Μια άλυτη (;) εξίσωση
ΤΒ={ΣΚτ1Χ ΒΚτ1+ ΣΚτ2Χ ΒΚτ2+ ΣΚτ3ΧΒΚτ3 + ΣΚτ4ΧΒΚτ4 + ΣΚτ5ΧΒΚτ5}/5
Όχι, δεν είναι η εξίσωση Ντρέικ, ούτε η λύση της υπόθεσης του Riemann. Είναι ο αλγόριθμος (βρίσκεται στο Π.Δ. 152/2013) που θα αξιολογεί τους εκπ/κους, χαρακτηρίζοντάς τους από «ελλιπής» έως «άριστος». Θα ήθελα πραγματικά να μάθω ποιος είναι ο εμπνευστής του. Άραγε τον σκέφτηκε μόνος του; Τον προσάρμοσε στην ελληνική πραγματικότητα ή τον αντέγραψε από άλλα εκπαιδευτικά συστήματα; Και πώς μπορεί να μετρηθεί η αγάπη, το ενδιαφέρον, το χάδι στο παιδί;Η αξιολόγηση δεν είναι κάτι κακό. Αξιολογούμε τα πάντα, καθημερινά. Από το όποιο προϊόν που θα αγοράσουμε μέχρι τον άνθρωπο με τον οποίο θα περάσουμε το υπόλοιπο του βίου μας. Το θέμα είναι ποιος θα αξιολογήσει τον δάσκαλο, πώς και με ποια κριτήρια. Πικρή εμπειρία χρόνων ο Επιθεωρητής έχει αφήσει βαθιά τα σημάδια του στον κλάδο. Ο Επιθεωρητής που ήλεγχε και βαθμολογούσε (κατά το δοκούν) τα πάντα – υπήρχε βαθμολογία ακόμη και για το «ήθος» της δασκάλας, ακόμη και για την κατάσταση της οικογένειας του εκπαιδευτικού!
Όλα αυτά τα χρόνια λοιπόν, το συνδικαλιστικό μας όργανο, η ΔΟΕ, αντιδρούσε σε κάθε προσπάθεια αξιολόγησης του εκπαιδευτικού έργου, ροκανίζοντας τον χρόνο.
Σπαταλήθηκε όμως τεράστιο συνδικαλιστικό κεφάλαιο σε άκαιρες και εντελώς ανούσιες «κινητοποιήσεις». Για παράδειγμα, θυμάμαι κατά τα μέσα της δεκαετίας του ’80 τη ΔΟΕ να προκηρύσσει 24ωρη απεργία την ημέρα ψήφισης του… προϋπολογισμού επειδή δεν δινόταν το 15% στην Παιδεία. Πόσες τέτοιες απεργίες προκηρύχθηκαν (μία μάλιστα στις 20 ή 21 Ιουνίου!) απαξιώνοντας και κάνοντας κατάχρηση του μοναδικού όπλου που διαθέτουμε, την απεργία.
Εδώ πρέπει να αναφερθεί και η μεγάλη απεργία του 1997 για το ΑΣΕΠ το οποίο η κοινωνία (καλώς ή κακώς) το δέχτηκε και η επίσης μεγάλη απεργία του 2006 στην οποία μπήκαμε αλλά δεν υπήρχε κανένα απολύτως σχέδιο για να βγούμε. Κάκιστη στρατηγική, κομματικές εξαρτήσεις, καιροσκοπισμός, μάτωσαν τον κλάδο τραυματίζοντάς τον βαριά σκορπίζοντας την απογοήτευση και την ηττοπάθεια στους συναδέλφους οι οποίοι έκαναν πολλά χρόνια να συνέλθουν (όσοι συνήλθαν) ηθικά και οικονομικά. Πιστεύω πως εάν αυτή η τελευταία απεργία ήταν πόλεμος, κάποιοι της ΔΟΕ θα έπρεπε να εκτελεστούν και όχι να καμαρώνουν περιφερόμενοι από συνέδριο σε συνέδριο.
Θα έλεγε κανείς πως όλα αυτά τα χρόνια τα εκάστοτε ΔΣ της ΔΟΕ θεωρούσαν τη θητεία τους αποτυχημένη εάν δεν έκαναν την επαναστατική τους γυμναστική. Εμείς όμως τους ψηφίσαμε και τους βγάλαμε από την τάξη (κάποιους από αυτούς τόσα πολλά χρόνια που έκαναν τον συνδικαλισμό επάγγελμα ξεχνώντας κατά πού πέφτει το σχολείο τους) για να έχουν τα μάτια και τα αυτιά τους ανοιχτά για να μην επιστρέψει ποτέ ξανά ο επιθεωρητισμός κρατώντας τις δυνάμεις του κλάδου μας ισχυρές και όσο το δυνατόν ανέπαφες.
