Get Adobe Flash player
Ιστορικό
Παλαιό Site
p.e.kavalas.logologo_misth_monimonlogo_misth_anaplerg.dikaiom.logodiaugeia-logoist_logot_logopaid_inst_logodoe_logo
ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΕΚΠ/ΚΩΝ Π.Ε. Ν.ΚΑΒΑΛΑΣ Καβάλα, 12 Μαΐου 2017
Αρ. Πρωτ.: 154
Οδός: ΕΛ. ΒΕΝΙΖΕΛΟΥ 44
(12ο Δημ.Σχ. Καβάλας) ΠΡΟΣ: Μέλη του Συλλόγου μας
Τ.Κ.: 65403
e-mail : ekp-kav@otenet.gr ΚΟΙΝ:
Τηλέφωνο –FAX: 2510226050

Θέμα: «ΔΙΧΡΟΝΗ ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΗ ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗ ΑΓΩΓΗ ΚΑΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ»

Συναδέλφισσες, συνάδελφοι,

32 ολόκληρα χρόνια το εκπαιδευτικό κίνημα θέτει ως αίτημα την εφαρμογή της δίχρονης προσχολικής αγωγής, της φοίτησης όλων των νηπίων και προνηπίων στο Δημόσιο Νηπιαγωγείο. Το 2006 κάτω από την πίεση της μεγάλης απεργίας μας, με το ν. 3518/2006 θεσμοθετήθηκε η υποχρεωτική φοίτηση των νηπίων για ένα έτος στο νηπιαγωγείο. Το πλήρες αίτημα για Δίχρονη Δωρεάν και Δημόσια Υποχρεωτική Προσχολική Αγωγή και Εκπαίδευση έμεινε σε εκκρεμότητα και χιλιάδες προνήπια συνεχίζουν να βρίσκονται έξω από το φυσικό τους  χώρο, το Νηπιαγωγείο.

Στις 3 Μαΐου  ο Υπουργός Παιδείας ανακοίνωσε την πρόθεσή του για τη θεσμοθέτηση της δίχρονης υποχρεωτικής φοίτησης στο Νηπιαγωγείο. Μια εξαγγελία που δεν συνοδεύτηκε βέβαια όπως θα έπρεπε με δέσμευση για διορισμούς εκπαιδευτικών και για δημιουργία νέων Νηπιαγωγείων ούτε με δέσμευση για άμεση νομοθέτηση και εφαρμογή από τη φετινή σχολική χρονιά.  Δυστυχώς κατά την προσφιλή πρακτική, η εξαγγελία αυτή, κάτω και από τις συνεχείς πιέσεις της ΚΕΔΕ, της ΠΟΕ-ΟΤΑ και συντεχνιακών συμφερόντων, ανασκευάστηκε από τον ίδιο τον πρωθυπουργό αλλά και τον Υπουργό Γαβρόγλου. Όχι μόνο δεν δεσμεύτηκαν για την άμεση εφαρμογή της διετούς υποχρεωτικότητας, αλλά άνοιξαν και τους ασκούς του Αιόλου χαϊδεύοντας τα ώτα στους «εμπλεκόμενους φορείς» των ΕΣΠΑ και των τροφείων με δηλώσεις περί επιλογής της δομής φοίτησης (Νηπιαγωγεία, ιδιωτικοί και δημοτικοί παιδικοί σταθμοί) από τους γονείς. Το «στρίβειν δια του αρραβώνος» με τον «τριετή σχεδιασμό» σε καμία περίπτωση δεν ξεκαθαρίζει το τοπίο αναφορικά με τη φοίτηση των προνηπίων αντίθετα συντηρεί φωνές περί ενιαίας προσχολικής αγωγής 0-6 που εξυπηρετούν αποκλειστικά συντεχνιακά και οικονομικά συμφέροντα, αφού σε καμία από τις χώρες που έχουν υιοθετήσει αυτό το μοντέλο η φοίτηση δεν είναι ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΑ ΔΗΜΟΣΙΑ και ΔΩΡΕΑΝ. Επιπλέον στις περισσότερες από αυτές από άποψη προγράμματος υπάρχει ξεκάθαρος εσωτερικός διαχωρισμός (0-3 φροντίδα, 4-6 εκπαίδευση).

