Για τα Ειδικά Σχολεία που παραμένουν ανοιχτά |
Από την άνοιξη ακόμα, καταθέσαμε συγκεκριμένες προτάσεις – διεκδικήσεις για τον τρόπο που τα Ειδικά Σχολεία μπορούν να παραμένουν ανοιχτά και υγειονομικά ασφαλή, τις οποίες η κυβέρνηση και το Υπουργείο Παιδείας πέταξαν στα σκουπίδια. Με το αντιεπιστημονικό αφήγημα ότι «στα σχολεία δε μεταδίδεται ο ιός» και την επίκληση της «ατομικής ευθύνης», προσπαθούν όλο αυτό το διάστημα να καλύψουν τις εγκληματικές τους ευθύνες.
Οι εργαζόμενοι στην Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση (Εκπαιδευτικοί – ΕΕΠ – ΕΒΠ), που όλο αυτό το διάστημα κρατάμε όρθια τα Ειδικά Σχολεία, γνωρίζουμε καλά ότι πρέπει να είναι ανοιχτά, επειδή ο εκπαιδευτικός χρόνος που χάνεται από το κλείσιμό τους, δύσκολα μπορεί να αναπληρωθεί. Τα παιδιά με ειδικές ανάγκες χρειάζονται ένα δομημένο διεπιστημονικό πρόγραμμα παρέμβασης, με ολόπλευρη στήριξη, προκειμένου να αποκτήσουν δεξιότητες, είτε αυτές αφορούν την αυτονομία τους, είτε τη γνωστική, συναισθηματική, κοινωνική τους ανάπτυξη. Η αναστολή των διεπιστημονικών παρεμβάσεων σε συγκεκριμένο πλαίσιο όχι απλά αφήνει τα παιδιά σε μια στασιμότητα, αλλά, ανάλογα με την αναπηρία, αυτά παλινδρομούν, χάνοντας ό,τι με κόπο κατέκτησαν.
Η εμπειρία από το άνοιγμα των σχολείων τον Ιούνιο φανέρωσε ότι για να είναι οι δομές Ειδικής Αγωγής ανοιχτές και – προπάντων – υγειονομικά ασφαλείς, δε φτάνουν μόνο οι ευχές, αλλά πρέπει να διασφαλίζονται και ορισμένες βασικές προϋποθέσεις, όπως: μείωση των μαθητών ανά τμήμα, πρόσληψη όλων των απαραίτητων ειδικοτήτων με πρόβλεψη για τις απουσίες των εργαζομένων (ευπαθείς ομάδες, γονείς κλπ.), συχνά και επαναλαμβανόμενα τεστ στα Ειδικά Σχολεία, βελτίωση των υποδομών κλπ.
Δυστυχώς, το Υπουργείο Παιδείας όλο αυτό το διάστημα δεν έκανε τίποτα για τη διασφάλιση αυτών των συνθηκών λειτουργίας των μονάδων Ειδικής Αγωγής. Αντίθετα, άφησε τα πάντα στο φιλότιμο των εκπαιδευτικών και στην ευθύνη των γονέων. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα, σε σχολεία με πολυπληθή τμήματα ή/και μικρούς χώρους, το άγχος ο φόβος και η ανασφάλεια να κυριαρχεί στους εργαζόμενους, ενώ αρκετοί γονείς που τα παιδιά τους έχουν σοβαρές αναπηρίες να μην τα έχουν στείλει καθόλου στο σχολείο από τον περασμένο Μάρτη. Και σαν να μην έφταναν όλα τα παραπάνω, το Υπουργείο αποφάσισε τη συνέχιση της λειτουργίας των Ειδικών Σχολείων, την ίδια στιγμή που κλείνει όλες τις άλλες σχολικές δομές.
