Get Adobe Flash player
Ιστορικό
Παλαιό Site
p.e.kavalas.logologo_misth_monimonlogo_misth_anaplerg.dikaiom.logodiaugeia-logoist_logot_logopaid_inst_logodoe_logo

Αποκρουστικές και χυδαίες εκφράσεις από τον υπ. βουλευτή της ΝΔ Γρ. Ψαριανό για τους 150.000 εκπαιδευτικούς της χώρας μας

Η διήμερη κατάρρευση της τράπεζας θεμάτων, κατά τη διεξαγωγή των ενδοσχολικών εξετάσεων, η οποία ταλαιπώρησε χιλιάδες μαθητές, οικογένειες και εκπαιδευτικούς, αποτυπώνει το επιτελικό μπάχαλο και την υποκρισία για ένα τόσο κρίσιμο και ευαίσθητο θέμα.

Είναι ξεκάθαρη η απόφαση της απελθούσας κυβέρνησης να προχωρήσει σε αυστηρή κατηγοριοποίηση σχολείων, εκπαιδευτικών, μαθητών και απελευθέρωση της επιλογής των σχολείων από τους γονείς, όπως συμβαίνει στις Αγγλοσαξονικές, κυρίως, χώρες όπου εφαρμόζεται το συγκεκριμένο αξιολογικό μοντέλο στο εκπαιδευτικό τους σύστημα. Συγκεκριμένα, στο εδάφιο του προεκλογικού της προγράμματος για την παιδεία αναφέρεται επί λέξη: «Ελεύθερη επιλογή από γονέα της σχολικής μονάδας φοίτησης των μαθητών»!!!

Η συντριπτική πλειοψηφία των γονέων καταλαβαίνει πολύ καλά πως αυτό σημαίνει το παιδί τους να μην μπορεί να φοιτήσει στο σχολείο της γειτονιάς του και να βρίσκεται σε έναν αγώνα δρόμου ανεύρεσης σχολείου. Καταλαβαίνουν πως το θέμα δεν είναι να γίνει ένα «πρότυπο» σχολείο στα δέκα και τα υπόλοιπα να παραμένουν απαξιωμένα, με ελλιπή χρηματοδότηση, με ελλείψεις σε δομές και εκπαιδευτικούς. Καταλαβαίνουν πολύ καλά ότι το παιδί τους θα μπαίνει στη «σειρά» για την επιλογή όχι από τους ίδιους τελικά, αλλά από τον Σχολάρχη (τέτοιο ρόλο επιφυλάσσουν στους διευθυντές- που μπορεί να μην είναι καν εκπαιδευτικοί) ή μεικτές επιτροπές με την εμπλοκή των δήμων (με τις πελατειακές σχέσεις, νόμιμα πλέον, να δίνουν και να παίρνουν) και με ένα voucher στο χέρι, καλού κακού, για την εγγραφή. Ομολογεί η ΝΔ ότι στην ουσία επιδιώκουν το τέλος της δημόσιας δωρεάν εκπαίδευσης και τη δημιουργία μιας εκπαιδευτικής αγοράς.

Μια τέτοια επιλογή ευθέως οδηγεί και στην άρση της οργανικής θέσης δηλ. της κατάργησης της σταθερότητας του εκπαιδευτικού προσωπικού στα σχολεία, με όλες τις συνέπειες που αυτό θα έχει και για την ποιότητα της εκπαίδευσης και για τα εργασιακά των εκπαιδευτικών.

Είναι φανερό, στόχος του κ. Μητσοτάκη και της Ν.Δ. είναι να κάνει πράξη τα λόγια του: «Οι ανισότητες είναι φυσική επιλογή!» Δεν αποτελεί πολιτική τους επιδίωξη η εξομάλυνση των ανισοτήτων και η ποιοτική αναβάθμιση των σχολείων. Στο βάθος δε, αυτής της πολιτικής, βρίσκεται η απαξίωση και η ιδιωτικοποίηση στην πράξη του δημόσιου σχολείου.

