Δημοκρατική Συνεργασία Εκπαιδευτικών Π.Ε. Καβάλας | ![]() |
Κατανομή των μόνιμων διορισμών με βάση τις πραγματικές ανάγκες της εκπαίδευσης.
Οι μαζικοί διορισμοί μόνιμων εκπαιδευτικών για να καλυφθούν όλα τα πραγματικά κενά στην εκπαίδευση με βάση τις θέσεις του κλάδου ήταν και είναι διαχρονικό αίτημά μας.
Μετά από δέκα χρόνια μηδενικών διορισμών, έγιναν οι πρώτοι μόνιμοι διορισμοί στην ειδική αγωγή (4500 μαζί με το Ειδικό Εκπαιδευτικό Προσωπικό και το Ειδικό Βοηθητικό Προσωπικό), χωρίς να υπολογιστούν οι πραγματικές ανάγκες αλλά με μια λογική ισορροπιών ανάμεσα στις βαθμίδες της εκπαίδευσης.
Αναμένονται οι 10.500 μόνιμοι διορισμοί στη γενική αγωγή και σύμφωνα με τις δηλώσεις της υπουργού Παιδείας οι 5250 από αυτούς θα γίνουν αμέσως μετά την έκδοση των οριστικών πινάκων, δηλαδή στις αρχές του 2021.
Μέχρι τέλος του Οκτώβρη του 2020, αναμένεται να ανακοινωθεί η κατανομή μεταξύ των κλάδων και για αυτό διάφοροι αυτοπαρουσιαζόμενοι ως ειδικοί άρχισαν να αρθρογραφούν, να γυρνούν στους διαδρόμους του υπουργείου Παιδείας και να “πιέζουν” ανάλογα με τα δικά τους ατομικά ή συλλογικά συμφέροντα για να πάρει ο κλάδος τους περισσότερες θέσεις στην κατανομή.
Είναι χαρακτηριστικό ότι κάποιοι παρουσιάζουν ως δίκαιο τρόπο την ισοκατανομή των μόνιμων διορισμών μεταξύ πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, αδιαφορώντας για τις πραγματικές ανάγκες της εκπαίδευσης οι οποίες φαίνονται ξεκάθαρα από τις προσλήψεις αναπληρωτών και είναι περίπου 70% στην πρωτοβάθμια και περίπου 30% στη δευτεροβάθμια.
Οι αριθμοί των προσλήψεων αναπληρωτών την τελευταία δεκαετία, δεν επιδέχονται παρερμηνειών:
2010-2011: | 14566 στην πρωτοβάθμια | 6550 στη δευτεροβάθμια |
1011-2012: | 11454 | 6052 |
2012-2013: | 9983 | 5763 |
2013-2014: | 10465 | 4932 |
2014-2015: | 12114 | 5794 |
2015-2016: | 13933 | 7409 |
2016-2017: | 14018 | 6864 |
2017-2018: | 16128 | 8678 |
2018-2019: | 21586 | 11197 |
2019-2020: | 25185 | 12148 |
2020-2021: | 22348 | 12072 |
Ουδέποτε, ως το 2010, οι μόνιμοι διορισμοί έγιναν με κριτήριο ισοκατανομής μεταξύ ΠΕ και ΔΕ. Κριτήριο ήταν πάντα οι πραγματικές ανάγκες σε προσωπικό της κάθε βαθμίδας. Με τον ίδιο τρόπο πρέπει να γίνει η κατανομή και τώρα και όχι με λογικές ισορροπιών μεταξύ των βαθμίδων.
Η ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΗ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης, καταγγέλλει κάθε λογική που δεν λαμβάνει υπόψη τις ανάγκες αλλά ενδιαφέρεται μόνο για τις ισορροπίες, καθώς και το γεγονός ότι το Υπουργείο Παιδείας παραμένει έρμαιο κομματικών πιέσεων διαφόρων παραγόντων με θεσμικό ή εξωθεσμικό ρόλο, δεν εκφράζει καμία άποψη για το θέμα και παραμένει απλός παρατηρητής, χωρίς να δημοσιοποιεί τις πραγματικές ανάγκες και τις προτεραιότητες όπως έχει την ευθύνη να κάνει.
Καλούμε τις συνδικαλιστικές δυνάμεις, να αφήσουν την τακτική του «Πόντιου Πιλάτου» για να τα έχουν με όλους καλά και να σταματήσουν, όσοι το κάνουν, να «παραμυθιάζουν» τους συναδέλφους, πως δεν έχει σημασία πόσοι θα είναι από κάθε βαθμίδα, αλλά αρκεί να διατυπωθεί ένα γενικόλογο αίτημα πως όλοι χωράνε και πρέπει να διοριστούν. Αυτό «χαϊδεύει» αυτιά και αφήνει τη λύση στα χέρια άλλων.
Η ΔΟΕ θα πρέπει άμεσα να απαιτήσει κατανομή με βάση τις πραγματικές ανάγκες και όχι με βάση την πίεση που θα ασκήσουν κομματικοί φίλοι και κομματικοί παράγοντες. Η εκπαίδευση δεν είναι «λάφυρο» στα χέρια των νικητών των κοινοβουλευτικών εκλογών.