Η ευθύνη που παίρνει το Υπουργείο Παιδείας είναι τεράστια, το ίδιο και τα ερωτηματικά από τους εργαζόμενους και τους γονείς:
- Πώς θα διαχειριστούν τους μαθητές με σοβαρά υποκείμενα νοσήματα (πχ. επιληψίες, σοβαρά αναπνευστικά προβλήματα, οργανικές ανεπάρκειες κλπ.), όταν δεν υπάρχει συνεχής σχολιατρική υποστήριξη;
- Όταν το Υπουργείο Υγείας αφήνει ανοχύρωτη, υποστελεχωμένη την πρωτοβάθμια φροντίδα υγείας, πώς θα υποστηριχτούν οι οικογένειες των παιδιών ΑμΕΑ, που είτε οι ίδιοι έχουν σοβαρές παθήσεις, είτε αδυνατούν λόγω ψυχοκοινωνικών παραγόντων να διαχειριστούν καταστάσεις ως προς την πρόληψη (τήρηση κανόνων υγιεινής διαβίωσης), ή ως προς την αντιμετώπιση της ασθένειας όταν προκύψει ;
- Με βάση ποια μέτρα και ποια πρωτόκολλα θα προστατευτούν οι εργαζόμενοι σε μια μονάδα Ειδικής Αγωγής, στην οποία είναι διαρκώς εκτεθειμένοι στην πανδημία;
- Πότε και πώς θα λυθεί το ζήτημα της μεταφοράς των μαθητών των δομών ΕΑ με όλα τα μέτρα ασφάλειας;
- Τι θα γίνει με την άμεση αναπλήρωση των εργαζομένων που θα πάρουν γονεϊκές άδειες ή άδειες ειδικού σκοπού;
Όλα τα παραπάνω αλλά κι ακόμη περισσότερα, δεν μπορούν να λυθούν με τη μέχρι τώρα λογική και τακτική του Υπουργείου Παιδείας «βλέποντας και κάνοντας» και με πρωτόκολλα που δεν έχουν καμιά σχέση με την πραγματικότητα. Οποιαδήποτε καθυστέρηση ενέχει τον κίνδυνο η κατάσταση να ξεφύγει στα Ειδικά Σχολεία (όπως έγινε άλλωστε και στην κοινωνία) με ολέθρια αποτελέσματα. Τονίζουμε για μια ακόμη φορά ότι οι δομές Ειδικής Αγωγής διαχειρίζονται άτομα που ανήκουν στις ομάδες αυξημένου κινδύνου και οποιοσδήποτε πολιτικά ανεύθυνος χειρισμός ισοδυναμεί με έγκλημα.
Συμμεριζόμαστε την αγωνία των γονιών, το άγχος και την ανασφάλεια για το μέλλον των παιδιών τους. Οι αγωνίες μας είναι κοινές, γιατί κοινός είναι ο στόχος της πολύπλευρης στήριξης των παιδιών μας. Ο μόνος δρόμος είναι ο κοινός μας αγώνας απέναντι στην ανάλγητη κυβερνητική πολιτική.
Εδώ και τώρα το Υπουργείο Παιδείας, αν πραγματικά θέλει να παραμείνουν ανοιχτά τα Ειδικά Σχολεία:
|
Εργαζόμενοι και μαθητές, δεν είμαστε αναλώσιμοι!
Μαζί με τους με τους γονείς απαιτούμε: Μέτρα τώρα για τα Ειδικά Σχολεία πριν είναι αργά!
