Get Adobe Flash player
Ιστορικό
Παλαιό Site
p.e.kavalas.logologo_misth_monimonlogo_misth_anaplerg.dikaiom.logodiaugeia-logoist_logot_logopaid_inst_logodoe_logo

Την Τρίτη 12/02/2019 πραγματοποιήθηκε συνεδρίαση του Δ.Σ, με προτεινόμενα από την ΑΚΕ θέματα:

  1. Λειτουργία ΚΕΣΣΥ και υποβάθμιση ειδικής αγωγής – ενημέρωση γονέων
  2. Βία στον σχολικό χώρο.

Παρόντες: Απ. Μουμτσάκης, Θ.Τζεράκης, Ν. Αξιμιώτης, (ΔΗΣΥ), Κ. Λαζαρίδου, Αλ. Ιωσηφίδης (ΔΑΚΕ), Β. Ποιμενίδης (ΑΣΕ), Δ. Καρακεχαγιόγλου (Εν.Εκπ.), Ειρ. Ασβεστά (ΑΚΕ).

Απόντες: Αν. Τσαβδαρίδης (ΕΡΑ)

Ο Θ.Τζεράκης αποχώρησε στη διάρκεια της συνεδρίασης.

Συγκεκριμένα για τα θέματα που συζητήθηκαν:

  •  Συγκρότηση ΔΣ: Αρνηθήκαμε τη συμμετοχή μας στην κατανομή των προβλεπόμενων θέσεων, με δεδομένο πως δεν είχε την ευρύτερη δυνατή συμμετοχή (5 στις 6) από τις παρατάξεις που εκπροσωπούνται, μετά την απόφαση της ΔΗΣΥ να προτείνει για τη θέση του γ.γραμ. τον Ν. Αξιμιώτη. Οι εκπρόσωποι της ΔΗΣΥ στηριζόμενοι από τον εκπρόσωπο των Εν.Εκπ. Δ. Καρακεχαγιόγλου απέρριψαν πρόταση μας, που εξασφάλιζε διαπαραταξιακή συγκρότηση και επέλεξαν την σύνθεση με 4 από τις 6 παρατάξεις. Μετά την συγκρότηση του ΔΣ αναμένουμε με ενδιαφέρον τις προτάσεις όλων των παρατάξεων σχετικά με το διεκδικητικό πλαίσιο και το πρόγραμμα δράσης του Συλλόγου, που θα δίνει τη δυνατότητα στους συναδέλφους να αξιολογήσουν τον προσανατολισμό και τις δραστηριότητες του Συλλόγου στη διάρκεια της διετούς θητείας.
  • Συμφωνία Πρεσπών (Εν.Εκπ., ΔΑΚΕ) : Καταψηφίσαμε το κείμενο αναφορικά με τη Συμφωνία των Πρεσπών, επειδή θεωρούμε πως αναφέρεται στο θέμα επιφανειακά εστιάζοντας μόνο στην ονοματολογία και αποσιωπώντας σκόπιμα τους γεωπολιτικούς και οικονομικούς σχεδιασμούς, που αυτή εξυπηρετεί. Η ΔΑΚΕ πρότεινε δικό της κείμενο με ανάλογο περιεχόμενο, το οποίο και ψήφισε. Το αρχικό κείμενο, αφού αφαιρέθηκε το τμήμα που αναφέρονταν στις δηλώσεις του πρωθυπουργού, ψηφίστηκε από Εν.Εκπ. και τους εκπροσώπους της ΔΗΣΥ.
