Ιδρυτική Διακήρυξη
Αθήνα, 3 Σεπτεμβρίου 2020 Αυτόνομο ΔΙΚΤΥΟ Εκπαιδευτικών Αγωνιστικές, Προοδευτικές και Ενωτικές Κινήσεις Π. Ε. |
Συναδέλφισσες, Συνάδελφοι
Σε παγκόσμιο, ευρωπαϊκό και εθνικό επίπεδο οι κυρίαρχες πολιτικές ελίτ επέλεξαν να γίνουν εκφραστές μιας ανάπτυξης όπου τα οικονομικά συμφέροντα των ισχυρών θα βρίσκονται πάνω από τις ανάγκες των κοινωνιών, θα κυριαρχούν σε βάρος των αναγκών των εργαζομένων και σε βάρος του πλανήτη με τις επιπτώσεις της κλιματικής αλλαγής που αφορά τη ζωή μας σήμερα αλλά και των επόμενων γενεών. Οι ασκούμενες νεοφιλελεύθερες πολιτικές όμως, ενώ είχαν σημαντικές αρνητικές επιπτώσεις στις δομές του κοινωνικού κράτους, στην κοινωνική ασφάλιση, στους μισθούς, στις συντάξεις και στις εργασιακές σχέσεις, δεν απέφυγαν την κρίση του συστήματος και την χρεοκοπία της χώρας, και αποτέλεσαν την αιτία της οικονομικής κρίσης του ίδιου του μοντέλου ανάπτυξης που επέλεξαν.
Το χειρότερο είναι πως για την υπέρβαση της κρίσης ακολούθησαν τις ίδιες ακριβώς πολιτικές που ήταν υπεύθυνες για τη δημιουργία της. Οι σημερινοί κυβερνώντες επιλέγοντας τις ίδιες ακραίες νεοφιλελεύθερες εμμονές και ιδεοληψίες, θεωρούν ότι με την επίθεση στον κόσμο της εργασίας, την ελαστικοποίηση των εργασιακών σχέσεων και τη μείωση του εργατικού κόστους, τη συρρίκνωση του κοινωνικού κράτους σε Παιδεία-Υγεία-Πρόνοια θα απαντήσουν στις νέες διαφορετικές και πολύ πιο σύνθετες προκλήσεις που θέτει η εποχή, το οικονομικό και κοινωνικό περιβάλλον. Η αποψίλωση των εργασιακών σχέσεων προσέδωσε στην οικονομική κρίση και χαρακτηριστικά ανθρωπιστικής κρίσης καθώς φτωχοποιήθηκε ένα μεγάλο τμήμα της κοινωνίας μας. Βιώνουμε μια επανάληψη της περιόδου των αρχών της προηγούμενης δεκαετίας με τα γνωστά ολέθρια αποτελέσματα για τη ζωή των πολιτών, την υγεία, την παιδεία, των πυλώνων δηλαδή του κοινωνικού κράτος.
Στο δικό μας πεδίο, η Δημόσια Εκπαίδευση, και δη η Πρωτοβάθμια, έχει πληγεί βαθιά από τέτοιες επιλογές, από την υιοθέτηση και εφαρμογή συντηρητικών και νεοφιλελεύθερων πολιτικών. Θα περίμενε κανείς ότι το συνδικαλιστικό κίνημα απέναντι σε τέτοιους είδους ακραίες πολιτικές θα απαντούσε μαζικά, ενωτικά, οργανωμένα, δυναμικά και με ουσιαστικό τρόπο. Στην πράξη όμως συνέβη το αντίθετο, καθώς οι συνδικαλιστικές «ηγεσίες» με τις πρακτικές τους και τις επιλογές τους, στην ουσία, αποδυνάμωσαν και περιχαράκωσαν το συνδικαλιστικό κίνημα.