- Στάση εργασίας από την ΑΔΕΔΥ 18-05-2022 – Συμπληρωματική στάση εργασίας από τον Σύλλογό μας
- Διαδικτυακή συζήτηση για την υλοποίηση των εξετάσεων Pisa
- Ακυρώνουμε την υλοποίηση των εξετάσεων PISA – Συμπληρωματική στάση εργασίας
- Βράβευση μαθητών 2020-2021
- Τακτική Γενική Εκλογο-απολογιστική Συνέλευση 15-06-2022- Εκλογές Συλλόγου 16-06-2022- Οδηγίες εγγραφής νέων μελών
- Κινητοποίηση για μείωση του χρόνου της υποχρεωτικής παραμονής των νεοδιόριστων εκπαιδευτικών στην οργανική θέση
- Θέματα συνεδρίασης Δ.Σ. 13-04-2022
- 24ωρη Γενική απεργία 6.4.2022
- Δελτίο Τύπου – Γενική πανελλαδική απεργία 6/4/2022
- Θέματα συνεδρίασης Δ.Σ. 16-03-2022
- Αιτήσεις παραίτησης εκπαιδευτικών Π.Ε. το 2017 (Παληγιάννης Βασίλειος)
- 7000 Οργανικά κενά στα Σχολεία (Παληγιάννης Βασίλειος)
- 2η Συνεδρίαση ΑΠΥΣΠΕ
- 16.000 οι αιτήσεις μετάθεσης εκπαιδευτικών ΠΕ (Παληγιάννης Βασίλειος)
- Ενημερωτικό σημείωμα – 3η συνεδρίαση ΠΥΣΠΕ Καβάλας – ενημέρωση σχετικά με την αναγνώριση μεταπτυχιακών τίτλων σπουδών
- 5η πανελλήνια σύσκεψη αιρετών (Δημοσθενίδης Δημήτρης – Aιρετός ΠΥΣΠΕ Καβάλας)
- Ενημερωτικό Δελτίο (Αποστόλου Αθανάσιος – Αιρετός Α.Π.Υ.Σ.Π.Ε. Α.Μ.Θ.)
- Ανοιχτή Επιστολή Μαχόμενου Εκπαιδευτικού (Μουμτσάκης Απόστολος)
- Σημείωμα υποψήφιου αιρετού ΠΥΣΠΕ
- Πρόταση κατανομής και σύστασης νέων οργανικών θέσεων ειδικοτήτων
- Ενημερωτικό για το ΔΣ στις 3/5 (ΑΣΕ)
- Η ξεκάθαρη στάση του «ΑΥΤΟΝΟΜΟΥ ΔΙΚΤΥΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ» ενάντια στον νόμο Χατζηδάκη και τα φαλκιδευμένα ψεύδη των «ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΩΝ» (ΑΝΤΑΡΣΥΑ). (ΑΥΤΟΝΟΜΟ ΔΙΚΤΥΟ)
- Είμαστε αντίθετοι στις πανελλαδικές εξετάσεις του ΥΠΑΙΘ τύπου ελληνικής PISA στους μαθητές-τριες της ΣΤ΄ Δημοτικού Σχολείου και της Γ΄ Γυμνασίου με τυποποιημένη αξιολόγηση (ΑΥΤΟΝΟΜΟ ΔΙΚΤΥΟ)
- Ευχές για καλό Πάσχα (ΑΣΕ)
- Πού το πάει η κυβέρνηση με τις συγχωνεύσεις των Παιδαγωγικών Τμημάτων; (ΑΣΕ)
- Κάλεσμα για τη Γενική Απεργία στις 6 Απρίλη (ΑΥΤΟΝΟΜΟ ΔΙΚΤΥΟ)
- Απεργιακή ανακοίνωση ΑΣΕ για 6 Απρίλη
- Περί αλήθειας (ΑΣΕ)
- Ενημερωτικό συνεδρίασης ΔΣ 16/3
- 18 Μαρτίου Ημέρα Πανελλαδικής Δράσης για τους αναπληρωτές – SPOT
- Παγκόσμια Ημέρα της Γυναίκας, 8 Μάρτη (ΑΥΤΟΝΟΜΟ ΔΙΚΤΥΟ)
- Οι νέες απειλές Κόπτση θα πέσουν στο κενό! Η τρομοκρατία δε θα περάσει! (ΑΣΕ)
- Mια μαύρη ημέρα η σημερινή (ΑΥΤΟΝΟΜΟ ΔΙΚΤΥΟ)
- Mε επιλογή του γονέα η παράλληλη στήριξη! (ΑΥΤΟΝΟΜΟ ΔΙΚΤΥΟ)
- Συνταξιοδοτικός Οδηγός Εκπαιδευτικών (ΑΥΤΟΝΟΜΟ ΔΙΚΤΥΟ)
- Παραίτηση Ασβεστά Ειρήνης από την Ε. Γ. του Ν. Τ. ΑΔΕΔΥ Καβάλας
- Βεργόπουλος Βασίλειος (ΑΠΟΨΕΙΣ)
- Κωνστατινίδου Μαλαματή (ΑΠΟΨΕΙΣ)
- Νέα τεχνάσματα παλαιάς κοπής στον εκπαιδευτικό συνδικαλισμό
- Επιστολή Τσαβδαρίδη Ανέστη
- Επιτροπή αναπληρωτών, ωρομισθίων και αδιόριστων εκπαιδευτικών Καβάλας
- Περί ηθικής ο λόγος ……ΔΗΣΥ
- Ενημερωτικό Σημείωμα (Δημοσθενίδης Δημήτρης)
- Αφιέρωμα στη δασκάλα Ρόζα Ιμβριώτη – Φώτης Λάζος
- Δήλωση Παραίτησης Στέργιου Κεχαγιά από το Δ.Σ. του Συλλόγου