  • Λειτουργία ΚΕΣΣΥ και ειδική αγωγή (ΑΚΕ, ΑΣΕ) : Τοποθετηθήκαμε σχετικά με το νέο νομοθετικό πλαίσιο, που καταστρατηγεί το δικαίωμα στην έγκαιρη, ελεύθερη, δωρεάν πρόσβαση σε δημόσιες δομές διάγνωσης και ειδικής εκπαίδευσης και επιδιώκει να συρρικνώσει τις υπάρχουσες ανάγκες σε εκπαιδευτικούς ειδικής αγωγής «εξαφανίζοντας» τους μαθητές με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες. Υπερψηφίσαμε την πρόταση της ΑΣΕ για σχέδιο πρακτικού σχετικά με τις ομάδες εκπαιδευτικής υποστήριξης. Καταψηφίσαμε την πρόταση της ΔΗΣΥ για ημερίδα ενημέρωσης, όπου κεντρικοί ομιλητές θα είναι εκπρόσωποι της Διοίκησης, υπεύθυνοι για την εφαρμογή του συγκεκριμένου νόμου. Την ώρα που το σύνολο της εκπαιδευτικής κοινότητας αντιδρά στο νέο νόμο, είναι απαράδεκτο να γίνεται πρόταση από τον πρόεδρο ενός εκπαιδευτικού σωματείου να οργανώσει τα «σεμινάρια» της διοίκησης! Προτείναμε καμπάνια ενημέρωσης σε ΜΜΕ και γράμμα προς τους γονείς σχετικά με το θέμα. Το γράμμα, που καταθέσαμε και επισυνάπτεται, συμφωνήθηκε να αποσταλεί σε όλα τα μέλη του ΔΣ για να κάνουν σχετικές παρατηρήσεις ή αντιπροτάσεις. Στο θέμα θα επανέλθουμε στην επόμενη συνεδρίαση.
  • Αδιοριστία- ελαστική εργασία (ΔΑΚΕ, ΑΣΕ): Καταψηφίσαμε την πρόταση της ΔΑΚΕ για τη στήριξη της αναφοράς από τη ΔΟΕ στην αρμόδια επιτροπή της Ε.Ε., γιατί θεωρούμε πως καλλιεργεί αυταπάτες στους αναπληρωτές σχετικά με τον ρόλο της Ε.Ε. στο καθεστώς αδιοριστίας στη δημόσια εκπαίδευση. Είναι αυτή που μέσω των προγραμμάτων ΕΣΠΑ προωθεί και στηρίζει την ελαστική εργασία στην εκπαίδευση και η ΔΟΕ οφείλει να οργανώσει τον αγώνα της εκπαιδευτικής κοινότητας ενάντια στις συγκεκριμένες πολιτικές. Υπερψηφίσαμε την πρόταση της ΑΣΕ σχετικά με την αλλαγή του άρθρου 103, που θέτει εμπόδια στη μονιμοποίηση των συμβασιούχων του δημοσίου στα πλαίσια της συζήτησης για την αναθεώρηση του Συντάγματος. Υπερψηφίσαμε την πρόταση διοργάνωσης συναυλίας για την ανάδειξη στην τοπική κοινωνία των αιτημάτων των εκπαιδευτικών σχετικά με τους διορισμούς στην εκπαίδευση.
  • Βία στον σχολικό χώρο (ΑΚΕ): Με αφορμή περιστατικά που παρατηρούνται σε σχολεία και αφορούν σε βίαιες παρεμβάσεις από γονείς σε σχολικούς χώρους, προτείναμε το ΔΣ να έρχεται άμεσα σε επαφή με τους Συλλόγους Διδασκόντων προκειμένου να ενημερώνεται και να συνδράμει κατά περίσταση.

