Μια άλυτη (;) εξίσωση
ΤΒ={ΣΚτ1Χ ΒΚτ1+ ΣΚτ2Χ ΒΚτ2+ ΣΚτ3ΧΒΚτ3 + ΣΚτ4ΧΒΚτ4 + ΣΚτ5ΧΒΚτ5}/5
Όχι, δεν είναι η εξίσωση Ντρέικ, ούτε η λύση της υπόθεσης του Riemann. Είναι ο αλγόριθμος (βρίσκεται στο Π.Δ. 152/2013) που θα αξιολογεί τους εκπ/κους, χαρακτηρίζοντάς τους από «ελλιπής» έως «άριστος». Θα ήθελα πραγματικά να μάθω ποιος είναι ο εμπνευστής του. Άραγε τον σκέφτηκε μόνος του; Τον προσάρμοσε στην ελληνική πραγματικότητα ή τον αντέγραψε από άλλα εκπαιδευτικά συστήματα; Και πώς μπορεί να μετρηθεί η αγάπη, το ενδιαφέρον, το χάδι στο παιδί;Η αξιολόγηση δεν είναι κάτι κακό. Αξιολογούμε τα πάντα, καθημερινά. Από το όποιο προϊόν που θα αγοράσουμε μέχρι τον άνθρωπο με τον οποίο θα περάσουμε το υπόλοιπο του βίου μας. Το θέμα είναι ποιος θα αξιολογήσει τον δάσκαλο, πώς και με ποια κριτήρια. Πικρή εμπειρία χρόνων ο Επιθεωρητής έχει αφήσει βαθιά τα σημάδια του στον κλάδο. Ο Επιθεωρητής που ήλεγχε και βαθμολογούσε (κατά το δοκούν) τα πάντα – υπήρχε βαθμολογία ακόμη και για το «ήθος» της δασκάλας, ακόμη και για την κατάσταση της οικογένειας του εκπαιδευτικού!
Όλα αυτά τα χρόνια λοιπόν, το συνδικαλιστικό μας όργανο, η ΔΟΕ, αντιδρούσε σε κάθε προσπάθεια αξιολόγησης του εκπαιδευτικού έργου, ροκανίζοντας τον χρόνο.
Σπαταλήθηκε όμως τεράστιο συνδικαλιστικό κεφάλαιο σε άκαιρες και εντελώς ανούσιες «κινητοποιήσεις». Για παράδειγμα, θυμάμαι κατά τα μέσα της δεκαετίας του ’80 τη ΔΟΕ να προκηρύσσει 24ωρη απεργία την ημέρα ψήφισης του… προϋπολογισμού επειδή δεν δινόταν το 15% στην Παιδεία. Πόσες τέτοιες απεργίες προκηρύχθηκαν (μία μάλιστα στις 20 ή 21 Ιουνίου!) απαξιώνοντας και κάνοντας κατάχρηση του μοναδικού όπλου που διαθέτουμε, την απεργία.
Εδώ πρέπει να αναφερθεί και η μεγάλη απεργία του 1997 για το ΑΣΕΠ το οποίο η κοινωνία (καλώς ή κακώς) το δέχτηκε και η επίσης μεγάλη απεργία του 2006 στην οποία μπήκαμε αλλά δεν υπήρχε κανένα απολύτως σχέδιο για να βγούμε. Κάκιστη στρατηγική, κομματικές εξαρτήσεις, καιροσκοπισμός, μάτωσαν τον κλάδο τραυματίζοντάς τον βαριά σκορπίζοντας την απογοήτευση και την ηττοπάθεια στους συναδέλφους οι οποίοι έκαναν πολλά χρόνια να συνέλθουν (όσοι συνήλθαν) ηθικά και οικονομικά. Πιστεύω πως εάν αυτή η τελευταία απεργία ήταν πόλεμος, κάποιοι της ΔΟΕ θα έπρεπε να εκτελεστούν και όχι να καμαρώνουν περιφερόμενοι από συνέδριο σε συνέδριο.
Θα έλεγε κανείς πως όλα αυτά τα χρόνια τα εκάστοτε ΔΣ της ΔΟΕ θεωρούσαν τη θητεία τους αποτυχημένη εάν δεν έκαναν την επαναστατική τους γυμναστική. Εμείς όμως τους ψηφίσαμε και τους βγάλαμε από την τάξη (κάποιους από αυτούς τόσα πολλά χρόνια που έκαναν τον συνδικαλισμό επάγγελμα ξεχνώντας κατά πού πέφτει το σχολείο τους) για να έχουν τα μάτια και τα αυτιά τους ανοιχτά για να μην επιστρέψει ποτέ ξανά ο επιθεωρητισμός κρατώντας τις δυνάμεις του κλάδου μας ισχυρές και όσο το δυνατόν ανέπαφες.
