3 Δεκέμβρη – Παγκόσμια Ημέρα των Ατόμων με Αναπηρία |
Μια μικρή αφορμή να μιλήσουμε για τις σύγχρονες ανάγκες των παιδιών με αναπηρία
Με αφορμή την 3η Δεκέμβρη, Παγκόσμια Ημέρα των Ατόμων με Αναπηρία, το Υπουργείο Παιδείας, μέσω εγκυκλίου που απέστειλε προς τα σχολεία, προτρέπει τους εκπαιδευτικούς σε διοργάνωση εκδηλώσεων και δράσεων με σκοπό, όπως γράφει το εισηγητικό, την ευαισθητοποίηση της εκπαιδευτικής κοινότητας αλλά και, ευρύτερα, της κοινωνίας επί των ζητημάτων ισότιμης πρόσβασης των ατόμων με αναπηρία στην εκπαίδευση.
Είναι γεγονός, για καθέναν από τους εκπαιδευτικούς που δίνουμε καθημερινά τη μάχη να προσφέρουμε μόρφωση στους μαθητές μας, η μέρα αυτή δεν είναι ξεχωριστή απ’ όλες τις άλλες. Με συναίσθημα ευθύνης παλεύουμε στις σχολικές τάξεις, για να προσφέρουμε όχι αυτό που είναι μορφωτικά αναγκαίο για τους μαθητές μας, αλλά αυτό που είναι δυνατό, μέσα στις υπάρχουσες, αρνητικές συνθήκες, που αφορούν στην συνολική λειτουργία του εκπαιδευτικού συστήματος. Συνθήκες, που καθορίζονται από την πολυετή στραγγισμένη κρατική χρηματοδότηση (το ίδιο ισχύει και για τον φετινό προϋπολογισμό), που αφήνει ακάλυπτα χιλιάδες κενά, υποσυντήρητα κτίρια, 37.000 συμβασιούχους εκπαιδευτικούς, ελάχιστες ειδικές δομές και σχολεία, ανύπαρκτο μόνιμο επιστημονικό και βοηθητικό προσωπικό.
Κατά την γνώμη μας, οι παγκόσμιες “εορταστικές μέρες”, μάλλον αξιοποιούνται για να ξεσκονίζονται διακηρυκτικές αρχές κυβερνήσεων, ΕΕ και ΟΟΣΑ, προσπαθώντας να καλλωπίσουν μια πραγματικότητα, ντύνοντας την με ευχολόγια περί ισοτιμίας των παιδιών με αναπηρία, που, όμως, τους διαψεύδει πεισματικά.
Με αίσθημα ευθύνης, λοιπόν, απέναντι στους μαθητές μας με ειδικές ανάγκες, τους γονείς τους, όλη την κοινωνία αντιστρέφουμε την προτροπή προς την κυβέρνηση και το υπουργείο, καλώντας τους να πάρουν ουσιαστικά μέτρα, όχι για να επιδείξουν την ευαισθητοποίησή τους, αλλά για να υλοποιήσουν τη βασική υποχρέωσή τους να τα στηρίξουν με ουσιαστικό τρόπο.
Το ουσιαστικό προκύπτει από τις σύγχρονες δυνατότητες που υπάρχουν. Έτσι, σύγχρονη δυνατότητα είναι η έγκαιρη διεπιστημονική διάγνωση, και κατόπιν η κατάλληλη ειδική επιστημονική παρέμβαση με βάση τις ανάγκες του κάθε παιδιού γιατί υπάρχουν τα επιστημονικά εργαλεία. Η ίδρυση σύγχρονων, ασφαλών, πολλαπλάσιων ειδικών σχολείων, ειδικών δομών σε όλες τις βαθμίδες εκπαίδευσης, ειδικών επαγγελματικών εργαστηρίων που να καλύψουν όλες τις ανάγκες, γιατί υπάρχει η τεχνογνωσία. Η πρόσληψη μόνιμου προσωπικού όλων των αναγκαίων ειδικοτήτων γιατί υπάρχει και ετοιμάζεται διαρκώς. Η κοινωνική και παραγωγική ένταξη της συντριπτικής πλειοψηφίας των παιδιών, καθώς η τεχνολογία μπορεί να υποκαταστήσει την δυσκολία που προκύπτει από την αναπηρία.
Βέβαια, γνωρίζουμε πολύ καλά, πως αυτό που δεν υπάρχει είναι ο πολιτικός και οικονομικός σχεδιασμός που να έχει στο επίκεντρο του τα σύγχρονα μορφωτικά δικαιώματα των παιδιών με αναπηρία και την ικανοποίησή τους.
Αυτό μόνο με τον αγώνα μας μπορούμε να το αλλάξουμε!
