«Δραστική περικοπή στις παράλληλες στηρίξεις, στα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών και στον αριθμό προλήψεων αναπληρωτών» | ![]() |
Η πολιτική ηγεσία του ΥΠΑΙΘ και η κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας επιδιώκουν να περάσουν τις ακραίες νεοφιλελεύθερες επιλογές τους και στον χώρο της εκπαίδευσης με πολλούς τρόπους. Σύμφωνα με όσα διαρρέουν με κάθε επίσημο τρόπο από το υπουργείο Παιδείας και είναι πλέον κοινός τόπος στις Δ/νσεις Εκπαίδευσης θα υπάρξει δραστική περικοπή στις παράλληλες στηρίξεις αλλά και στον τρόπο καθορισμού των κενών που θα καλύψουν οι αναπληρωτές στην Α φάση προσλήψεων. Συγκεκριμένα:
- Σε κάθε σχολική μονάδα, ανεξάρτητα από τον αριθμό των μαθητών που χρειάζονται παράλληλη στήριξη, θα δοθούν έως 2 παράλληλες στηρίξεις και σε εξαιρετικές περιπτώσεις μέχρι 3 και αντίστοιχη περικοπή στα ΕΕΠ και ΕΒΠ.
Με τον πιο ανάλγητο τρόπο περικόπτονται τα μορφωτικά δικαιώματα των παιδιών. Εύλογα προκύπτουν σοβαρά ζητήματα:
- Με ποια επιστημονικά και ψυχολογικά δεδομένα θα δοθούν μέχρι 2 παράλληλες στηρίξεις, ΕΕΠ και ΕΒΠ;
- Μαθητές που χρειάζονται υποστήριξη όλες τις ώρες που βρίσκονται σχολείο πώς θα μπορέσουν να ανταποκριθούν; Με ποιον τρόπο διασφαλίζεται η κάλυψη των αναγκών τους αφού δεν έχει προβλεφθεί ούτε η αυτονόητη ίδρυση περισσότερων τμημάτων ένταξης;
- Οι 2 συνάδελφοι θα μοιράζονται και θα γίνουν λάστιχο και αυτό θα αποβεί προς όφελος των μορφωτικών δικαιωμάτων των παιδιών;
- Μετά από δύο χρονιές παρατεταμένων lockdown και «τηλεκπαίδευσης» οι ανάγκες σε μαθησιακή και ψυχολογική υποστήριξη των μαθητών είναι ακόμη πιο αυξημένες. Πώς η πολιτική ηγεσία του ΥΠΑΙΘ προχωρεί σ αυτή την έωλη επιστημονικά και απαράδεκτη παιδαγωγικά επιλογή;
- Σταδιακά και με επιλογή της κυβέρνησης αποσύρεται από έναν ακόμη τομέα η κρατική υποχρέωση και μέριμνα και θα αναγκάσει τους γονείς να βάλουν βαθιά το χέρι στην τσέπη και να στραφούν στην ιδιωτική παράλληλη στήριξη, γεγονός που αφενός δεν μπορεί να γίνει αποδεκτό στο πλαίσιο της δωρεάν εκπαίδευσης και αφετέρου οι περισσότεροι γονείς δεν έχουν την οικονομική δυνατότητα να προχωρήσουν σε αυτή την επιλογή.
- Το ΥΠΑΙΘ θα δίνει τον αριθμό των αναπληρωτών που θα διορίζονται στις Δ/νσεις Εκπαίδευσης και έπειτα οι Δ/νσεις θα αποστέλλουν τον αριθμό των κενών που θα συμφωνεί με αυτόν που ήδη θα έχει δώσει το Υπουργείο και θα γίνεται η τοποθέτησή τους κεντρικά!!!
Εδώ μιλάμε πραγματικά για το θέατρο του παραλόγου.
- Με ποιο κριτήρια και πώς θα αποφασίσει η κάθε Δ/νση για τα κενά και σε ποια θα δώσει προτεραιότητα και σε ποια όχι;
- Πώς θα υπάρξει ισότητα και δικαιοσύνη στις τοποθετήσεις των αναπληρωτών ανάλογα με τη θέση τους στον πίνακα, αν για παράδειγμα οι πρώτοι πάνε σε απομακρυσμένες περιοχές (στο νόμο 4823/2021, που ψήφισε η κυβερνητική πλειοψηφία τέλος Ιουλίου, στο άρθρο 166 προβλέπεται προτεραιότητα κάλυψης κενών στα ολιγοθέσια σχολεία) και οι επόμενη φάση σε πιο κεντρικές περιοχές;
- Είναι φανερό πως η πολιτική ηγεσία του ΥΠΑΙΘ επιδιώκει, μετά και τον διορισμό δοτών αιρετών, να καταστήσει τις Δ/νσεις απλά εκτελεστικά όργανα των επιλογών της και έναν βραχίονα εφαρμογής της πολιτικής των περικοπών σε όλα τα επίπεδα.
Είναι ξεκάθαρο πως αυτές οι επιλογές θα συναντήσουν τη σφοδρή αντίδραση ολόκληρης της εκπαιδευτικής κοινότητας και του γονεϊκού κινήματος. Απαιτούμε:
- Να μην υπάρξει καμία παραποίηση στα πραγματικά κενά που θα στείλουν οι Διευθύνσεις εκπαίδευσης στο ΥΠΑΙΘ είτε αφορά στα κενά της γενικής είτε της ειδικής αγωγής και εκπαίδευσης (παράλληλες στηρίξεις, ΕΕΠ-ΕΒΠ).