Καλούμε το Υπουργείο και την κυβέρνηση να θεσμοθετήσει άμεσα τη ΔΙΕΤΗ ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΗ ΔΩΡΕΑΝ ΦΟΙΤΗΣΗ ΟΛΩΝ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ ΣΤΑ ΔΗΜΟΣΙΑ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΑ γιατί θέλουμε:

  • να αποκατασταθεί η αδικία του αποκλεισμού των παιδιών των τεσσάρων χρόνων από τη δημόσια δωρεάν εκπαίδευση και  να παρέχονται  ίσες δυνατότητες και ευκαιρίες σε όλα τα παιδιά στο ξεκίνημα της σχολικής τους ζωής.
  • να βοηθήσουμε τα παιδιά, ιδιαίτερα των φτωχών οικογενειών , παρέχοντας τους αντισταθμιστικά οφέλη, ώστε να έχουν στην αφετηρία τους ίσες εκπαιδευτικές ευκαιρίες
  • να καθοριστεί  με ακρίβεια το εκπαιδευτικό πλαίσιο για τα νήπια- προνήπια  χωρίς επικαλύψεις (κληρώσεις , παιδικοί σταθμοί κ.ά.) και «γκρίζες ζώνες» και προτάσεις  (π.χ. Ενιαίο Εθνικό Πλαίσιο Προσχολικής Αγωγής και Εκπαίδευσης  παιδιών 0-6 χρόνων, Παιδικά κέντρα κ.λ.π.)
  • να διασφαλιστεί ότι τα προνήπια θα είναι στο Δημόσιο Νηπιαγωγείο και μόνο σε αυτό και ότι το Δημόσιο Νηπιαγωγείο θα είναι τμήμα της Δημόσιας Εκπαίδευσης και μόνο αυτής και πως θα έχουν  σε αυτό εκπαίδευση από παιδαγωγούς με εξειδίκευση στην εκπαίδευση της ηλικιακής ομάδας 4-6 ετών, δηλαδή από νηπιαγωγούς του κλάδου Πανεπιστημιακής Εκπαίδευσης 60.
  • να κατοχυρωθεί η φοίτηση των παιδιών για 2 χρόνια στο Νηπιαγωγείο, χρόνου ικανού να αναπτυχθούν τα παιδιά τους με τους δικούς τους προσωπικούς ρυθμούς.
  • να ενοποιηθεί  η  νέα μάθηση με την παλαιότερη εμπειρία των παιδιών,  να ενισχύσουμε  τα παιδιά προς τη διερευνητική μάθηση, να τους  δώσουμε  τη δυνατότητα    με βάση το παιχνίδι να έρθουν σε επαφή με ένα σχολικό και  οργανωμένο περιβάλλον να αλληλοεπιδράσουν  σε μικτές  ηλικιακές ομάδες (νήπια -προνήπια ),να τους παράσχουμε ισορροπία ανάμεσα σε ομαδικές και ελεύθερες δραστηριότητες  και σε μικρές  ή ολομελειακές ομάδες

Διεκδικούμε:

  • Ενιαία δημόσια δωρεάν δεκατετράχρονη εκπαίδευση
  • Ενιαίο δωδεκάχρονο δημόσιο δωρεάν υποχρεωτικό σχολείο και δίχρονη υποχρεωτική προσχολική αγωγή και εκπαίδευση για όλα τα παιδιά 4 έως 6 στο δημόσιο Νηπιαγωγείο

Τα τεκταινόμενα των ημερών αποκαλύπτουν το μέγεθος των ιδιοτελών οικονομικών και συντεχνιακών συμφερόντων, αφού και μόνο η  εξαγγελία του υπουργού Παιδείας ήταν αρκετή ώστε ένας ολόκληρος στρατός εμφανίστηκε να «υπερασπίζει» το δικαίωμα των γονιών για «ελεύθερη πρόσβαση» σε οποιαδήποτε δομή αναφέρεται στην προσχολική αγωγή.

