Να καταργηθεί τώρα η τροπολογία για την σύγχρονη εξ αποστάσεως «εκπαίδευση»
και τη μαγνητοσκόπηση του μαθήματος στις σχολικές τάξεις
Η κυβέρνηση εκμεταλλευόμενη την πανδημία, μετά το αντιεκπαιδευτικό πολυνομοσχέδιο, και αφού έστρωσε τον δρόμο με το ευφάνταστο τεχνοδόλωμα της σύγχρονης εξ αποστάσεως διδασκαλίας, φέρνει κυριολεκτικά σαν τον κλέφτη την πλέον αντιπαιδαγωγική- αντιδημοκρατική διάταξη στη δημόσια εκπαίδευση. Εγκαθιστά με νόμο την παροχή εξ αποστάσεως εκπαίδευσης σε περίπτωση «καθολικής ή μερικής αναστολής ή απαγόρευσης λειτουργίας εκπαιδευτικής δομής είτε για άλλο λόγο που ανάγεται σε έκτακτο ή απρόβλεπτο γεγονός» και επιτρέπει την είσοδο κάμερας στις σχολικές τάξεις, προκειμένου να προβάλλεται το μάθημα ζωντανά στα σπίτια των μαθητών, που δεν θα μπορούν να παρευρεθούν στο σχολείο. Γνωρίζοντας την αντίθεση σε μια τέτοια πρακτική του εκπαιδευτικού κινήματος, αλλά και κάθε γονέα, που σέβεται την προσωπικότητα και την ελεύθερη έκφραση του παιδιού του, φέρνει την τροπολογία τελευταία στιγμή, σε ένα σχέδιο νόμου του Υπουργείου Μετανάστευσης και Ασύλου άσχετο με την εκπαίδευση.
Πρόκειται για μια άκρως επικίνδυνη εξέλιξη, γιατί:
- Με την τροπολογία ουσιαστικά νομιμοποιεί ως κανονική εκπαίδευση την εξ αποστάσεως, ενώ τόσο καιρό παραδεχόταν ότι η δια ζώσης διδασκαλία είναι αναντικατάστατη. Με αυτόν τον τρόπο ανοίγεται διάπλατα ο δρόμος της πλήρους αντικατάστασης της εκπαιδευτικής διαδικασίας από την εξ αποστάσεως, για οτιδήποτε αποφασίζει το Υπουργείο ότι συνιστά «έκτακτο ή απρόβλεπτο γεγονός». Άραγε θα μπορούσε να χαρακτηριστεί ως τέτοιο, η έλλειψη εκπαιδευτικού προσωπικού ιδιαίτερα σε δυσπρόσιτες, απομακρυσμένες περιοχές απαλλάσσοντας το Υπουργείο από την ευθύνη έγκαιρης κάλυψης των κενών; Σκεφτείτε τι θα μπορούσε να συμβεί σε σχολεία της νησιωτικής χώρας με ελάχιστο μαθητικό δυναμικό. Η εξ αποστάσεως διδασκαλία δεν μπορεί να νοηθεί ως αυτόνομη εκπαιδευτική μέθοδος, αλλά μόνο ως βοηθητικό, τεχνικό εργαλείο, με την προϋπόθεση πάντοτε ότι σε ένα δημόσιο σχολείο θα πρέπει να παρέχεται σε όλους τους μαθητές και εκπαιδευτικούς η απαιτούμενη υλικοτεχνική υποδομή δωρεάν.
- Η τροπολογία εισάγει τις κάμερες παρακολούθησης στις σχολικές αίθουσες και στη διδασκαλία. Το μέτρο αυτό κρύβει αμέτρητους κινδύνους για την εκπαιδευτική διαδικασία. Η ζωντανή διαδικασία της μάθησης και της εκπαίδευσης παύει να υπάρχει, η εμπιστοσύνη, η αμεσότητα και η επικοινωνία οριοθετούνται, όταν οι πρακτικές εκπαιδευτικού και μαθητών παρακολουθούνται από τρίτους. Η παρακολούθηση ενός μαθήματος μέσα από την κάμερα, αντιβαίνει σε κάθε δικαίωμα του εκπαιδευτικού και του μαθητή στην ιδιωτικότητα και καθιστά αδύνατη τη διαφύλαξη των προσωπικών τους δεδομένων, αφού ανά πάσα στιγμή μια κουβέντα ή μια κίνηση μπορεί να δημοσιευτεί και να φτάσει σε χιλιάδες άσχετα μάτια και αυτιά. Οι εκπαιδευτικοί δεν θα επιτρέψουμε την έκθεση των μαθητών μας και τη δική μας σε αυτόν τον κίνδυνο. Το σχολείο είναι χώρος εκπαίδευσης και κοινωνικοποίησης. Πάνω από όλα όμως είναι ανθρώπινες σχέσεις, είναι ζωή, η ζωή των παιδιών μας. Φιλοξενεί όλη εκείνη τη δυναμική διαδικασία, που ορίζει ποιος/-α θα είσαι αύριο. Το τι εκπαίδευση φτιάχνεις, δείχνει το τι κόσμο θέλεις. Εκπαίδευση υπό παρακολούθηση, σημαίνει ζωή υπό παρακολούθηση.
Το ΥΠΑΙΘ έχει σαφή στόχο να ανοίξει τον δρόμο για τον πλήρη έλεγχο της εκπαιδευτικής διαδικασίας, τον επιθεωρητισμό και την αξιολόγηση. Έχει στόχο να απαλλαγεί από την ευθύνη άμεσης κάλυψης των κενών σε εκπαιδευτικό προσωπικό αντικαθιστώντας, όπου μπορεί τη δια ζώσης διδασκαλία με κάμερες και με εξ αποστάσεως εκπαίδευση, που δεν απαιτεί προσλήψεις και επιτρέπει τον απόλυτο έλεγχο, αλλά και τους χορηγούς και τους επενδυτές .
Εμείς απαντάμε πως η εκπαιδευτική διαδικασία δεν είναι ούτε για livestreaming, ούτε για παρακολούθηση από την οθόνη του υπολογιστή από οποιονδήποτε έχει πρόσβαση. Το ασφαλές και προστατευμένο περιβάλλον για τους μαθητές και τις μαθήτριες μας είναι πρώτιστη υποχρέωση του σχολείου. Οι εκπαιδευτικοί θα προστατεύσουμε την προσωπική ζωή μαθητών και εκπαιδευτικών, τη ζωντανή και δημιουργική δια ζώσης εκπαιδευτική διαδικασία, τα δικαιώματα των μαθητών σε δημόσια και δωρεάν εκπαίδευση και τα εργασιακά δικαιώματα των εκπαιδευτικών.
Απαιτούμε την άμεση κατάργηση της τροπολογίας. Έξω οι κάμερες από τα σχολεία!
Καλούμε ΣΕΠΕ και ΕΛΜΕ, τη ΔΟΕ και την ΟΛΜΕ, να κηρύξουν άμεσα απεργία-αποχή από τη σύγχρονη εξ αποστάσεως εκπαίδευση.
Καλούμε όλους/ες σε μαζική συμμετοχή στις εκπαιδευτικές κινητοποιήσεις την Τετάρτη 13 Μαΐου ενάντια στο Πολυνομοσχέδιο για την Παιδεία και την τροπολογία του αίσχους.
Καλούμε όλους/ες τους/τις συναδέλφους/ισσες να διαφυλάξουν τους μαθητές τους, να ενημερώσουν τους γονείς και να αγωνιστούν μέσα από τα σωματεία τους για το δικαίωμα όλων στην αξιοπρέπεια, την ελευθερία έκφρασης και τη μόρφωση.
- 161_2024.11.29 Δελτίο Τύπου
- 162_2024.11.29 Αίτημα για συνάντηση
- 163_2024.11.29 Βράβευση μαθητών
- Σχετικά με τις επιχειρούμενες συγχωνεύσεις
- 157_2024.11.12 Βράβευση μαθητών
- 155_2024.11.06 ειδικές κατηγορίες μετάθεσης
- 153_2024.10.17 κάλεσμα απεργίας
- 154_2024.10.21 κενά ειδικοτήτων
- Ελεύθερη είσοδος εκπαιδευτικών σε αρχαιολογικούς χώρους
- Καλωσόρισμα αναπληρωτών
- Αιτήσεις παραίτησης εκπαιδευτικών Π.Ε. το 2017 (Παληγιάννης Βασίλειος)
- 7000 Οργανικά κενά στα Σχολεία (Παληγιάννης Βασίλειος)
- 2η Συνεδρίαση ΑΠΥΣΠΕ
- 16.000 οι αιτήσεις μετάθεσης εκπαιδευτικών ΠΕ (Παληγιάννης Βασίλειος)
- Ενημερωτικό σημείωμα – 3η συνεδρίαση ΠΥΣΠΕ Καβάλας – ενημέρωση σχετικά με την αναγνώριση μεταπτυχιακών τίτλων σπουδών
- 5η πανελλήνια σύσκεψη αιρετών (Δημοσθενίδης Δημήτρης – Aιρετός ΠΥΣΠΕ Καβάλας)
- Ενημερωτικό Δελτίο (Αποστόλου Αθανάσιος – Αιρετός Α.Π.Υ.Σ.Π.Ε. Α.Μ.Θ.)
- Ανοιχτή Επιστολή Μαχόμενου Εκπαιδευτικού (Μουμτσάκης Απόστολος)
- Σημείωμα υποψήφιου αιρετού ΠΥΣΠΕ
- Πρόταση κατανομής και σύστασης νέων οργανικών θέσεων ειδικοτήτων
- Με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Ατόμων με Αναπηρία
- Πάρτε πίσω τις τοπικές προσλήψεις!
- Έξω η Ελλάδα από του πολέμου τα σφαγεία!
- ΝΑ ΑΠΟΣΥΡΕΙ ΤΗΝ ΑΠΑΡΑΔΕΚΤΗ ΤΡΟΠΟΛΟΓΙΑ Ο ΥΠΟΥΡΓΟΣ ΠΙΕΡΡΑΚΑΚΗΣ ΠΟΥ ΠΡΟΒΛΕΠΕΙ ΝΑ ΔΙΟΡΙΖΟΝΤΑΙ ΑΚΟΜΗ ΚΑΙ ΣΥΝΤΑΞΙΟΥΧΟΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ
- ΒΗΜΑΤΑ-ΑΝΑΛΥΤΙΚΗ ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΑΣΕ ΓΙΑ ΠΡΟΣΦΥΓΕΣ ΝΕΟΔΙΟΡΙΣΤΩΝ
- ΥΠΑΙΘΑ: Καλεί συνταξιούχους (!) να καλύψουν τα κενά και καταργεί την προϋπηρεσία!
- Αλλαγές στα όρια των Δημοτικών Σχολείων- δευτέρα 25/11,19:00 όλοι στο Δημοτικό Συμβούλιο
- Μεγάλη δικαίωση για τους νεοδιόριστους του 2020! Υπογράφτηκαν και στην Α’ Αθήνας οι διαπιστωτικές πράξεις!
- Ανακοίνωση ΔΑΚΕ για την απάντηση του ΔΙΚΤΥΟΥ σε σχέση με τη δημοσιοποίηση του βίντεο
- Ενημέρωση ΑΣΕ για διώξεις-πειθαρχικά
- ΤΟ ΠΟΛΥΤΕΧΝΕΙΟ ΖΕΙ
- Να δημοσιοποιηθεί ΤΩΡΑ το βίντεο από την τηλεδιάσκεψη της νομικής συμβούλου της ΔΟΕ.
- Παράλληλη στήριξη
- Απεργία ΓΣΕΕ – ΑΔΕΔΥ την Τετάρτη 20 Νοεμβρίου 2024
- ΔΑΚΕ ΚΑΒΑΛΑΣ – ΕΥΧΑΡΙΣΤΗΡΙΟ ΕΚΛΟΓΩΝ
- Παραίτηση Ασβεστά Ειρήνης από την Ε. Γ. του Ν. Τ. ΑΔΕΔΥ Καβάλας
- Βεργόπουλος Βασίλειος (ΑΠΟΨΕΙΣ)
- Κωνστατινίδου Μαλαματή (ΑΠΟΨΕΙΣ)
- Νέα τεχνάσματα παλαιάς κοπής στον εκπαιδευτικό συνδικαλισμό
- Επιστολή Τσαβδαρίδη Ανέστη
- Επιτροπή αναπληρωτών, ωρομισθίων και αδιόριστων εκπαιδευτικών Καβάλας
- Περί ηθικής ο λόγος ……ΔΗΣΥ
- Ενημερωτικό Σημείωμα (Δημοσθενίδης Δημήτρης)
- Αφιέρωμα στη δασκάλα Ρόζα Ιμβριώτη – Φώτης Λάζος
- Δήλωση Παραίτησης Στέργιου Κεχαγιά από το Δ.Σ. του Συλλόγου