- Να γίνουν όλες οι προσλήψεις, στο σύνολό τους, σε μία φάση πριν την 1η Σεπτεμβρίου
- Οι προσλήψεις να πραγματοποιηθούν μέσω ΥΠΑΙΘ στις περιοχές και η τοποθέτηση στα σχολεία να πραγματοποιηθεί από τις Διευθύνσεις Εκπαίδευσης κι όχι κεντρικά.
Αυτόνομο ΔΙΚΤΥΟ Εκπαιδευτικών
Αγωνιστικών, Προοδευτικών και Ενωτικών Κινήσεων Π.Ε.
ΕΝΟΤΗΤΑ – ΑΓΩΝΑΣ – ΠΡΟΟΠΤΙΚΗ
Αυτόνομο Δίκτυο Εκπαιδευτικών
https://aytonomo-diktyo.gr/
AutonomoDiktyoEkpaideutikon@gmail.com
- Δ.Τ. 17 Νοέμβρη 2023
- Πρόσκληση σε βιβλιοπαρουσίαση
- Συνάντηση νεοδιόριστων εκπαιδευτικών 09-11-2023
- Γενική Συνέλευση στην Καβάλα 11-10-23 και ενημερωτική συνάντηση στη Θάσο 20-10-23
- Ανασυγκρότηση του Δ.Σ. του Συλλόγου μας
- Λάθη στους προσωρινούς πίνακες του ΑΣΕΠ
- Θέματα συνεδρίασης Δ.Σ 30-05-2023
- Πρόσκληση σε εκδήλωση 29-03-2023
- ΑΠΕΡΓΙΑ 15-02-2023– ΣΥΛΛΑΛΗΤΗΡΙΟ
- ΣΥΛΛΑΛΗΤΗΡΙΟ ΚΑΒΑΛΑ 15-02-2023 ΠΛΑΤΕΙΑ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑΣ 11 π.μ.
- Αιτήσεις παραίτησης εκπαιδευτικών Π.Ε. το 2017 (Παληγιάννης Βασίλειος)
- 7000 Οργανικά κενά στα Σχολεία (Παληγιάννης Βασίλειος)
- 2η Συνεδρίαση ΑΠΥΣΠΕ
- 16.000 οι αιτήσεις μετάθεσης εκπαιδευτικών ΠΕ (Παληγιάννης Βασίλειος)
- Ενημερωτικό σημείωμα – 3η συνεδρίαση ΠΥΣΠΕ Καβάλας – ενημέρωση σχετικά με την αναγνώριση μεταπτυχιακών τίτλων σπουδών
- 5η πανελλήνια σύσκεψη αιρετών (Δημοσθενίδης Δημήτρης – Aιρετός ΠΥΣΠΕ Καβάλας)
- Ενημερωτικό Δελτίο (Αποστόλου Αθανάσιος – Αιρετός Α.Π.Υ.Σ.Π.Ε. Α.Μ.Θ.)
- Ανοιχτή Επιστολή Μαχόμενου Εκπαιδευτικού (Μουμτσάκης Απόστολος)
- Σημείωμα υποψήφιου αιρετού ΠΥΣΠΕ
- Πρόταση κατανομής και σύστασης νέων οργανικών θέσεων ειδικοτήτων
- Να δυναμώσει ο αγώνας!
- Κράτος και ΥΠΑΙΘA «τιμωρούν» αναπληρώτρια νηπιαγωγό
- “Τέρμα το διάλειμμα, τα κεφάλια ψηλά’’!
- Νηπιαγωγοί – λάστιχο ή Νηπιαγωγοί με αξιοπρέπεια;
- Ούτε βήμα πίσω
- Ερωτήσεις και Απαντήσεις για την ΑΤΟΜΙΚΗ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ!!!
- Ανοιχτή επιστολή
- Πολυτεχνείο
- 1973 -2023, 50 χρόνια από την εξέγερση του Πολυτεχνείου
- Τι συμβαίνει στη Γάζα κάθε ώρα
- Μπλοκάρισμα της αξιολόγησης στα ΔΣ σχολεία Πρίνου και Αμυγδαλεώνα
- Τους αφήνουμε να ονειρεύονται
- Νέες απειλές για την αξιολόγηση
- Ενημερωτικό συνεδρίασης 31-11-2023
- Για την εγκύκλιο της αξιολόγησης
- Παραίτηση Ασβεστά Ειρήνης από την Ε. Γ. του Ν. Τ. ΑΔΕΔΥ Καβάλας
- Βεργόπουλος Βασίλειος (ΑΠΟΨΕΙΣ)
- Κωνστατινίδου Μαλαματή (ΑΠΟΨΕΙΣ)
- Νέα τεχνάσματα παλαιάς κοπής στον εκπαιδευτικό συνδικαλισμό
- Επιστολή Τσαβδαρίδη Ανέστη
- Επιτροπή αναπληρωτών, ωρομισθίων και αδιόριστων εκπαιδευτικών Καβάλας
- Περί ηθικής ο λόγος ……ΔΗΣΥ
- Ενημερωτικό Σημείωμα (Δημοσθενίδης Δημήτρης)
- Αφιέρωμα στη δασκάλα Ρόζα Ιμβριώτη – Φώτης Λάζος
- Δήλωση Παραίτησης Στέργιου Κεχαγιά από το Δ.Σ. του Συλλόγου