικοινωνιακά τεχνάσματα, τύπου «παράλληλα προγράμματα», που δεν πείθουν κανέναν! Η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ- ΑΝΕΛ θα επιβάλλει και στην εκπαίδευση το πλαίσιο του ΟΟΣΑ, τηρώντας τα χρονοδιαγράμματα των δανειστών, πλήρως εναρμονισμένη με τις εντολές τους. Όπως ανανέωσε τη θητεία των σχολικών συμβούλων επιβραβεύοντας τον μηχανισμό των αξιολογητών, όπως επανέφερε τη συνέντευξη το 2016 επιλέγοντας ως Δ/ντές Εκπαίδευσης τους “καταλληλότερους” να εφαρμόσουν τις μεγάλες μνημονιακές περικοπές στα σχολεία, έτσι και τώρα θα επαναφέρει τη διαδικασία της συνέντευξης και της από τα πάνω επιλογής των Διευθυντών και πάσης φύσεως στελεχών, για να εφαρμοστεί δια πυρός και σιδήρου η αξιολόγηση και η νεοφιλελεύθερη αναδιάρθρωση της εκπαίδευσης, χωρίς καμιά δυνατότητα να εκφραστούν οι  μάχιμοι εκπαίδευτικοί.

Το εκπαιδευτικό σύστημα χρειάζεται να έχει ξεκάθαρη άποψη για το σύστημα επιλογής διευθυντών που πρέπει να εφαρμοστεί.  Οι βασικές αρχές που αποτελούν το πλαίσιο της θέσης αυτής είναι οι εξής:

  •      Κατάργηση του αντιδραστικού καθηκοντολογίου.
  •      Δημοκρατικό πλαίσιο αρχών που θα αναδεικνύει τον Σύλλογο διδασκόντων σε κυρίαρχο όργανο αποφάσεων της σχολικής μονάδας. Ο διευθυντής θα έχει συντονιστικό ρόλο και θα είναι αυτός που θα υλοποιεί και θα εφαρμόζει τις αποφάσεις του συλλόγου.  Όροι και ρόλοι όπως μάνατζερ, αξιολογητής και οτιδήποτε άλλο παραπέμπει στο σχολείο της αγοράς, του ΔΝΤ και του ΟΟΣΑ , είναι εντελώς ξένοι και ασύμβατοι με το δικό μας ιδεολογικό πλαίσιο για τον Δ/ντή , τη διοίκηση και λειτουργία της σχολικής μονάδας.
  •       Εκλογή του διευθυντή από το Σύλλογο διδασκόντων και μόνο. Επ’ ουδενί δεν πρέπει να επανέλθει η συνέντευξη, καθώς είναι σε όλους γνωστό ότι ήταν το “εργαλείο” , για να μοιράζονται οι θέσεις και να κυριαρχεί η συναλλαγή και ο κομματισμός.
  •      Θέσπιση δύο κατ’ ανώτατο όριο θητειών. Πρέπει να υπάρχει δυνατότητα ανανέωσης και να σταματήσει το φαινόμενο των “ισόβιων” διευθυντών.
  •      Ο διευθυντής πρέπει να είναι ανακλητός από τον Σύλλογο διδασκόντων.

Γνωρίζουμε καλά πως τόσο το σύστημα επιλογής, όσο και το πλαίσιο αρμοδιοτήτων και καθηκόντων των δ/ντών συνδέονται άμεσα με τη γενικότερη εκπαιδευτική πολιτική και κυρίως με τη μορφή του σχολείου που θα έχουμε. Γι’ αυτό και ο αγώνας για ένα δημοκρατικό πλαίσιο αρχών είναι άμεσα συνδεδεμένος με τον αγώνα που οφείλει να δώσει το εκπαιδευτικό κίνημα, για να μπλοκάρει τα αντιδραστικά σχέδια της κυβέρνησης, της ΕΕ, του ΟΟΣΑ και των εγχώριων αντιπροσώπων τους (βλ.  αντιδραστικότατες απόψεις του ΣΕΒ για το εκπαιδευτικό σύστημα), για την αποδόμηση του δημόσιου σχολείου