Get Adobe Flash player
Αρχείο
Παλαιό Site
p.e.kavalas.logologo_misth_monimonlogo_misth_anaplerg.dikaiom.logodiaugeia-logoist_logot_logopaid_inst_logodoe_logo
Άμεση πρόσληψη όλων των ειδικοτήτων

Στο ΔΣ που πραγματοποιήθηκε στις 18/9/2018, από τον εκλεγμένο με το ψηφοδέλτιο της ΑΣΕ Ποιμενίδη Βασίλη, κατατέθηκε το παρακάτω κείμενο με θέμα τον μη διορισμό του απαραίτητου αριθμού Εκπ/κών ειδικοτήτων. Το κείμενο καταψηφίστηκε από τους Τσαβδαρίδη (ΕΡΑ), Μουμτσάκη, Αξιμιώτη (ΔΗΣΥ), Καρακεχαγιόγλου (παραιτηθής από ΔΑΚΕ) και υπερψηφίστηκε από τους Ασβεστά και Παπά. Η αιτιολογία που πρόβαλαν όσοι καταψήφισαν το κείμενο ήταν ότι στο τέλος του κειμένου γίνεται αναφορά σε Ε.Ε. και ΟΟΣΑ, των οργανισμών δηλαδή που η συγκεκριμένη τακτική των μη προσλήψεων και της υποβάθμισης του παρεχόμενου εκπ/κού έργου στο Δημόσιο Σχολείο, αποτελούν τον πυρήνα της πολιτικής τους.

«Ως ΔΣ του Συλλόγου Εκπ/κών Α/θμιας Εκπ/σης Καβάλας καταγγέλλουμε την πρόθεση της κυβέρνησης να αναπληρώσει τα κενά που προκύπτουν από τη μη πρόσληψη του απαραίτητου αριθμού εκπ/κών ειδικοτήτων στα με τον παιδαγωγικά μη ενδεδειγμένο τρόπο. Είναι ξεκάθαρο ότι η πρακτική της κυβέρνησης σε αγαστή συνεργασία με τους Δ/ντές Εκπ/σης καταδικάζουν τα παιδιά του των εργαζομένων σε μόρφωση που μας γυρίζει δεκαετίες πίσω. Θεωρούν τα παιδιά των εργαζομένων αποπαίδια, μιας και θεωρείται φυσιολογικό τα παιδιά στο Δημόσιο Σχολείο να διδάσκονται τα μαθήματα ειδικοτήτων από του ανάλογους ειδικευμένους εκπ/κούς, όταν κάτι τέτοιο θεωρείται αδιανόητο για τα ιδιωτικά σχολεία. Απαιτούμε την άμεση πρόσληψη όλων των απαραίτητων Εκπ/κών ειδικοτήτων, ώστε να καλυφθούν ΟΛΑ τα κενά που υπάρχουν. Ως ΔΣ Εκπ/κών ΠΕ Καβάλας διεκδικούμε:

  • Όλα τα μαθήματα ειδικοτήτων να διδάσκονται από εκπαιδευτικούς που θα έχουν το ανάλογο πτυχίο.
  • Άμεσο διορισμό όλων των αναπληρωτών, που στην ουσία αναπληρώνουν τους εαυτούς τους.
  • Κανένας περιορισμός στις ώρες για ενισχυτική διδασκαλία. Οι ώρες που διατίθενται μ’ αυτό το σκοπό δεν μπορεί να θεωρούνται περισσευούμενες. Είναι ώρες απαραίτητες για τον αντισταθμιστικό ρόλο που πρέπει να έχει το Δημόσιο Σχολείο.

ΕΔΩ ΚΑΙ ΤΩΡΑ ΚΑΛΥΨΗ ΟΛΩΝ ΤΩΝ ΑΝΑΓΚΩΝ ΤΗΣ ΔΗΜΟΣΙΑΣ ΔΩΡΕΑΝ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΟΝΤΡΑ ΣΤΙΣ ΕΠΙΤΑΓΕΣ Ε.Ε., ΟΟΣΑ ΚΑΙ ΞΕΝΟΥ ΚΑΙ ΝΤΟΠΙΟΥ ΚΕΦΑΛΑΙΟΥ.»


ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΤΗΣ ΑΠΟΧΗΣ ΑΠΟ ΚΑΘΕ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΡΧΗ ΤΗΣ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΧΡΟΝΙΑΣ 2018 – 2019!

