Get Adobe Flash player
Ιστορικό
Παλαιό Site
p.e.kavalas.logologo_misth_monimonlogo_misth_anaplerg.dikaiom.logodiaugeia-logoist_logot_logopaid_inst_logodoe_logo

ΜΑΖΙΚΟΙ ΜΟΝΙΜΟΙ ΔΙΟΡΙΣΜΟΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ

ΔΙΟΡΙΣΜΟΣ-ΜΟΝΙΜΟΠΟΙΗΣΗ ΟΛΩΝ ΤΩΝ ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΩΝ 

ΕΞΙΣΩΣΗ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΩΝ

Από το 2010 μέχρι σήμερα αποχώρησαν 47.560 εκπαιδευτικοί με συνταξιοδότηση. Μετά από 12 χρόνια αδιοριστίας, που ακολούθησαν απαρέγκλιτα όλες οι κυβερνήσεις, με τραγικές συνέπειες για το Δημόσιο σχολείο, τα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών και τους όρους διαβίωσης χιλιάδων συμβασιούχων εκπαιδευτικών, η κυβέρνηση εξαγγέλλει διορισμούς στη γενική αγωγή (σε δύο φάσεις, το 2021-2022 και το 2022-2023, με 5.250 διορισμούς σε κάθε φάση). Οι όποιοι διορισμοί έγιναν (4.500 στην ειδική αγωγή) ή θα γίνουν το επόμενο διάστημα, είναι το αποτέλεσμα των τραγικών ελλείψεων και φυσικά της αδιάκοπης μάχης που δώσαμε οι εκπαιδευτικοί, με αποκορύφωμα τις μαζικές κινητοποιήσεις ενάντια στο προσοντολόγιο Γαβρόγλου. Καταφέραμε με τις διεκδικήσεις και τους απεργιακούς μας αγώνες να βάλουμε στο επίκεντρο της διαπάλης το δίκαιο αίτημα των μαζικών διορισμών και του διορισμού/μονιμοποίησης όλων των αναπληρωτών, να συγκρουστούμε με την πολιτική της αδιοριστίας, να προσπεράσουμε τα εμπόδια της πολυδιάσπασης και του συντεχνιασμού, που καλλιεργούν έντεχνα όλα αυτά τα χρόνια. Αυτοί οι αγώνες, με την ενότητα όλου του κόσμου της αναπλήρωσης και της αδιοριστίας και την πολύτιμη στήριξη όλων των εκπαιδευτικών  έσπασαν την πολιτική των μηδενικών διορισμών μιας ολόκληρης δεκαετίας και άνοιξαν το δρόμο για τον διορισμό χιλιάδων συναδέλφων.

Τέρμα πια στην κοροϊδία! Η αντιμετώπιση των επιπτώσεων της πανδημίας απαιτεί άμεσα χιλιάδες μόνιμους διορισμούς εκπαιδευτικών.

Η διαχείριση της πανδημίας από την κυβέρνηση σε οικονομικό και υγειονομικό επίπεδο, και η εγκληματική πολιτική, που οδήγησε στο πολύμηνο κλείσιμο των σχολείων, έχουν δημιουργήσει τεράστια προβλήματα στους μαθητές σε γνωστικό, ψυχολογικό, κοινωνικό επίπεδο. Είναι όσο ποτέ άλλοτε αναγκαίο, οι εκπαιδευτικοί να είναι από την πρώτη μέρα στο σχολείο, να μη χαθεί ούτε μία ώρα μάθημα, να υπάρχει επιπλέον προσωπικό για ενισχυτική διδασκαλία και τμήματα υποδοχής, αραίωση των μαθητών (έως 15 μαθητές στο τμήμα), να αποκτήσουν οι σύλλογοι διδασκόντων σταθερότητα προκειμένου με σχεδιασμένο, οργανωμένο τρόπο να δώσουμε όλες μας τις δυνάμεις για να στηρίξουμε τους μαθητές μας. Απαιτείται ένα μακρόχρονο σχέδιο ανάταξης της δημόσιας εκπαίδευσης και αντιμετώπισης του βαρύτατου κόστους στην κοινωνική και γνωστική ανάπτυξη και την ψυχοσυναισθηματική κατάσταση των παιδιών. Η τραγική εικόνα των άδειων σχολείων Σεπτέμβρη μήνα, των προγραμμάτων-λάστιχο μέχρι τον Φλεβάρη, οι συνάδελφοι που περιφέρονται σε 4 και 5 σχολεία, η εικόνα του αναπληρωτή που πασχίζει να γνωρίσει κάθε χρόνο τους μαθητές του και μόλις τα καταφέρει αλλάζει σχολείο, εάν συνεχιστεί και φέτος θα είναι πραγματικό έγκλημα. Η ικανοποίηση του αιτήματος για μόνιμη και σταθερή δουλειά, μονιμοποίηση όλων των αναπληρωτών, είναι αναγκαία συνθήκη για να συζητάμε την οποιαδήποτε επαναφορά της κανονικότητας στα σχολεία.