Οι επιλογές και πρακτικές αυτές αποδείχτηκαν, εντελώς αναποτελεσματικές για την υπεράσπιση των δίκαιων αιτημάτων του Κλάδου αλλά και για το ίδιο το συνδικαλιστικό κίνημα. Δυστυχώς, αυτές οι λανθασμένες επιλογές και πρακτικές συνεχίζουν ακόμα και τώρα να βρίσκουν χώρο έκφρασης στις περισσότερες συνδικαλιστικές παρατάξεις, γεγονός ιδιαίτερα προβληματικό για την οργάνωση και συσπείρωση του Κλάδου απέναντι στην εντατικοποίηση της επίθεσης που δέχονται οι εργαζόμενοι και ο κόσμος της εκπαίδευσης. Ειδικά τώρα που η σημερινή Κυβέρνηση της ΝΔ, κράμα εκφραστών ακραίων ιδεών, νεοσυντηρητικών και νεοφιλελεύθερων αντιλήψεων, επιφέρει συνεχώς αναχρονιστικά και απανωτά χτυπήματα στο δημόσιο και δωρεάν σχολείο εξυπηρετώντας ξεκάθαρα και απροκάλυπτα ιδιωτικά -και πολλές φορές παρασιτικά- συμφέροντα, το συνδικαλιστικό κίνημα δεν έχει την πολυτέλεια να ακολουθεί την ιδία πεπατημένη των «πελατειακών σχέσεων», του παραγοντισμού ή της παραταξιακής περιχαράκωσης, τη χωρίς νόημα αυτοαναφορικότητα. Απαιτούνται νέα θεωρητικά εργαλεία, αποτελεσματικό συνολικό και μετωπικό σχέδιο και μια νέα συνδικαλιστική αντίληψη.
Η επανεκκίνηση του συνδικαλιστικού κινήματος δεν μπορεί παρά να έχει ως βασικό κορμό και κύριο εκφραστή τις ανεξάρτητες, προοδευτικές, ενωτικές και ριζοσπαστικές δυνάμεις που αυτή τη στιγμή είναι αναγκαίο περισσότερο από ποτέ να ενώσουν τις δυνάμεις τους. Μπροστά στην ανάγκη υπεράσπισης και διαμόρφωσης ενός σύγχρονου ποιοτικού δημοκρατικού Σχολείου και στην αγωνία των νέων συναδέλφων για σταθερή και μόνιμη εργασία με κατοχυρωμένα εργασιακά δικαιώματα επιδιώκουν να αποτελέσουν τον κυρίαρχο ιδεολογικό, πολιτικό και συνδικαλιστικό πόλο στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση.
Σήμερα δε που την πανδημία κάποιοι την εκλαμβάνουν ως ευκαιρία για παραπέρα αποδόμηση της δημόσιας δωρεάν εκπαίδευσης και συνολικότερα των δημόσιων αγαθών και του κράτους πρόνοιας, η ευθύνη αναχαίτισης και ανατροπής τέτοιων επιλογών μεγαλώνει. Σε μια τέτοια πολιτική και κοινωνικοοικονομική συγκυρία, οι πάντες θα κριθούν για την επιλογή τους αν θα συμβάλλουν στη δημιουργία ενός ενωτικού μαζικού μετώπου ή αν παραμείνουν στον ίδιο μικροπαραταξιακό συντηρητισμό που αδυνατεί να αναλύσει τη μεγάλη εικόνα, να αντιπαρατεθεί δυναμικά με τις πολιτικές που ακολουθούνται και, το πιο σημαντικό, να μην μπορούν να ανταποκριθούν με κανένα τρόπο στις ανάγκες και τις αγωνίες του κόσμου της εκπαίδευσης και των Συνάδελφων.
Προχωράμε επομένως με όλες μας τις δυνάμεις σε ένα Αυτόνομο Εκπαιδευτικό Δίκτυο Δυνάμεων πανελλαδικά, στη βάση μιας αυτόνομης στρατηγικής και πορείας με στόχο την υπεράσπιση του δημοσίου και δωρεάν σχολείου, των εργασιακών δικαιωμάτων των εκπαιδευτικών, των μορφωτικών δικαιωμάτων των μαθητών μας και τη διεκδίκηση ενός σύγχρονου ποιοτικού και Δημοκρατικού Σχολείου.