Η εκπρόσωπος της ΑΚΕ

στο Δ.Σ. του Συλλόγου Εκπ/κών Π.Ε. Ν. Καβάλας

Ειρήνη Ασβεστά


ΣΧΕΔΙΟ ΓΡΑΜΜΑΤΟΣ ΣΕ ΓΟΝΕΙΣ

Αγαπητοί γονείς,

επικοινωνούμε μαζί σας για να σας ενημερώσουμε για τα νέα δεδομένα που υπάρχουν από την αρχή της χρονιάς για τους μαθητές που χρειάζονται ειδική εκπαιδευτική υποστήριξη ή για όποιον μαθητή η οικογένειά του θελήσει να απευθυνθεί στα ΚΕΣΥ (νέα δομή που ενσωμάτωσε κάποιες από τις λειτουργίες των παλιών ΚΕΔΔΥ) για να πάρει διάγνωση.

Στις 12/6/2018, Το Υπ. Παιδείας ψήφισε τον ν. 4547/2018, με τον οποίο μετέτρεψε τα ΚΕΔΔΥ σε ΚΕΣΥ, αφαιρώντας τη διάγνωση από την αρμοδιότητά τους, και αλλάζοντας τον τρόπο που οι μαθητές θα φτάνουν σε αυτά προκειμένου να αξιολογηθούν.  Ο νόμος, επίσης, άλλαξε και τον ρόλο των ΕΔΕΑΥ, ενώ καθιέρωσε στα σχολεία τις Ομάδες Εκπαιδευτικής Υποστήριξης. Το υπ. παιδείας, τέλος Δεκέμβρη 2018, έστειλε εγκύκλιο σε όλα τα σχολεία ζητώντας από τους εκπαιδευτικούς να συγκροτήσουν «Ομάδες Εκπαιδευτικής Υποστήριξης», που προβλέπονται στον νόμο του Ιουνίου του 2018.  Οι ομάδες αυτές, παρά το γεγονός ότι ίσως ακούγονται πολλά υποσχόμενες, στην πράξη κάθε άλλο παρά υποστηρίζουν τους μαθητές και ειδικότερα τους μαθητές με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες.

Από φέτος τα ΚΕΔΔΥ, στα οποία έκανε αίτηση ο κάθε γονιός για να διερευνηθούν οι μαθησιακές και ψυχοκοινωνικές ανάγκες του παιδιού του και να πάρει μια διάγνωση που θα βοηθούσε τους εκπαιδευτικούς των ΤΕ να οργανώσουν ένα πρόγραμμα εκπαιδευτικής παρέμβασης ή θα εξασφάλιζε την παροχή παράλληλης στήριξης ή ειδικού βοηθητικού προσωπικού, πλέον ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ.

Η καινούρια νομοθεσία του υπ. παιδείας «χρεώνει» τα καθήκοντα των πρώην ΚΕΔΔΥ σε κάθε σχολείο και καλεί ΟΛΟΥΣ ΑΝΕΞΑΙΡΕΤΩΣ ΤΟΥΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥΣ να αναλάβουν την αποκατάσταση των όποιων δυσκολιών των μαθητών, ΧΩΡΙΣ ΠΡΙΝ ΝΑ ΥΠΑΡΧΕΙ ΜΙΑ ΔΙΑΓΝΩΣΗ ΑΠΟ ΔΙΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΗ ΟΜΑΔΑ. Αυτό πρακτικά σημαίνει ότι ο κάθε εκπαιδευτικός θα προχωρά στα τυφλά, χωρίς να γνωρίζει από πού προέρχεται η δυσκολία του κάθε μαθητή, αν δηλαδή είναι αποτέλεσμα κάποιου μαθησιακού κενού ή κακής οργάνωσης της μελέτης του ή αν αυτή οφείλεται σε κάποια άλλη δυσκολία που θέλει ειδική εκπαίδευση για να αντιμετωπιστεί. Η νέα νομοθεσία σημαίνει πρωτίστως χάσιμο πολύτιμου χρόνου για την έγκαιρη διαπίστωση των εκπαιδευτικών αναγκών του μαθητή, αλλά και υποβάθμιση των μορφωτικών και κοινωνικών του δικαιωμάτων.  Επιπλέον, αυτό θα έχει σαν αποτέλεσμα ο μαθητής να μην μπορεί να επωφεληθεί των εγκαίρως ευεργετικών διατάξεων της νομοθεσίας σε περίπτωση που ανήκει π.χ. στην ομάδα των μαθητών με ειδικές μαθησιακές δυσκολίες (παροχή επιπλέον χρόνου, προφορικές εξετάσεις κ.ά.).

Ο νέος νόμος δεν εξαιρεί ούτε τα νηπιαγωγεία, που είναι η βασική πύλη εισόδου του μαθητικού πληθυσμού στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση. Οι συνάδελφοι νηπιαγωγοί, καλούνται να αξιολογήσουν τους μαθητές τους και να βρουν τρόπους να αντιμετωπίσουν τις δυσκολίες τους χωρίς τη συνδρομή της διεπιστημονικής ομάδας που υπήρχε στα πρώην ΚΕΔΔΥ, παρά το γεγονός ότι και στην προηγούμενη φάση ο χρόνος αναμονής ήταν πολύ μεγάλος με αποτέλεσμα να μην υπάρχει ΕΓΚΑΙΡΗ ΚΑΙ ΟΥΣΙΑΣΤΙΚΗ ΠΡΩΙΜΗ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ.