Στο ΔΣ που πραγματοποιήθηκε στις 18/9/2018 ο εκλεγμένος με το ψηφοδέλτιο της ΑΣΕ Ποιμενίδης Βασίλης κατέθεσε πρόταση για την οργάνωση της ΑΠΕΡΓΙΑΣ-ΑΠΟΧΗΣ από κάθε διαδικασία αξιολόγησης. Η πλειοψηφία του ΔΣ – Τσαβδαρίδης (ΕΡΑ), Μουμτσάκης, Παπάς, Αξιμιώτης (ΔΗΣΥ) – καταψήφισαν την πρόταση. Ο παραιτηθείς από τη ΔΑΚΕ Καρακεχαγιόγλου ψήφισε «παρόν», ενώ η πρόταση υπερψηφίστηκε από την Ασβεστά, εκπρόσωπο της ΑΚΕ. Η συγκεκριμένη στάση δείχνει ξεκάθαρα την αν μη τι άλλο συμβιβαστική στάση των εκπροσώπων του παλιού (ΔΗΣΥ-ΔΑΚΕ) και του νέου (ΕΡΑ) κυβερνητικού συνδικαλισμού ΚΑΙ ΣΕ ΤΟΠΙΚΟ ΕΠΙΠΕΔΟ.

Το κείμενο που προτάθηκε και καταψηφίστηκε από την πλειοψηφία είναι το παρακάτω:

«Με την έναρξη της σχολικής χρονιάς 2018-19 η συγκυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ θα επιδιώξει να προωθήσει τη διαδικασία της αντιεκπαιδευτικής αντιδραστικής αξιολόγησης με βάση τον νόμο 4547/2018. Μία διαδικασία που καμία σχέση δεν έχει με την αναβάθμιση του σχολείου, αντίθετα αποτελεί αντιδραστικό κρατικό έλεγχο στη δουλειά του εκπαιδευτικού και εργαλείο προώθησης της πολιτικής των περικοπών, της υποχρηματοδότησης και της προσαρμογής του σχολείου στις κατευθύνσεις ΕΕ, ΟΟΣΑ και στις απαιτήσεις της αγοράς.

Ο νόμος 4547/2018 για τις λεγόμενες «νέες δομές στην εκπαίδευση» καθορίζει:

α) το πλαίσιο της αξιολόγησης, του προγραμματισμού και της λεγόμενης «αποτίμησης» του εκπαιδευτικού έργου, τη συμμετοχή και τον ρόλο των ΠΕΚΕΣ στη διαδικασία αυτή, ενώ επίκειται και η Υπουργική Απόφαση, που θα καθορίσει τις λεπτομέρειες, και

β) το πλαίσιο της επιλογής και αξιολόγησης των στελεχών εκπαίδευσης έως και το επίπεδο διευθυντή και υποδιευθυντή της σχολικής μονάδας, στο οποίο εντάσσεται η «αμαρτωλή» συνέντευξη και το ανώνυμο ερωτηματολόγιο.

Παραμένουν σε ισχύ ο Δημοσιοϋπαλληλικός Κώδικας και ο νόμος 4354/15, για το μισθολόγιο, που προβλέπουν τη σύνδεση της «αξιολόγησης» με την περικοπή μισθού και τις απολύσεις. Ενσωματώνεται στον νόμο η απεργοσπαστική τροπολογία Γεροβασίλη, που ψήφισε η κυβέρνηση μαζί με τη Ν.Δ, καθώς προβλέπεται ότι τα στελέχη που δε θα αξιολογήσουν δε θα μπορούν να θέσουν υποψηφιότητα για θέση ευθύνης.

Η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ, παίρνοντας υπόψη της τους αγώνες του εκπαιδευτικού κινήματος ενάντια στην «αξιολόγηση» και προκειμένου να «εμπεδωθεί η κουλτούρα της αξιολόγησης», όπως άλλωστε υποδεικνύει και ο ΟΟΣΑ και ενώ ισχυρίζεται ότι «δεν υπάρχει ατομική αξιολόγηση του εκπαιδευτικού», τελικά μετατρέπει ολόκληρο τον Σύλλογο Διδασκόντων σε αξιολογητή και αξιολογούμενο:

  1. μέσω της αξιολόγησης του Διευθυντή του σχολείου, μέσα από τη συμπλήρωση ανώνυμου ερωτηματολογίου στο τέλος κάθε χρονιάς,
  2. μέσα από τη διαδικασία του προγραμματισμού και «αποτίμησης του εκπαιδευτικού έργου» της σχολικής μονάδας, η οποία θα γίνεται στη βάση θεματικών αξόνων, με ειδική φόρμα και δείκτες, οι οποίοι θα καθορίζονται με Υπουργική Απόφαση που επίκειται και με την άμεση εμπλοκή των Διευθυντών των σχολείων, των στελεχών των ΠΕ.ΚΕΣ και του Σχολικού Συμβουλίου. Αυτές δε οι εκθέσεις αποτίμησης θα κοινοποιούνται στο οικείο ΠΕ.ΚΕΣ, στο ΙΕΠ και στο Υπ. Παιδείας, άρα σε καμία περίπτωση δεν είναι μια «εσωτερική ανατροφοδοτική διαδικασία», όπως ισχυρίζονται όσοι στηρίζουν τη λεγόμενη «καλή» αξιολόγηση!

Η αποτίμηση του «εκπαιδευτικού έργου» με βάση τις διατάξεις του ν. 4547/2018 είναι αξιολόγηση, θα αξιοποιηθεί για την προώθηση αντιεκπαιδευτικών πολιτικών, επιδιώκοντας να έχει τη συναίνεση των ίδιων των εκπαιδευτικών.

