Στις 6/4/2020 η Ανεξάρτητη Κίνηση Εκπαιδευτικών με αφορμή την έναρξη της συνεργασίας του ΥΠΑΙΘ με την εταιρία CISCO κατέθεσε στη συνεδρίαση του Δ.Σ. του Συλλόγου μας την ακόλουθη πρόταση προκειμένου να γίνει απόφαση του Συλλόγου Εκπαιδευτικών ΠΕ Καβάλας, η οποία τότε καταψηφίστηκε από την πλειοψηφία (ΔΗΣΥ, ΔΑΚΕ, ΕΡΑ). Μάλιστα λοιδορηθήκαμε τότε από μέλος εκλεγμένο με το ψηφοδέλτιο της ΔΑΚΕ πως αυτά είναι θεωρίες συνομωσίας και το ΥΠΑΙΘ έχει διασφαλίσει εκπαιδευτικούς και μαθητές.
«Με αφορμή την επιλογή από το Υ.ΠΑΙ.Θ. συγκεκριμένης διαδικασίας αναφορικά με την εφαρμογή της σύγχρονης εξ αποστάσεως εκπαίδευσης εγείρονται ερωτηματικά σχετικά με την ασφαλή διαχείριση προσωπικών δεδομένων των μαθητών μας.
- Βασικός κανόνας για τη διαχείριση προσωπικών δεδομένων ανηλίκων κάτω των 16 ετών είναι η συγκατάθεση του έχοντος τη γονική μέριμνα. Σε αυτή την περίπτωση οι γονείς των μαθητών θα πρέπει να έχουν ενημερωθεί επαρκώς για το ποιος είναι αυτός που θέλει να χρησιμοποιήσει τα δεδομένα, για ποιο λόγο θα τα χρησιμοποιήσει, ποια στοιχεία θέλει να πάρει και με ποιους θα τα μοιραστεί. Επίσης πρέπει να γνωρίζουν με σαφήνεια ποιος είναι ο υπεύθυνος για τη διασφάλιση των δεδομένων και τα στοιχεία επικοινωνίας του, ώστε να μπορούν να κινηθούν νομικά σε περίπτωση διαρροής. Κατόπιν ο ενδιαφερόμενος γονέας θα πρέπει με σαφή τρόπο να συναινέσει. Τέτοια φόρμα συγκατάθεσης δεν στάλθηκε ποτέ στους γονείς των μαθητών μας. Η ενημέρωση από τους διευθυντές/ντριες των σχολικών μονάδων δεν αποτελούν αυτονόητα και δήλωση συναίνεσης.
- Οι μαθητές μας απαιτούν ειδική προστασία, όσον αφορά τα δεδομένα προσωπικού χαρακτήρα, καθώς τα παιδιά μπορεί να έχουν μικρότερη επίγνωση των σχετικών κινδύνων, συνεπειών και εγγυήσεων, αλλά και των δικαιωμάτων τους σε σχέση με την καταγραφή και επεξεργασία δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα (πχ. Φωτογραφίες, βίντεο, ηχητική καταγραφή κλπ.). Με βάση αυτό η συγκατάθεση του γονέα είναι απαραίτητη σε συνάρτηση με υπηρεσίες πρόληψης ή παροχής συμβουλών, που προσφέρονται άμεσα και κατανοητά σε ένα παιδί. Πρέπει για παράδειγμα να είναι απολύτως σαφές τόσο στους γονείς, όσο και στα παιδιά πως η καταγραφή με οποιονδήποτε τρόπο της εικόνας ή της συνομιλίας άλλου προσώπου χωρίς τη συγκατάθεσή του είναι παράνομη και επισύρει ποινικές, διοικητικές και αστικές κυρώσεις.
- Με δεδομένο ότι οι ηλεκτρονικοί υπολογιστές με τους οποίους οι εμπλεκόμενοι συνδέονται, βρίσκονται σε ιδιωτικούς χώρους, όπου διαμένουν και συγγενικά πρόσωπα, αλλά και ότι τα παιδιά σε αυτές τις ηλικίες δεν μπορούν να χειριστούν το συγκεκριμένο εργαλείο τηλεκπαίδευσης χωρίς την παρουσία τρίτου, είναι αυτονόητο πως απαιτείται η συγκατάθεση για οποιονδήποτε ανήλικο ή ενήλικο καταγραφεί οπτικά ή ηχητικά.
