Όχι στην κατάργηση του Πανεπιστημιακού Ασύλου |
![]() |
Η Ν.Δ. με τους συμμάχους της προχωράνε με νόμο στη βουλή στην κατάργηση του πανεπιστημιακού ασύλου με μια ρητορική –χειραγώγηση- ότι είναι σαν τους όλους τους άλλους δημόσιους χώρους και ότι θα το προστατέψουν από την ανομία και τις κακουργηματικές πράξεις.
Η συντονισμένη επιχείρησή τους για ταύτιση του πανεπιστημιακού ασύλου με την ανομία και τις κακουργηματικές πράξεις είναι προδήλως υποκριτική:
- Το υπάρχον νομικό καθεστώς για το άσυλο στα πανεπιστήμια (ν. 4485/2017, άρθρο 3 § 2) επαρκεί πλήρως για την αντιμετώπιση των παραπάνω ζητημάτων εντός των πανεπιστημίων. Απόδειξη γι αυτό είναι το γεγονός ότι η αστυνομία με το υπάρχον νομικό καθεστώς έχει προβεί σε επιχειρήσεις ενάντια σε κακουργηματικές και άνομες πράξεις πέριξ των πανεπιστημιακών χώρων και μέσα σε αυτά.
- Το 2011 η συγκυβέρνηση ΝΔ-ΠΑΣΟΚ με τον νόμο Διαμαντοπούλου κατάργησε το άσυλο, αλλά η ανομία και οι κακουργηματικές πράξεις αντί να μειωθούν αυξήθηκαν στα πανεπιστήμια.
- Η εγκληματικότητα και η διακίνηση ναρκωτικών έξω από τα πανεπιστήμια και σε χώρους όπου δεν υπάρχει το άσυλο καλά κρατεί, οπότε η ταύτιση του ασύλου με την ανομία δεν είναι μόνο υποκριτική, αλλά βάλει και ευθέως κατά του κύρους του πανεπιστημίου.
Η Κυβέρνηση της ΝΔ του Κυριάκου Μητσοτάκη τα παραπάνω τα γνωρίζει, όμως επιλέγει να ταυτίσει την ανομία με το άσυλο γιατί μαζί και πίσω από την κατάργηση του ασύλου στόχο έχει τον ίδιο τον ρόλο του δημόσιου δωρεάν πανεπιστημίου (άρθρο 16 του συντάγματος). Αυτόν θέλουν να προσδιορίσουν και να ελέγξουν. Η παιδεία, η εκπαίδευση, η μόρφωση να μην νοούνται ως διαδικασίες διαμόρφωσης και ανάπτυξης προσωπικοτήτων εντός των κοινωνικών διεργασιών και σχέσεων, ούτε η επιστήμη ως «καθολική δραστηριότητα», αλλά ως διαδικασίες ατομικές που «ο καθένας θα πορεύεται για τη γνώση του και τη δουλειά του».
Τους ενδιαφέρει να σταματήσει η σύνδεση του ασύλου με ότι αυτό και συμβολικά και ουσιαστικά εκφράζει. Την ελεύθερη διακίνηση ιδεών, όλων των ιδεών, όχι μόνο των πλειοψηφικών αλλά και των μειοψηφικών. Τη δημοκρατία την αντιλαμβάνονται ως σύστημα επικράτησης που θα «ελέγχει» και θα «παρακολουθεί» την όποια αμφισβήτηση μπορεί να προκύψει από τη συλλογική δράση μέσα στα πανεπιστήμια.
Τις προθέσεις της η κυβέρνηση της ΝΔ για το πώς αντιλαμβάνεται τον ρόλο του δημόσιου Πανεπιστημίου τις είχε δείξει εξ αρχής, με την απόσπαση του χαρτοφυλακίου της “Έρευνας και τεχνολογίας” από το Υπουργείο Παιδείας και την ενσωμάτωσή του στο Υπουργείο “Ανάπτυξης και Επενδύσεων”, ώστε η αγορά και οι επιχειρηματίες τελικά να καθορίζουν και να κατευθύνουν πλήρως την έρευνα και να έχουν ως φιλέτο τις χρηματοδοτήσεις, καθιστώντας τα δημόσια πανεπιστήμια ικέτες και παραγγελιοδόχους.
Ο δημοκρατικός κόσμος, οι φοιτητές και οι φοιτήτριες, το εκπαιδευτικό και εργατικό κίνημα θα υπερασπιστούν το άσυλο ως κληρονομιά αγώνων αίματος, δημοκρατίας και ελευθερίας. Θα υπερασπιστούν το δημοκρατικό ελεύθερο πανεπιστήμιο, την επιστήμη ως ανθρώπινη κοινωνική κατάκτηση για πρόοδο, θα υπερασπιστούν το πανεπιστήμιο, την έρευνα και την τεχνολογία ώστε να είναι στην υπηρεσία της κοινωνίας, γιατί ένα πανεπιστήμιο αποστειρωμένο κοινωνικά και ελεγχόμενο από «πηλήκια» και λογής- λογής εκβιασμούς και μηνύσεις δεν θα είναι πανεπιστήμιο, αλλά επαγγελματικό ινστιτούτο, «πανεπιστήμιο» Α.Ε.. με τη γνώση και την επιστήμη αναθήματα στο βωμό των κερδών των λίγων.