Αθήνα, 15-11-2020
- ΔΟΕ στέγαση
- Μετακινήσεις εκπαιδευτικών
- Διαμαρτυρία για κενά ειδικοτήτων
- Συμπαράσταση σε πειθαρχικές διώξεις εκπαιδευτικών
- Δήμος Θάσου, στέγαση
- Συγκρότηση του Δ.Σ. του Συλλόγου μας
- Θέματα συνεδρίασης Δ.Σ 16-04-2024
- Απόφαση για απεργία αποχή από την αξιολόγηση
- Διοργάνωση εκδρομής
- Κάλεσμα σε απεργία-συλλαλητήριο
- Αιτήσεις παραίτησης εκπαιδευτικών Π.Ε. το 2017 (Παληγιάννης Βασίλειος)
- 7000 Οργανικά κενά στα Σχολεία (Παληγιάννης Βασίλειος)
- 2η Συνεδρίαση ΑΠΥΣΠΕ
- 16.000 οι αιτήσεις μετάθεσης εκπαιδευτικών ΠΕ (Παληγιάννης Βασίλειος)
- Ενημερωτικό σημείωμα – 3η συνεδρίαση ΠΥΣΠΕ Καβάλας – ενημέρωση σχετικά με την αναγνώριση μεταπτυχιακών τίτλων σπουδών
- 5η πανελλήνια σύσκεψη αιρετών (Δημοσθενίδης Δημήτρης – Aιρετός ΠΥΣΠΕ Καβάλας)
- Ενημερωτικό Δελτίο (Αποστόλου Αθανάσιος – Αιρετός Α.Π.Υ.Σ.Π.Ε. Α.Μ.Θ.)
- Ανοιχτή Επιστολή Μαχόμενου Εκπαιδευτικού (Μουμτσάκης Απόστολος)
- Σημείωμα υποψήφιου αιρετού ΠΥΣΠΕ
- Πρόταση κατανομής και σύστασης νέων οργανικών θέσεων ειδικοτήτων
- «ΕΞΟΙΚΟΝΟΜΗΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ…» Η ΟΜΟΛΟΓΙΑ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡ…ΕΝΣ…ΕΥΣΗΣ ΑΤΤΙΚΗΣ ΓΙΑ ΤΟΝ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟ ΛΟΓΟ ΤΩΝ ΣΥΓΧΩΝΕΥΣΕΩΝ ΤΜΗΜΑΤΩΝ
- Ανακοίνωση για την έναρξη της σχολικής χρονιάς
- Εξοικονόμηση προσωπικού
- Γονείς και εκπαιδευτικοί πέτυχαν το σπάσιμο πολυπληθούς τμήματος
- Απόλυτη κοροϊδία το Success Story που παρουσίασε ο πρωθυπουργός στη ΔΕΘ
- Η Οδύσσεια των νεοδιόριστων
- Ενημέρωση από τη συνεδρίαση του ΔΣ του Συλλόγου στις 3-4/9/2024 (β΄μέρος)
- Ενημέρωση από τη συνεδρίαση του ΔΣ του Συλλόγου στις 3-4/9/2024 (α΄ μέρος)
- 10 Eρωτήσεις – Απαντήσεις
- Έγκλημα εις βάρος της ολόπλευρης μόρφωσης των μαθητών
- ΝΤΡΟΠΗ!
- Για τις εξαγγελίες των 11 μετρων
- Να αντιμετωπίσει άμεσα το στεγαστικό ζήτημα η Κυβέρνηση στηρίζοντας τους/τις εκπαιδευτικούς
- Συναγερμός! Οι συγχωνεύσεις δεν θα περάσουν!
- Ίση αντιμετώπιση όλων των νεοδιόριστων εκπαιδευτικών ειδικών κατηγοριών
- Παραίτηση Ασβεστά Ειρήνης από την Ε. Γ. του Ν. Τ. ΑΔΕΔΥ Καβάλας
- Βεργόπουλος Βασίλειος (ΑΠΟΨΕΙΣ)
- Κωνστατινίδου Μαλαματή (ΑΠΟΨΕΙΣ)
- Νέα τεχνάσματα παλαιάς κοπής στον εκπαιδευτικό συνδικαλισμό
- Επιστολή Τσαβδαρίδη Ανέστη
- Επιτροπή αναπληρωτών, ωρομισθίων και αδιόριστων εκπαιδευτικών Καβάλας
- Περί ηθικής ο λόγος ……ΔΗΣΥ
- Ενημερωτικό Σημείωμα (Δημοσθενίδης Δημήτρης)
- Αφιέρωμα στη δασκάλα Ρόζα Ιμβριώτη – Φώτης Λάζος
- Δήλωση Παραίτησης Στέργιου Κεχαγιά από το Δ.Σ. του Συλλόγου