Μνημόνιο Νο 4 για Ειδική Αγωγή και αναπληρωτές! | ![]() |
Εν μέσω «διαπραγματεύσεων» με τους θεσμούς για τη 2η αξιολόγηση, Kυβέρνηση και Yπουργείο Παιδείας επαναβεβαιώνουν τα πρώτα «προληπτικά μέτρα» επιβάλλοντας μηδενικούς διορισμούς στην εκπαίδευση για τα έτη 2017-2018 και 2018-2019. Με τον πιο σαφή τρόπο δίνουν δείγματα γραφής για την εφαρμογή 4ου Μνημονίου, καθώς στην αιτιολογική έκθεση της πρόσφατης τροπολογίας για την Ειδική Αγωγή και τους αναπληρωτές, όπως αυτή «σφηνώθηκε» άλλη μια φορά σε άσχετο νομοσχέδιο του Υπουργείου Οικονομικών, δηλώνεται ρητά ότι «οι ισχύοντες δημοσιονομικοί περιορισμοί καθιστούν αδύνατο κατά το ανωτέρω χρονικό διάστημα τον διορισμό μόνιμων εκπαιδευτικών στην πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση». Σε συνδυασμό δε με τη δημοσιοποιημένη έκθεση της ΑΔΙΠΠΔΕ για την αξιολόγηση και αυτοαξιολόγηση των σχολικών μονάδων προτείνει η παιδαγωγική και διδακτική επάρκεια των υποψηφίων εκπαιδευτικών, να καθορίζεται από τη διαμόρφωση ενός νέου νομοθετικού πλαισίου που θα περιλαμβάνει τις προϋποθέσεις πιστοποίησης και τα προσόντα που πρέπει να κατέχει ο υποψήφιος εκπαιδευτικός.
Οι 2.500 πολυδιαφημιζόμενοι διορισμοί στο δημόσιο, αν ποτέ γίνουν, δεν προγραμματίζονται για την εκπαίδευση, ενώ οι ήδη ψηφισμένες μνημονιακές δεσμεύσεις για περιορισμό προσλήψεων/διορισμών στο δημόσιο από 1:4 για το 2017 και 1:3 για το 2018, με πολιτική επιλογή για μείωση του μόνιμου εκπαιδευτικού προσωπικού, γίνονται απόλυτο μηδέν για τη δημόσια εκπαίδευση, που πρέπει να ρημάξει και να πάρει «αέρα αγοράς».
Ο ΑΣΕΠ έρχεται λοιπόν να επιβλέψει προσλήψεις ελαστικά εργαζόμενων. Χέρι-χέρι και οι αλλαγές στα εργασιακά, που αποτελεί κεντρική σημαία της ελληνικής κυβέρνησης. Συγκεκριμένα η τροπολογία προβλέπει την αλλαγή στην κατάταξη των αναπληρωτών ΕΑΕ οποιαδήποτε στιγμή μέσα από απόφαση υπουργού και κατόπιν εισήγησης της Διεύθυνσης Ειδικής Αγωγής ελέω «ιδιαίτερων συνθηκών» στην ΕΑΕ. Η ρύθμιση αυτή επιβεβαιώνει το αντίστοιχο άρθρο 28 του Ν.4186/2013 (Αρβανιτόπουλος), το οποίο επίσης προέβλεπε ότι τα ισχύοντα στη γενική εκπαίδευση ισχύουν και για την ΕΑΕ υπό την αίρεση έκδοσης Υπουργικής Απόφασης.
Φυσικά η επιβολή καθεστώτος έκτακτης ανάγκης στην Ειδική Αγωγή εξυπηρετεί αυτή τη φορά και ανανεωμένους στόχους. Η κυβέρνηση εμμένει στην ελαστικοποίηση των εργασιακών σχέσεων ταυτόχρονα με την εφαρμογή της συνεκπαίδευσης και του «σχολείου για όλους». Στη λογική του εξορθολογισμού αναθέτει τις τεχνητά πλεονάζουσες ώρες δασκάλων εκπαιδευτικών γενικής αγωγής σε δομές ειδικής αγωγής. Η επιδιωκόμενη μείωση θέσεων εργασίας εκπορεύεται από τις κατευθύνσεις Ε.Ε., Δ.Ν.Τ., ΟΟΣΑ για την απασχόληση, όπως αυτές αποτυπώνονται στα προτεινόμενα συστήματα πρόσληψης αναπληρωτών.