Ιδιοκτήτες παιδικών σταθμών, που άλλωστε είχαν προσφύγει στο Συμβούλιο της Επικρατείας για τον ένα χρόνο υποχρεωτικής προσχολικής φοίτησης και η αίτησή τους δεν έγινε δεκτή και οι οποίοι θα αναγκαστούν  να προσλάβουν νηπιαγωγούς με συμβάσεις, μισθούς και καθορισμένο έργο, όπως αυτά προβλέπονται από το υπουργείο Παιδείας.

Δήμαρχοι, που ενώ κλείνουν Νηπιαγωγεία στην περιοχή τους, δείχνουν να νοιάζονται για τους εργαζόμενους, που χάνουν δήθεν τη δουλειά τους χωρίς να μπορούν να εξηγήσουν πως θα συμβεί αυτό, από τη στιγμή που απελευθερώνονται θέσεις για μικρότερα παιδιά (έως την ηλικία των 4 ετών), τα οποία αυτή τη στιγμή στερούνται τη δυνατότητα φοίτησης στους παιδικούς σταθμούς και είναι προφανές ότι αυτό που τους ενδιαφέρει κρύβεται κάτω από το επιχειρησιακό πρόγραμμα κατά της παιδικής φτώχειας και τα χρήματα ΕΣΠΑ που εισρέουν στα ταμεία τους.

Κι αν για όλους αυτούς, που άλλωστε είχαν εκφράσει και στο παρελθόν τις προθέσεις τους, είναι αναμενόμενη  μια τέτοια αντίδραση, είναι πραγματικά απορίας άξιο πώς σωματεία και ομοσπονδίες εργαζομένων αντιδρούν προκηρύσσοντας μάλιστα κινητοποιήσεις. Κινητοποιήσεις για ένα μέτρο που θα επέτρεπε σε όλα τα παιδιά 4-5 ετών να είναι στο δημόσιο σχολείο χωρίς τροφεία, κουπόνια και κατηγοριοποιήσεις και που θα επέτρεπε σε αρκετές χιλιάδες παιδιά 2,5-4 ετών που κάθε χρόνο αιτούνται αλλά μένουν απ’ έξω να εγγραφούν τελικά  στους δημοτικούς παιδικούς σταθμούς.

Μακάρι να επιδείκνυαν  τα ίδια αντανακλαστικά, ώστε να υπερασπιστούν τις οικογένειες, που πρέπει να πληρώνουν τροφεία στους δήμους,  τους απελπισμένους γονείς που δεν κατάφεραν να εξασφαλίσουν θέση στους παιδικούς σταθμούς, γιατί οι θέσεις καλύφθηκαν με κουπόνια του ΕΣΠΑ ή ακόμα κι όσους δεν μπόρεσαν να «μπουν» ακόμα κι αν είχαν κουπόνια…

Θεωρούν ότι θίγονται τα εργασιακά και επιστημονικά δικαιώματα των εργαζομένων των παιδικών σταθμών:

Ο ρόλος των Νηπιαγωγών και Βρεφονηπιοκόμων, όπως και των Νηπιαγωγείων και των Παιδικών Σταθμών, είναι διαφορετικός μια και  επιτελούν διαφορετικές και διακριτές μεταξύ τους λειτουργίες. Οι παιδικοί σταθμοί σαν χώρος πρώτης υποδοχής έχουν πολύ σημαντικό και δύσκολο έργο να επιτελέσουν στην αγωγή και την φροντίδα των παιδιών, αλλά δεν είναι μέρος της Εκπαίδευσης. Το Νηπιαγωγείο είναι  η πρώτη δομή της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης. Το νομικό πλαίσιο για τη λειτουργία των Νηπιαγωγείων είναι σαφές και σε αυτό εργάζονται νηπιαγωγοί ΠΕ 60 απόφοιτοι των Παιδαγωγικών Σχολών ΑΕΙ.  Ο νόμος επίσης είναι σαφής, νήπια προνήπια εγγράφονται στο δημόσιο Νηπιαγωγείο καθώς η φοίτηση είναι διετής.

Καλούμε την Ομοσπονδία ΠΟΕ-ΟΤΑ να δει ξεκάθαρα ποιων τελικά το συμφέρον θα πρέπει να υπερασπιστεί: των παιδιών που μένουν εκτός δημόσιων δομών εκπαίδευσης, φροντίδας και αγωγής  ή των δήμων-επιχειρήσεων και των σχολαρχών; Αντιλαμβανόμαστε ότι τα οικονομικά συμφέροντα των δήμων και οι  συντεχνιακές διεκδικήσεις μερίδας εργαζομένων στους παιδικούς σταθμούς ασκούν πιέσεις, καθώς από τη μια τα “πακέτα” των voucher αποφέρουν τεράστια ποσά στα ταμεία των Δήμων  και από την άλλη το να παραμένουν τα προνήπια γκρίζα ηλικιακή ζώνη προωθεί με  πλάγιο τρόπο την εξομοίωση βρεφοκόμων και νηπιαγωγών. Είναι λάθος να  μπούμε σε συντεχνιακού τύπου αντιπαραθέσεις, γιατί δεν αναλογεί σε κανέναν από όσους υπερασπίζονται και αγωνίζονται για το δημόσιο αγαθό της παιδείας και τα δικαιώματα όλων των παιδιών κάτι τέτοιο. Τέτοιες αντιπαραθέσεις εξάλλου καταλήγουν τελικά να βολεύουν όσους επιχειρούν να συρρικνώσουν τις δομές κοινωνικής πρόνοιας (βρεφονηπιακοί σταθμοί) αλλά και τις δομές της Δημόσιας Εκπαίδευσης (Νηπιαγωγεία).

Καλούμε το Υπουργείο να υλοποιήσει άμεσα την υποχρεωτική διετή φοίτηση στο Νηπιαγωγείο, στα πλαίσια της 14χρονης υποχρεωτικής εκπαίδευσης, προχωρώντας σε μαζικούς διορισμούς εκπαιδευτικών και δημιουργώντας τις αναγκαίες κτιριακές και υλικοτεχνικές υποδομές.

Καλούμε τη ΔΟΕ να κινηθεί άμεσα,  να οργανώσει τον αγώνα και  να υπερασπιστεί αποφασιστικά την απόφαση της 85ης ΓΣ του κλάδου για την προσχολική Αγωγή  ώστε να γίνει πραγματικότητα η δίχρονη προσχολική αγωγή και εκπαίδευση.

Καλούμε τις/τους συναδέλφους νηπιαγωγούς να υπερασπιστούν το δικαίωμα των παιδιών 4-6 στην απρόσκοπτη φοίτησή τους στο νηπιαγωγείο. Εγγράφουμε όλα τα νήπια προνήπια χωρίς κριτήρια και προϋποθέσεις, ενημερώνουμε άμεσα τον Σύλλογο για περιπτώσεις μικρότερου ή μεγαλύτερου από τον απαιτούμενο αριθμό μαθητών/τμήμα. Υπερασπιζόμαστε τον ενιαίο χαρακτήρα του Ολοήμερου Νηπιαγωγείου.

Κανένα νήπιο- προνήπιο έξω από το Δημόσιο Νηπιαγωγείο.

Καμία κατάργηση-συγχώνευση Νηπιαγωγείου..