Όλες οι κυβερνήσεις των τελευταίων ετών εξαπάτησαν συνειδητά τους εκπαιδευτικούς και πολέμησαν το δικαίωμα στη μόνιμη και σταθερή δουλειά.

Με τον νόμο 4589/18 (προσοντολόγιο), που ψήφισε η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ/ΑΝΕΛ και διατηρεί η Ν.Δ., απαξιώθηκε το πτυχίο και η προϋπηρεσία χιλιάδων συναδέλφων και απογειώθηκε το ακριβοπληρωμένο κυνηγητό προσόντων και πιστοποιήσεων. Υλοποιούν από κοινού τις κατευθύνσεις της Ευρωπαϊκής Ένωσης για γενίκευση των ελαστικών εργασιακών σχέσεων στην εκπαίδευση και σε άλλους βασικούς τομείς του δημοσίου, όπως η υγεία. Η θέσπιση από την κυβέρνηση των τρίμηνων συμβάσεων εργασίας, η επιλογή ωρομίσθιων εκπαιδευτικών από τις διευθύνσεις εκπαίδευσης, η κατακόρυφη αύξηση του ποσοστού των συμβασιούχων σε σχέση με το μόνιμο προσωπικό (30%), δημιουργούν ακόμα πιο δυσμενείς συνθήκες στο τοπίο της ελαστικής εργασίας. Εξάλλου, η οδηγία του ΟΟΣΑ για την ελαστικοποίηση των εργασιακών σχέσεων των εκπαιδευτικών σε ποσοστό 40% είναι σαφής, όσο και η εικόνα από τις πιο αναπτυγμένες χώρες (ΗΠΑ, Αγγλία, Γαλλία, Γερμανία), στις οποίες η μεγάλη μάζα των εκπαιδευτικών δεν είναι μόνιμοι δημόσιοι υπάλληλοι.

Οι 10.500 διορισμοί, ακόμα κι αν γίνουν σε μία φάση φέτος το καλοκαίρι, δε λύνουν το πρόβλημα. Συντηρούν και διογκώνουν το καθεστώς των χιλιάδων αναπληρωτών στην εκπαίδευση. Μόνο το καλοκαίρι του 2021 αναμένεται να  αποχωρήσουν λόγω συνταξιοδότησης περίπου 8.000 συνάδελφοι. Αντίστοιχα αυξημένος θα είναι ο αριθμός των συνταξιοδοτήσεων το καλοκαίρι του 2022. Με τους διορισμούς, που εξαγγέλλει η κυβέρνηση (ειδικά αν προχωρήσει μόνο στους 5.250 για την επόμενη σχολική χρονιά), παραδέχεται ότι τα σχολεία τον Σεπτέμβριο θα λειτουργήσουν με χειροτέρους όρους.

Οι εκτιμήσεις περί ποσοστού κάλυψης των οργανικών κενών από συγκεκριμένους κύκλους επιχειρούν έντεχνα να αποπροσανατολίσουν από τη ζοφερή πραγματικότητα, καθώς υπάρχουν ειδικότητες για τις οποίες δεν υπάρχουν καν οργανικές θέσεις.

Οι κυβερνητικές εξαγγελίες απέχουν πάρα πολύ από τις πραγματικές ανάγκες, καθώς πάνω από 52.000 αναπληρωτές προσλήφθηκαν τη φετινή χρονιά (περίπου το 1/3 του συνόλου των εκπαιδευτικών) για να καλύψουν στη συντριπτική τους πλειοψηφία στοιχειώδεις ανάγκες των σχολείων.

Στην ενότητα βρίσκεται η πραγματική μας δύναμη!