Η αξιολόγηση των χιλιάδων συναδέλφων, που βρίσκονται ή επιθυμούν να καταλάβουν θέσεις ευθύνης, με βάση τα κριτήρια, τις ποσοστώσεις, την κατηγοριοποίηση «επαρκής», «μη επαρκής» κλπ, είναι τιμωρητική και ανοίγει επικίνδυνους δρόμους. Πρέπει να την αποτρέψουμε τώρα! Να μην ξεκινήσει ποτέ και αυτή τη φορά, όπως κάναμε και τις προηγούμενες 3-4 φορές!

Είναι αυταπάτη να θεωρεί κάποιος συνάδελφος ότι ο ίδιος θα αξιολογεί
αλλά δε θα αξιολογείται. Κανείς συνάδελφος και σε κανένα επίπεδο να μη γίνει αξιολογητής!

Οργανώνουμε την πάλη μας με την έναρξη της σχολικής χρονιάς, για να μην περάσει η αξιολόγηση, παίρνουμε αποφάσεις παντού για συμμετοχή στην «ΑΠΕΡΓΙΑ-ΑΠΟΧΗ από κάθε διαδικασία αξιολόγησης σε όλα τα επίπεδα»!
Να μη δώσουμε πολύτιμο χρόνο στην κυβέρνηση, αναμένοντας την όποια ανακοίνωση των Υπουργικών Αποφάσεων.

Γι’ αυτό λοιπόν, ως ΔΣ του Συλλόγου Εκ/κών ΠΕ Καβάλας αποφασίζουμε την αποχή από κάθε διαδικασία αξιολόγησης σε όλα τα επίπεδα. Επίσης, ζητάμε από το ΔΣ της ΔΟΕ να αποφασίσει επιτέλους την προκήρυξη ΑΠΕΡΓΙΑΣ-ΑΠΟΧΗΣ από όλες τις διαδικασίες αξιολόγησης και να πάρουν όλα τα αναγκαία μέτρα (και νομικά) για την οργάνωσή της.

Τέλος, τονίζουμε:

α) Οι Σύλλογοι διδασκόντων ή και μεμονωμένα ο/η κάθε συνάδελφος/ισσα να δηλώσουν συμμετοχή στην ΑΠΕΡΓΙΑ-ΑΠΟΧΗ. Επιμένουμε ότι ο προγραμματισμός και η αποτίμηση του εκπαιδευτικού έργου θα πρέπει να γίνεται όπως ακριβώς και όλα τα προηγούμενα χρόνια.

β) Να μη συμπληρωθεί κανένα ανώνυμο ερωτηματολόγιο αξιολόγησης Διευθυντή/ντριας, αφού έτσι πρακτικά γινόμαστε αξιολογητές και ανοίγουμε το δρόμο και για τη δική μας αξιολόγηση.

γ) Κάθε Σύλλογος Διδασκόντων αλλά και κάθε εκπ/κός δηλώνοντας ΑΠΕΡΓΙΑ-ΑΠΟΧΗ συμπαρατάσσεται με όλο τον κλάδο και όλους τους Δημοσίους Υπαλλήλους στον αγώνα ενάντια στην αντιδραστική αξιολόγηση, που θα οδηγήσει σε κατηγοριοποίηση σχολείων, εκπ/κών και μαθητών και γι’ αυτό δεν πρέπει να περάσει.

Σημειώνουμε πως η αποχή υπαλλήλων από συγκεκριμένα καθήκοντα προβλέπεται από τις διατάξεις του ν. 1264/82, όπως αυτές έχουν ερμηνευτεί από αρμόδια Δικαστήρια (Διοικητικό Εφετείο 486/1995 και δικαστική απόφαση2395/2014 του Πρωτοδικείου Αθηνών), και συνιστά μορφή συνδικαλιστικής πάλης.

ΟΛΟΙ ΚΑΙ ΟΛΕΣ ΣΥΜΜΕΤΕΧΟΥΜΕ ΣΤΗΝ ΑΠΕΡΓΙΑ-ΑΠΟΧΗ ΓΙΑ ΝΑ ΑΚΥΡΩΣΟΥΜΕ ΣΤΗΝ ΠΡΑΞΗ ΓΙΑ ΑΛΛΗ ΜΙΑ ΦΟΡΑ ΤΙΣ ΑΝΤΙΔΡΑΣΤΙΚΕΣ ΑΛΛΑΓΕΣ ΠΟΥ ΠΡΟΩΘΕΙ Η ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ ΚΑΙ ΣΤΗΡΙΖΟΥΝ Η ΝΔ ΚΑΙ ΤΑ ΑΛΛΑ ΚΟΜΜΑΤΑ ΠΟΥ ΣΥΜΦΩΝΟΥΝ ΜΕ ΤΙΣ ΕΠΙΤΑΓΕΣ Ε.Ε. ΚΑΙ ΟΟΣΑ.»

Print Friendly, PDF & Email

Aitisi_eggrafis1Aitisi_diagrafis1Syndromes4