Get Adobe Flash player
Ιστορικό
Παλαιό Site
p.e.kavalas.logologo_misth_monimonlogo_misth_anaplerg.dikaiom.logodiaugeia-logoist_logot_logopaid_inst_logodoe_logo
Όποιος αξιολογήσει θα αξιολογηθεί και όποιος αξιολογηθεί θα αξιολογήσει!

Δε συμμετέχουμε στη διαδικασία αξιολόγησης για την
επιλογή διευθυντών σχολικών μονάδων
!

ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ Ν. ΚΑΒΑΛΑΣ

 Συναδέλφισσες, συνάδελφοι

Το σχέδιο νόμου που κατέθεσε η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ για την επιλογή δ/ντων σχολικών μονάδων, με αφορμή την απόφαση του ΣΤΕ να κρίνει αντισυνταγματικό το ν.4327/15 (Μπαλτά – Κουράκη), βασίζεται σε όλο το αντιδραστικό νομοθετικό πλαίσιο που ισχύει εδώ και χρόνια (βλ. Δημοσιοϋπαλληλικός Κώδικας, Καθηκοντολόγιο, ν.3848/10 – Διαμαντοπούλου, ν.4186/13 – Αρβανιτόπουλου).

Πατάει γερά επάνω σε ένα νομοθετικό πλαίσιο που προσαρμόζει και το σχολείο στις ανάγκες τις αγοράς. Βαδίζει σταθερά στης ράγες των κατευθύνσεων της Ε.Ε. και του ΟΟΣΑ. Αυτή η πολιτική είναι που καθορίζει τελικά το χαρακτήρα του σχολείου άρα και το ρόλο των διευθυντών.

Δεν είναι τυχαίο ότι η επιλογή και αξιολόγηση των στελεχών εκπαίδευσης είναι μέρος του 4ου Μνημονίου για την εκπαίδευση – τριετές πρόγραμμα πλάι στα ζητήματα της εξοικονόμησης πόρων, την προώθηση της μαθητείας στη Τεχνική Εκπαίδευση, την αυτονομία της σχολικής μονάδας.

Η διαδικασία εμπλοκής του συλλόγου διδασκόντων στην επιλογή των διευθυντών είναι μέρος της γενικότερης διαδικασίας αξιολόγησης που προωθείται και στην εκπαίδευση. Η διαδικασία αυτή είναι εφαρμογή ακριβώς των διαδικασιών αξιολόγησης που προβλέπονται στο ν. 4369/16 – Βερναδάκη – για την αξιολόγηση στο Δημόσιο στο τμήμα που αφορά την αξιολόγηση του προϊσταμένου από τους υφισταμένους. Το Σεπτέμβρη του 2017 σχεδιάζουν να βάλουν σε εφαρμογή και το υπόλοιπο κομμάτι της αξιολόγησης.

Η όλη διαδικασία της δρομολογημένης αξιολόγησης δεν έχει στόχο να βελτιωθούν οι εκπαιδευτικοί, τα δημόσια σχολεία και τα στελέχη της εκπαίδευσης για να υπηρετήσουν τις σύγχρονες μορφωτικές ανάγκες των μαθητών. Το σχολείο που διαμορφώνεται, μέσω και της αξιολόγησης, το νομικό πλαίσιο μέσα στο οποίο θα δράσουν οι διευθυντές και τα άλλα στελέχη της εκπαίδευσης, δρομολογούν την παραπέρα υποβάθμιση της μόρφωσης που λαμβάνουν τα παιδιά. Ακόμη, η διαδικασία της αξιολόγησης θα έχει σαν αποτέλεσμα το παραπέρα χτύπημα των εργασιακών – μισθολογικών δικαιωμάτων αλλά και την απόλυση χιλιάδων εκπαιδευτικών. Δε θέλουμε σχολεία και μαθητές πολλών ταχυτήτων, δε θέλουμε διευθυντές μάνατζερ – αξιολογητές.

Σ’ αυτή την κατεύθυνση, στην ειδική συνεδρίαση για την σύνταξη αξιολογικής έκθεσης για κάθε υποψήφιο διευθυντή δηλώνουμε απεργία – αποχή, δεν συμπληρώνουμε φύλλα αξιολόγησης, δεν υπογράφουμε το πρακτικό της διεύθυνσης. Υλοποιούμε την «αποχή από κάθε διαδικασία αξιολόγησης» που έχει κηρύξει η ΑΔΕΔΥ και η ΔΟΕ. Σημειώνουμε, πως η «αποχή υπαλλήλων» από συγκεκριμένα καθήκοντα προβλέπεται από τις διατάξεις του ν. 1264/82, όπως αυτές έχουν ερμηνευθεί από αρμόδια δικαστήρια (Διοικητικό Εφετείο 486/1995 και δικαστική απόφαση 2395/2014 του μονομελούς πρωτοδικείου Αθηνών) και συνιστά μορφή συνδικαλιστικής πάλης.

Δυναμώνουμε  τον αγώνα απέναντι στη αντιλαϊκή πολιτική, απέναντι στο νέο Μνημόνιο για την Παιδεία. Απέναντι στην αξιολόγηση – κρατικό έλεγχο που στόχο έχει την προσαρμογή και του σχολείου στις ανάγκες αναπαραγωγής τους βαρβάρου εκμεταλλευτικού συστήματος.

Print Friendly, PDF & Email