Προχωράμε με κεντρική μας στόχευση για:
- Συγκροτημένο μέτωπο που θα βρίσκεται απέναντι από τις δυνάμεις εκείνες που υιοθετούν ή με τις επιλογές τους ευνοούν τις νεοφιλελεύθερες πολιτικές στην εκπαίδευση, στην οικονομία και συνολικά στην κοινωνία. Στις μέρες μας η ύπαρξη της βασικής αυτής διαχωριστικής γραμμής είναι πιο ξεκάθαρη από ποτέ. Επιδιώκουμε λοιπόν τη συνεργασία με όλες τις συνδικαλιστικές δυνάμεις και συναδέλφους που υπερασπίζονται τη δημόσια δωρεάν παιδεία χωρίς όρους για ενδυνάμωση, ανάκτηση της αξιοπιστίας και της αποτελεσματικότητας του συνδικαλιστικού κινήματος ώστε να μπορούμε να ελπίζουμε σε μικρές και μεγάλες νίκες.
- Αυτόνομο, Προοδευτικό μέτωπο που, μέσα από πλατιές ανοιχτές διαδικασίες με όλες και όλους τους εκπαιδευτικούς της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης σε όλη τη χώρα, θα διαθέτει ολοκληρωμένο πλέγμα προτάσεων και θέσεων για όλα τα ζητήματα που απασχολούν τη Δημόσια Εκπαίδευση και τον Εκπαιδευτικό.
- Αυτόνομο, Προοδευτικό μέτωπο που θα ενεργοποιεί τη βάση του εκπαιδευτικού κινήματος με στόχο την υλοποίηση των διαχρονικών αιτημάτων του Κλάδου, την ποιοτική αναβάθμιση του Δημόσιου Σχολείου και θα υπηρετεί πιστά τα δικαιώματα των εκπαιδευτικών και τα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών μας. Αυτό θα επιτευχθεί μέσα από αμεσοδημοκρατικές διαδικασίες με τη συγκρότηση και Τοπικών- Περιφερειακών Επιτροπών του Δικτύου.
- Αυτόνομο, Προοδευτικό μέτωπο που υπερασπίζεται μέσω της εκπαίδευσης τις ατομικές ελευθερίες και την ισότητα έτσι που το συλλογικό να προκύπτει από τον σεβασμό της διαφορετικότητας του καθένα και της καθεμιάς.
- Αποκαθήλωση του παλιού και χρεοκοπημένου συνδικαλισμού που παγιώθηκε με λογικές πελατειακού συστήματος, ατομικών εξυπηρετήσεων και κομματικών σκοπιμοτήτων. Για συνδικαλιστική δράση που στη συνδικαλιστική εκπροσώπηση δεν θα αποκλείεται καμιά και κανένας.
- Οριστική ρήξη με τη λογική του άγονου μηδενισμού, της στείρας άρνησης, του τυφλού δογματικού, των δυνάμεων του «όχι σε όλα» που εξυπηρετούν τις ίδιες λογικές, από διαφορετική κατεύθυνση, με τις δυνάμεις του «ναι σε όλα».
Η συγκρότηση του μετώπου δεν αποτελεί αυτοσκοπό αλλά το μέσο για να λειτουργήσει το συνδικαλιστικό κίνημα ως ανάχωμα στις νεοφιλελεύθερες πολιτικές, που ακόμα και σήμερα στο ζήτημα του ανοίγματος των σχολείων στόχευσή της κυρίαρχης πολιτικής δύναμης είναι να εξυπηρετήσει συγκεκριμένα συμφέροντα και όχι να διασφαλίσει την ασφάλεια και την υγεία μαθητών και εκπαιδευτικών. Η αναγκαιότητα συσπείρωσης όλων των δυνάμεων του συνδικαλιστικού κινήματος, που αντιλαμβάνονται με την ίδια ματιά το πολιτικό συγκείμενο και τον κίνδυνο που αντιμετωπίζει η δημόσια εκπαίδευση και συνολικά η κοινωνία, αποτελεί βασική μας προτεραιότητα. Καλούμε επομένως όλες τις συνδικαλιστικές δυνάμεις που έχουν την ίδια αντίληψη και επιθυμούν την ανάσχεση και ανατροπή της νεοφιλελεύθερης πολιτικής σε διάλογο και συμπόρευση στο εγχείρημα.