Συμπερασματικά, λαμβάνοντας υπόψη και τα πρόσφατα περιστατικά διαρροής προσωπικών δεδομένων από εταιρείες με ανάλογες δραστηριότητες, θεωρούμε πως η συγκεκριμένη διαδικασία εκθέτει μαθητές, γονείς και εκπαιδευτικούς σε κινδύνους, τους οποίους δεν γνωρίζουν επακριβώς, και μάλιστα με αμφίβολης αποτελεσματικότητας οφέλη για την εκπαιδευτική διαδικασία.»
Δυστυχώς, οι εξελίξεις επιβεβαίωσαν σε μεγάλο βαθμό τις εκτιμήσεις μας. Επί 1 χρόνο, η Υπουργός Παιδείας ψευδόταν ασύστολα ισχυριζόμενη ότι (α) η σύμβαση με τη Cisco είναι δωρεάν και (β) τα δεδομένα εκπαιδευτικών και μαθητών είναι ασφαλή. Συνεχίζει στον ίδιο ολισθηρό δρόμο και σήμερα, όταν επιμένει να ισχυρίζεται ότι τα δεδομένα που έχει στην κατοχή της η εταιρία είναι αποπροσωποποιημένα. Όταν όλοι γνωρίζουν ότι οι μεγάλες εταιρίες ενδιαφέρονται για τέτοιες «αποπροσωποποιημένες» πληροφορίες (μεταδεδομένα) και τις μεταπωλούν η μία στην άλλη ώστε να διαμορφώσουν το προφίλ του κάθε «πελάτη» (φύλο, ηλικία, μορφωτικό επίπεδο, προτιμήσεις, ενδιαφέροντα, τάσεις, κλπ).
Σήμερα αποκαλύπτεται ότι το περιβόητο «δωρεάν» ισούται με 2 εκατομμύρια ευρώ στη Cisco κι ανεξέλεγκτη εμπορική χρήση των χρυσοτόκων μεταδεδομένων από μέρους της.
Θυμίζουμε ότι η Υπουργός Παιδείας:
- Είπε ψέματα από το βήμα της Βουλής ότι είναι δωρεάν η σύμβαση με την Cisco και ότι έχει την έγκριση της Αρχής Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων.
- Απέκρυψε τη συγκεκριμένη σύμβαση για μεγάλο χρονικό διάστημα, ενώ ήταν υποχρεωμένη βάση νόμου να την δημοσιοποιήσει.
- Δεν πήρε, ένα χρόνο τώρα, ούτε ένα μέτρο για την ασφαλή και συνεχή λειτουργία των σχολείων.
- Δεν εκπόνησε ένα σχέδιο εκπαιδευτικής λειτουργίας, αναπροσαρμογής της ύλης και των διδακτικών στόχων, ώστε να αντιμετωπιστούν τα μορφωτικά κενά που προκύπτουν από τη μακρόχρονη αναστολή λειτουργίας των σχολείων.
- Δεν αναβάθμισε στο ελάχιστο τις δικτυακές υποδομές και τον τεχνολογικό εξοπλισμό των σχολείων παρά την αδήριτη αναγκαιότητα.
- Δεν υποστήριξε τους/τις εκπαιδευτικούς, (οι οποίοι, συναισθανόμενοι τον κοινωνικό τους ρόλο σήκωσαν μόνοι τους το τιτάνιο έργο της στήριξης των μαθητών τους με κάθε διαθέσιμο μέσο) για ούτε ένα λεπτό της ώρας, με έγκαιρη, οργανωμένη, μεθοδική και στοχευμένη επιμόρφωση.
- Κατάφερε να έχει καθηλωμένα τα παιδιά μπροστά σε μια οθόνη εδώ και 1 χρόνο και δεν έστειλε ούτε ένα πλήκτρο σε εκείνα που στερούνται τα χρειώδη.