Ειδικότερα η τροπολογία προβλέπει κύριο πίνακα κατάταξης για εκπαιδευτικούς με σπουδές στην ΕΑΕ (ΠΕ61/71 ή εξειδίκευση στην ΕΑΕ με διδακτορικό, μεταπτυχιακό σε ΕΑ/σχολική ψυχολογία, διετή μετεκπαίδευση, πενταετή προϋπηρεσία, πτυχίο ΤΕΦΑΑ με ειδίκευση στην ΕΑΕ) και σε περίπτωση εξάντλησής του επικουρικό πίνακα για κατόχους σεμιναρίων 400 ωρών, που κάνουν δυναμικό come back (μετά τον 4415 επανέρχονται και στους αναπληρωτές), καθώς και για έχοντες ετήσια προϋπηρεσία και για γονείς παιδιών με αναπηρία άνω του 67%. Στην ουρά και οι αναπληρωτές γενικής αγωγής (οι οποίοι εντάσσονται στην περιπτ. γ΄ της παρ. 4 του άρθρου 21), για να είναι εξίσου με τους μόνιμους «διαθέσιμοι» να συμπληρώσουν το διδακτικό τους ωράριο σε δομές ΕΑΕ και την ίδια στιγμή υποχρεωμένοι να παρακολουθήσουν τα προγράμματα επιμόρφωσης και ειδίκευσης του υπουργείου.
Για την επιμόρφωση η έκθεση της ΑΔΙΠΠΔΕ προτείνει καθιέρωση εθνικού φορέα επιμόρφωσης, με προγράμματα όμως επιμόρφωσης «fast track», διάρκειας 15-100 ωρών, μετά το τέλος των οποίων θα χορηγείται πιστοποίηση (επιμορφούμενους και επιμορφωτές), η οποία θα μοριοδοτείται (βλέπε επιμορφωτικά σεμινάρια ΙΕΠ και υπ.παιδείας σε εκπ/κούς που συμπληρώνουν ωράριο σε δομές ειδικής εκπαίδευσης και τα οποία ολοκληρώνονται με διαδικασίες express μέχρι τέλη Μαρτίου). Η προδημοσίευση της «πρόθεσης μοριοδότησης» κριτηρίων και στους πίνακες ΕΑΕ αποτελεί την «έκπληξη» του υπουργείου.
Ερμηνεύοντας το πνεύμα του νόμου, δεν μπορούμε παρά να φανταστούμε ότι η ΕΑΕ θα χρησιμεύσει άλλη μια φορά ως κερκόπορτα για την επιβολή αντιδραστικών αλλαγών. Θεωρούμε βέβαιο ότι η μοριοδότηση ακαδημαϊκών και κοινωνικών κριτηρίων που ίσχυαν βάσει ΥΑ του 2014 για τους ΠΕ60.50 και ΠΕ70.50 θα επεκταθεί και στους έχοντες βασικό πτυχίο στην ΕΑΕ, παραβιάζοντας ξεκάθαρα την κατάταξη με βάση το πτυχίο και την προϋπηρεσία, όπως ακόμα –δυστυχώς για αυτούς-ισχύει στη γενική αγωγή. Ταυτόχρονα καμία δέσμευση δεν υπάρχει για τους συναδέλφους με αναπηρία, αφού πιθανόν θα επεκταθεί η μοριοδότησή της αναπηρίας αλά 3848 ακυρώνοντας την ποσόστωση επί των προσλήψεων. Συμπληρωματικά η εν λόγω τροπολογία επαναφέρει τα σεμινάρια των 400 ωρών, για να τρέξει πάλι η επικερδής βιομηχανία έκδοσης πιστοποιητικών στους επιχειρηματικούς κύκλους των πανεπιστημιακών.