Μέχρι τώρα η ευθύνη των εκπαιδευτικών του σχολείου ήταν να εντοπίσουν προβλήματα και να γράψουν μια Παιδαγωγική Έκθεση προς το ΚΕΔΔΥ με παρατηρήσεις για να ακολουθήσει η αξιολόγηση από τη διεπιστημονική ομάδα. Σύμφωνα με τον νέο νόμο και κάποιες ανακοινώσεις ΚΕΣΥ που είδαν το φως της δημοσιότητας, αυτή η διαδικασία γίνεται πιο δύσκολη και χρονοβόρα, με στόχο να περιοριστεί ο αριθμός των μαθητών που θα φτάνουν στο ΚΕΣΥ, δηλαδή περιορίζεται σημαντικά το δικαίωμα της οικογένειας ΓΙΑ ΕΓΚΑΙΡΗ, ΕΛΕΥΘΕΡΗ ΚΑΙ ΔΩΡΕΑΝ ΠΡΟΣΒΑΣΗ σε δημόσιες ΔΙΑΓΝΩΣΤΙΚΕΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΕΣ ΔΟΜΕΣ, όπως ίσχυε το προηγούμενο διάστημα.

Ακόμα και αν μια οικογένεια ή σχολείο διαπιστώσει ότι κάποιος μαθητής εμφανίζει ιδιαίτερες εκπαιδευτικές ή ψυχοκοινωνικές ανάγκες, για να φτάσει να ζητήσει τη βοήθεια από το ΚΕΣΥ, θα πρέπει πριν, για ένα βραχύχρονο διάστημα (το λιγότερο 3 μηνών) οι εκπαιδευτικοί να κάνουν ό, τι μπορούν, με όσα μέσα διαθέτουν, χωρίς πλήρη και αντικειμενική εικόνα των γνωστικών, κοινωνικών, συναισθηματικών αναγκών του μαθητή, για να τον υποστηρίξουν, στη συνέχεια να αξιολογήσουν ότι αυτό που έκαναν δεν πήγε καλά και μετά να δώσουν «φύλλο πορείας» για να φτάσει ο μαθητής στα ΚΕΣΥ. Αλλά και μετά την εφαρμογή του προγράμματος δεν είναι σίγουρο ότι ο μαθητής θα αξιολογηθεί από το ΚΕΣΥ, καθώς αυτό θα αποφασίσει αν χρειάζεται παραπέρα διερεύνηση των αναγκών του μαθητή.

Η χρονοβόρα αυτή διαδικασία θα έχει ως αποτέλεσμα πολλοί μαθητές που το προηγούμενο διάστημα είχαν διαγνώσεις από τα ΚΕΔΔΥ, ενδεχομένως να κινδυνεύουν να χάσουν την υποστήριξη που είχαν (π.χ. παράλληλη στήριξη ή φοίτηση στο ΤΕ του σχολείου). Ενώ ειδικά για τους μαθητές του νηπιαγωγείου και της πρώτης δημοτικού, οι οποίοι λόγω της πρώτης επαφής τους με το σχολείο, συχνά παραπέμπονται στις αρμόδιες υπηρεσίες μετά το τέλος του Σεπτέμβρη, θα κλείνει η πόρτα που θα τους παρείχε μια πιθανή διάγνωση και θα τους εξασφάλιζε την υποστήριξη που δικαιούνται. Το τελευταίο, σε συνδυασμό με το γεγονός ότι πλέον από τα ΚΕΣΥ έχει καταργηθεί ο ρόλος του παιδοψυχιάτρου/ παιδονευρολόγου (άρα θα χρειάζεται να γίνει παραπομπή σε ιατροπαιδαγωγική υπηρεσία προκειμένου να γίνει η διάγνωση που θα επιτρέψει στο ΚΕΣΥ να ολοκληρώσει τη δική του), καθιστά την υποστήριξη σχεδόν αδύνατη για όποιο μαθητή δεν έχει ήδη τη διάγνωση.

Για τους μαθητές της τελευταίας τάξης που θα πηγαίνουν στην επόμενη εκπαιδευτική βαθμίδα (γυμνάσιο) ο στόχος θα είναι ο «αποχαρακτηρισμός» των εκπαιδευτικών εκείνων αναγκών που ΑΠΑΙΤΟΥΝ ΕΙΔΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΚΑΙ ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΗ.

