Get Adobe Flash player
Ιστορικό
Παλαιό Site
p.e.kavalas.logologo_misth_monimonlogo_misth_anaplerg.dikaiom.logodiaugeia-logoist_logot_logopaid_inst_logodoe_logo
  • Παρουσιάστηκε σφάλμα. Το κανάλι ίσως είναι εκτός λειτουργίας. Ξαναδοκιμάστε αργότερα.

Το Υπουργείο Παιδείας με ανακοίνωσή του (9/4) ενημερώνει ότι «θα δύναται να παρέχεται σε προαιρετική βάση εξ αποστάσεως εκπαίδευση σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης και κατά τη διάρκεια των δύο επερχόμενων εβδομάδων, με εξαίρεση το χρονικό διάστημα από Μεγάλη Τετάρτη 15.04.2020 ως και Τρίτη 21.04.2020. Το ακριβές πλαίσιο θα οριστεί με σχετικές διατάξεις».

Θέλουμε να υπενθυμίσουμε ότι η λειτουργία του σχολείου, η έναρξη των μαθημάτων, οι διακοπές και οι αργίες, ρυθμίζονται με το ΠΔ79 (άρθρο3) «Τα δημόσια σχολεία και νηπιαγωγεία δεν λειτουργούν τις ακόλουθες ημέρες:…. από τη Μεγάλη Δευτέρα μέχρι και την Παρασκευή του Διακαινησίμου». Το ΠΔ δεν αναιρείται ούτε με υπουργικές αποφάσεις, ούτε με συστάσεις, ούτε με προσφυγή στον κοινωνικό αυτοματισμό.

Και ρωτάμε:

  • Από πότε η λειτουργία του δημόσιου σχολείου έγινε προαιρετική; Υπάρχει συγκεκριμένη νομοθεσία, που καθορίζει επακριβώς τις ημέρες και ώρες λειτουργίας των σχολείων και κατ’ επέκταση της εκπαιδευτικής διαδικασίας.
  • Σε τι θα βοηθήσει στην παρούσα φάση η ένταση του πολυκερματισμού στην εκπαιδευτική πρακτική και της ανισοτιμίας στην πρόσβαση των μαθητών, που ήδη λαμβάνει χώρα στο χώρο της εκπαίδευσης;
  • Τι υπονοεί το υπουργείο με αυτή την ανακοίνωση; Ότι υπάρχουν εργατικοί εκπαιδευτικοί, που προαιρετικά εργάζονται και το Πάσχα και κατ΄ αντιστοιχία οι τεμπέληδες, που δεν το πράττουν; Εξυπηρετεί τους μαθητές η ενεργοποίηση του κοινωνικού αυτοματισμού ή αποτελεί αποκλειστικά και μόνο ένα εργαλείο χρήσιμο για τα μέτρα, που πρόκειται να ακολουθήσουν;

Υπάρχει ένα συγκεκριμένο νομοθετικό πλαίσιο (ΠΔ79) που ορίζει με ενιαίο τρόπο τη λειτουργία των σχολείων και αυτό θα ακολουθήσουμε όλοι και όλες απαρέγκλιτα.

Όλοι οι εκπαιδευτικοί αυτές τις ημέρες, με ότι μέσο διαθέτει ο καθένας, δίνουμε τη μάχη της μόρφωσης και της αλληλεγγύης, για να στηρίζουμε τους μαθητές μας και τις οικογένειες τους, που μας έχουν ανάγκη. Δεν θα επιτρέψουμε στα επικοινωνιακά τους παιχνίδια, τις πολιτικές σκοπιμότητες και τα στημένα ρεπορτάζ να μας διασύρουν και να απειλούν το κύρος και την αξιοπρέπειά μας, ούτε να μετατρέπουν τους μαθητές μας σε πειραματόζωα.

Καλούμε το ΔΣ της ΔΟΕ να πάρει άμεσα θέση επί του συγκεκριμένου θέματος.