ΟΧΙ στην βαθμολογική αξιολόγηση των μαθητών ΝΑΙ στην περιγραφική αξιολόγηση των μαθητών Μάρτιος 2019 |
![]() |
Συναδέλφισσες-Συνάδελφοι,
Η Ενωτική Κίνηση Εκπαιδευτικών ΠΕ, είναι αντίθετη στην βαθμολογική- τελική- αξιολόγηση των μαθητών μας, όπως εφαρμόζεται στο Δημοτικό Σχολείο.
Αποτελεί μια αναχρονιστική μέθοδος αξιολόγησης με την οποία:
Η μετατόπιση του ενδιαφέροντος από την ουσία της εκπαιδευτικής πράξης στη βαθμολογία τείνει να γίνει κυρίαρχη κοινωνική συμπεριφορά, με αποτέλεσμα να εμποδίζονται οι προσπάθειες παραγωγής ουσιαστικού εκπαιδευτικού έργου.
Πολύ συχνά μετατρέπεται σε αυτοσκοπό, δίνει δηλαδή ώθηση στη βαθμοθηρία και καλλιεργεί τον ανταγωνισμό μεταξύ των μαθητών. Άμεση συνέπεια αυτού του είδους της αξιολόγησης, είναι ότι ο ρόλος της βαθμολογίας στο σχολείο (ιδιαίτερα στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση με την πρόσβαση ή μη στις ανώτατες σχολές) έχει γίνει κυρίαρχος.
Δεν βοηθάει στη βελτίωση, στην ανατροφοδότηση και στην εστίαση σε συγκεκριμένες αδυναμίες για ενίσχυση και εξειδικευμένη παρέμβαση των μαθητών από το εκπαιδευτικό σύστημα..
Έχει δημιουργήσει πολλές στρεβλώσεις στη λειτουργία του σχολείου (το σχολείο λειτουργεί ως μηχανισμός επιλογής) οδηγεί στην κατηγοριοποίηση των μαθητών και δεν αναδεικνύει δυνατά και αδύναμα σημεία της προσωπικότητας και των δυνατοτήτων των μαθητών μας.
Συμβάλλει, σε μεγάλο βαθμό, στην αναπαραγωγή της κοινωνικής ανισότητας, εφόσον για λόγους που έχει αναπτύξει η θεωρία και η έρευνα είναι ιδιαίτερα επιβαρυντική για τα χαμηλότερα κοινωνικομορφωτικά στρώματα.
Παράλληλα, στρεβλώνεται τόσο η σχέση του παιδιού με την οικογένειά του, αφού η εκπαίδευση του παιδιού συνδέεται με ένα σύστημα ποινών και αμοιβών που αποδίδονται από τους γονείς του με βάση «τους βαθμούς που έφερε».
Ταυτόχρονα στρεβλώνεται και η σχέση του παιδιού με τους δασκάλους του, οι οποίοι ενώ είναι οι αρμόδιοι να το καθοδηγήσουν, να το υποστηρίξουν, να το βοηθήσουν να αναπτυχθεί πνευματικά και να καλλιεργηθεί, είναι ταυτόχρονα εκείνοι που με το βαθμό που θα βάλουν, θα προκαλέσουν την τιμωρία του ή την ανταμοιβή του.
Απαιτείται ένα νέο σύστημα περιγραφικής αξιολόγησης των μαθητών όπου όμως θα έχει τα εξής παιδαγωγικά αποτελέσματα:
Ο στόχος δεν θα είναι η κατάταξη του μαθητή, αλλά η περιγραφή του σχολικού του προφίλ με στόχο την ενίσχυση των δυνατών σημείων του και την αντιμετώπιση των αδυναμιών του.
Για την αντιμετώπιση των αδυναμιών είναι απαραίτητο η δημιουργία όλων αυτών των υποστηρικτικών δομών από το κράτος για εξατομίκευση, ενίσχυση και βελτίωσή του.
Να καταστεί ο μαθητής ικανός να αντιλαμβάνεται τα δυνατά και τα αδύνατα σημεία τους, ώστε με τη βοήθεια του σχολείου να έχει ανατροφοδότηση και να βελτιώνεται.
Να απελευθερωθεί το εκπαιδευτικό έργο και το σχολείο από το ρόλο του μηχανισμού επιλογής και η κατ’ επέκταση “κοινωνική” απαίτηση για υψηλούς βαθμούς με οποιοδήποτε τίμημα.
Να δοθεί ακριβές και σαφές περιεχόμενο σε όλους τους χαρακτηρισμούς που χρησιμοποιούμε για την αξιολόγηση των μαθητών.
ΕΝΩΤΙΚΗ ΚΙΝΗΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ Π.Ε.