Το υπ. παιδείας με ένα σχέδιο μακράς πνοής, συνεχίζοντας το καταστροφικό έργο των προηγούμενων κυβερνήσεων και υλοποιώντας οδηγίες της ΕΕ και του ΟΟΣΑ, θα συρρικνώσει αρχικά και θα εξαφανίσει μακροπρόθεσμα τις διαγνώσεις του μαθητικού πληθυσμού που χρειάζεται ειδική εκπαίδευση. Χωρίς διαγνώσεις δεν θα χρειάζονται και οι αντίστοιχες υποστηρικτικές δομές που θα καλύπτουν αυτές τις ανάγκες, άρα θα παρέχονται στα σχολεία λιγότεροι εκπαιδευτικοί ειδικής αγωγής, λιγότερες παράλληλης στηρίξεις κ.λπ.  Στο όνομα των δικαιωμάτων των αναπήρων, στοχεύει στη διάλυση της ειδικής αγωγής και εκπαίδευσης, επιδιώκει να εξαφανίσει την παράλληλη στήριξη. Μοιραία οι γονείς  θα στραφούν στις ιδιωτικές παράλληλες, που έχουν αυξηθεί κατακόρυφα τα τελευταία χρόνια.

Χιλιάδες γονείς βάζουν όλο και πιο βαθιά το χέρι στην τσέπη για να στηρίξουν το παιδί τους στο σχολείο, ενώ ταυτόχρονα πληρώνουν τεράστια ποσά για τις διάφορες θεραπείες τους, αφού απουσιάζουν παντελώς οι δημόσιες δομές. Στην περίοδο της κρίσης, της φτώχειας, της ανεργίας και της εξαθλίωσης πολλά παιδιά μένουν χωρίς υποστήριξη, μέσα και έξω από το σχολείο. Την ίδια στιγμή το κράτος αποσύρεται σιγά – σιγά από την ευθύνη υποστήριξής τους, παρουσιάζοντας τη διάλυση της ειδικής αγωγής ως ενταξιακή πολιτική. Το υπ. παιδείας επιδιώκει να μεταφέρει στις πλάτες του σχολείου και των εκπαιδευτικών την υποστήριξη, εκπαίδευση των μαθητών με αναπηρία και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες. Αποσύρεται από την υποχρέωση της παροχής δημόσιας δωρεάν ειδικής εκπαίδευσης, ενώ ανοίγει διάπλατα την πόρτα σε διάφορους ιδιώτες και ΜΚΟ ΝΑ ΑΝΑΛΑΒΟΥΝ ΔΡΑΣΗ στον χώρο αυτό.

Μακροπρόθεσμα, αλλά όχι πολύ μακριά από σήμερα, οι οικογένειες θα στραφούν σε  ιατροπαιδαγωγικά κέντρα και αρμόδιες υπηρεσίες νοσοκομείων που λόγω μεγάλου φόρτου αλλά και διαφορετικού προσανατολισμού (απουσία ειδικού παιδαγωγού) δεν θα μπορούν να τροφοδοτήσουν τους εκπαιδευτικούς των τάξεων και των ΤΕ με απαραίτητες πληροφορίες για μια πιο ολόπλευρη αξιολόγηση και για την πιο αποτελεσματική αντιμετώπιση των ειδικών εκπαιδευτικών αναγκών του κάθε μαθητή. Κατά συνέπεια, oι οικογένειες πιθανόν να αναγκαστούν να απευθυνθούν σε ιδιωτικά κέντρα (με τους κινδύνους που υπάρχουν σε αυτή την επιλογή) που θα θησαυρίσουν, αφού θα καλύπτουν πλέον το κενό που με ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΕΠΙΛΟΓΗ ΑΦΗΝΕΙ ΤΟ ΥΠ.ΠΑΙΔΕΙΑΣ.