Καλούμε όλες τις Συναδέλφισσες και όλους τους Συναδέλφους που αντιλαμβάνονται την κρισιμότητα των καιρών να συνδιαμορφώσουμε και να δώσουμε ΟΛΟΙ ΜΑΖΙ τη μάχη για μια νέα συνδικαλιστική αντίληψη και ένα νέο πρόταγμα, ως ανάχωμα στην πρωτοφανή επίθεση που δέχεται η εκπαίδευση, ο κόσμος της εργασίας, το κράτος πρόνοιας, με στόχο την προάσπιση των μεγάλων κοινωνικών κατακτήσεων, τη διεκδίκηση της διεύρυνσης των δικαιωμάτων μας και την αντιμετώπιση της συνολικής κρίσης που βιώνουμε.
Πάμε Μαζί για:
- Την Υπεράσπιση της δημόσιας δωρεάν εκπαίδευσης, των μορφωτικών δικαιωμάτων των παιδιών και των εργασιακών – επιστημονικών δικαιωμάτων των εκπαιδευτικών.
- Ένα Δημόσιο δωρεάν σχολείο, σύγχρονο, ποιοτικό, δημοκρατικό, αναβαθμισμένο σε προθέσεις, στόχους, δομές περιεχόμενο.
- Ένα Δημόσιο δωρεάν σχολείο, για όλα τα παιδιά χωρίς εξαιρέσεις με όλους τους εκπαιδευτικούς σε μόνιμη και σταθερή εργασία.
Την Τετάρτη 9 Σεπτεμβρίου, στις 7 μμ, θα πραγματοποιηθεί παρουσίαση του Αυτόνομου ΔΙΚΤΥΟΥ Εκπαιδευτικών, στα γραφεία της Διδασκαλικής Ομοσπονδίας Ελλάδας, και θα προβληθεί διαδικτυακά με livestreaming |
Αυτόνομο ΔΙΚΤΥΟ Εκπαιδευτικών
Αγωνιστικές, Προοδευτικές και Ενωτικές Κινήσεις Π. Ε.
- 161_2024.11.29 Δελτίο Τύπου
- 162_2024.11.29 Αίτημα για συνάντηση
- 163_2024.11.29 Βράβευση μαθητών
- Σχετικά με τις επιχειρούμενες συγχωνεύσεις
- 157_2024.11.12 Βράβευση μαθητών
- 155_2024.11.06 ειδικές κατηγορίες μετάθεσης
- 153_2024.10.17 κάλεσμα απεργίας
- 154_2024.10.21 κενά ειδικοτήτων
- Ελεύθερη είσοδος εκπαιδευτικών σε αρχαιολογικούς χώρους
- Καλωσόρισμα αναπληρωτών
- Αιτήσεις παραίτησης εκπαιδευτικών Π.Ε. το 2017 (Παληγιάννης Βασίλειος)
- 7000 Οργανικά κενά στα Σχολεία (Παληγιάννης Βασίλειος)
- 2η Συνεδρίαση ΑΠΥΣΠΕ
- 16.000 οι αιτήσεις μετάθεσης εκπαιδευτικών ΠΕ (Παληγιάννης Βασίλειος)
- Ενημερωτικό σημείωμα – 3η συνεδρίαση ΠΥΣΠΕ Καβάλας – ενημέρωση σχετικά με την αναγνώριση μεταπτυχιακών τίτλων σπουδών
- 5η πανελλήνια σύσκεψη αιρετών (Δημοσθενίδης Δημήτρης – Aιρετός ΠΥΣΠΕ Καβάλας)
- Ενημερωτικό Δελτίο (Αποστόλου Αθανάσιος – Αιρετός Α.Π.Υ.Σ.Π.Ε. Α.Μ.Θ.)