- ΔΟΕ στέγαση
- Μετακινήσεις εκπαιδευτικών
- Διαμαρτυρία για κενά ειδικοτήτων
- Συμπαράσταση σε πειθαρχικές διώξεις εκπαιδευτικών
- Δήμος Θάσου, στέγαση
- Συγκρότηση του Δ.Σ. του Συλλόγου μας
- Θέματα συνεδρίασης Δ.Σ 16-04-2024
- Απόφαση για απεργία αποχή από την αξιολόγηση
- Διοργάνωση εκδρομής
- Κάλεσμα σε απεργία-συλλαλητήριο
- Αιτήσεις παραίτησης εκπαιδευτικών Π.Ε. το 2017 (Παληγιάννης Βασίλειος)
- 7000 Οργανικά κενά στα Σχολεία (Παληγιάννης Βασίλειος)
- 2η Συνεδρίαση ΑΠΥΣΠΕ
- 16.000 οι αιτήσεις μετάθεσης εκπαιδευτικών ΠΕ (Παληγιάννης Βασίλειος)
- Ενημερωτικό σημείωμα – 3η συνεδρίαση ΠΥΣΠΕ Καβάλας – ενημέρωση σχετικά με την αναγνώριση μεταπτυχιακών τίτλων σπουδών
- 5η πανελλήνια σύσκεψη αιρετών (Δημοσθενίδης Δημήτρης – Aιρετός ΠΥΣΠΕ Καβάλας)
- Ενημερωτικό Δελτίο (Αποστόλου Αθανάσιος – Αιρετός Α.Π.Υ.Σ.Π.Ε. Α.Μ.Θ.)
- Ανοιχτή Επιστολή Μαχόμενου Εκπαιδευτικού (Μουμτσάκης Απόστολος)
- Σημείωμα υποψήφιου αιρετού ΠΥΣΠΕ
- Πρόταση κατανομής και σύστασης νέων οργανικών θέσεων ειδικοτήτων
- «ΕΞΟΙΚΟΝΟΜΗΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ…» Η ΟΜΟΛΟΓΙΑ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡ…ΕΝΣ…ΕΥΣΗΣ ΑΤΤΙΚΗΣ ΓΙΑ ΤΟΝ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟ ΛΟΓΟ ΤΩΝ ΣΥΓΧΩΝΕΥΣΕΩΝ ΤΜΗΜΑΤΩΝ
- Ανακοίνωση για την έναρξη της σχολικής χρονιάς
- Εξοικονόμηση προσωπικού
- Γονείς και εκπαιδευτικοί πέτυχαν το σπάσιμο πολυπληθούς τμήματος
- Απόλυτη κοροϊδία το Success Story που παρουσίασε ο πρωθυπουργός στη ΔΕΘ
- Η Οδύσσεια των νεοδιόριστων
- Ενημέρωση από τη συνεδρίαση του ΔΣ του Συλλόγου στις 3-4/9/2024 (β΄μέρος)
- Ενημέρωση από τη συνεδρίαση του ΔΣ του Συλλόγου στις 3-4/9/2024 (α΄ μέρος)
- 10 Eρωτήσεις – Απαντήσεις
- Έγκλημα εις βάρος της ολόπλευρης μόρφωσης των μαθητών
- ΝΤΡΟΠΗ!
- Για τις εξαγγελίες των 11 μετρων
- Να αντιμετωπίσει άμεσα το στεγαστικό ζήτημα η Κυβέρνηση στηρίζοντας τους/τις εκπαιδευτικούς
- Συναγερμός! Οι συγχωνεύσεις δεν θα περάσουν!
- Ίση αντιμετώπιση όλων των νεοδιόριστων εκπαιδευτικών ειδικών κατηγοριών
- Παραίτηση Ασβεστά Ειρήνης από την Ε. Γ. του Ν. Τ. ΑΔΕΔΥ Καβάλας
- Βεργόπουλος Βασίλειος (ΑΠΟΨΕΙΣ)
- Κωνστατινίδου Μαλαματή (ΑΠΟΨΕΙΣ)
- Νέα τεχνάσματα παλαιάς κοπής στον εκπαιδευτικό συνδικαλισμό
- Επιστολή Τσαβδαρίδη Ανέστη
- Επιτροπή αναπληρωτών, ωρομισθίων και αδιόριστων εκπαιδευτικών Καβάλας
- Περί ηθικής ο λόγος ……ΔΗΣΥ
- Ενημερωτικό Σημείωμα (Δημοσθενίδης Δημήτρης)
- Αφιέρωμα στη δασκάλα Ρόζα Ιμβριώτη – Φώτης Λάζος
- Δήλωση Παραίτησης Στέργιου Κεχαγιά από το Δ.Σ. του Συλλόγου