Κατά τη γνώμη μου η μάχη δεν είναι η αυτοαξιολόγηση, ούτε καν η αξιολόγηση αλλά η ποσόστωση που προβλέπει η τελευταία. Ποιο αξιακό σύστημα προβλέπει ποσοστό στους άριστους, στους επαρκείς, ελλιπείς κλπ; Ποιο δικαιικό σύστημα επιβάλλει την καταδίκη apriori; Εδώ θα πρέπει να δοθεί η μάχη σε όλα τα επίπεδα: συνδικαλιστικό, δικαστικό, πολιτικό. Με ποιες δυνάμεις όμως; Με ποιους συνδικαλιστές; Με ποιες κοινωνικές συμμαχίες; Νομίζω πως θα είναι ευκολότερο να επαληθευτεί η εξίσωση Ντρέικ ή να βρεθεί η λύση στην υπόθεση του Riemann παρά να πάρω (πειστική) απάντηση στα παραπάνω ερωτήματα…
Μιχάλης Ευαγγελίδης
- 155_2024.11.06 ειδικές κατηγορίες μετάθεσης
- 153_2024.10.17 κάλεσμα απεργίας
- 154_2024.10.21 κενά ειδικοτήτων
- Ελεύθερη είσοδος εκπαιδευτικών σε αρχαιολογικούς χώρους
- Καλωσόρισμα αναπληρωτών
- Κάλεσμα σε παροχη στοιχειων νεοδιόριστων του 2022
- Έναρξη χορευτικού τμήματος του συλλόγου μας
- Αίτημα για πρωινή ζώνη στα ολιγόθεσια Δημοτικά Σχολεία
- Αίτημα για έκπτωση εισιτηρίου – Αστικό
- Αίτημα για έκπτωση εισιτηρίου – Εγνατία
- Αιτήσεις παραίτησης εκπαιδευτικών Π.Ε. το 2017 (Παληγιάννης Βασίλειος)
- 7000 Οργανικά κενά στα Σχολεία (Παληγιάννης Βασίλειος)
- 2η Συνεδρίαση ΑΠΥΣΠΕ
- 16.000 οι αιτήσεις μετάθεσης εκπαιδευτικών ΠΕ (Παληγιάννης Βασίλειος)
- Ενημερωτικό σημείωμα – 3η συνεδρίαση ΠΥΣΠΕ Καβάλας – ενημέρωση σχετικά με την αναγνώριση μεταπτυχιακών τίτλων σπουδών
- 5η πανελλήνια σύσκεψη αιρετών (Δημοσθενίδης Δημήτρης – Aιρετός ΠΥΣΠΕ Καβάλας)
- Ενημερωτικό Δελτίο (Αποστόλου Αθανάσιος – Αιρετός Α.Π.Υ.Σ.Π.Ε. Α.Μ.Θ.)
- Ανοιχτή Επιστολή Μαχόμενου Εκπαιδευτικού (Μουμτσάκης Απόστολος)
- Σημείωμα υποψήφιου αιρετού ΠΥΣΠΕ
- Πρόταση κατανομής και σύστασης νέων οργανικών θέσεων ειδικοτήτων
- Απεργία ΓΣΕΕ – ΑΔΕΔΥ την Τετάρτη 20 Νοεμβρίου 2024
- ΔΑΚΕ ΚΑΒΑΛΑΣ – ΕΥΧΑΡΙΣΤΗΡΙΟ ΕΚΛΟΓΩΝ
- ΕΥΧΑΡΙΣΤΗΡΙΟ ΠΥΣΠΕ ΔΗΜΗΤΡΗ
- O KΛΑΔΟΣ ΓΥΡΙΣΕ ΞΑΝΑ ΤΗΝ ΠΛΑΤΗ ΣΤΟ ΥΠΑΙΘΑ ΚΑΙ ΤΟΥΣ ΣΥΝΟΔΟΙΠΟΡΟΥΣ ΤΟΥ!
- ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΕΥΧΑΡΙΣΤΗΡΙΑΣ ΕΠΙΣΤΟΛΗΣ
- Ευχαριστήριο ΔΗ.ΣΥ Καβάλας
- Παραμένουν τα χιλιάδες κενά στα σχολεία
- Εκλογές αιρετών – Η παρά(σ)ταση
- ΑΠΟΧΗ ΑΠΟ ΤΙΣ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΕΣ ΕΚΛΟΓΕΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΑΔΕΙΞΗ ΑΙΡΕΤΩΝ ΑΝΤΙΠΡΟΣΩΠΩΝ ΣΤΑ ΥΠΗΡΕΣΙΑΚΑ ΣΥΜΒΟΥΛΙΑ
- ΑΠΕΧΟΥΜΕ ΑΠΟ ΤΙΣ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΕΣ ΕΚΛΟΓΕΣ! ΑΠΑΙΤΟΥΜΕ ΔΙΑΖΩΣΗς ΕΚΛΟΓΕΣ ΓΙΑ ΤΑ ΥΠΗΡΕΣΙΑΚΑ ΣΥΜΒΟΥΛΙΑ!
- Απέχουμε από τη διαδικασία.
- Η απεργία στις 23/10 και έγινε και πέτυχε!
- Απεργία 23/10, 11.00 Νομαρχία
- Ανακοινώσεις ΑΣΕ 13-10-2024
- Άμεση και γενική κατάπαυση του πυρός στη Μέση Ανατολή
- Παραίτηση Ασβεστά Ειρήνης από την Ε. Γ. του Ν. Τ. ΑΔΕΔΥ Καβάλας
- Βεργόπουλος Βασίλειος (ΑΠΟΨΕΙΣ)
- Κωνστατινίδου Μαλαματή (ΑΠΟΨΕΙΣ)
- Νέα τεχνάσματα παλαιάς κοπής στον εκπαιδευτικό συνδικαλισμό
- Επιστολή Τσαβδαρίδη Ανέστη
- Επιτροπή αναπληρωτών, ωρομισθίων και αδιόριστων εκπαιδευτικών Καβάλας
- Περί ηθικής ο λόγος ……ΔΗΣΥ
- Ενημερωτικό Σημείωμα (Δημοσθενίδης Δημήτρης)
- Αφιέρωμα στη δασκάλα Ρόζα Ιμβριώτη – Φώτης Λάζος
- Δήλωση Παραίτησης Στέργιου Κεχαγιά από το Δ.Σ. του Συλλόγου