Με το νέο νόμο 4547/2018 και τις επιλογές του υπ. παιδείας, η διαδικασία γίνεται πλέον δαιδαλώδης και απαιτεί πολλαπλάσιο χρόνο, με αποτέλεσμα να μην μπορεί να προκύψει ΕΓΚΑΙΡΗ διάγνωση για το μαθητή. Άρα μεγάλος αριθμός μαθητών με αναπηρίες ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες θα μένουν στο σχολείο χωρίς καμία απολύτως εκπαιδευτική υποστήριξη! Μάλιστα αυτό εμφανίζεται ως καινοτομία στο όνομα της “συμπερίληψης”. Με τα νέα δεδομένα, οι εκπαιδευτικοί καλούνται να αναλάβουν την πλήρη ευθύνη για τη την εκτίμηση (αντικαθιστώντας τη διεπιστημονική ομάδα) και αντιμετώπιση των δυσκολιών όλων των παιδιών. Καλούνται δηλαδή να εφαρμόσουν εκπαιδευτικές παρεμβάσεις χωρίς στην ουσία να έχουν στα χέρια τους ούτε διάγνωση,  αλλά ούτε και τις απαραίτητες γνώσεις του διεπιστημονικού προσωπικού που δεν θα υπάρχει στο σχολείο. Η διαδικασία της αξιολόγησης- διάγνωσης όμως είναι έργο διεπιστημονικής ομάδας η οποία πρέπει να χαράσσει και τους άξονες της εκπαιδευτικής παρέμβασης. Η άτυπη παιδαγωγική έκθεση, με τις παρατηρήσεις που κάνει ο εκπαιδευτικός, προς όφελος του μαθητή, δεν μπορεί ΚΑΙ ΔΕΝ ΠΡΕΠΕΙ να αντικαταστήσει τη διεπιστημονική αξιολόγηση, διάγνωση αλλά και την πλήρη εκπαιδευτική υποστήριξη στην οποία πρέπει να έχει δικαίωμα ΕΓΚΑΙΡΗΣ, ΕΛΕΥΘΕΡΗΣ ΔΗΜΟΣΙΑΣ ΚΑΙ ΔΩΡΕΑΝ ΠΡΟΣΒΑΣΗΣ κάθε μαθητής.

Αγαπητοί γονείς,

Το κράτος ΑΡΝΕΙΤΑΙ να κάνει μόνιμους μαζικούς διορισμούς όλων των ειδικοτήτων (εκπαιδευτικών, Ειδικού Εκπαιδευτικού και Βοηθητικού Προσωπικού) στα δημόσια σχολεία, ειδικά και γενικά.  ΑΝΤΙ να στελεχώσει όλες τις αναγκαίες δομές της ειδικής αγωγής, ώστε έγκαιρα και με επιστημονικό τρόπο να εξασφαλίζεται σε όλα τα παιδιά με ειδικές ανάγκες η αναγκαία εκπαιδευτική υποστήριξη, μεταφέρει την ευθύνη του στις πλάτες των εκπαιδευτικών και μάλιστα της γενικής αγωγής!

ΣΑΣ ΚΑΛΟΥΜΕ ΝΑ ΒΑΛΕΤΕ ΦΡΕΝΟ ΣΤΑ ΣΧΕΔΙΑ ΤΟΥΣ. ΜΕΣΑ ΑΠΟ ΤΙΣ ΕΝΩΣΕΙΣ ΓΟΝΕΩΝ ΚΑΙ ΤΙΣ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΕΣ ΣΑΣ ΒΑΔΙΣΤΕ ΜΑΖΙ ΜΑΣ ΤΟ ΔΡΟΜΟ ΤΗΣ ΔΙΕΚΔΙΚΗΣΗΣ.

ΝΑ ΚΑΤΑΡΓΗΘΟΥΝ ΟΙ ΝΟΜΟΙ ΠΟΥ ΕΜΠΟΔΙΖΟΥΝ ΤΗΝ ΕΛΕΥΘΕΡΗ, ΔΗΜΟΣΙΑ ΚΑΙ ΔΩΡΕΑΝ ΕΓΚΑΙΡΗ ΠΡΟΣΒΑΣΗ ΣΕ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΕΣ ΔΟΜΕΣ ΔΙΑΓΝΩΣΗΣ, ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ ΚΑΙ ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΗΣ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ.

ΜΟΝΙΜΟΙ ΜΑΖΙΚΟΙ ΔΙΟΡΙΣΜΟΙ ΣΕ ΟΛΑ ΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ (ΓΕΝΙΚΗΣ ΚΑΙ ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ) ΓΙΑ ΤΗΝ ΚΑΛΥΨΗ ΤΩΝ ΜΟΡΦΩΤΙΚΩΝ ΑΝΑΓΚΩΝ ΟΛΩΝ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ.