Get Adobe Flash player
Ιστορικό
Παλαιό Site
p.e.kavalas.logologo_misth_monimonlogo_misth_anaplerg.dikaiom.logodiaugeia-logoist_logot_logopaid_inst_logodoe_logo
Σχετικά με τις οδηγίες για τη σύγχρονη εκπαίδευση στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση

Συναδέλφισσες, συνάδελφοι,

Καλή δύναμη και κουράγιο σε όλους. Παρά τις δυσκολίες συνεχίζουμε να δίνουμε τη μάχη, ώστε να βρεθούμε δίπλα στους μαθητές μας με όλα τα μέσα. Από την πρώτη στιγμή της πραγματικά πρωτόγνωρης κατάσταση που βιώνουμε  ο εκπαιδευτικός κόσμος στάθηκε με αίσθημα ευθύνης και αλληλεγγύης στο πλευρό των μαθητών και των οικογενειών τους. Δυστυχώς, φαίνεται ότι το Υπουργείο, αντί να διευκολύνει την προσπάθεια που γίνεται, βάζει συνεχώς νέα εμπόδια.

Πολλοί από εμάς λάβαμε ή θα λάβουμε emails από το Υπουργείο για την εγγραφή και συμμετοχή στην πλατφόρμα της σύγχρονης εξ αποστάσεως εκπαίδευσης (webex). Ξεκίνησαν ήδη οι ενημερωτικές συναντήσεις του Υπουργείου με τους διευθυντές και τις ομάδες υποστήριξης. Δυστυχώς τις τελευταίες ώρες εξελίσσεται μια αφόρητη πίεση από την πλευρά του Υπουργείου προς τους Διευθυντές και τους συναδέλφους για υποχρεωτική αξιοποίηση της συγκεκριμένης πλατφόρμας. Ενώ ακόμα υπάρχουν σοβαρά προβλήματα ακόμα και με τις πλατφόρμες της ασύγχρονης εξ αποστάσεως εκπαίδευσης, το Υπουργείο φαίνεται να αδιαφορεί. Η μέχρι τώρα εμπειρία από τη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση, στην οποία φοιτούν μαθητές πολύ μεγαλύτερης ηλικίας, δείχνει ότι υπάρχουν και εκεί μεγάλες δυσκολίες στη συμμετοχή ακόμα και αυτών των μαθητών στη σύγχρονη εκπαίδευση, παρά τις μεγάλες προσπάθειες των καθηγητών. Η επιλογή της γενίκευσης της σύγχρονης εξ αποστάσεως εκπαίδευσης στο Δημοτικό δημιουργεί την αίσθηση ότι το Υπουργείο κινείται εντελώς επικοινωνιακά, αγνοεί τα προβλήματα και στη πράξη απαξιώνει την προσπάθεια που έχει γίνει έως τώρα.

Με βάση όλα τα παραπάνω σας ενημερώνουμε για τα εξής ζητήματα.

  1. Κανένας συνάδελφος δεν είναι υποχρεωμένος να μπει στο link του Υπουργείου και να εφαρμόσει υποχρεωτικά τη σύγχρονη εξ αποστάσεως εκπαίδευση.
  2. Αυτή τη στιγμή δεν απαιτείται καμία εμπλοκή των μαθητών στη διαδικασία της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης. Οι όποιες συναντήσεις γίνουν, έχουν καθαρά ενημερωτικό χαρακτήρα προς τους εκπαιδευτικούς.
  3. Η σύγχρονη εξ αποστάσεως εκπαίδευση έχει ιδιαίτερα προβλήματα, ώστε να επιλεγεί και να γενικευτεί (όχι μόνο τεχνικά άλλα και παιδαγωγικά) στο Δημοτικό τα οποία από ότι φαίνεται δε λαμβάνει υπόψη το Υπουργείο π.χ. η ανάγκη προμήθειας ειδικού τεχνικού εξοπλισμού (κάμερες), η αδυναμία ταυτόχρονης παρακολούθηση του “μαθήματος” σε οικογένειες με δύο παιδιά κ.ο.κ. Το βασικό είναι ότι τα μικρότερα σε ηλικία παιδιά δεν έχουν την δυνατότητα να χειριστούν τα μέσα, να συμμετέχουν με μια σχετική αυτονομία στην διαδικασία. Αναρωτιόμαστε εάν τελικά το ζητούμενο για το Υπουργείο είναι να γίνεται μάθημα στους γονείς ή να στηριχθούν οι εκπαιδευτικοί στην προσπάθειά τους να είναι κοντά στα παιδιά. Η επιλογή γενίκευσης αυτής της μορφής εκ των προτέρων αποκλείει χιλιάδες μαθητές. Εγείρει πιο πολλά ζητήματα από όσα, το Υπουργείο υποστηρίζει ότι, θα λυθούν.

Άρα:

  • Ο καθένας μπορεί να συνεχίζει να δουλεύει όπως δούλευε έως τώρα. Καμία πίεση και διοικητική αυθαιρεσία δεν πρέπει να γίνει αποδεκτή. Για κάθε τέτοια περίπτωση που εμφανίζεται, οι συνάδελφοι να απευθύνονται στα Δ.Σ. των ΣΥΛΛΟΓΩΝ.
  • Την Πέμπτη 2/4 στην παράσταση διαμαρτυρίας των ΣΕΠΕ και ΕΛΜΕ θα μπει το θέμα στην πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας.
  • Απαιτούμε από το Δ.Σ. της ΔΟΕ να πάρει θέση για το ζήτημα.

 


Το παρακάτω ψήφισμα κατατέθηκε στο ΔΣ στις 30/3 και καταψηφίστηκε από όλα τα μέλη του ΔΣ εκτός από τον Ν. Αξιμιώτη.

Το Υπουργείο Παιδείας και οι υπηρεσίες του να ικανοποιήσουν
τις διεκδικήσεις των Συλλόγων και των ΕΛΜΕ.

Να σταματήσουν τις πιέσεις και τις αυθαιρεσίες!

Χιλιάδες συνάδελφοι σε όλη την Ελλάδα, επί ατελείωτες ώρες μπροστά σε έναν υπολογιστή προσπαθούμε να μείνουμε δίπλα στους μαθητές μας, να τους στηρίξουμε ψυχολογικά, παιδαγωγικά σε αυτές τις δύσκολες ώρες. Δοκιμάζονται κάθε μέρα η υπομονή μας, η ευρηματικότητα μας ώστε με κάθε μέσο να πετύχουμε αυτή την επαφή (email, τηλέφωνα, μέσα κοινωνικής δικτύωσης κ.α.), αφού η λειτουργία της πλατφόρμας του Υπουργείου Παιδείας έχει γίνει ανέκδοτο στα χείλη των μαθητών και των εκπαιδευτικών. Ιδιαίτερο βάρος έχουν σηκώσει οι συνάδελφοι της πληροφορικής που πολλές φορές σηκώνουν στην πλάτη τους την τεχνική υποστήριξη 3-4 σχολείων, αφού το Υπουργείο δεν έχει υλοποιήσει ακόμα το αίτημα για κεντρική ομάδα υποστήριξης.

Αυτή μας η στάση σε συνδυασμό με τις πολύ συγκεκριμένες καταγγελίες για τις ελλείψεις και τις αστοχίες στην απαραίτητη υποδομή για την εξ αποστάσεως διδασκαλία από το Υπουργείο Παιδείας αλλά και οι συγκεκριμένες προτάσεις για να λυθούν τα προβλήματα από δεκάδες σωματεία σε όλη την Ελλάδα, ανέστρεψαν τελείως το κλίμα. Η αήθης επίθεση από διάφορα παπαγαλάκια (Τέλογλου, Χασαπόπουλος, Βερύκιος) ότι οι εκπαιδευτικοί είναι τεμπέληδες, πρέπει να περικοπεί ο μισθός τους, ενώ το Υπουργείο Παιδείας τα έχει σχεδιάσει όλα καλά, έχει τσαλακωθεί στην πράξη. Η δήλωση της Υπουργού Παιδείας «Οι εκπαιδευτικοί υπερβάλλουν εαυτούς και καταβάλλουν τεράστιες προσπάθειες σε όλη αυτή τη διαδικασία και τους οφείλουμε ένα τεράστιο ευχαριστώ και μπράβο» δεν αναιρεί την ευθύνη του Υπουργείου, είναι κενό γράμμα στο μέτρο που δε λαμβάνει άμεσα τα απαραίτητα μέτρα στήριξης της προσπάθειάς μας. Το Υπουργείο οφείλει να ικανοποιήσει τα αιτήματα των σωματείων, να λύσει δηλαδή άμεσα όλα τα προβλήματα που έχουν δημιουργηθεί και όχι να σαμποτάρει και να υπονομεύει την προσπάθεια των συναδέλφων,

Επιπλέον, η πίεση που ασκείται τις τελευταίες μέρες από τη Διοίκηση, προφανώς με κατεύθυνση του Υπουργείου, να φτιαχτεί συγκεκριμένο πρόγραμμα στα σχολεία για την ασύγχρονη εκπαίδευση δείχνει ότι δεν έχει καμία επαφή με την πραγματικότητα. Οι συνάδελφοι προσπαθούν οικειοθελώς από το ξημέρωμα μέχρι αργά τη νύχτα να καταφέρουν να τροφοδοτήσουν με υλικό τους μαθητές, μέσω της πλατφόρμας και επειδή κάτι τέτοιο είναι πρακτικά αδύνατο, καταφεύγουν στη λύση του email. Είναι κατανοητό ότι ο χρονικός περιορισμός αυτής της διαδικασίας για κάθε μάθημα στα πλαίσια ενός ωρολογίου προγράμματος, θα τινάξει την κάθε προσπάθεια συναδέλφου στον αέρα. Άλλωστε οποιοσδήποτε έχει στοιχειώδη επαφή με το αντικείμενο, γνωρίζει ότι αυτή η πρακτική δε συνάδει με τη φύση της ασύγχρονης εξ αποστάσεως διδασκαλίας.

Στις παραπάνω δυσκολίες που αντιμετωπίζουν οι εκπαιδευτικοί με ευθύνη του Υπουργείου, έρχονται να προστεθούν, οι εκτός τόπου και χρόνου, απαιτήσεις π.χ. στις 17:00 του Σαββάτου (!) να μαζευτούν στοιχεία ως το βράδυ. Και την ίδια στιγμή οι Διευθυντές των Σχολείων να μη  μπορούν να μπουν καν στο Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο. Τέτοιες καταγγελίες φτάνουν από πολλές περιοχές της χώρας! Το Υπουργείο ζητάει στοιχεία για το πόσοι συνάδελφοι συμμετέχουν στην εξ αποστάσεως αποκλειστικά με βάση την εγγραφή στο ΠΣΔ ενώ την ίδια στιγμή πολλοί συνάδελφοι αξιοποιώντας αλλά μέσα ήδη είναι σε επαφή με τους μαθητές τους! Προφορικά το Υπουργείο βεβαιώνει ότι οι συνάδελφοι μπορούν αξιοποιούν κάθε πρόσφορο μέσο αλλά με τα στοιχεία που ζητά αναιρεί αυτή την κατεύθυνση.  Ηθελημένα δημιουργείται σε Διευθυντές των σχολικών μονάδων και σε συναδέλφους σύγχυση και αδικαιολόγητη πίεση.

Το Υπουργείο επιδιώκει να φορτώσει όλα τα προβλήματα στους εκπαιδευτικούς!

Συναδέλφισσες, συνάδελφοι,

όπως επισημάναμε από την πρώτη στιγμή ότι δεν πρόκειται να ανεχθούμε ακόμα και τη σκέψη να μονιμοποιηθούν αυτές οι έκτακτες συνθήκες και να υποκατασταθεί όπως-όπως η διά ζώσης διδασκαλία από την εξ αποστάσεως, ώστε να περιορίσει τις ανάγκες σε αναπληρωτές το Υπουργείο Παιδείας, έτσι δε θα ανεχθούμε και οποιαδήποτε αυθαιρεσία από τη διοίκηση. Καλούμε όλες τις ΕΛΜΕ και τους ΣΕΠΕ να είναι σε εγρήγορση και φαινόμενα αυταρχισμού, υποχρεωτικότητα, ελέγχου-αξιολόγησης να καταγγέλλονται άμεσα και να γίνονται παρεμβάσεις επί τόπου.

Μένουμε όρθιοι, δίπλα στους μαθητές μας με όλα τα μέσα. Το Υπουργείο Παιδείας να αναλάβει τις ευθύνες του!