Η πολυετής κούραση που ζουν όλοι οι αναπληρωτές, η οργή για την κοροϊδία όλα αυτά τα χρόνια από όλες τις κυβερνήσεις, χρειάζεται να γίνει δύναμη αγώνα.  Όπως στο παρελθόν, έτσι και τώρα θα ακυρώσουμε το κυβερνητικό σχέδιο, το γνωστό παιχνίδι των «κατανομών», τις ψευτοαντιπαραθέσεις ειδικοτήτων και κλάδων, το ψευτοδίλημμα «ενίσχυση της πρωτοβάθμιας ή της δευτεροβάθμιας». Είναι τεράστιες οι ευθύνες όλων των δυνάμεων, που καλλιεργούν τέτοια φαινόμενα και δημιουργούν κλίμα εφησυχασμού και περιχαράκωσης του κάθε αναπληρωτή στο πρόβλημά του.

Οι αγώνες μας έχουν δείξει ποιος είναι ο μόνος δρόμος. Όλοι μαζί οι συνάδελφοι, μόνιμοι και αναπληρωτές, σε κοινό αγώνα με τους γονείς και τους μαθητές μας για το αυτονόητο δικαίωμά μας στη μόνιμη και σταθερή δουλειά, για το αυτονόητο δικαίωμα του κάθε μαθητή να έχει τους εκπαιδευτικούς, που απαιτούν οι μορφωτικές του ανάγκες, από την πρώτη μέρα στο σχολείο. Η δική μας δράση μέσα στα εκπαιδευτικά σωματεία είναι εκείνη που βάζει στο επίκεντρο της διαπάλης τα πραγματικά μας προβλήματα, συμβάλλει ώστε οι Σύλλογοι ΠΕ και οι ΕΛΜΕ να αγωνίζονται και να διεκδικούν με γνώμονα τις ανάγκες μας.

Χρειάζεται το επόμενο διάστημα να βγούμε ξανά,
μαζικά και αποφασιστικά στον δρόμο του αγώνα και να παλέψουμε για:

 

  • Μόνιμους μαζικούς διορισμούς στη εκπαίδευση. Διορισμό/μονιμοποίηση όλων των αναπληρωτών/τριών για την άμεση κάλυψη των δεκάδων χιλιάδων κενών στην πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση, χωρίς όρους και προϋποθέσεις, με μοναδικό κριτήριο την προϋπηρεσία και το πτυχίο.
  • Εξίσωση δικαιωμάτων των αναπληρωτών εκπαιδευτικών με αυτά των μόνιμων (εργασιακά, ασφαλιστικά, συνδικαλιστικά κ.α.).
  • Άμεση μείωση του αριθμού μαθητών ανά τάξη. Κατάργηση του νόμου 4692/20. Κανένα τμήμα πάνω από 15 μαθητές.
  • Οργανικές θέσεις για όλες τις υπάρχουσες σήμερα ειδικότητες στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση με βάση τις πραγματικές ανάγκες, όπως εκφράζονται με τα χιλιάδες κενά. Σύσταση νέων οργανικών για όσα αντικείμενα- ειδικότητες δεν έχει γίνει έως τώρα.
  • Πρόσληψη των αναπληρωτών σε μία φάση πριν από την έναρξη των σχολείων. 12μηνες συμβάσεις για όλους τους αναπληρωτές. Κατάργηση των τρίμηνων συμβάσεων, της πρόσληψης ωρομίσθιων από τις διευθύνσεις και του θεσμού των ΑΜΩ.
  • Μέτρα ουσιαστικής ενίσχυσης της διαβίωσης των αναπληρωτών συναδέλφων με δωρεάν μετακίνηση, επίδομα στέγασης, σίτιση κ.α.
  • Κατάργηση του ν. 4589/18 (προσοντολόγιο Γαβρόγλου) και κάθε άλλης διάταξης, που ακυρώνει το πτυχίο και την προϋπηρεσία. Καμία σκέψη για γραπτό διαγωνισμό, τεστ δεξιοτήτων και συνέντευξη. Κατάργηση των ποινών για τους συναδέλφους που παραιτούνται. Εδώ και τώρα λύση για τους απορριφθέντες του παράβολου. Όχι στους κλειστούς πίνακες.

Καλούμε τον Σύλλογο ΠΕ Καβάλας να πάρει αγωνιστικές πρωτοβουλίες σε συνεργασία με την ΕΛΜΕ Καβάλας για να υπερασπιστούμε συλλογικά το δικαίωμα όλων των εκπαιδευτικών στη μόνιμη και σταθερή δουλειά, το δικαίωμα όλων των μαθητών στη μόρφωση.