Απαιτούμε:
ΟΧΙ στην απαξίωση του βασικού πτυχίου των τμημάτων ειδικής αγωγής! |
Υπερασπιζόμαστε
|
- 2025 ΠΑΣΧΑΛΙΝΗ ΚΑΡΤΑ
- 28_2025.04.04 αίτημα προς ΔΟΕ
- 27_2025.04.03 ανοικτή επιστολή
- 26_2025.04.03 ίσα δικαιώματα
- Δικαιοσύνη θα πει…
- 24_2025.03.27 αποτύπωση νηπιαγωγείων
- 23_2025.03.23 ενημέρωση χορευτικού
- 22_2025.03.19 καταδίκη ανάρμοστων συμπεριφορών
- 21_2025.03.18 συμμετοχή σε συλλαλητήριο
- 19_2025.03.13 καταγγελία_Δήμος Καβάλας.pdf
- Αιτήσεις παραίτησης εκπαιδευτικών Π.Ε. το 2017 (Παληγιάννης Βασίλειος)
- 7000 Οργανικά κενά στα Σχολεία (Παληγιάννης Βασίλειος)
- 2η Συνεδρίαση ΑΠΥΣΠΕ
- 16.000 οι αιτήσεις μετάθεσης εκπαιδευτικών ΠΕ (Παληγιάννης Βασίλειος)
- Ενημερωτικό σημείωμα – 3η συνεδρίαση ΠΥΣΠΕ Καβάλας – ενημέρωση σχετικά με την αναγνώριση μεταπτυχιακών τίτλων σπουδών
- 5η πανελλήνια σύσκεψη αιρετών (Δημοσθενίδης Δημήτρης – Aιρετός ΠΥΣΠΕ Καβάλας)
- Ενημερωτικό Δελτίο (Αποστόλου Αθανάσιος – Αιρετός Α.Π.Υ.Σ.Π.Ε. Α.Μ.Θ.)
- Ανοιχτή Επιστολή Μαχόμενου Εκπαιδευτικού (Μουμτσάκης Απόστολος)
- Σημείωμα υποψήφιου αιρετού ΠΥΣΠΕ
- Πρόταση κατανομής και σύστασης νέων οργανικών θέσεων ειδικοτήτων
- Διεκδικούμε τα οδοιπορικά που δικαιούμαστε
- Σχόλιο της ΑΣΕ με αφορμή τη συνάντηση της Υπουργού Παιδείας με τους ΔΔΕ και ΔΠΕ
- Καλό Πάσχα από την ΑΣΕ
- ΜΕ ΤΟ ΜΑΖΙΚΟΤΑΤΟ ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΟ ΣΥΛΛΑΛΗΤΗΡΙΟ ΣΤΙΣ 29 ΤΟΥ ΜΑΡΤΗ ΣΤΕΙΛΑΜΕ ΜΗΝΥΜΑ!
- Πανελλαδικό- Πανεκπαιδευτικό Συλλαλητήριο
- ΝΕΕΣ ΑΝΙΣΟΤΗΤΕΣ ΚΑΙ ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΜΟΣ!
- Υποχρεωτική μετακίνηση Νηπιαγωγών στην επιμορφωτική ημερίδα της Σχολικής Συμβούλου
- ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΠΟΜΠΟΜΠΗ ΤΩΝ ΑΙΡΕΤΩΝ ΑΠΟ ΤΑ ΥΠΗΡΕΣΙΚΑ ΣΥΜΒΟΥΛΙΑ
- Κτιριοδομικός κανονισμός
- Κάλεσμα στην απεργία της ΑΔΕΔΥ για τα Τέμπη
- ΚΑΛΕΣΜΑ ΓΙΑ ΓΙΑ ΤΟ ΕΚΓΛΗΜΑ ΤΩΝ ΤΕΜΠΩΝ
- Ανακοίνωση του Αυτόνομου ΔΙΚΤΥΟΥ για τα Ωνάσεια
- Απόλυση αναπληρώτριας εκπαιδευτικού στην Ανατολική Αττική 29_1_2025
- Για το πρόγραμμα Δράσεις Ενεργού Πολίτη
- Σχόλιο για τη μη συμμετοχή του συλλόγου μας στην Πανελλήνια Μέρα Δράσης ενάντια στον αυταρχισμό του Υπουργείου
- Παραίτηση Ασβεστά Ειρήνης από την Ε. Γ. του Ν. Τ. ΑΔΕΔΥ Καβάλας
- Βεργόπουλος Βασίλειος (ΑΠΟΨΕΙΣ)
- Κωνστατινίδου Μαλαματή (ΑΠΟΨΕΙΣ)
- Νέα τεχνάσματα παλαιάς κοπής στον εκπαιδευτικό συνδικαλισμό
- Επιστολή Τσαβδαρίδη Ανέστη
- Επιτροπή αναπληρωτών, ωρομισθίων και αδιόριστων εκπαιδευτικών Καβάλας
- Περί ηθικής ο λόγος ……ΔΗΣΥ
- Ενημερωτικό Σημείωμα (Δημοσθενίδης Δημήτρης)
- Αφιέρωμα στη δασκάλα Ρόζα Ιμβριώτη – Φώτης Λάζος
- Δήλωση Παραίτησης Στέργιου Κεχαγιά από το Δ.Σ. του Συλλόγου