- Στάση εργασίας από την ΑΔΕΔΥ 18-05-2022 – Συμπληρωματική στάση εργασίας από τον Σύλλογό μας
- Διαδικτυακή συζήτηση για την υλοποίηση των εξετάσεων Pisa
- Ακυρώνουμε την υλοποίηση των εξετάσεων PISA – Συμπληρωματική στάση εργασίας
- Βράβευση μαθητών 2020-2021
- Τακτική Γενική Εκλογο-απολογιστική Συνέλευση 15-06-2022- Εκλογές Συλλόγου 16-06-2022- Οδηγίες εγγραφής νέων μελών
- Κινητοποίηση για μείωση του χρόνου της υποχρεωτικής παραμονής των νεοδιόριστων εκπαιδευτικών στην οργανική θέση
- Θέματα συνεδρίασης Δ.Σ. 13-04-2022
- 24ωρη Γενική απεργία 6.4.2022
- Δελτίο Τύπου – Γενική πανελλαδική απεργία 6/4/2022
- Θέματα συνεδρίασης Δ.Σ. 16-03-2022
- Αιτήσεις παραίτησης εκπαιδευτικών Π.Ε. το 2017 (Παληγιάννης Βασίλειος)
- 7000 Οργανικά κενά στα Σχολεία (Παληγιάννης Βασίλειος)
- 2η Συνεδρίαση ΑΠΥΣΠΕ
- 16.000 οι αιτήσεις μετάθεσης εκπαιδευτικών ΠΕ (Παληγιάννης Βασίλειος)
- Ενημερωτικό σημείωμα – 3η συνεδρίαση ΠΥΣΠΕ Καβάλας – ενημέρωση σχετικά με την αναγνώριση μεταπτυχιακών τίτλων σπουδών
- 5η πανελλήνια σύσκεψη αιρετών (Δημοσθενίδης Δημήτρης – Aιρετός ΠΥΣΠΕ Καβάλας)
- Ενημερωτικό Δελτίο (Αποστόλου Αθανάσιος – Αιρετός Α.Π.Υ.Σ.Π.Ε. Α.Μ.Θ.)
- Ανοιχτή Επιστολή Μαχόμενου Εκπαιδευτικού (Μουμτσάκης Απόστολος)
- Σημείωμα υποψήφιου αιρετού ΠΥΣΠΕ
- Πρόταση κατανομής και σύστασης νέων οργανικών θέσεων ειδικοτήτων
- Ενημερωτικό για το ΔΣ στις 3/5 (ΑΣΕ)
- Η ξεκάθαρη στάση του «ΑΥΤΟΝΟΜΟΥ ΔΙΚΤΥΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ» ενάντια στον νόμο Χατζηδάκη και τα φαλκιδευμένα ψεύδη των «ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΩΝ» (ΑΝΤΑΡΣΥΑ). (ΑΥΤΟΝΟΜΟ ΔΙΚΤΥΟ)
- Είμαστε αντίθετοι στις πανελλαδικές εξετάσεις του ΥΠΑΙΘ τύπου ελληνικής PISA στους μαθητές-τριες της ΣΤ΄ Δημοτικού Σχολείου και της Γ΄ Γυμνασίου με τυποποιημένη αξιολόγηση (ΑΥΤΟΝΟΜΟ ΔΙΚΤΥΟ)
- Ευχές για καλό Πάσχα (ΑΣΕ)
- Πού το πάει η κυβέρνηση με τις συγχωνεύσεις των Παιδαγωγικών Τμημάτων; (ΑΣΕ)
- Κάλεσμα για τη Γενική Απεργία στις 6 Απρίλη (ΑΥΤΟΝΟΜΟ ΔΙΚΤΥΟ)
- Απεργιακή ανακοίνωση ΑΣΕ για 6 Απρίλη
- Περί αλήθειας (ΑΣΕ)
- Ενημερωτικό συνεδρίασης ΔΣ 16/3
- 18 Μαρτίου Ημέρα Πανελλαδικής Δράσης για τους αναπληρωτές – SPOT
- Παγκόσμια Ημέρα της Γυναίκας, 8 Μάρτη (ΑΥΤΟΝΟΜΟ ΔΙΚΤΥΟ)
- Οι νέες απειλές Κόπτση θα πέσουν στο κενό! Η τρομοκρατία δε θα περάσει! (ΑΣΕ)
- Mια μαύρη ημέρα η σημερινή (ΑΥΤΟΝΟΜΟ ΔΙΚΤΥΟ)
- Mε επιλογή του γονέα η παράλληλη στήριξη! (ΑΥΤΟΝΟΜΟ ΔΙΚΤΥΟ)
- Συνταξιοδοτικός Οδηγός Εκπαιδευτικών (ΑΥΤΟΝΟΜΟ ΔΙΚΤΥΟ)
- Παραίτηση Ασβεστά Ειρήνης από την Ε. Γ. του Ν. Τ. ΑΔΕΔΥ Καβάλας
- Βεργόπουλος Βασίλειος (ΑΠΟΨΕΙΣ)
- Κωνστατινίδου Μαλαματή (ΑΠΟΨΕΙΣ)
- Νέα τεχνάσματα παλαιάς κοπής στον εκπαιδευτικό συνδικαλισμό
- Επιστολή Τσαβδαρίδη Ανέστη
- Επιτροπή αναπληρωτών, ωρομισθίων και αδιόριστων εκπαιδευτικών Καβάλας
- Περί ηθικής ο λόγος ……ΔΗΣΥ
- Ενημερωτικό Σημείωμα (Δημοσθενίδης Δημήτρης)
- Αφιέρωμα στη δασκάλα Ρόζα Ιμβριώτη – Φώτης Λάζος
- Δήλωση Παραίτησης Στέργιου Κεχαγιά από το Δ.Σ. του Συλλόγου