- Ανοιχτή Επιστολή Μαχόμενου Εκπαιδευτικού (Μουμτσάκης Απόστολος)
- Σημείωμα υποψήφιου αιρετού ΠΥΣΠΕ
- Πρόταση κατανομής και σύστασης νέων οργανικών θέσεων ειδικοτήτων
- Με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Ατόμων με Αναπηρία
- Πάρτε πίσω τις τοπικές προσλήψεις!
- Έξω η Ελλάδα από του πολέμου τα σφαγεία!
- ΝΑ ΑΠΟΣΥΡΕΙ ΤΗΝ ΑΠΑΡΑΔΕΚΤΗ ΤΡΟΠΟΛΟΓΙΑ Ο ΥΠΟΥΡΓΟΣ ΠΙΕΡΡΑΚΑΚΗΣ ΠΟΥ ΠΡΟΒΛΕΠΕΙ ΝΑ ΔΙΟΡΙΖΟΝΤΑΙ ΑΚΟΜΗ ΚΑΙ ΣΥΝΤΑΞΙΟΥΧΟΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ
- ΒΗΜΑΤΑ-ΑΝΑΛΥΤΙΚΗ ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΑΣΕ ΓΙΑ ΠΡΟΣΦΥΓΕΣ ΝΕΟΔΙΟΡΙΣΤΩΝ
- ΥΠΑΙΘΑ: Καλεί συνταξιούχους (!) να καλύψουν τα κενά και καταργεί την προϋπηρεσία!
- Αλλαγές στα όρια των Δημοτικών Σχολείων- δευτέρα 25/11,19:00 όλοι στο Δημοτικό Συμβούλιο
- Μεγάλη δικαίωση για τους νεοδιόριστους του 2020! Υπογράφτηκαν και στην Α’ Αθήνας οι διαπιστωτικές πράξεις!
- Ανακοίνωση ΔΑΚΕ για την απάντηση του ΔΙΚΤΥΟΥ σε σχέση με τη δημοσιοποίηση του βίντεο
- Ενημέρωση ΑΣΕ για διώξεις-πειθαρχικά
- ΤΟ ΠΟΛΥΤΕΧΝΕΙΟ ΖΕΙ
- Να δημοσιοποιηθεί ΤΩΡΑ το βίντεο από την τηλεδιάσκεψη της νομικής συμβούλου της ΔΟΕ.
- Παράλληλη στήριξη
- Απεργία ΓΣΕΕ – ΑΔΕΔΥ την Τετάρτη 20 Νοεμβρίου 2024
- ΔΑΚΕ ΚΑΒΑΛΑΣ – ΕΥΧΑΡΙΣΤΗΡΙΟ ΕΚΛΟΓΩΝ
- Παραίτηση Ασβεστά Ειρήνης από την Ε. Γ. του Ν. Τ. ΑΔΕΔΥ Καβάλας
- Βεργόπουλος Βασίλειος (ΑΠΟΨΕΙΣ)
- Κωνστατινίδου Μαλαματή (ΑΠΟΨΕΙΣ)
- Νέα τεχνάσματα παλαιάς κοπής στον εκπαιδευτικό συνδικαλισμό
- Επιστολή Τσαβδαρίδη Ανέστη
- Επιτροπή αναπληρωτών, ωρομισθίων και αδιόριστων εκπαιδευτικών Καβάλας
- Περί ηθικής ο λόγος ……ΔΗΣΥ
- Ενημερωτικό Σημείωμα (Δημοσθενίδης Δημήτρης)
- Αφιέρωμα στη δασκάλα Ρόζα Ιμβριώτη – Φώτης Λάζος
- Δήλωση Παραίτησης Στέργιου Κεχαγιά από το Δ.Σ. του Συλλόγου