- Κατάφερε να μιλάμε όχι για χαμένη χρονιά αλλά για χαμένη γενιά! Για απογείωση των μορφωτικών ελλειμμάτων και των εκπαιδευτικών ανισοτήτων. Για ανυπολόγιστες συνέπειες στην κοινωνική ανάπτυξη και την ψυχοσυναισθηματική κατάσταση των παιδιών.
Δεν πρόκειται για προσωπικές ευθύνες και αβλεψίες, αλλά για συνειδητές πολιτικές επιλογές της κυβέρνησης που προωθεί το σχολείο της αγοράς, αντιλαμβάνεται τους γονείς ως πελάτες και το μορφωτικό αγαθό ως προϊόν προς πώληση. Συνειδητές επιλογές μιας κυβέρνησης, που φέρει ακέραια την ευθύνη για την εξέλιξη της πανδημίας και την μακρόχρονη αναστολή λειτουργίας των σχολείων, αφού άφησε ανοχύρωτα τα νοσοκομεία και τα σχολεία.
Απέναντι σε αυτή την πραγματικότητα αγωνιζόμαστε και διεκδικούμε:
- Άμεση διακοπή της συνεργασίας με καταγγελία της σύμβασης, που έχουν συνυπογράψει τα δύο μέρη. Νομικό έλεγχο των ενεργειών της ηγεσίας του ΥΠΑΙΘ και συνολικά της σύναψης συνεργασίας με τη Cisco.
- Γενναία χρηματοδότηση του ΠΣΔ, ώστε να καλύπτονται όλες οι λειτουργίες (διοικητικές και παιδαγωγικές) των σχολικών μονάδων αποκλειστικά από δημόσιους φορείς. Αναβάθμιση των υποδομών της Δημόσιας Εκπαίδευσης. Αξιοποίηση της τεχνολογίας ως ενισχυτικού εργαλείου στην εκπαιδευτική διαδικασία και όχι ως αντικαταστάτη της ζωντανής διδασκαλίας.
- Να παραιτηθεί η Υπουργός Παιδείας των κλειστών σχολείων και να σταματήσει η αντιεκπαιδευτική πολιτική αποδόμησης της Δημόσιας Εκπαίδευσης, που έχει απονομιμοποιηθεί από το σύνολο της εκπαιδευτικής κοινότητας (εκπαιδευτικούς, γονείς και μαθητές) .
- Αλλαγή του επιδημιολογικού μοντέλου, με ικανοποίηση των αιτημάτων των υγειονομικών και υλοποίηση, άμεσα, των αιτημάτων των εκπαιδευτικών, ώστε να ανοίξουν και να λειτουργήσουν με ασφάλεια τα σχολεία.
ΣΧΟΛΕΙΑ ΑΣΦΑΛΗ – ΣΧΟΛΕΙΑ ΑΝΟΙΧΤΑ – ΣΧΟΛΕΙΑ ΓΙΑ ΌΛΟΥΣ
… γιατί η Εκπαίδευση και οι μαθητές μας
δεν είναι εμπόρευμα προς πώληση
- 2025 ΠΑΣΧΑΛΙΝΗ ΚΑΡΤΑ
- 28_2025.04.04 αίτημα προς ΔΟΕ
- 27_2025.04.03 ανοικτή επιστολή
- 26_2025.04.03 ίσα δικαιώματα
- Δικαιοσύνη θα πει…
- 24_2025.03.27 αποτύπωση νηπιαγωγείων
- 23_2025.03.23 ενημέρωση χορευτικού
- 22_2025.03.19 καταδίκη ανάρμοστων συμπεριφορών
- 21_2025.03.18 συμμετοχή σε συλλαλητήριο
- 19_2025.03.13 καταγγελία_Δήμος Καβάλας.pdf
- Αιτήσεις παραίτησης εκπαιδευτικών Π.Ε. το 2017 (Παληγιάννης Βασίλειος)
- 7000 Οργανικά κενά στα Σχολεία (Παληγιάννης Βασίλειος)
- 2η Συνεδρίαση ΑΠΥΣΠΕ
- 16.000 οι αιτήσεις μετάθεσης εκπαιδευτικών ΠΕ (Παληγιάννης Βασίλειος)
- Ενημερωτικό σημείωμα – 3η συνεδρίαση ΠΥΣΠΕ Καβάλας – ενημέρωση σχετικά με την αναγνώριση μεταπτυχιακών τίτλων σπουδών
- 5η πανελλήνια σύσκεψη αιρετών (Δημοσθενίδης Δημήτρης – Aιρετός ΠΥΣΠΕ Καβάλας)
- Ενημερωτικό Δελτίο (Αποστόλου Αθανάσιος – Αιρετός Α.Π.Υ.Σ.Π.Ε. Α.Μ.Θ.)