Κατά τη γνώμη μου η μάχη δεν είναι η αυτοαξιολόγηση, ούτε καν η αξιολόγηση αλλά η ποσόστωση που προβλέπει η τελευταία. Ποιο αξιακό σύστημα προβλέπει ποσοστό στους άριστους, στους επαρκείς, ελλιπείς κλπ; Ποιο δικαιικό σύστημα επιβάλλει την καταδίκη apriori; Εδώ θα πρέπει να δοθεί η μάχη σε όλα τα επίπεδα: συνδικαλιστικό, δικαστικό, πολιτικό. Με ποιες δυνάμεις όμως; Με ποιους συνδικαλιστές; Με ποιες κοινωνικές συμμαχίες; Νομίζω πως θα είναι ευκολότερο να επαληθευτεί η εξίσωση Ντρέικ ή να βρεθεί η λύση στην υπόθεση του Riemann παρά να πάρω (πειστική) απάντηση στα παραπάνω ερωτήματα…
Μιχάλης Ευαγγελίδης
- 69_2025.06.09 CO2
- 68_2025.06.09 καταγγελία για υποχρεωτικές μετακινήσεις
- 67_2025.06.09 Δελτίο Τύπου για δηλώσεις
- 54_2025.05.25 κάλεσμα για ιστοσελίδα
- 53_2025.05.25 προς Δήμους Π.Ε. Καβάλας -1
- 52_2025.05.25 αίτημα προς ΔΟΕ (1)
- 51_2025.05.25 προς Δήμο Καβάλας -1
- 47_2025.05.22 αίτημα προς ΔΟΕ
- 34_2025.05.14 εκδρομή
- 33_2025.05.06 ποδοσφαιρικός φιλανθρωπικός αγώνας
- Αιτήσεις παραίτησης εκπαιδευτικών Π.Ε. το 2017 (Παληγιάννης Βασίλειος)
- 7000 Οργανικά κενά στα Σχολεία (Παληγιάννης Βασίλειος)
- 2η Συνεδρίαση ΑΠΥΣΠΕ
- 16.000 οι αιτήσεις μετάθεσης εκπαιδευτικών ΠΕ (Παληγιάννης Βασίλειος)
- Ενημερωτικό σημείωμα – 3η συνεδρίαση ΠΥΣΠΕ Καβάλας – ενημέρωση σχετικά με την αναγνώριση μεταπτυχιακών τίτλων σπουδών
- 5η πανελλήνια σύσκεψη αιρετών (Δημοσθενίδης Δημήτρης – Aιρετός ΠΥΣΠΕ Καβάλας)
- Ενημερωτικό Δελτίο (Αποστόλου Αθανάσιος – Αιρετός Α.Π.Υ.Σ.Π.Ε. Α.Μ.Θ.)
- Ανοιχτή Επιστολή Μαχόμενου Εκπαιδευτικού (Μουμτσάκης Απόστολος)
- Σημείωμα υποψήφιου αιρετού ΠΥΣΠΕ
- Πρόταση κατανομής και σύστασης νέων οργανικών θέσεων ειδικοτήτων
- Άρση μονιμότητας
- Ενημέρωση από τη συνάντηση με την υπουργό παιδείας
- Συνάντηση με Ζαχαράκη
- Σχόλιο της ΑΣΕ για την εβδομαδιαία ανάρτηση του συστηματικού αρνητή της δημόσιας δωρεάν εκπαίδευσης.
- 1 χρόνος κοροϊδία και ψέματα από την Κυβέρνηση της ΝΔ
- Για την απόφαση του Διοικητικού Εφετείου Κομοτηνής και την πρωτοφανή ανακοίνωση του επικεφαλής του ΔΙΚΤΥΟΥ
- ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΓΙΑ ΤΑ ΚΕΔΑΣΥ
- Κυβέρνηση πλεονάσματος και μεγάλου θράσους
- Θέλει «ο αιρετός» της ΔΑΚΕ να κρυφτεί, μα η χαρά δεν τον αφήνει
- Σχόλιο της της ΑΣΕ για τις άθλιες δηλώσεις του Πρωθυπουργού στο Υπουργείο Παιδείας
- Σχόλιο της ΑΣΕ για το περιβόητο επίδομα ενοικίου
- ΝΑ ΚΑΤΑΡΓΗΘΟΥΝ ΟΙ ΑΠΑΡΑΔΕΚΤΕΣ ΤΟΠΙΚΕΣ ΠΡΟΣΚΛΗΣΕΙΣ ΠΡΟΣΛΗΨΕΩΝ ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΩΝ
- Ο πρωθυπουργός της ακρίβειας, της συγκάλυψης και της αναξιοκρατίας μιλά για “αξιολόγηση” και απολύσεις
- Διεκδικούμε τα οδοιπορικά που δικαιούμαστε
- Σχόλιο της ΑΣΕ με αφορμή τη συνάντηση της Υπουργού Παιδείας με τους ΔΔΕ και ΔΠΕ
- Παραίτηση Ασβεστά Ειρήνης από την Ε. Γ. του Ν. Τ. ΑΔΕΔΥ Καβάλας
- Βεργόπουλος Βασίλειος (ΑΠΟΨΕΙΣ)
- Κωνστατινίδου Μαλαματή (ΑΠΟΨΕΙΣ)
- Νέα τεχνάσματα παλαιάς κοπής στον εκπαιδευτικό συνδικαλισμό
- Επιστολή Τσαβδαρίδη Ανέστη
- Επιτροπή αναπληρωτών, ωρομισθίων και αδιόριστων εκπαιδευτικών Καβάλας
- Περί ηθικής ο λόγος ……ΔΗΣΥ
- Ενημερωτικό Σημείωμα (Δημοσθενίδης Δημήτρης)
- Αφιέρωμα στη δασκάλα Ρόζα Ιμβριώτη – Φώτης Λάζος
- Δήλωση Παραίτησης Στέργιου Κεχαγιά από το Δ.Σ. του Συλλόγου