Όλοι και όλες στην κινητοποίηση ενάντια στην κατάργηση του ασύλου
την Πέμπτη 8 -8-2019, ημέρα ψήφισης του σχετικού νομοσχεδίου, στα προπύλαια στις 7μμ
- Γενική Συνέλευση 15-06-2022- Εκλογές Συλλόγου 16-06-2022
- Ημερήσια Διάταξη Γενικής Συνέλευσης 15-06-2022- Εκλογές 16 Ιουνίου 2022
- Ενημερωτική συνάντηση στο Λιμένα της Θάσου 7-6-2022
- Θέματα συνεδρίασης Δ.Σ. 01-06-2022
- Βράβευση μαθητών 28-05-2022
- Ενημέρωση για τις διαδικασίες που αφορούν τις εκλογές του Συλλόγου μας
- Στάση εργασίας από την ΑΔΕΔΥ 18-05-2022 – Συμπληρωματική στάση εργασίας από τον Σύλλογό μας
- Διαδικτυακή συζήτηση για την υλοποίηση των εξετάσεων Pisa
- Ακυρώνουμε την υλοποίηση των εξετάσεων PISA – Συμπληρωματική στάση εργασίας
- Βράβευση μαθητών 2020-2021
- Αιτήσεις παραίτησης εκπαιδευτικών Π.Ε. το 2017 (Παληγιάννης Βασίλειος)
- 7000 Οργανικά κενά στα Σχολεία (Παληγιάννης Βασίλειος)
- 2η Συνεδρίαση ΑΠΥΣΠΕ
- 16.000 οι αιτήσεις μετάθεσης εκπαιδευτικών ΠΕ (Παληγιάννης Βασίλειος)
- Ενημερωτικό σημείωμα – 3η συνεδρίαση ΠΥΣΠΕ Καβάλας – ενημέρωση σχετικά με την αναγνώριση μεταπτυχιακών τίτλων σπουδών
- 5η πανελλήνια σύσκεψη αιρετών (Δημοσθενίδης Δημήτρης – Aιρετός ΠΥΣΠΕ Καβάλας)
- Ενημερωτικό Δελτίο (Αποστόλου Αθανάσιος – Αιρετός Α.Π.Υ.Σ.Π.Ε. Α.Μ.Θ.)
- Ανοιχτή Επιστολή Μαχόμενου Εκπαιδευτικού (Μουμτσάκης Απόστολος)
- Σημείωμα υποψήφιου αιρετού ΠΥΣΠΕ
- Πρόταση κατανομής και σύστασης νέων οργανικών θέσεων ειδικοτήτων
- Ενημερωτικό για το ΔΣ στις 3/5 (ΑΣΕ)
- Η ξεκάθαρη στάση του «ΑΥΤΟΝΟΜΟΥ ΔΙΚΤΥΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ» ενάντια στον νόμο Χατζηδάκη και τα φαλκιδευμένα ψεύδη των «ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΩΝ» (ΑΝΤΑΡΣΥΑ). (ΑΥΤΟΝΟΜΟ ΔΙΚΤΥΟ)
- Είμαστε αντίθετοι στις πανελλαδικές εξετάσεις του ΥΠΑΙΘ τύπου ελληνικής PISA στους μαθητές-τριες της ΣΤ΄ Δημοτικού Σχολείου και της Γ΄ Γυμνασίου με τυποποιημένη αξιολόγηση (ΑΥΤΟΝΟΜΟ ΔΙΚΤΥΟ)
- Ευχές για καλό Πάσχα (ΑΣΕ)
- Πού το πάει η κυβέρνηση με τις συγχωνεύσεις των Παιδαγωγικών Τμημάτων; (ΑΣΕ)
- Κάλεσμα για τη Γενική Απεργία στις 6 Απρίλη (ΑΥΤΟΝΟΜΟ ΔΙΚΤΥΟ)
- Απεργιακή ανακοίνωση ΑΣΕ για 6 Απρίλη
- Περί αλήθειας (ΑΣΕ)
- Ενημερωτικό συνεδρίασης ΔΣ 16/3
- 18 Μαρτίου Ημέρα Πανελλαδικής Δράσης για τους αναπληρωτές – SPOT
- Παγκόσμια Ημέρα της Γυναίκας, 8 Μάρτη (ΑΥΤΟΝΟΜΟ ΔΙΚΤΥΟ)
- Οι νέες απειλές Κόπτση θα πέσουν στο κενό! Η τρομοκρατία δε θα περάσει! (ΑΣΕ)
- Mια μαύρη ημέρα η σημερινή (ΑΥΤΟΝΟΜΟ ΔΙΚΤΥΟ)
- Mε επιλογή του γονέα η παράλληλη στήριξη! (ΑΥΤΟΝΟΜΟ ΔΙΚΤΥΟ)
- Συνταξιοδοτικός Οδηγός Εκπαιδευτικών (ΑΥΤΟΝΟΜΟ ΔΙΚΤΥΟ)
- Παραίτηση Ασβεστά Ειρήνης από την Ε. Γ. του Ν. Τ. ΑΔΕΔΥ Καβάλας
- Βεργόπουλος Βασίλειος (ΑΠΟΨΕΙΣ)
- Κωνστατινίδου Μαλαματή (ΑΠΟΨΕΙΣ)
- Νέα τεχνάσματα παλαιάς κοπής στον εκπαιδευτικό συνδικαλισμό
- Επιστολή Τσαβδαρίδη Ανέστη
- Επιτροπή αναπληρωτών, ωρομισθίων και αδιόριστων εκπαιδευτικών Καβάλας
- Περί ηθικής ο λόγος ……ΔΗΣΥ
- Ενημερωτικό Σημείωμα (Δημοσθενίδης Δημήτρης)
- Αφιέρωμα στη δασκάλα Ρόζα Ιμβριώτη – Φώτης Λάζος
- Δήλωση Παραίτησης Στέργιου Κεχαγιά από το Δ.Σ. του Συλλόγου