- Ανοιχτή Επιστολή Μαχόμενου Εκπαιδευτικού (Μουμτσάκης Απόστολος)
- Σημείωμα υποψήφιου αιρετού ΠΥΣΠΕ
- Πρόταση κατανομής και σύστασης νέων οργανικών θέσεων ειδικοτήτων
- Διεκδικούμε τα οδοιπορικά που δικαιούμαστε
- Σχόλιο της ΑΣΕ με αφορμή τη συνάντηση της Υπουργού Παιδείας με τους ΔΔΕ και ΔΠΕ
- Καλό Πάσχα από την ΑΣΕ
- ΜΕ ΤΟ ΜΑΖΙΚΟΤΑΤΟ ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΟ ΣΥΛΛΑΛΗΤΗΡΙΟ ΣΤΙΣ 29 ΤΟΥ ΜΑΡΤΗ ΣΤΕΙΛΑΜΕ ΜΗΝΥΜΑ!
- Πανελλαδικό- Πανεκπαιδευτικό Συλλαλητήριο
- ΝΕΕΣ ΑΝΙΣΟΤΗΤΕΣ ΚΑΙ ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΜΟΣ!
- Υποχρεωτική μετακίνηση Νηπιαγωγών στην επιμορφωτική ημερίδα της Σχολικής Συμβούλου
- ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΠΟΜΠΟΜΠΗ ΤΩΝ ΑΙΡΕΤΩΝ ΑΠΟ ΤΑ ΥΠΗΡΕΣΙΚΑ ΣΥΜΒΟΥΛΙΑ
- Κτιριοδομικός κανονισμός
- Κάλεσμα στην απεργία της ΑΔΕΔΥ για τα Τέμπη
- ΚΑΛΕΣΜΑ ΓΙΑ ΓΙΑ ΤΟ ΕΚΓΛΗΜΑ ΤΩΝ ΤΕΜΠΩΝ
- Ανακοίνωση του Αυτόνομου ΔΙΚΤΥΟΥ για τα Ωνάσεια
- Απόλυση αναπληρώτριας εκπαιδευτικού στην Ανατολική Αττική 29_1_2025
- Για το πρόγραμμα Δράσεις Ενεργού Πολίτη
- Σχόλιο για τη μη συμμετοχή του συλλόγου μας στην Πανελλήνια Μέρα Δράσης ενάντια στον αυταρχισμό του Υπουργείου
- Παραίτηση Ασβεστά Ειρήνης από την Ε. Γ. του Ν. Τ. ΑΔΕΔΥ Καβάλας
- Βεργόπουλος Βασίλειος (ΑΠΟΨΕΙΣ)
- Κωνστατινίδου Μαλαματή (ΑΠΟΨΕΙΣ)
- Νέα τεχνάσματα παλαιάς κοπής στον εκπαιδευτικό συνδικαλισμό
- Επιστολή Τσαβδαρίδη Ανέστη
- Επιτροπή αναπληρωτών, ωρομισθίων και αδιόριστων εκπαιδευτικών Καβάλας
- Περί ηθικής ο λόγος ……ΔΗΣΥ
- Ενημερωτικό Σημείωμα (Δημοσθενίδης Δημήτρης)
- Αφιέρωμα στη δασκάλα Ρόζα Ιμβριώτη – Φώτης Λάζος
- Δήλωση Παραίτησης Στέργιου Κεχαγιά από το Δ.Σ. του Συλλόγου