Δεν πτοούνται ούτε από την διεθνή εμπειρία, όπως αυτή έχει κατατεθεί από πολιτικούς που εφάρμοσαν τέτοιες πολιτικές. Ομολογεί η Νταϊάν Ράβιτς, διακεκριμένη Αμερικανίδα καθηγήτρια με ειδίκευση στην εκπαιδευτική πολιτική, μετά την εμπειρία της ως υφυπουργός Παιδείας επί Τζορτζ Μπους: «Σήμερα δεν πιστεύω πως η αξιολόγηση ή η επιλογή σχολείου μπορούν να βελτιώσουν την ποιότητα της εκπαίδευσης. Η εκπαιδευτική πολιτική που ακολουθήσαμε αναστάτωσε τις κοινότητες, κατεδάφισε σχολεία, εξαπάτησε τους μαθητές..» 

Το σχέδιό τους εξελίσσεται με μεθοδικότητα, με κάθε λεπτομέρεια και σε στάδια υλοποίησης. Η ΝΔ στην Κυβέρνηση έχει δημιουργήσει, τα τελευταία 4 χρόνια, το νομοθετικό πλαίσιο με τους αντιεκπαιδευτικούς νόμους για την αξιολόγηση: α) σχολείων, β) εκπαιδευτικών και γ) μαθητών (μέσω των εξετάσεων της ελληνικής Pisa) και ανακοινώνει ήδη το δεύτερο στάδιο του σχεδίου με τη δυνατότητα επιλογής σχολείου από τους γονείς. Η τρίπτυχη αυτή αξιολόγηση, κατ’ αντιγραφή των εκπαιδευτικών συστημάτων διεθνώς που οδήγησαν το δημόσιο σχολείο σε υποβάθμιση μέσω της στοχοποίησης των εκπαιδευτικών, την όξυνση των μορφωτικών και κοινωνικών ανισοτήτων (σχολεία ελίτ και σχολεία γκέτο βλ. Αμερική, Αγγλία, Αυστραλία κλπ) και την άνθιση της ιδιωτικής πρωτοβουλίας (ιδιωτική χρηματοδότηση, επιλογή εκπαιδευτικών από όσους τα χρηματοδοτούν, επιλογή μαθητών από τα σχολεία με βάση οικονομικά κριτήρια των γονιών και

Δυστυχώς, όμως, η Κυβέρνηση της ΝΔ, αντί να απολογηθεί γιατί εδώ και τέσσερα χρόνια δε φρόντισε για την ψηφιακή θωράκιση της πλατφόρμας, προκειμένου να διασφαλίζονται οι όροι ασφάλειας και ομαλής διεξαγωγής των εξετάσεων, ρίχνει την ευθύνη πάλι σε όλους τους άλλους. Θα περιμέναμε να απαιτηθεί άμεσα διερεύνηση των όποιων ευθυνών κι όχι απλά την αποτύπωση μιας δημοσιογραφικής διαπίστωσης.

Ακόμα πιο θλιβερές, αποκρουστικές και χυδαίες είναι οι εκφράσεις του υποψήφιου βουλευτή της Ν. Δ. , Γρ. Ψαριανού, ο οποίος αποκάλεσε τους 150.000 εκπαιδευτικούς της χώρας μας ως «Καθάρματα, σκουλήκια, αλήτες και αρχιμαφιόζους», επειδή ανέδειξαν το ζήτημα της κατάρρευσης της πλατφόρμας. Εμείς του απαντάμε πως όλη η εκπαιδευτική κοινότητα δίνει σώμα και ψυχή για το Δημόσιο Σχολείο, για τη μόρφωση και την ολόπλευρη ανάπτυξη των παιδιών μας. Και είμαστε υπερήφανοι γι’ αυτό.

Αυτό που διερωτόμαστε, όμως, είναι:

  1. Η Νέα Δημοκρατία συμφωνεί με τις δηλώσεις του υποψηφίου τους στις προσεχείς εθνικές εκλογές;
  2. Γιατί το κόμμα του δεν έχει αποδοκιμάσει τις δηλώσεις του;
  3. Γιατί δεν τον έχουν ήδη αποκλείσει από το ψηφοδέλτιο;

 Η σιωπή δείχνει, τουλάχιστον, συνενοχή!

Αυτόνομο ΔΙΚΤΥΟ Εκπαιδευτικών

Αγωνιστικών, Προοδευτικών και Ενωτικών Κινήσεων Π.Ε.

ΕΝΟΤΗΤΑ – ΑΓΩΝΑΣ – ΠΡΟΟΠΤΙΚΗ

 

 Αυτόνομο Δίκτυο Εκπαιδευτικών
    https://aytonomo-diktyo.gr/
  AutonomoDiktyoEkpaideutikon@gmail.com