Get Adobe Flash player
Ιστορικό
Παλαιό Site
p.e.kavalas.logologo_misth_monimonlogo_misth_anaplerg.dikaiom.logodiaugeia-logoist_logot_logopaid_inst_logodoe_logo
ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΕΚΠ/ΚΩΝ Π.Ε. Ν. ΚΑΒΑΛΑΣ Καβάλα, 12 Μαΐου 2020
Αρ. Πρωτ.: 96
Οδός: ΕΛ. ΒΕΝΙΖΕΛΟΥ 44
(12ο Δημ. Σχ. Καβάλας) ΠΡΟΣ: Μέλη του Συλλόγου μας
Τ.Κ.: 65403
Τηλέφωνο –FAX: 2510226050 ΚΟΙΝ:

Θέμα: «Η Ειδική Αγωγή εν μέσω πανδημίας και εξ αποστάσεως εκπαίδευση!»

Συναδέλφισσες, συνάδελφοι,

Σε όλο το χρονικό διάστημα από την έναρξη της αναστολής λειτουργίας των σχολικών μονάδων οι εκπαιδευτικοί των Ειδικών Σχολείων, των Τμημάτων Ένταξης και της Παράλληλης Στήριξης βρέθηκαν δίπλα στους μαθητές και τις οικογένειές τους με αίσθημα ατομικής και κοινωνικής ευθύνης.  Κατάφεραν να τους στηρίξουν ψυχολογικά και παιδαγωγικά χρησιμοποιώντας τα δικά τους μέσα και κάτω από αντίξοες συνθήκες.

Είναι γεγονός πως οι ψηφιακές πλατφόρμες (e–me, e–cllass, webex) που προτείνει το Υπουργείο δεν  έχουν φτιαχτεί για μαθητές με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες και δεν μπορούν να τις χρησιμοποιήσουν. Αποκλείεται έτσι ένας μεγάλος αριθμός μαθητών από τη χρήση τους κυρίως οι μαθητές των Ειδικών Σχολείων.

Η εξ αποστάσεως εκπαίδευση εφαρμόζεται εν μέρει λοιπόν στις δομές Ειδικής Αγωγής χωρίς όμως να γνωρίζουμε τις αρνητικές συνέπειες που θα έχει μακροπρόθεσμα στους μαθητές με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες η πολύωρη ενασχόλησή τους με έναν Η/Υ, ένα tablet  και ένα κινητό τηλέφωνο.

Όλο αυτό το χρονικό διάστημα τα υποστελεχωμένα ΚΕΣΥ δεν πραγματοποιούσαν αξιολογήσεις των μαθητών με αποτέλεσμα να μείνουν πάρα πολλοί μαθητές χωρίς γνωμάτευση για την επόμενη σχολική χρονιά με αρνητικές συνέπειες για τους ίδιους.

Την ίδια ώρα που Ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας διαμηνύει πως το να μένουν οι μαθητές μακριά από τους εκπαιδευτικούς και τις σχολικές μονάδες έχει αρνητικές κοινωνικές και ψυχολογικές επιπτώσεις για τους ίδιους,  η συντριπτική πλειοψηφία των εκπαιδευτικών που εργάζεται στις δομές της Ειδικής Αγωγής είναι αναπληρωτές εκπαιδευτικοί από τους οποίους οι  περισσότεροι  κάθε χρόνο αλλάζουν σχολικές μονάδες και σε ενάμιση μήνα θα απολυθούν .

Άραγε αυτή η εναλλαγή  κάθε χρόνο των εκπαιδευτικών στην ζωή των  συγκεκριμένων μαθητών δεν έχει τις ίδιες αρνητικές επιπτώσεις!

Με ευθύνη των Κυβερνήσεων δεν έχουν πραγματοποιηθεί διορισμοί στην Ειδική Αγωγή 17 χρόνια τώρα ώστε οι μαθητές να έχουν μόνιμους εκπαιδευτικούς και οι πρόσφατοι διορισμοί  1.040 μελών Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού (ΕΕΠ) και Ειδικού Βοηθητικού Προσωπικού (ΕΒΠ) αποτελούν σταγόνα στον ωκεανό!

Ήδη συμπληρώνεται 1 χρόνος από την έκδοση της προκήρυξης 3ΕΑ για το διορισμό εκπαιδευτικών Ειδικής Αγωγής (ΦΕΚ 12/24.4.2019/τ. ΑΣΕΠ) και 5 μήνες από την έκδοση των προσωρινών πινάκων κατάταξης (20/11/2019).

Με βάση τα παραπάνω απαιτούμε

  • Να ολοκληρωθεί άμεσα η διαδικασία και η διεξαγωγή μόνιμων διορισμών και να συνεχιστούν για να καλυφθούν τα χιλιάδες κενά που υπάρχουν.
  • Να στελεχωθεί άμεσα το ΚΕΣΥ με επιπλέον προσωπικό και να ξεκινήσουν οι αξιολογήσεις με όλα τα απαιτούμενα μέτρα προστασίας.
  • Να δημιουργηθούν οι κατάλληλες πλατφόρμες ανάλογα με τις ειδικές εκπαιδευτικές του κάθε μαθητή για να υπάρχει ισότιμη πρόσβαση .
  • Την αύξηση των δαπανών της Ειδική Αγωγής για την κάλυψη όλων των δομών της με την κατάλληλη σύγχρονη υλικοτεχνική υποδομή
  • Την παροχή ηλεκτρονικού εξοπλισμού σε όλους τους μαθητές.
 

Για το Δ.Σ.

Ο Πρόεδρος Ο Γενικός Γραμματέας
Ιωαννίδης Αναστάσιος Αξιμιώτης Νικόλαος